פרק 28 - לפני שבונים נכסים דיגיטלים - כל מה שחשוב לדעת

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 28 בפודקאסט לבן על שחור התארח עשהאל דרייר דיבנרנו על נכסים דיגיטלים.

עשהאל עוסק בנכסים דיגיטליים וקידום אתרים משנת 2014.

מדבר בפתרונות ומוביל את לקוחותיו לשפע כלכלי.

נושאים מתוך הפרק:

מה זה נכס דיגיטלי?

מהם 6 השלבים לבניית נכס דיגיטלי? כמה זמן לוקח להקים נכס דיגיטלי?

כמה מרוויחים מנכס דיגיטלי?

באיזו נישה כדאי להקים נכס דיגיטלי?

איך למצוא מי ישלם עבור הנכס?

וכמובן – איפה אפשר ללמוד עוד, על נכסים דיגיטליים, ומה צופן עתיד הנכסים הדיגיטליים.

לאתר של עשהאל > ‏כאן

תמלול הפרק:

ברוכים הבאים פרק 28 של הפודקאסט לבן על שחור.

הפרק הזה אנחנו הולכים לדבר על אחד הנושאים החמים בשוק שבאמת מעלים הרבה שאלות.

אני רואה בהמון קהילות בפייסבוק שעולה כל פעם שמדברים על נכסים דיגיטליים למכירה.

והאם זה השקעה טובה אז באמת יש מאות תגובות.

והבאתי לכם מומחה שגם מוכר נכסים דיגיטליים ועשה מזה לא מעט כסף והמון עסקים.

אז אנחנו נעבור למוזיקה אני רוצה להציג לכם את האורח שלנו.

ונתחיל עם הפרק הולך להיות סופר מעניין אז מוזיקה.

ומתחילים.

בואו נתחיל ונכיר את עשהאל דרייר

(מוזיקה)

אז האורח שלנו הוא עשהאל דרייר.

עשהאל הוא יש לו סוכנות לקידום אתרים והוא עושה עוד המון יזמויות בכל מה שקשור לעולם הדיגיטל והאינטרנט.

הוא מוכר נכסים הוא מוכר תוכן באתר שלו ובאמת הפעילות שלו היא מאוד ענפה.

נחשפתי לישראל דרך הקהילה שלו בפייסבוק ובאמת אני יחסית מהר מזהה אנשים שהם אנשי מקצוע רציניים.

וכייף לי להביא לכם אנשים שהם אני עומד מאחורי מה שהם עושים.

ואני יודע שהם מדברים בצורה מקצועית ומבהירים את הדברים בצורה ברורה.

אז, בגלל שאני רואה שהנושא הוא מאוד בוער ואנשים לא באמת מכירים.

וחושבים שמדובר באיזה ההשקעה הכי מוצלחת בעולם.

ולפעמים הם חווים כישלונות ולפעמים הם מפסידים כספים.

אז באמת רוצים לעשות סדר בבלגן לדעת בעצם למה אתם נכנסים.

כי בהחלט יש פוטנציאל עסקי מאוד גדול אבל צריך לעשות את הבחירות הנכונות.

על סמך ידע ולעבוד עם אנשי מקצוע נכונים.

אז עשהאל הבמה כולה שלך.

(מוזיקה)

כל מה שעשהאל יכול ללמד על נכסים דיגיטלים

עשהאל דרייר

שלום לכל מאזיני הפודקאסט לבן על שחור.

השם שלי זה עשהאל דרייר ויש לי סוכנות דיגיטל שמתעסקת גם בן היתר בנכסים דיגיטליים.

מה זה נכס דיגיטלי?

אז נכס דיגיטלי זה כל דבר שיכול לייצר הכנסה באמצעות איזשהו מרחב ברשת עליו יש לכם שליטה של בעלות.

לצורך העניין בואו ניתן כמה דוגמאות למה יכול לשמש כנכס דיגיטלי.

אם למשל יש לי קבוצת פייסבוק של 5,000 אנשים שמתעניינים בנדל"ן. 

הקבוצה הזו, הבעלות על הקבוצה הזו זה בעצם הנכס.

אם יש לי קבוצת ווטסאפ עם 257 חברים שמתעניינים בדיאטה, אז זה הנכס שלי.

קבוצת הווצאפ.

אם יש לי אתר שמייצר תנועה של כ 3,000 אלפים אנשים בחודש בתחום, בעלי מקצוע.

בתחום החשמלאים למשל, אז גם זה נכס דיגיטלי.

הבעלות על הנכס, הלידים, הפניות והטלפונים שמתקבלים באמצעות הנכס הזה.

הם בעצם מה שמייצר עבורי את ההכנסה.

מה זה בעצם נכסים דיגיטלים?

כי ברגע שאני אמצא מישהו שירצה לקבל את כל הלידים.

של פניות מאותו נכס תמורת כסף, שווה לי כסף.

אפשר לעבוד בכל מיני מודלים שונים איך להרוויח בעצם כסף מהנכס הדיגיטלי, עליהם נדבר בהמשך.

איך מקימים נכס דיגיטלי?

אז כמובן שאם מדובר על קבוצת פייסבוק.

אתם יכולים פשוט לפתוח קבוצה ולשווק אותה ולהזמין חברים ולדאוג שהיא תגדל.

אני באופן אישי מגיע מהעולם של קידום בגוגל ואני מאוד מאוד מאמין שכדאי להביא את התנועה דווקא מגוגל.

ולא ממקומות אחרים והסיבה היא, כי בגוגל הלקוחות מחפשים את השירות שהאתר שלי מציע ולא ההפך.

בפייסבוק למשל בן אדם משוטט.

פתאום הוא רואה איזה ההזמנה לקבוצה נחמדה או איזה פוסט ממומן כזה או אחר והוא מראה.

אולי אני צריך את זה.

הוא לא אבל, לא היה בו את הצורך, אתה פשוט, אנחנו באנו ודחפנו לו את זה לתוך הפריים.

אבל לא באמת היה לו צורך כזה.

לעומת זאת בגוגל זה לקוחות שכבר יודעים מה הם רוצים.

מה חשוב לדעת לפני שמקימים נכסים דיגיטלים?

הם הלכו הם חיפשו בגוגל למשל, חשמלאי בראש העין.

הגיעו לאתר שלי השאירו פרטים או התקשרו.

וכך למעשה נוצר, נוצרה פנייה שבעצם יכולה לייצר לי הכנסה.

אני הולך לדבר בפרק הזה אך ורק על נכסים דיגיטליים שהם בדמות אתר אינטרנט.

שהדרך שבה אנחנו בעצם מביאים אליו את התנועה, זה על ידי קידום בגוגל.

קידום בגוגל יכול להתבצע בשני אופנים.

יכול להתבצע באמצעות קידום ממומן ויכול להתבצע באמצעות קידום אורגני.

כאשר אם רגע נפשט את הדברים, אז גוגל בעצם באה ואומרת לנו חברים.

אני מוכנה לעבוד אתכם בשני בשתי צורות.

איך אפשר להרוויח כסף מאתרי אינטרנט?

או בצורה של תשלמו לי כסף ואני אביא לכם אנשים שחיפשו את השירות שאתם מציעים והכניסו לתוך האתר שלכם.

שזה בעצם חלק מאוד מסוים בחיפוש בגוגל שהוא החלק העליון של רשום שמדובר במודעות.

ויש את החלק האורגני שזה אחרי המודעות.

לפעמים אחרי זה יש גם מפות ולאחר מכן מגיעים לחלק האורגני.

שמא אנחנו לא משלמים כסף כדי להיות, להופעה.

אלא אנחנו צריכים לבצע כל מיני פעולות על מנת שגוגל יבין שהאתר שלנו נותן את מקסימום הערך שאפשר לתת ללקוח של גוגל.

מזה הלקוח של גוגל?

למה נכסים דיגיטלים כמו אתר אינטרנט הם הכי רווחיים?

מישהו שהלך וחיפוש בגוגל חשמלאי בתל אביב.

לצורך העניין כרגע הוא הלקוח של גוגל.

והאינטרס של גוגל זה להביא לאותו לקוח את התוצאה הטובה ביותר, גם בממומן גם  באורגני.

ואם אנחנו נדע לייצר נכס שנותן ערך בנושא מסוים בצורה טובה.

ונדע להנגיש אותו כך שגוגל יידע לקרוא את מה שכתוב בנכס בצורה פשוטה.

ונדע לייצר לאותו נכס כל מיני המלצות מאתרים אחרים שהמליצו על הנכס שלנו.

סביר להניח שהנכס הזה יתחיל להביא תנועה.

על מנת להקים נכס דיגיטלי מה שצריך לעשות בדבר בשלב הראשון זה קודם כל להתחיל מה המודל העסקי.

מה הכוונה?

הכוונה היא לחשוב על איזה, באיזו נישה, אם היו לי עכשיו פניות, יכולתי להרוויח כסף.

אם למשל אני, יש לי הרבה חברים שהם חשמלאים אז אם אני ארים אתר בנישה אתר חשמל לחשמלאים.

כנראה שאם יגיעו פניות יהיה לי למי למכור את אותן פניות.

אם אני בן אדם שיש לו הרבה חברים שהם רואי חשבון.

אם אני אקים אתר של אנשים שמחפשים רו"ח כנראה שיהיה לי מאוד מאוד פשוט למכור את הפניות.

זאת אומרת ההתחלה צריכה להיות השלב הראשון בהקמת נכס דיגיטלי.

אני צריך להכיר את עצמי להבין מה החוזקות ומה החולשות ומה החולשות שלי, מי החברים שלי.

מה אני אוהב לעשות ולמי אני יכול למכור את הפניות האלה בצורה פשוטה.

איך הכי נכון לקדם בגוגל אתרי אינטרנט כך שיהיו רווחיים?

מאחר שהחיים שלי בנויים בצורה כזו שאני גם ככה חלק מהברנז'ה הזו של אותם בעלי מקצוע או נותני שירות.

לאחר שהבנתי מה אני רוצה לעשות ואני אתן דוגמא מאוד מאוד קלאסית אתר של חשמלאים.

למשל כי יש לי חברים שהם חשמלאים ואני מבין בתחום ויהיה קל לי לתת ערך בתחום הזה.

לאחר מכן אני צריך לבצע משהו שנקרא מחקר מילות מפתח.

מה זה אומר?

זה אומר, שאני מרכז רצוי באקסל.

את כל הדבר, את כל המידע שבן אדם שעלול לרצות להזמין חשמלאי, יכול בעצם לחפש בגוגל.

לצורך העניין זה יכול להיות דברים שקשורים ללוחות חשמל.

לארונות חשמל, לגופי תאורה, למאווררי תקרה, מאוורר, מקרר, למסר פחת לשנאים, לשקעים.

להארקה, לעומס חשמל, לתקשורת לעבודה במתח גבוה.

לבית חכם, מערכות אזעקה, מערכות אינטרקום כל דבר שאני יכול לחשוב עליו.

אני פשוט שם בתוך טבלת אקסל ואומר, אלו בעצם הנושאים.

עליהם אני רוצה שאנשים יחפשו בגוגל מידע בנושאים האלו הם יגיעו לאתר שלי.

כמובן שיש כל מיני שיטות לעשות את המחקר באופן יעיל.

הכול מתחיל ונגמר במחקר

אני אישית ממליץ על השיטה שאני בעצם פיתחתי אפשר למצוא אותה באתר שלי.

פשוט מחפשים בגוגל עשהאל דרייר או מחקר מילות מפתח.

ופשוט מגיעים לעמוד הזה בתוך האתר שלי שמסביר על איך לעשות מחקר מילות מפתח.

אחרי שסיימנו את המחקר ויש לנו בעצם את הכול מול העיניים אנחנו צריכים לעשות בדיקת היתכנות.

מה זו בדיקת היתכנות?

מאוד דומה לתוכנית עסקית לפני שפותחים עסק.

אני לא סתם אלך וארצה עכשיו ללכת ולהיכנס להרפתקה שאני לא אדע איך לצאת ממנה.

אני צריך עכשיו לכמת לפי המחקר מילות מפתח שלי את הדברים לכסף.

כמה כסף הולך כמה כסף או זמן הולך לעלות, הולכת לעלות לי כל החגיגה הזו.

זאת אומרת אני לוקח לצורך העניין עכשיו עשיתי טבלת אקסל שיש בה 150 שירותים שונים, למשל.

אני עכשיו צריך להגיד לעצמי רגע שלם, אינפורמטיבי על כל אחד מהשירותים.

בוא נגיד שאני רוצה שכל מאמר כזה יהיה באורך 700 מילה.

700 מילה על הארקה ו 700 מילה על בית חכם ו 700 מילה על מערכות גילוי אש, לצורך העניין .

האם אני עכשיו, אם אני אשים זאת אומרת, אם אני אשיג את הכתיבה.

בין אם זה על ידי כך שאני אכתוב בעצמי כי אני מגיע מהתחום.

יותר מילים, יותר טוב

או על ידי כך שאני אקנה את המאמרים שגם זה אפשר לעשות ונדבר על זה בהמשך.

כמה זה הולך לעלות לי?

כמה זמן אני הולך להשקיע בזה?

שמים את זה בצד אחד של האקסל, כמה כסף וזמן הדבר הזה הולך לקחת לי.

לאחר מכן אני צריך לשים בצד השני של האקסל כמה כסף אני צפוי להרוויח מהנכס הזה במידה וזה באמת יעבוד.

לצורך העניין, פנייה של חשמלאי יכולה להימכר בערך ב-15 או 20 שקלים.

אם אני יודע שהאתר הזה לצורך העניין יכניס לי 100 פניות בחודש.

ואי אפשר באמת לדעת את זה ברמה מדעית אבל אפשר להבין שאם אנחנו עושים 1,500 נושאים.

סביר להניח שעם כל העמוד יביא אפילו בין חצי פניה לפנייה בחודש, אנחנו נגיע ל 100 פניות.

אז אם אני עכשיו מתבסס על 100 פניות וכל פנייה נמכרה ב 20 שקלים.

אגב חשמלאי זה תחום שהיה בו נמכרים במחיר שהוא נמוך כי העבודות עצמן הרבה פעמים הם לא ממש רווחיות.

במיוחד לחשמלאים.

איך תחשבו את ההשקעה והרווח שלכם?

אבל לצורך העניין אני מרוויח 2000 שקלים מהנכס.

ואז אני בודק כמה כסף הנכס הזה עלה לי להרים אותו.

אם עלה לי להרים אותו לצורך העניין 24,000 שקלים כולל הכל.

אז אני אומר לעצמי תוך שנתיים הנכס הזה אמור להחזיר את ההשקעה ואז אני אומר לעצמי טוב לי.

לא טוב לי, במידה ולא טוב, אז מחליפים מהנושא.

שהמספרים שאתם רואים מספרים טובים.

אגב שימו לב שאפילו בדוגמה שהבאתי של נכס שעולה 24,000 שקלים ומכניס 2,000 שקלים בחודש.

זה אומר שתוך שנתיים אני מכסה את ההשקעה שלי שזה אומר לפי החישוב המהיר שעשיתי שזה 50% תשואה בשנה.

שזה לא רע בכלל.

אבל שוב, כמובן שהכל לשיקול כל אחד ואחד ביחס למצב הכלכלי שלו והזמן הפנוי שלו.

לאחר שעשיתי בדיקת היתכנות והבנתי ש, ואללה הנישה הזו יש לי גם למי למכור את הלידים.

על כתיבת תוכן ונכסים דיגיטלים

יש לי גם את הכסף להכין את ה, לכתוב את כל התכנים ולהעלות אותם על אתר והכל, אני ממשיך לשלב הבא.

שזה בעצם להזין זאת אומרת להזמין כמובן את כל הכתבות.

זאת אומרת מי כותב תוכן כזה או אחר שאגב יש לנו שירות של כתיבת תכנים.

כל מה שצריך לעשות זה לחפש באתר שלי או בגוגל עשהאל דרייר כתיבת תוכן.

ואתם תמצאו מהר מאוד את העמוד שדרכו אפשר להזמין תכנים.

לאחר מכן אני מזמין את כל התכנים או כותב אותם לחלופין.

הסיבה שאני ממליץ להזמין זה כי גם ברמת הכתיבה יש מה לדעת איך בעצם לכתוב את זה.

בצורה כזו שגוגל ידרג את האתר שלכם במקום שהוא גבוה יותר.

אז כשאתם מזמינים את זה מאתנו אנחנו פשוט מביאים לכם את התוכן שהוא כבר אחרי החלק הזה.

לאחר מכן, אנחנו רוצים לגרום לתוכן הזה להפוך לאתר.

יש אפשרות ללמוד איך להרים אתרים בעצמכם שיש המון המון קורסים חינמיים.

ובתשלום של בניית אתרים באלמנטור.

האם שווה ומשתלם לבנות אתרים באלמנטור?

פשוט תחפשו את זה או ביוטיוב או בגוגל ואתם תלמדו איך להרים אתר באלמנטור.

אופציה נוספת זה פשוט לשלם על זה.

אני יכול להגיד לכם שפה עיצוב לנכס דיגיטלי ברמה בינונית אמור להעלות סדר גודל של 6,000 שקלים.

ואת כל מה שקשור לתכנים להזין אותם לתוך האתר אתם אמורים לדעת לעשות את זה.

זה ממש, ממש פשוט.

פשוט תבקשו ממי שבונה לכם את הנכס הדרכה על איך להזין את התכנים שיגיעו לתוך האתר.

לא אמורה להיות בעיה גדולה.

אני אישית ממליץ בחום ללמוד כן איך לבנות את האתר בעצמכם ואיך לעשות את זה.

כי אז אתם תוכלו להיכנס לתעשייה ולייצר נכס ועוד נכס ועוד נכס.

ככה שתהיה לכם הכנסה משמעותית מהסיפור הזה.

לאחר שהזנו את כל הדברים בתוך האתר.

האתר ככה באמת קיים ומעוצב והכל.

אנחנו יכולים בעצם לעשות עוד המון המון פעולות שיעזרו לנו להתקדם בגוגל.

יש לי באתר באופן אישי כמעט 400 מדריכים על איך לקדם את האתר בגוגל.

אפשר לקרוא אותם חלק הם למתחילים חלק למתקדמים הכל מסודר בצורה מאוד מאוד טובה וזה עולם מרתק.

אני ממליץ בחום ללמוד אותו.

איך תייצרו עוד ועוד נכסים?

הדבר האחרון שאנחנו צריכים לעשות זה לגרום לאתרים אחרים להמליץ על האתר שלנו.

שזה בעצם במילים אחרות לינקים.

אם פעם נכנסתם לצורך העניין לאיזו כתבה ב Ynet ובכתבה הזו ראיתם שבסוף הכתבה רשום.

לרכישת ציוד ספורט מאתר מגה ספורט לחצו כאן ולחצתם על 'לחצו כאן'.

הגעתם לאתר של מגה ספורט, זה בעצם קישור.

גוגל קוראת את הקישור הזה ואומרת לעצמה אם האתר Ynet מדבר על מגה ספורט.

כנראה מגה ספורט זה משהו שהוא מאוד מאוד חיובי.

בוא נלך שנייה לעולם האמתי.

בעולם האמתי אם אני מחפש עכשיו למשל בייביסיטרים או בייביסיטר.

אני אפנה לאחד החברים שלי ושאל אותו אם הוא מכיר איזו בייביסיטר טוב.

אם הוא יגיד לי תשמע אני מכיר מישהו חבל על הזמן.

אני כנראה הרגיש מאוד בנוח להזמין אותו אלי כי אני סומך על ההמלצה של חבר שלי.

אותו דבר בעולם הדיגיטלי.

איך תגרמו לגוגל לסמוך על האתר שלכם?

כשגוגל קוראת את הקישור באתר Ynet או בכל אתר כזה או אחר ורואה שהם מדברים על האתר שלנו.

היא סומכת על האתר שלנו ומעלה אותו בדירוגים.

גם שירות של בניית לינקים יש לנו באתר.

חפשו בגוגל קניית קישורים עשהאל דרייר ואתם תגיעו לזה מאוד מאוד מהר.

לאחר שביצענו בדיקת היתכנות ברמת המודל העסקי.

שגם את זה עשינו אחרי שהבנו באיזו נישה אנחנו צריכים להתעסק כי יש לנו חברים.

אז קודם כל בדקנו באיזו נישה שווה לנו להתעסק.

יש לנו חברים שייתנו את הלידים, לאחר מכן עשינו בדיקת היתכנות.

לאחר מכן עשינו מחקר, מילות מפתח הזנו את הדברים בתוך האתר בנינו את האתר.

יצרנו לינקים.

ולמדנו עוד כמה דברים נחמדים באתר שלי ובעוד אתרים רבים וטובים שיש בישראל ובעולם אנחנו מוכנים.

בעצם הפניות מתחילות להגיע.

מה זה מכירת לידים?

עכשיו הפניות מתחילות להגיע, אני יכול להתחיל למכור את הפניות האלה החברים שלי או לאנשים שאני מכיר. אם לצורך העניין יש לי חבר שהוא חשמלאי בשם יוסף.

אני יכול לחבר מספר טלפון בתוך האתר שכל הפניות יגיעו ליוסף ובסוף בסוף החודש נספור כמה פניות הגיעו.

ליוסף ולפי זה הוא ישלם.

יש כל מיני מודלים של איך מרוויחים כסף מהאתר.

זה יכול להיות לפי ליד, זאת אומרת אם יגיעו 100 לידים תשלם 2,000 שקלים.

הגיעו 200 ילדים תשלם 4000 שקלים.

זה יכול להיות גם לפי השכרה שהיא חודשית.

אנחנו לצורך העניין הגענו להסכמה שהאתר הזה.

אתה מקבל את כל הפניות מהאתר ומשלם 2000 שקלים פיקס פרייס הכל.

כל הפניות שלך לא משנה כמה פניות הגיעו גם זו האופציה בגדול.

כל סיכום בין הסוחר לבין המשכיר שמוסכם על שני הצדדים זה המודל.

אין פה באמת חוקים, זה ממש לגמרי נתון לשיקולכם.

בוא נדבר על קצת כמה זמן זה לוקח.

אז קודם כל ברור שבנכס הראשון זה ייקח קצת יותר זמן כי אין מה לעשות כל דבר לוקח זמן פעם ראשונה.

אבל בהמשך זה יקרה יותר מהר.

מתחילים לאט וממשיכים מהר

אני יכול לספר לכם שנכסים שאנחנו לצורך העניין מקימים בחברה אז בן חצי שנה לשנה.

זאת אומרת אחרי חצי שנה עד שנה מאז שהם הוקמו הם כבר מכניסים כסף.

כמה כסף אפשר להכניס בנכס דיגיטלי?

בגדול כל סכום.

זאת אומרת אם זה למשל קבוצת פייסבוק קטנה עם 1,000 חברים ובאיזו נישה הצדדית יכול להיות שגם 200.

שקלים לחודש זה הסכום שאנשים יסכימו לשלם.

לעומת זאת יש גם תחומים בהם אני מרוויח החברה מרוויחה גם 20,000 שקלים בחודש.

כי זה תחומים שהם מאוד מאוד תחרותיים מאוד מאוד מעניינים את נותני השירות כל עסקה שמה זה הרבה כסף.

ולכן הם מוכנים לשלם הרבה כסף תמורת כול ליד או תמורת שכירות. כל האתר במלואו.

אם הייתי צריך עכשיו לחשוב בתור אדם שמתחיל את עולמו בנישת הנכסים הדיגיטליים. 

אז הייתי לוקח טווח של שנה.

תוך שנה האתר יוכל להתחיל להכניס כסף.

תוך שנה האתר יכניס לכם כסף…

וכמו שאמרתי הטווח של כמה כסף זה יכניס הוא מאוד מאוד מאוד רחב.

בו נדבר קצת על איפה אפשר ללמוד על הדבר הזה שנקרא נכסים דיגיטליים יותר. 

אז קודם כל יש את יוטיוב אם תחפשו בגוגל נכסים דיגיטליים.

תגיעו גם להרצאה מלאה שלי שעשיתי של שעה שלמה.

שאני ממש נכנס לעובי הקורה בנושא נכסים דיגיטליים.

אפשר לצפות בהקלטה הזו.

יש את האתר שלי שיש בו המון המון מידע.

יש היום גם כל מיני קורסים שבאים ומלמדים אתכם מא' ועד ת' איך לבנות נכס דיגיטלי.

אני באופן אישי חושב שהקורס של שמול זה קורס מצוין.

אני באופן אישי אין לי כרגע שום קורס שמדבר על נכסים דיגיטליים,

יש את קבוצת פייסבוק שלי ש,וואו זה המקום הכי חם ברשת פחות או יותר.

קבוצת הפייסבוק שלי נקראת קידום אתרים אורגני seo בהובלת עשהאל דרייר.

אני ממליץ בחום להצטרף לקבוצה.

זה לגמרי בחינם ועולים שם מלא מלא מלא דברים ומידע סופר מעניין ופרקטי גם בנושא של נכסים דיגיטליים.

אני אתן ככה מילה לסיום.

כמה מילים לסיום

על מה דעתי על העתיד של נכסים דיגיטליים.

אז גם בעקבות הקורונה שהקורונה תרמה מאוד לעולם הדיגיטלי.

וגם באופן כללי איך שאני רואה לאן העולם הולך.

אז אין לי ספק שנכנסים דיגיטליים שיוקמו 2021 יהיו שווים הרבה מאוד כסף תוך כמה שנים.

ולמה?

כי קודם כל אנחנו נשענים כאן בסופו של יום על חברה שהיא אחת מהחברות הגדולות והיציבות בעולם.

שזו בעצם חברת גוגל.

ומאוד מאוד חיובי להישען, זה לא חיובי להישען על חברה אחרת.

אבל אם כבר נשענים אז לפחות כדאי לעשות את זה על חברה שהיא מבוססת.

ולא חברה שהיום באוויר ומחר אולי לא תהיה באוויר.

בנוסף יש אלמנט מאוד מאוד חשוב בכל מה שקשור לדירוגים בגוגל שנקרא ותק.

נכס שהרמנו בינואר 2021 יכול להיות שווה המון כסף בינואר 2023 או 2024 וכו.

יש אתרים גם זאת אומרת נכסים דיגיטליים שיכולים לצורך העניין במשך שנתיים 3 להכניס לנו כסף.

ואחרי 3 שנים גם להימכר והמכירה היא גם תהיה אקזיט.

אני למשל היה לי אתר שהכניס לי 5,000 שקלים באופן קבוע כל חודש.

ובשלב מסוים בא אלי בן אדם והציע לי  250,000 שקלים תמורת הנכס ואני עשיתי 1  ועוד  1 שלי.

ואמרתי לעצמי שווה לי.

תעזו ותצליחו להרוויח

כי בעזרת ה250,000 שקלים האלה אני אוכל להרים עוד כמה נכסים וזה יעבוד לי מאוד מאוד חיובי.

אז גם הקטע הזה כמובן יכול לקרות זה אפשרי.

זה בגדול הסיפור אני מאחל לכל אחד ואחת ממאזיני הפודקאסט לבן על שחור הרבה הרבה בהצלחה.

תזכרו שכל דבר שנראה היום מאוד רחוק בעתיד זה ייראה כמו משהו שקרה בעבר.

ואני מקווה מאוד שהוא גם יקרה בצורה הטובה ביותר ושיהיה הרבה הרבה בהצלחה.

(מוזיקה)

רועי ריבק

אז תודה רבה לעשהאל דרייר שהסכים לבוא להתארח בפודקאסט.

זה באמת מאתגר לפתוח מיקרופון ופשוט לדבר על הנושאים השונים.

גם אם אתם הכי מקצוענים בו וזה מה שאתם עושים ביום יום אני אומר לכם שזה לא פשוט.

אז אני גם רוצה לתת לכם חלק מהתובנות שלי אז נתחיל.

מה יש לרועי לומר על נכסים דיגיטלים?

(מוזיקה)

אז הנושא הראשון שאני רוצה לגעת בו בהמשך למה שעשהאל אמר זה לא משנה איזה נכס דיגיטלי אתם קונים.

הדבר הראשון שצריך שיהיה זה תכנית עסקית והרבה נופלים פה.

זאת אומרת שגם אם זה קבוצת פייסבוק גם אם זה אתר אינטרנט.

או כל דבר צריך לראות איך אנחנו בעצם עושים מוניטיזציה Monetization איך אנחנו מייצרים כסף מהדבר הזה.

כי יכולה להיות קבוצת פייסבוק של 80000 אנשים אבל הקבוצה הזאת לא יודעת לייצר כסף.

יכול להיות אתר אינטרנט עם טראפיק של אלפי כניסות כל יום והאתר הזה לא יודע לייצר כסף.

אז בראש ובראשונה הדבר הראשון זה צריך לראות איך הנכס הזה בעצם מייצר כסף?

ואיך אנחנו מוודאים שהפעילות העסקית של העסק הזה זה משהו שאנחנו מתכננים.

אז בהקשר הזה אני רוצה להגיד לכם שעל תסתנוורו ממספרים כמו אלפי כניסות ביום.

או קבוצה מאוד גדולה, או אלפי לייקים, או דף פייסבוק שיש בו המון לייקים.

או חשבון אינסטגרם מנופח.

תמיד תתאימו הכול לקהל יעד שלכם

צריך לראות איך האתר הזה מכניס כסף ומה הוא עושה כדי לעשות מוניטיזציה Monetization לקהל.

אז טיפ ראשון זה אל תסתנוורו ממספר אלא תבדקו לעומק מה הדבר הזה שווה באמת.

(מוזיקה)

הטיפ השני שאני רוצה לתת לכם.

שקונים נכס דיגיטלי ובודקים אותו אם הוא לא מושתת או מבוסס על משהו שהוא לא בידיים שלכם.

אני אסביר את עצמי.

אם נגיד יש חשבון אינסטגרם מסוים ששייך ל Instagram מסוים או Influencer שהוא מייצר את ה Traffic.

והוא מייצר את הכסף ובעצם כל החשבון הזה מבוסס עליו.

גם אם תקנו את הנכס ממנו והוא יצא מהתמונה אתם לא תוכלו לייצר את מה שהוא מייצר.

כי הכל מבוסס עליו.

גם אם זה חשבון יוטיוב ששייך לאיזה יוטיובר.

אם לצורך העניין יש איזה מעצב אופנה שיש לו את העיצובים שלו באתר אינטרנט שמוכר.

והמעצב הזה יצא מהתמונה.

ואתם תישארו עם האתר והדומיין ותצטרכו להביא בגדים משלכם ואם לא יהיו של המעצב הזה.

יש סיכוי מאוד גדול שהדבר הזה יתאדה והדבר הזה לא ישתלם לכם בסופו של דבר.

אז תמיד תחשבו האם הנכס הדיגיטלי הזה מבוסס על משהו מסוים שהוא לא בשליטה שלכם.

או שזה משהו שגם אתם יכולים לעשות.

סיכום הפרק

(מוזיקה)

הטיפ האחרון שאני רוצה לתת לכם זה לבדוק האם הנכס הוא באמת שלכם.

אני אסביר גם את זה לדוגמה קבוצת קבוצת פייסבוק או עמוד בפייסבוק זה לא באמת זה כן נכס.

אבל זה לא באמת נכס בבעלות אלא זה נכס שהושכר מפייסבוק הוא שייך לפייסבוק.

וגם צריך לקחת בחשבון, מה יקרה אם יום אחד פייסבוק מחליטים להעלים את הדף הזה באוויר.

עכשיו גם אם זה נשמע לכם תמוה אתם יכולים להסתכל על מקרה שקרה לה סטטוסים מצייצים שזה קרה להם.

המדיניות פייסבוק יש על זה סיפור מאוד גדול של חסימת חשבונות ועמודים עסקיים.

אז זה לא כל כך מנותק מהמציאות שמשהו כזה יקרה.

אז דבר ראשון זה באמת לחשוב האם העסק הזה הוא בבעלות שלי.

האם זה אתר שממוקם סתם דוגמא בוורדפרס שזה קוד פתוח וגם עם וורדפרס עדיין האתר הזה יושב עליי ולא יקרה לו כלום, כי הוא בבעלותי.

אם הוא נכס מושכר בעצם אינסטגרם או מפייסבוק או מחברה שבעצם אתם תלויים בגוף צד שלישי גם אי- ביי או אמזון או חנות לא משנה איפה מהפלטפורמות מכירה שונות.

אמנם אתם משכירים שם חנות אבל בעל הקניון.

אני אומר את זה במירכאות כמו אמזון כמו אי-ביי יכול בשנייה אחת לסגור לכם את העסק ואת הפרנסה.

ובעצם הנכס הזה לא שווה כלום ושום דבר.

אז זה משהו לקחת בחשבון כאשר הולכים לקנות נכס דיגיטלי או בונים נכס דיגיטלי.

היא השאלה של הבעלות שלו.

האם זה באמת שלכם או האם אתם קונים נכס שהוא מושכר מחברה גדולה אחרת שאינה תלויה בכם.

אז זה משהו לקחת בחשבון.

(מוזיקה)

צרו קשר עם רועי….

אז הגענו לסוף הפרק אני רוצה להגיד תודה לכל המאזינים.

כמו בכל שבוע, אני רוצה להזמין אתכם לקהילה של הפודקאסט לפני כשבועיים או 3 הקמתי קהילה.

שנקראת פודקאסט לבן על שחור.

שבעצם כל הקהילה הזאת היא סביב הפודקאסט וסביב הפרקים השונים.

עכשיו בגלל שלא מדובר בפודקאסט אירוח אני כן רוצה שתקבלו עוד מהאורחים שלנו.

וכל אורח בסיום הפרק אני הולך לשאול אותו את השאלה הראשונה שהוא יצטרך לענות עליה.

ולאחר מכן אתם יכולים לשאול את האורחים שאלות משלכם.

ולייצר דיון סביב הפרק וסביב הנושאים שגם עשהאל.

וגם אני דברתי עליו וגם האורחים השונים בפרקים השונים.

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש