פרק 27 - כל מה שחייב לדעת על הקמת עסק חדש

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 27 בפודקאסט לבן על שחור התארח אהוד טייץ, דיברנו על כל מה שצריך לדעת על הקמת עסק חדש.

אהוד הוא בעל חברת פרסום בתחום הדיגיטל.

נושאים מתוך הפרק:

צעדים נכונים לנושא של הקמת עסק חדש החל בבחירת שם הכולל מיתוג, ובחירת פלטפורמות לפרסום.

ועד מיסוי ואדמיניסטרציה שוטפת.

הפרק סופר חשוב ליזמים ובעלי עסקים חדשים אבל כמובן מתאים גם לוותיקים שבנינו.

האזנה נעימה.

לאתר של אהוד > לחצו כאן 

תמלול הפרק:

שלום לכל המאזינים פרק 27 של הפודקאסט לבן על שחור.

הפרק הזה אני רוצה לחזור אתכם טיפה אחורה בכל העשרים ושישה פרקים האחרונים.

בעצם דיברנו על עסקים ושיווק וירדנו לרזולוציות עמוקות.

הפרק הזה קצת נחזור אחורה וניגע באייך בעצם בונים עסק חדש.

עסק טוב ומצליח.

ואלו דברים חשובים לדעת כי יש לנו המון מאזינים שהם יזמים ואנשי עסקים לעתיד.

והפרק יש לנו גם אורח שאני אציג אותו מיד אחרי המוזיקה. אז נעבור למוזיקה ונתחיל עם הפרק.

(מוזיקה)

כל מה שאהוד טייץ יכול לספר לכם על הקמת עסק חדש

אז הפרק מתארח אהוד טייץ  לאהוד יש חברת פרסום בתחום הדיגיטל והזמנתי אותו להתארח בפודקאסט.

בגלל שאנחנו גם בחברים בכל מיני קבוצות וגם.

אני מכיר את העבודה של אהוד ומאוד אוהב אותה ואני חושב שיש לו המון תובנות בתחום שהוא יכול לתת לכם.

שחשבנו על הנושא שיעסוק בו הפרק.

גילינו שבאמת יש המון צורך במידע הזה והוא לא הכי נגיש.

אז באמת אהוד הביא את התפיסה שלו.

ורוצה לתת לכם כלים פרקטיים שתוכלו ליישם כבר במיידי כדי להצליח בעולם העסקי.

הזה אהוד הבמה כולה שלך.

אהוד טייץ

הקמת עסק חדש – יאללה מתחילים…

היי חברים תודה שהצטרפתם לפודקאסט נעים מאוד.

לי קוראים אהוד טייץ ואני הולך לספר לכם ככה קצת על עצמי.

מה שאני עושה היום מביא אותי לדבר איתכם על נושאים שאני הולך לדבר איתכם היום.

כל מה שקשור לפתיחת עסק ובכלל איך אני גלגלתי לכל התחום הזה של השיווק במדיה.

אז אני  אני  אהוד טייץ.

בעלים של משרד הפרסום טייץ מדיה בע"מ.

אני פועל כעצמאי למעלה משבע שנים ובמסגרת שירותי אני גם מעצב גרפי, בונ

ה אתרים, חובב צילום.

אבל בעיקר בעיקר, מקדם ברשתות חברתיות, בדגש על פייסבוק ואינסטגרם.

אני יודע הרבה מאוד על הקמת עסק חדש.

אני גם מייעץ לעצמאים על הקמת עסק חדש.

אנחנו עוד מעט נדבר על הפלטפורמות האלה בהרחבה.

ונסביר מה היתרונות והחסרונות של כל אחד מהם.

ואיך זה בא לידי ביטוי בהקמת עסק חדש ובכלל מה האלטרנטיבות שיש לנו.

אם בכלל יש לנו ואיך בכלל מתחילים בצעדים של הקמת עסק מאפס למאה.

בזמן קצר בצורה מאוד יעילה ופרודוקטיבית.

 אז בעצם העסק שלי בעיקר מטפל בבעלי עסקים קטנים.

תקשיבו לאוהד מומחה לעסקים קטנים

אני מלמד אותם איך להיכנס לפלטפורמות וגם מנהל עבורם ויש לי סקלת לקוחות מאוד מאוד שונה ומגוונת.

יכול להיות עסקים שפתחו אתמול זה יכול להיות עסק עם מנורה ותיקים.

ויש תמיד, תמיד חוסר הבנה מאוד מאוד בסיסי בכל מה שקשור בהקמה ושיווק העסק.

עכשיו אני לא הולך לדבר אתכם רק על שיווק ומה לעשות להקדיש זמן.

וזה הולך לדבר מאוד מאוד פרקטי על תכלס מתחילים.

אני הולך לדבר על מעצבת פנים שאתמול סיימה קורס ורוצה להתחיל להתקדם.

ואין לה מושג מאיפה מתחילים, מה הדבר הבא אחרי הקורס. 

או.קיי למדתי יש לי כלים מה אני עושה הלאה?

הרי כולנו יודעים שבאמת בניית עסק מצליח היא לא רק הידע המקצועי שלנו.

הידע המקצועי הוא חלק אחד.

אבל יש כל כך הרבה דברים במעטפת שצריך להכיר וללמוד ולבצע בעסק.

שהם אלה שיהיו אחראים על הצלחתו או  נפילתו של אותו עסק.

אז אני פונה אליכם עם כל בעלי העסקים הקטנים.

מה חשוב לדעת לפני שמקימים עסק קטן?

כל האנשים הכישרוניים שיצאו לדרך עצמאית ובאמת מנסים להתחיל מאיפה שהוא ולא יודעים איך.

עכשיו, אני נותן את כל ההצעות האלה מהניסיון האישי שלי.

לא בטוח שאם הכל אתם תסכימו אבל.

חלק מהדברים בהחלט יעזרו לכם בקבלת ההחלטות בכל מה שקשור לפתיחת עסק, תמחור וכו.

אז אם את או אתה.

אנשים כישרוניים שרוצים להצליח מהידע שלהם ולא יודעים איך להתחיל.

כדאי לכם להקשיב לזה.

כשאתם מתחילים בעסק הדבר הראשון זה קודם כל לחשוב על השם ומה הוא מייצג.

בעצם כשאתם מתחילים אתם צריכים לחשוב על הלקוח.

ואיך הוא אמור למצוא אתכם ולהבין מה אתם בזמן הקצר ביותר.

ודבר שני, מה המשמעות שלכם כעסק בה בעולם הזה.

זאת אומרת, מי אתם למה אתם ואיזה תועלת אתם נותנים.

3 קווים מנחים להקמת עסק קטן

ה- 3 דברים האלה, הם הקווים המנחים להתחלה, שאיתם אתם תוכלו להתקדם לצעדים הבאים.

אני אתן דוגמא לצורך העניין יש לנו צייר זה היה שרוצה להתקדם ולהתפרנס בתחום שלו.

מצייר מאוד יפה אבל אין לו מושג מה הלאה.

עכשיו, השאלה הראשונה מה הוא רוצה למתג.

האם אתה רוצה למתג את עצמך כאמן בלעדי?

או שאולי בן אדם שמוכר יצירות באופן כללי לא רק של עצמו.

אלא פותח גלריה ומתחיל למכור יצירות של הרבה אנשים.

איך אתה רוצה שיתפסו ממך? כמשהו שהוא בוטיק או כמשהו שהוא להמונים?

אם את מעצבת הולכת להיות מעצבת שעושה לבתים פרטיים?

או מעצבת שעושה למישהו מסחרי?

את קונדיטורית עושה אוכל לקייטרינג ואירועים המוניים?

או שאת עושה אוכל פרימיום, בוטיק, קינוחים לאירועים מאוד מיוחדים.

ואז המחירים בהתאם והתפיסה הוויזואלית משתנה.

צעד ראשון להקמת עסק

אז מתחילים משם.

מה אנחנו רוצים להיות?

אנחנו לא נהיה מצד אחד קופיקס.

אנחנו לא רוצים למתג את עצמנו זול ולעבוד במסות של המון המון דברים אבל קצת רוח.

מצד אחד, מצד שני אנחנו גם לא יכולים ברגע להיות לואי ויטון  ושאנל נכון?

אז צריך למצוא את האמצע ולהבין איפה אנחנו בסקאלה הזו קודם כל.

וזה מה שמביא אותי לדבר על שם העסק.

כי השם הולך להשפיע עלינו בעתיד עוד הרבה.

אז כשאנחנו מתחילים בעסק חדש שאנחנו קודם כול נחשוב על השיווק.

אנחנו נחשוב על כל, כל שאר הדברים שיש לנו במעטפת ובתמונה הזו.

אבל הדבר הראשון מתחיל עם שיווק כלי הכי מרכזי .

אני יודע שהופכים על זה הרבה.

השיווק של העסק זה הכול!

אבל מה לעשות זה הכלי, כאילו אם השיווק לא יצליח אתם לא תצליחו.

מצד אחד מצד שני אם הבאתם פרודוקט שאין לו היתכנות בשוק.

תעשו את השיווק הכי טוב בעולם הוא לא יצליח.

לצורך העניין לפני תקופת הקורונה שמישהו היה מנסה למכור פה מסכות.

זה לא היה הולך כנראה.

אבל בתקופת הקורונה יש היתכנות וזה כבר לא משנה.

יש ביקוש, לא משנה איזה מסכה, אנשים יקנו.

אז יש פה המון המון דברים שצריך לקחת בחשבון.

אחד הדברים החשובים, כשנדבר על שם העסק וקשור לשיווק זה יחפשו אתכם באינטרנט.

אז אם קוראים לך אבי ביטון, או אבי כהן או יוסי בן יוסי, יהיה לך בעיה עם השם הזה כמותג אישי, למה?

כי בן אדם מחפש באינטרנט את השם שלך, מההמלצה, מקולגה, לא יודע מאיפה.

הוא יחפש, הוא רוצה לשמוע ולראות מי אתה.

מה אתה עושה מה?  לפני שהוא פונה הוא רוצה כבר להכיר.

 כי לא מיד אנחנו מתקשרים לכולם.

תלמדו למתג את עצמכם

ובמצב כזה אם תמתג את עצמך כיוסי ביטון התותח.

יש מצב שיש עוד יוסי ביטונים באינטרנט ויהיה קשה להגיע בחיפוש ראשוני רק אליך.

לעומת זאת אם תיתן שם אחר, בלעדי שהוא ייחודי אליך בלבד.

כאשר תקים אתר או עמוד פייסבוק או עמוד אינסטגרם או לא משנה מה.

שיחפשו אותך באותם פלטפורמות.

יחפשו את השם, את שם העסק אתה תהיה הראשון בתוצאות כי אין עוד ביטויים כאלה בתחרות.

עכשיו בעידן הדיגיטלי זה זה דבר משמעותי אתה בחיים לא תצא עם שם שהוא המוני.

שאתה צריך לשלם בפרסומות או בקידום אורגני, נדבר גם על זה, מה זה אומר.

אבל שאתה צריך להילחם על התוצאה בחיפוש של השם שלך האישי, של שם העסק. 

לכן כשבוחרים שצריך, לחשוב על מה יעלה בתוצאות החיפוש שלי בגוגל.

כי זה תופס נפח מאוד משמעותי שאנחנו בהתחלה בכלל לא מבינים אותו.

אנחנו רק מחפשים להבין אם שם העסק הוא נשמע סבבה וטוב אז זה אחד.

דבר שני זה איך כותבים אותו פיזית עם איזה אותיות.

אם בחרתם בשם לועזי כמו לצורך העניין, שיין לאחי היה עסק קראו לו שיין לופט.

יהיה לכם בעיה עם המילה הזו שיין.

אל תיצמדו לנוסחאות ותהיו יצירתיים

כי שיין זה לזרוח שזה מילה מדהימה ולופט זה לופט כן?

זה לופט זה די קל.

אז העסק שיין לופט היה מחופש באינטרנט במספר וריאציות פעם.

שעאין עם ע',  פעם שיין עם י' אחת, פעם שי א' באמצע.

 ובקיצור אנשים לא ידעו להגות את זה כמו שצריך ואז החיפושים היו כל פעם שונים.

וזה פקטור שיכול לשנות.

איפה תעלו בתוצאות כשבן אדם תכלס רצה למצוא אתכם.

אז קחו את זה בחשבון ותחשבו על איך כותבים את השם שלכם בקלות.

גם לקהל שהוא דיסלקט גם לקהל שהוא לצורך העניין לא יודע עברית מספיק טוב.

או הפוך הוא יודע אנגלית או בה מתרבויות אחרות ששמה אומרים עם ע' ועם לא יודע.

צריך לחשוב על הדברים האלה כי הם מקבלים משקל מאוד משמעותי לעתיד.

הדבר השני זה כמובן הנראות.

איזה צבעים אנחנו נוסעים באותו שם עסק ומה אנחנו רוצים לשדר.

ועל הפן הזה בתור מעצב גרפי אני אדבר אתכם.

הפשטות היא כלי מנצח

שהפשטות היא מנצחת.

ולפעמים אנשים מנסים להתחכם ולהעביר את כל המסרים של העסק שלהם, תחת אותו לוגו.

 זה לא המצב, לא מצליחים להעביר תחושות דרך לוגו.

מצליחים להעביר חלק מהדברים אבל לא את הכל.

אם אתה גם מעצב או גם אינסטלטור או גם לא יודע, אתה לא תצליח להכיל את הכל תחת אותו לוגו וזה בסדר.

אנשים צריכים להבין שהלוגו מקבל את המשמעות אחרי שהוא מקבל את הפרסום הרלוונטי.

נייק ה V הזה קיבל את המשמעות של להיות נייק במרוצת השנים.

אני מאמין שהיום אם אני אביא לבן אדם סתם פס הוא לא יבין מה הערך שלו.

אבל אחרי שיפרסמו אותו הרבה פעמים בשלטי חוצות.

פתאום הפס הזה ייראה לו משהו ממותג ויפה.

ולכן במיתוג של תחילת העסק.

לכו על הדברים הקלים

צריך ללכת על הדברים הקלים הפשוטים הלא מורכבים של שזכירים ומעצימים אותם תוך כדי תנועה ופרסום.

אז כשאתם בונים לוגו לעסק ובוחרים צבעוניות, אל תעמיסו אל תנסו לשדר כמה דברים במקביל כי זה לא יתפוס.

תעשו את זה נקי מינימליסטי כמו החברות הגדולות.

ואם אתם רוצים לדעת איזה צבעים צריך לבחור?

מעצב אמור לדאוג לכם לזה וגוגל יכול לעזור לכם ממש טוב בכל מה שקשור לבחירת הצבעים.

פשוט עשו לוגו קולוס ותראו איך כל צבע משדר משהו אחר בלוגו שלו.

הקוקה קולה האדום והשחור או פפסי עם האדום והכחול.

כל אחד יש לו איזה משהו אחר שהוא רוכב עליו.

שימו לב שהמכנה המשותף באמת של כל הלוגואים של הגדולים הם לא עמוסים ולכן אנחנו זוכרים אותם.

כשאנחנו נראה לוגו עמוס אנחנו כנראה לא נזכור אז גם על זה תשימו לנגד עיניכם.

והדבר הבא שאני רוצה לדבר עליו.

תתקדמו בהתאם לרוח התקופה

אחרי שכבר נגיד יש לכם לוגו ויש לכם שם שאתם חושבים שהוא מספיק טוב וסטנדרטי.

וכשהם מחפשים אותו לא לשם אחר באינטרנט אלא רק האתר שלכם ברגע שהוא יוקם.

הדבר הבא זה איך אתם מתחילים לפרסם ובכלל כשאתם פותחים את העסק מה?

מה אתם צריכים טכנית לעשות.

אז אני נתקל הרבה פעמים באנשים שנתקעים בביצוע.

הם עושים וחושבים וזה ועל כל דבר יכולים להיתפס ימים והם לא מתקדמים.

בזמן הזה השוק מתקדם ודברים משתנים והרעיון המקסים שלהם מאבד את המקום שלו במציאות.

ולכן הכלל מפתח הוא קודם כל לעשות ולעשות כמה שיותר מהר.

כדי לשחרר משהו לאוויר העולם.

עכשיו כשאני אומר לאוויר העולם זה לאו דווקא חייב להיות לאוויר העולם הדיגיטלי.

זה יכול להיות לאוויר העולם הפיזי.

החברים שלך הם המשפחה המעגלים.

קודם כל תקבלו תגובות מהסביבה הקרובה על העסק שלכם

שחררו מוצר שחררו שירות ותתחילו לקבל את הפידבק מהסביבה.

אנחנו לא בונים עסק מושלם ביום אחד ספק אם אי פעם נצליח לבנות אותו מושלם.

אבל אנחנו בונים אותו, כל הזמן בכל רגע.

ולכן ככל שנשיק יותר מהר נקבל את האינפורמציה מהסביבה ואת הפידבק כמה שיותר מהר.

אז בעצם הכלל השני שלי זה לעבוד ולבצע במטרה להציג גרסה רזה לעסק.

אם את קונדיטורית שרוצה למכור מלא עוגות ומאפים תעשי את כולם.

אל תצלמי את כולם, אל תשקיעי בכולם בחומרים הכי טובים.

תעשי 2 3 עוגיות טובות או עוגות טובות שאת יודעת שאנשים יאהבו.

או את חושבת שאנשים יאהבו ותיקחי אותם ואותם תשימי בפרונט.

ואותם תפרסם בקבוצות הווצאפ ומול החברות שלך והכל.

ותקבלי את הפידבק עליהם כשאת יודעת שהם הדגל שלך.

אם הם כדגל מצליחות להיתפס בסביבה.

במחיר שרצית או בסטנדרטים שרצית של הטעם.

אז יש לך את  ה או.קיי  להמשיך לדברים הבאים ולשווק את זה.

לשווק את זה ואת שאר המוצרים הנלווים של זה.

מחיר זה גם עניין חשוב

עם זה עוגיות קטנות או עוגיות לאירועים או לא יודע מה.

כל הדברים האלה יכולים לקבל מקום אחרי שהצלחת להוציא משהו.

הרעיון להוציא משהו, הוא גם לבחון את עצמנו.

איך אנחנו מתמודדים עם הקהל?

האם הקהל בכלל אוהב את זה?

אנחנו יכולים לחיות בפנטזיה על זה שמשהו יקרה ברגע שנשיק.

אבל בפועל קשה נוציא את זה החוצה נגלה שוואלה מישהו כבר עשה את זה קודם.

או מישהו עושה את זה יותר זול.

ופתאום ננסה למכור למישהו והיא יגיד למה שאני אקנה מכם את זה?

יש אותו מוצר בדיוק באלי אקספרס.

אז כל הדברים האלה נותנים לנו אתם דפורמציה הרלוונטית איפה לפתח ולהשקיע ואיפה יש מחסור בחוץ.

עכשיו עוד משהו אני אומר להרבה אנשים שהם מקימים עסק.

זה העניין הזה של להמציא את הגלגל.

אתם לא צריכים להמציא את הגלגל.

אף עסק לא צריך להמציא את הגלגל!

אתם רק צריכים לעשות את זה טוב יותר.

אם יש כרגע מישהי שהיא צלמת שהיא תותחית, אז תגידו מה אין לי מקום להיות גם צלם תותח?

זה לא נכון, יכול להיות שאתם באותה רמת צילום.

אתם באמת שניכם מוכשרים ברמה מטורפת.

אבל אם אתה תעשה את השיווק שלך טוב יותר מהצד השני.

או את השירות שלך, טוב יותר או את המחיר שלך אטרקטיבי יותר.

יש לך היתכנות גבוהה יותר ביחס למתחרים.

אז כל הדברים האלה הם נלמדים תוך כדי תנועה.

אז אנחנו חייבים לנסות כמה שיותר מהר להוציא גרסה רזה לעסק. זה הדבר השני.

הדבר השלישי אחרי שדאגנו להוציא את הגרסה הרזה זה יכול להיות אתר בעל מוצר אחד.

או זה יכול להיות כמו שאמרתי כמה מוצרים פיזית שאתם מתחילים למכור.

ולא יציע אחרי שסיימתם את התהליך וקבלת הפידבקים אתם בונים אותו מחדש.

עכשיו הדבר הבא הוא, מה קורה לנו כרגע ברמת ההכנסות.

נגיד ואנחנו מצליחים למכור והכל בסדר אנחנו לא יודעים שום דבר היום על מיסוי.

אז קודם כל לפנות לרו"ח להתעניין בדברים האלה איזה עסק צריך לפתוח.

למה חשוב להתייעץ תמיד עם רואה חשבון?

עכשיו קחו בחשבון שלהישאר עוסק פטור זה לא משהו שהוא מסייע.

הוא טוב לאורך זמן כי אתה מפסידים את עניין ה מע"מ.

אתם משלמים מע"מ אבל לא מזדכים עליו.

במקביל אתם עדיין כנראה שכירים איפשהו ואתם מקבלים תלושים.

ואתם מקבלים גם את התשלומים עבור המוצרים והפרודוקטים וכל הדברים שאתם מוכרים.

ובעצם אתם בסוף שנה תופתעו לשלם מס.

אז אחד הדברים הראשוניים זה אחרי שהצלחתם לגלגל כמה סכומים.

זה לגשת עם זה ל רו"ח ולהגיד לו שים אותי לנקודה הנכונה איפה אני צריך להיות כרגע כדי לשלם כמה שפחות מס באופן חוקי.

בהתחשב בנסיבות שאני, גם שכיר, גם עצמאי או לא יודע מה.

ואז הוא יגיד לכם לך תהיה עוסק פטור, איך תהיה עוסק מורשה, לך תהיה חברה בע"מ.

מה שזה לא יהיה.

הקמת עסק חדש – שלב הקידום של העסק

ועכשיו אני אקח אתכם לשלב של הקידום.

בעצם עכשיו אתם מתחילים את העסק אתם צריכים להתחשב בשיווק ברמת העלויות שלו.

כמה עולה לפרסם היום באינטרנט?

ומה, כמה צריך להוציא כדי לייצר מצב שמישהו פונה אליי?

או כשמישהו קונה ממני באתר.

מה התהליך שעובר וקורא כדי להגיע למצב שהאתר שנולד אתמול.

הצליח למכור בעשרת אלפים שקל חודש אחר כך.

כמה כסף הוא היה צריך להוציא?

כמה זמן בעל עסק היה צריך להשקיע?

אז גם את זה אני מציע שאנשים יעשו טלפונים לאנשי מקצוע בתחום ההתמחות שלהם.

בין אם זה אחד שתותח בגוגל או אחד שתותח בפייסבוק או אחד שטח באינסטגרם.

או אחד שמוביל דעת קהל באינסטגרם, שיש לו משפיענים וכאלה.

לעשות שיעורי בית ולשמוע מהם כמה יעלה לייצר תוצאה איקס למוצר הזה.

תמיד תעשו שיעורי בית

ובהתאם לזה אנחנו נדע לתמחר את עצמנו.

ניקח דוגמא מעשית לצורך העניין, אני מוכר תמונות בן היתר.

ונגיד שתמונה אחת שלי עולה לי לייצר אותה 300 שקלים.

עכשיו אני צריך לחשב משלוח.

משלוח עולה 50 שקלים.

אז יש לי 350 עלות.

כמה אני צריך למכור אותה כדי להרוויח?

עכשיו נגיד אני רוצה למכור אותה ב 1,000שקל.

אני צריך קודם כל להגיד או.קיי האם יש היתכנות בשוק לסכום כזה?

יכול להיות שיש מתחרים שמוכרים את זה בפחות.

אז אתה עושה סקר בודק ואתה רואה שאתה יכול להיות קצת יותר זול מהם ועדיין להרוויח.

זאת אומרת אם ראית שכולם מוכרים בצמרת ב 1000, אתה תמכור ב 900.

אז קודם כל יש לך כבר היתכנות.

תעשו מחקר שוק

זה כמובן אחרי שבדקת וקבלת מהסביבה את הרושם.

שכן המוצר שלך טוב יפה ומועיל לאנשים בצורה כזו או אחרת, המוצר או השירות.

ברגע שזה קרה אנחנו צריכים להכניס את העלויות.

או.קיי יש לנו 350 שקלים עלויות כולל משלוח, וכל השאר זה רווח בין ה 900 ל 350.

כמה אני צריך לשלם כדי לייצר מכירה של 900 באתר?

לא, אף אחד לא אוכל לתת לכם את התשובה כי הנתונים האלה משתנים בהתאם לאתר שלכם.

לוותק שלכם, למוצר שלכם לביקוש, המון המון פרמטרים.

אתם צריכים לצאת כמה שיותר מהר עם קמפיין ברמה הכי גבוהה שאפשר יהיה להוציא אותו.

אבל, לא להתפשר על האיכות שלו.

לצאת ולקבל את האינדיקציה כמעלה לייצר מכירה.

ואם אנחנו מזהים של לייצר מכירה בתחום הזה או למוצר הזה או לשירות הזה הוא לייצר ליד בתחום הזה.

עולה לי סתם אני זורק 300 שקל רק אחרי 300 שקל שיצא.

שהוצאתי הצלחתי לייצר מכירה, אני מבין שאני בבעיה.

כי יש לי פה עלות של 650  שקלים.

כן 350 מוצר  פלוס 300 עלות ליצירת מכירה באתר.

אני מבין שיש לי פה בעיה מבחינת הרווחיות.

תורידו את המס תורידו את ה מע"מ.

כבר לא נשאר שם, יותר ואת הזמן עבודה כמובן כבר לא נשאר שם הרבה.

ולכן משהו פה בכדאיות לא מתפקד.

 זאת אומרת שמתחילים מוצר תמיד אנחנו נחשוב על השיווק מה העלויות השיווק שלנו?

ואז כשנתכנן תקציב לעסק אנחנו נתכנן אותו בהתאם להוצאות השיווק שיהיו לו.

ואם יש מוצר שאין לו היתכנות מבחינת עלויות.

כי סתם לדוגמא, אני הבנתי שלמכור מוצר איקס.

אני אצטרך להוציא ממומן 100 שקל.

והמוצר הזה עולה רק 50 אז אני אפסיד כל פעם 50 שקל כדי לנסות למכור אותו.

אז אני אהיה בהפסד לא משנה מה.

כולם טועים – זה בסדר!

אז לכן תמיד מראש להתחשב בעלויות השיווק ורק אז להחליט אם המוצר הזה או השירות הזה טוב לנו.

עכשיו זה בסדר לטעות.

זה בסדר להתחיל בצורה הזו ולא לייצר מצב שהאתר מוכר.

אבל צריך ללמוד מזה כל הזמן למה לא מכרנו, למה העלות הייתה יקרה?

לפעמים מגיעים אליי אנשים עם עסקים ומוצרים שהעלויות שלהם שקלים.

זאת אומרת העלויות שלהם וגם העלויות ללקוח קצה שקונה הם שקלים.

זאת אומרת פעם אני אתן דוגמא, דובי עם הדפס או ללקוח 50 ש"ח באתר מתנה יפה מעניינת.

אבל מצב נתון, כדי ליצור מצב שאנשים קונים אצלך באתר אתה צריך להביא 50 איש לאתר נגיד.

בטח  50 איש.

ועל כל 50 איש אחד יקנה.

והוא קונה, הוא קונה מוצר אחד או שתיים לא משנה. 

הוא יעשה איזה ממוצע עסקה באתר.

ועם כל המוצרים הם זולים ועלה לנו לייצר תנועה של 50 איש 50 שקל.

נגיד שקל לקליק, אז גם אם הוא קנה אני הפסדתי.

אז דברים כאלה מראש אני אומר אין להם היתכנות.

תבדקו את היתכנות העסק שלכם

כי הפלטפורמה שלך יקרה, הפלטפורמת פרסום שלך יקרה ביחס לרווח.

אז או תמכור מוצרים אחרים או שתימכר אותם בהתאם אחרי העלויות פרסום שלך.

או שתמכור כדילים של כמה מוצרים ביחד.

זאת אומרת הרעיון הוא להבין איך נכנסת בהוצאה הבסיסית הקבועה שלי הוצאות השיווק.

וככה אני אדע לתמחר את המוצרים ונדע לדעת מה לשים בפרונט ומה להמשיך לקדם.

אבל גולת הכותרת מבחינתי מה שתיקחו פה מהפודקאסט הזה זה בעיקר העבודה של הלצאת.

לנסות לקבל פידבק ולתקן.

וזה אומר שאתם לא צריכים לקנות סחורות בכמויות, אתם קונים קצת סחורה.

אתם לא יושבים שעות וימים וחודשים על המיתוג ועל נראות האתר והם מוציאים עליו עשרות אלפי שקלים.

אלא אתם מוציאים אלפי שקלים בודדים כדי להצליח לייצר מצב שיש אתר סולק.

ברגע שכל זה קרה, ואתם במקביל מטפחים את העסק הזה.

ברמה הניהולית משקיעים בו את האיקס זמן ביום שהגדרתם שתעשו.

משקיעים את זה ממשיכים בdaily job שלכם כי העסק החדש עדיין לא מניב רווחים ברמה של לחיות.

אז אתם מגשרים על הפער הזה באמצעות העבודה שלכם כשכירים.

אתם יכולים לצלוח את זה כי תוך כדי תנועה אתם תעבירו את הפוקוס שלכם מלהיות שכירים.

או לעבוד במה שאתם עוד עובדים.

תעשו את מה שאתם עושים הכי טוב

לא יודע מה אתם תעבירו את הפוקוס הזה לעסק שמתחיל להצליח.

אתם תמיד תהיו בניסוי ותהייה ותמיד בכל צעד ושעל שאתם לא יודעים.

אתם הולכים לבעלי מקצוע ומתקנים אותו.

זה זו השיטה.

על זה, זה עובד.

כשתמיד תמיד, תמיד לא שוכחים להכניס את עלויות השיווק והעלויות הנלוות ועלויות המיסוי.

כי כשאנחנו מתחשבים בכל הפרמטרים האלה אז אנחנו מקבלים את התמונה המלאה של כמה כסף רווח נטו.

אפשר לייצר מאותו עסק ואותו מותג. אותו שירות או מה שזה לא יהיה.

זה יכול להיות כל דבר.

בתנאי שעשינו את שיעורי הבית הנכונים.

שורה תחתונה ולסיכום כשאתם תקימו עסק תמיד בהתחלה יהיו קשיים ייקח זמן עד שתצליחו להחזיר את ההשקעה.

אבל אם לא תעשו את תהליך הלמידה.

חשוב לעשות תהליך למידה לפני שמקימים עסק חדש

סביר להניח שאתם תיפלו מאוד מהר עוד לפני שהתחלת.

אני מקווה שזה נתן לכם ככה, טיפים להצליח.

אם אתם רוצים ככה עוד תכנים ולהכיר אותי קצת יותר מקרוב.

תיכנסו לפייסבוק שלי אהוד טייץ או לאתר חפשו בגוגל טייץ מדיה בע"מ.

ואני מקווה שתימצאו תכנים שיעזרו לכם שיהיה המון המון בהצלחה ונשתמע.

(מוזיקה)

מה רועי יכול ללמד אותכם על הקמת עסק חדש?

רועי ריבק

אז תודה רבה לאהוד שהסכים לבוא ולהתארח בפרק ולחלוק מהידע שלו והניסיון שלו ומהזמן שלו בתור בעל עסק ובתור יזם.

אז אני מאוד מעריך כל אחד שמתאר אך בפודקאסט.

כי זה באמת לא פשוט ככה לדבר על נושא מסוים ולעשות מה שנקרא drill down לנושא.

ולפרק אותו ככה לגורמים.

אז אני מעריך מאוד ומודה לו.

ואני רוצה לתת עוד כמה תובנות קטנות משלי בנוגע לנושא הזה.

בגלל שאנחנו יחסית קצרים בזמן אני רוצה להוסיף על משהו שאהוד אמר וגם לחזק אותו.

וזה באמת תבדקו ותתייעצו.

לפתוח עסק לפעמים יש לו השלכות אם עושים דברים לא נכון.

לפתיחת עסק ולטעויות יש השלכות

שיכולים להשפיע על שנים קדימה מבחינה כלכלית מבחינה לפעמים זה קשה גם נפשית והמון דברים.

תייעצו תשאלו את האנשים תשאלו חברים תשאלו בעלי עסקים אחרים תשאלו קולגות.

אל תישארו לבד בכל הנושא הזה.

פשוט תמיד תדברו ותשאלו ותהיו סקרנים ותלמדו.

תשמעו פודקאסטים תקראו מאמרים תהיו מעורים בנישה שלכם.

תלמדו כל יום מחדש אין לזה.

אין באמת דרך מהירה שפתאום קם אם פותחים עסק ובום הצלחה מסחררת וגם אם כן זה מזל.

וזה בדרך כלל לא מחזיק להרבה זמן אם אין את הכישרון ואת ההתמדה.

אז באמת תהיו סופר סקרנים סופר מדויקים וההצלחה לא תאחר להגיע

(מוזיקה)

סיכום ונתראה בפרק הבא!

אז תודה רבה על המאזינים ולכל מי שמאזין.

אני רוצה להגיד לכם ואני אומר את זה בכל שבוע ואני באמת מתכוון לזה.

זה לא מובן מאליו.

האהבה שאני מקבל מכם ואת כל ההשמעות והשיתופים ומה לא?

אני רוצה להזמין אתכם לקהילה של הפודקאסט.

הקהילה של לבן על שחור, שבעצם בכל שבוע אנחנו מדברים על הפרק שהיה.

אנשים משתפים הסיפורים שלהם או שואלים שאלות את האורחים ואותי.

ובעצם אנחנו מייצרים פה מעין שיח שלם סביב הפודקאסט וסביב נושאים שלנו אז אני מזמין אתכם להצטרף.

אני שוב רוצה להגיד תודה לאהוד אני רוצה להזמין אתכם לאתר שלי.

יש שם המון תכנים שעולה בערך מאמר בשבוע אני משתדל שזה יקרה.

תודה רבה לכם.

נתראה בשבוע הבא סלאמת.

(מוזיקה)

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש