פרק 20 - העידן של התקשורת החזותית

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 20 התארח איליה שבקוב המוכר גם בשם mr.shabek, מומחה לתקשורת חזותית ולשיווק באינסטגרם.

נושאים מתוך הפרק:

מדוע תקשורת חזותית היא כלי מרכזי לשיווק כיום?

האינסטגרם ככלי מוביל בתקשורת חזותית.

מדוע לאותנטיות יש משמעות אדירה?

איך תכנון יכול לעזור ביצירת תוכן גם כשיש מחסום יצירתי.

מדוע לכל אלמנט באינסטגרם יש משמעות ואיך להשתמש בכל אחד מהאלמנטים.

איליה מוביל עסקים להצלחה בעולם הדיגיטלי ומעביר סדנאות אינסטגרם ושיווק לאתר של איליה הקליקו כאן

תמלול הפרק:

ברוכים הבאים לפודקאסט לבן על שחור פרק 20.

הפרק הזה אני והאורח נדבר על תקשורת חזותית.

ואיך בעצם ממצב של גרפיקות יפות והמון ויז'ואל הפכנו להיות יותר אותנטיים יותר, אמיתיים יותר, חיים את הרגע. 

איך בעצם האינסטגרם שינה את כל מה שקשור לתקשורת חזותית.

ואיך בעצם אנחנו יוצרים לעצמנו דמות שאנשים נהנים לעקוב אחריה.

ואיך בעצם, אנחנו משרתים את כל הדבר הזה מהבחינה העסקית?

אז אנחנו נעבור למוזיקה. אני אציג את האורח ונתחיל עם הפרק.

 אז האורח שלנו הפרק הזה זה איליה שבקוב שאתם בטח מכירים אותו מהאינסטגרם בתור מיסטר שבק.

שהוא בעצם מומחה לתקשורת חזותית.

מה זה בעצם תקשורת חזותית?

והוא מוביל עסקים להצלחה בעולם הדיגיטלי ומתמחה בכל מה שקשור לאינסטגרם.

מעביר סדנאות ובאמת.

לפי כמות העוקבים שלו שאתם תראו באינסטגרם תבינו.

שהבנאדם יודע על מה הוא מדבר, ובאמת יודע לקדם עסקים. הוא עזר להמון אנשים בארץ ובעולם ואני חושב שיש לו תובנות נפלאות, אז ברוכים הבאים לאיליה. 

איליה שבקוב

אהלן, חברים, שלום וברכה.

מי שרואה את זה – בוקר צהריים וערב, מקווה שיש לכם אחלה יום.

כאן איליה, מיסטר שבק.

מומחה לשיווק באינסטגרם.

נעים מאוד.

מי שלא מכיר אותי יכול כבר עכשיו ככה להיכנס לאינסטגרם ולרשום MR. SHABEK שזה בעצם מיסטר נקודה שבק.

המומחה הכי גדול בארץ בנושא תקשורת חזותית – מה אתם יכולים ללמוד ממנו?

זה אני. 

מוזמנים רגע להיכנס ככה לעמוד שלי ולהבין מי זה הבחור הזה שמדבר איתכם כרגע פה בהקלטה הקולית.

להבין- או יותר מי אני ומה עשיתי.

ובגדול ככה אני גם אסביר לכם על הדרך.

כמו שאמרתי אני מתמחה בשיווק באינסטגרם.

בכללי תקשורת חזותית זה משהו שאני עושה אותו כבר 12 שנה. 

מגיל 16, והיום אני כבר עוד שניה בן 29.

כמעט 13 שנה שאני מתעסק בתקשורת חזותית.

הייתי מעצב בפוטושופ.

אגב, היום אני לא נוגע בפוטושופ.

תקשורת חזותית – הרבה יותר מרק פוטושופ

יש כל כך הרבה כלים אחרים שאפשר לעבוד איתם ונותנים את אותם פתרונות כמו לדוגמא קאנבה. 

שזה משהו שאתם יכולים לעבוד איתו.

גם אתם לא צריכים להיות מעצבים גרפיים בשביל באמת להוציא משהו ברמה גבוהה.

הכל היום נורא, נורא נורא סופר פשוט.

אבל אני בכללי מתעסק בזה כבר כמעט 13 שנה, בכל העולם של התקשורת החזותית. 

ככה במהלך השנים גם יצא לי להתחיל לימודים של תואר במשך שנה.

ללמוד צילום, ללמוד עוד דברים של עיצוב.

עוד אפליקציות, עוד דברים ותוכנות וכלים ותרבות האמנות באסלאם.

ופסיכולוגיה ופילוסופיה, וכל כך הרבה דברים שקשורים לאמנות. 

אבל בשנה הזאת אגב פרשתי מהלימודים לתואר.

למה חשוב לצאת לעולם האמיתי?

כי הבנתי שאני מקבל כלים לא פרקטיים לעולם העכשווי, ואז בעצם יצאתי לדרך עצמאית.

התחלתי ללמוד על כל מה שקשור לשיווק ספציפית מהאנשים הכי גדולים בעולם.

כגון גרי V, טאי לופז ויש לי היום עוד המון מנטורים אחרים שאני לומד מהם.

ובאמת, בארבע השנים האחרונות התעסקתי בעיקר בשיווק באינסטגרם. 

אחרי שפרשתי מהלימודים לתואר.

למדתי איך עושים את זה לבד בצורה הטובה ביותר שמביא את התוצאות הטובות ביותר לעולם העכשווי.

ובעצם ב- 4 השנים האלה כמובן גם רכשתי קורסים וסדנאות במעל עשרות אלפי דולרים.

של אנשי השיווק הכי חזקים בעולם שציינתי כרגע ועוד ועוד ספרים ומנטורים.

וככה ב-4 השנים האחרונות מה שעשיתי בעיקר זה לשווק עסקים אחרים.

אז בעצם צוותי כבר מעל ל- 500 עסקים.

שיווקתי מעל ל 500 עסקים עזרתי להם לקבל הרבה יותר חשיפה.

עזרתי להם לקבל הרבה יותר מכירות וזה כל זה באמצעות האינסטגרם.

שזה כיום הפלטפורמה המרכזית לבעלי העסקים.

נעים מאוד להכיר: אינסטגרם כלי מוביל בתחום של תקשורת חזותית

הפלטפורמה המרכזית שרוב האנשים נמצאים בה, במיוחד בסטורי.

ואחרי שהצלחתי מהשיטה שלי.

ב-4 השנים האחרונות לעזור לכל כך הרבה עסקים.

בעצם באתי והתחלתי ללמד את השיטה שלי בעלי עסקים בתחילת דרכם.

בשביל לחסוך להם אלפי שקלים בשנה על חברות, פרסום, גרפיקאים, צלמים וכדומה. 

ובעצם אני מלמד אותם איך לעשות הכל לבד.

בלי שום תלות באף אחד ולהביא את המקסימום של התוצאות.

זה כמובן שאני מלמד אחרי שכבר הצלחתי עם השיטה הזאת במשך השנים האחרונות.

כל מה שאני מלמד, כל מה שאני עושה לאחרים אני מיישם על העמוד הפרטי שלי.

על העקרונות של שיווק באינסטגרם

שזה אני חושב אגב, משהו שמבדיל אותי משאר המשווקים בשוק.

או אנשים שמציעים קורסים או סדנאות דברים כאלה ואחרים.

זה שאני עשיתי קודם על עצמי ואז עשיתי על עסקים.

ואז אחרי שהצלחתי באתי והתחלתי ללמד את זה. אז אתם מוזמנים ככה להיכנס לעמוד שלי.

לראות מי אני.

כל מיני סלב עם העולם שעבדתי איתם.

כל מיני תוצאות, כל מיני תלמידים, כל מיני פוסטרים שלי שעשיתי.

הם אפילו מפוזרים בקניונים כאלה ואחרים.

אז בגדול היום, מה שאנחנו לדבר איתכם עליו זה לתת לכם כל מיני טיפים כאלה ואחרים.

שיכולים לעזור לכם להביא הרבה יותר מכירות לאינסטגרם, לעמוד שלכם באמצעות הפלטפורמה הזאת כמובן.

ואני אתחיל קודם כל להסביר לכם איך אני רואה את הדברים בשיטה שלי.

אני רואה את זה כאילו החנות האינסטגרם שלנו הוא בעצם חנות ענקית בקניון, כן?

עכשיו החנות הזאת. אנחנו צריכים לייצר לחשיפה, אתם יודעים. 

מה הקשר בין תקשורת חזותית ואינסטגרם?

בקניון יש בן אדם שמחלק לכם פלייר או איזשהו שלד שזוהר או השם של החנות מעל הקניון.

מעל החנות בקניון.

אנחנו יודעים שיש פה חנות, אנחנו רואים אותה, אנחנו נחשפים אליה.

אם באינסטגרם אתם גם צריכים לייצר חשיפה, אז איך אתם מייצרים אותה?

יש המון טקטיקות של חשיפה. 

רוב האנשים לא מייצרים שום טקטיקה של חשיפה, ואז העמוד שלהם לא גדל.

אם אני לא אגרום לחשיפה, העמוד שלי יגדל? לא/ אני צריך לייצר חשיפה.

אחרי שיצרנו חשיפה צריך שיהיה מנהל בחנות, מוכר בחנות שיודע הוא נמצא בשעות קבועות.

הוא עומד, הוא מוכר. 

אנשים יודעים מתי לבוא, מתי אפשר לקנות את המצרכים, את המוצרים.

המוכר יודע גם לעשות אינדיקציה מה עבד הכי טוב, מה עבד- טוב, מתי רוב הקהל נמצא, איזה מוצר הכי נמכר.

זה בעצם הניהול של העמוד.

כמה פוסטים אתם מעלים.

למה חשוב שתהיה לכם תקשורת רציפה עם הקהל יעד שלכם?

כמה קשר אתם שומרים באמת בצורה רציפה עם הקהל שלכם.

מה השעות הכי טובות להעלות פוסט עם כמה פוסטים הם מעלים בחודש.

איזה דברים אתם עושים בעמוד. מבחינת הניהול.

אם אתם לא מנהלים את העמוד, נכון, אנשים גם יורידו לכם עוקב. 

תחשבו שאתם מעלים פוסט פעם בחודש, אנשים, יעשו לכם-טאק- יורידו את העוקב.

בדיוק כמו שאני אלך לחנות בקניון, ואני אגיד אני קונה בזארה.

לדוגמה, כי אני אוהב זארה.

וזארה יהיו סגורים כל החודש.

רק פעם אחת הם יהיו פתוחים.

אני לא אקנה מהם יותר.

אני גם אתעצבן עליהם. 

אז אנחנו צריכים שאין ניהול.

טיפים לניהול נכון של עמוד אינסטגרם

נכון לעמוד, הרבה אנשים שוגים בדבר הזה.

חשיפה, ניהול והדבר הכי חשוב הוא התוכן.

התוכן זה המוצרים על המדפים.

התוכן זה מה שאתם מעלים בעמוד שלכם בעצם.

אנשים שירצו לראות את התוכן שלכם זה אנשים שמתחברים לנישות האלה.

הם מתחברים למה שאתם רוצים להראות שאנחנו רוצים לייצר תוכן מעניין, רלוונטי, ויראלי, מצחיק, אקטואלי.

שנותן ערך לקהל. 

שזה משהו שהרבה אנשים לא עושים.

בדרך כלל הרבה עסקים מה שהם עושים נטו מעלים תוכן שהוא מוכר.

מוכר את המוצר שלהם-תוכן מכירתי.

אני לא רוצה שכל היום ימכרו לי באינסטגרם בפרצוף גם ככה כולם מוכרים לי. בואו תראו לי משהו אחר. 

אז התוכן זה המלך- זה הדבר הכי חשוב. צריך לדעת לשלב תוכן נכון.

חשיפה נכונה וניהול עמוד נכון.

מה חשוב לדעת על חשיפה נכונה וניהול עמוד נכון?

אחד הדברים שאנשים הכי שוגים בו זה שהם לא משלבים את הדברים האלה.

נכון, הם לא עושים פה משהו נכון.

יש הרבה עסקים, הרבה עמודים באינסטגרם שהם מייצרים, לדוגמה תוכן פגז. 

אבל הם לא מייצרים חשיפה.

אז אני יכול לייצר את התוכן הכי טוב בעולם.

אם אני לא חושף אותו לאנשים חדשים מישהו יראה אותו?

העמוד שלי יגדל?

לא.

אותו דבר הפוך.

אני יכול לייצר תוכן זבל.

אבל לייצר חשיפה מטורפת ולשים, אתם יודעים, אפילו אלפי שקלים.

אל תפחדו לייצר חשיפה

אם לא עשרות אלפי שקלים על פרסום ממומן ומשפיענים וכל כך הרבה טקטיקות. 

אבל אם התוכן שלי זבל הוא על הפנים הוא לא נראה טוב.

אנשים לא מתחברים אליו.

אני לא נותן פה ערך ענק, מוכר לאנשים בפרצוף כל היום.

האם יקנו ממני?

לא. לא יעשו לי פולואו אפילו.

בטח שלא יקנו ממני.

כי התוכן לא מעניין.

אז לא משנה אם אני אחשוף את זה למיליון או 2 מיליון איש אם התוכן לא טוב.

הוא לא טוב. אנשים לא יעקבו, אנשים לא יקנו. 

אז אנחנו צריכים לעשות שילוב נכון בין ניהול עמוד נכון לחשיפה נכונה ויצירת תוכן ברמה הגבוהה ביותר.

עכשיו בוא נתחיל קודם כל.. ככה.

אני כבר תוך כדי אני נותן לכם הצצה לקורס שלי עצמו.

לדברים שאני עושה עם התלמידים שלי.

בוא נתחיל.

קודם כל אתם יודעים כזה מהבסיס.

מה בסופו של דבר הנישות שלכם?

אוקיי, אתם רוצים להבין בדיוק מה הנישות שלכם?

מה אתם משדרים בעמוד שלכם?

מה אתם רוצים לשדר בעמוד שלכם?

אנשים מחפשים משמעות – גם ברשתות החברתיות!

זה יכול להיות כמה נישות. בוא נסתכל נגיד על העמוד שליMR. SHABEK  העמוד שלי. 

כמה נישות אתם רואים ככה תוך כדי.

אם אתם מסתכלים כבר בטלפון ומסתכלים על העמוד שלי?

אפשר לראות שאני מתעסק בכושר.

אפשר לראות שאני מתעסק בתזונה. כזה.

אני אוהב- תנועה תזונה, אבל יותר כושר, לייף סטייל, קעקועים, התפתחות אישית, התפתחות עסקית, שיווק, מנטורינג.

יש לי פה 7- 8 נישות בקל בעמוד שלי.

אני יודע מה הנישות שלי.

אוקיי, אי לכך ובהתאם לזאת זה התוכן שאני מעלה.

גם בפוסטים, גם בסטוריז.

וזה הסיבה שהקהל מתחבר אליי.

כי אנשים קונים אנשים.

איך תגרום לאנשים להתחבר למוצר שלכם דרך שימוש בתקשורת חזותית?

הם לא קונים מוצר, בסופו של דבר, כשאני מראה לקהל שלי כמה נישות.

בגלל זה הם מתחברים עליי.

אני לפעמים מעלה פוסטים ותוכן שלי מתאמן בים.

עושה כושר?

זה מביא לי מכירות לשיווק.

כי בעלי עסקים שרוצים חבילות שלמות כי בעלי עסקים שרוצים ללמוד איך עושים את זה.

הם מתחברים אליי כאדם באמצעות התוכן שלי. 

בואו אני אתן לכם דוגמה אחרת. גרנט קרדון.

מוזמנים לחפש גרנט קרדון, טייקון נדל"ן 3 מיליון עוקבים, אני לא טועה.

הבחור הזה היה יכול לעשות לי כל היום מכירות.

היה יכול לדחוף לי נדל"ן מכירות נדל"ן, מכירות נדל"ן מכירות.

איך הוא מתחבר עם הילדים שלו, עם האישה שלו.

הוא מראה לי המון תוכן על החיים הפרטיים שלו.

יש לו מטוס פרטי, הוא מראה לי צחוקים, שטויות, פתאום שם חתול על הראש. 

אני מסתכל על הבן אדם הזה, אומר בוא'נה, הוא מצחיק אותי.

רגש ותחושה שווים אלף תמונות!

הוא גורם לי לתחושה ברגש.

זה הסיבה שאני מתחבר אליו.

אם הוא היה מוכר לי כל היום לא הייתי מתחבר אליו. 

אז תבינו מה הנישות שלכם.

שהיא לא תהיה רק נישה אחת.

שיהיו כמה נישות שיעזרו לקהל להתחבר אליכם ברמה רגשית.

לייצר איתם פה איזשהו קונטקט.

אוקיי, אז זה משהו מאוד מאוד מאוד מאוד פשוט ובסיסי.

שאנחנו צריכים להבין לפני שאנחנו בכלל מתחילים לפעול בעמוד-זה מה הנישות שלנו.

הבנו מה הנישות שלנו.

בואו נעשה חקר מתחרים, בוא נראה עמודים מהארץ.

מהעולם בנישות שלנו.

מה הם עושים, טוב, מה עובד להם?

אל תמציאו את הגלגל, חברים.

אל תנסו להמציא את הגלגל מחדש – רק תשפרו אותו קצת

קחו את הגלגל, תוסיפו לו ג'אנט מזהב.

הוא מה עובד אצל אחרים ותיישמו בעמוד שלכם.

אני לא אומר לכם להיות מישהו אחר.

אני בא ואומר לכם תראו את הדמות שלכם, תראו את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.

את המותג.

אל תנסו לחקות אף אחד.

אל תנסו להעתיק אף אחד.

כמובן שתהיו אותנטיים.

אבל אם משהו עובד טוב למישהו בחו"ל, אין סיבה שאני לא יכול לעשות משהו דומה אצלי בעמוד, אוקיי?

ואז בעצם, ככה אנחנו לוקחים דברים שעובדים ועושים אותם במודל שלנו.

שוב, כמובן המטרה היא כל הזמן להיות אותנטיים.

תקפידו להיות אותנטיים

לא לנסות להעתיק מישהו אחר או להיות מישהו אחר.

ברגע שאנחנו עושים את זה ואנחנו אותנטיים.

כבר הקהל התחבר אלינו.

אז אנחנו רוצים להבין מה הנישות שלנו.

רוצים לראות מה עובד טוב לאחרים בנישות שלנו ואנחנו רוצים לבנות את הקהל שלנו.

מי הקהל שלנו?

למי אנחנו פונים?

מה הגילאים שלו?

במה הוא מתעניין?

מה הוא אוהב לעשות בחיים.

מה תחומי העניין שלו?

תלמדו מה מעניין את הלקוחות שלכם…

בעצם מה הגילאים שלו, איפה הוא נמצא, מה האינטרסים שלו, הכל הכל, הכל הכל.

אנחנו רוצים לבנות אווטאר בעצם, אוקיי, לבנות אווטאר כזה. 

להיכנס לראש של הלקוח.

קצה שלנו ואז לבנות לנו דמות גברית כזאת.

לתת לה שם דמות נשית כזאת, לתת לשם.

ברגע שנבין מה אנחנו משדרים, אנחנו רוצים לשדר.

ומי קהל היעד שאליו אנחנו משדרים אנחנו נדע באיזה שפה לדבר איתם.

אני לא אדבר עם מישהו מבוגר באותה שפה שאני מדבר כמו מישהו שהוא ילד.

אני מדבר אליהם בגובה העיניים.

אבל זאת תהיה שפה שונה.

כמו שבאותה מידה אני בסופו של דבר רוצה לייצר פה איזשהו סדר, אוקיי?

זאת אומרת, אם אני לדוגמה, אני משווק.

תדברו עם הקהל בגובה העיניים

הקהל שלי שאני יודע כבר וגם קהל שאני פונה אליו הוא 20 פלוס בד"כ, 20 עד 40 כזה.

אז אני יודע לדבר איתם בגובה העיניים, אוקיי?

אני לא אדבר עכשיו עם חבר'ה שסיימו צבא על פנסיה.

פנסיה לא מעניינת אותם בגיל הזה. 

אני אדבר איתם על דברים שרלוונטיים להם.

אני אדבר איתם על דברים על החיים שלהם.

על זה שהם יצאו מהצבא.

איפה הם נמצאים, מה הם רוצים לעשות, איך הם מתקדמים.

אבל אני אדבר איתם כמובן בגובה העיניים אתם מבינים אז להבין מה הנישות שלנו.

אולי מה התת נישה שלנו לעשות סקר מתחרים. אני מקווה שאתם רושמים את כל הדברים האלה.

כן?  

תקשורת חזותית – עצות ששווה לכם לקבל!

אני נותן לכם פה.

אני מחרבן פה זהב.

אז אני מקווה שאתם לוקחים את הפניני חוכמה אלה ורושמים הכול ומתחילים ליישם בעמוד שלכם.

כי אם אני אדבר פה באוויר וזה יצא להיכנס לכם מאוזן אחת ויצא מהאוזן השנייה.

אז וואלה, יפה שמעתם עוד פודקאסט.

מה עשיתם בזה?

בעצם תתחילו ליישם כל מה שאני אומר לכם, תרשמו תתחילו לעשות כבר מעכשיו.

אז דיברנו על הזהות, דיברנו על הצבעים, דיברנו על המותג, דיברנו על בניית אווטאר.

מי הלקוח קצה שלנו?

ואנחנו רוצים לייצר עניין.

אוקיי, בוא נתחיל.

רגע מהתמונת פרופיל, הרי… שניה אפילו לפני התמונת פרופיל.

אנחנו רוצים לייצר עניין ברשת.

בשביל לייצר עניין ברשת אנחנו צריכים להבין איך הרשת עובדת.

היום אנשים מאוד קצרים.

למה חשוב לייצר עניין ברשת? ואיך בדיוק עושים זאת?

כי לנו יש בסך הכול שנייה למשוך את תשומת הלב של הבן אדם.

תחשבו על זה גם כשאתם גוללים בטלפון.

לוקח לכם בערך כמה זמן להחליט עד שאתם ממשיכים על משהו או נתקעים?

אם אתם גוללים גוללים גוללים?

גג שנייה. 

אנחנו קצרים היום ברמה מטורפת.

קצרים, בזמן, קצרים באנרגיה, פעם היה לוקח לנו 12 שניות להחליט אם אנחנו ממשיכים לגלול משהו או עוצרים עליו.

היום זה שניה.

אז לנו יש גג של שנייה לייצר עניין.

זה מתחיל מהתמונת פרופיל חברים. 

בואו אני אשאל אתכם.

מה אתם רואים, תמונת פרופיל. עשו לכם נגיד לייק נכון.

אתם פותחים את העמוד שלכם, רואים לייקים.

לייקים זה חשוב – אבל זה לא מספיק!

עשו לכם לייקים, בהתרעות אתם רואים מלא אנשים עשו לכם לייקים.

אתם רואים כאלה עם לוגו ואתם רואים כאלה עם תמונת פרופיל מעניינת, ייחודית, צבעונית.

רוב הסיכויים שללוגו אפילו לא תיכנסו.

כי אתם ישר בראש.

אה, זה עסק?

הוא בא למכור לי משהו, אין לי מה להיכנס לשם.

תמונת פרופיל מעניינת יכולה לסקרן אתכם.

יכולה לגרום לכם להתעניין בו ניתן לכם דוגמה טובה לתמונת פרופיל טובה. 

בוא נגיד ואני מתעסק בבשר.

אני שף, אוקיי.

תתאימו את השפה החזותית של הדף שלכם לתחום העיסוק שלכם

אם אני שם תמונת פרופיל שלי.

מחזיק ככה בשר, בא לתת לו עוד שנייה ביס ככה ורואים אותי עם עם סינר של שפים כזה רואים את הפנים שלי כזה, אבל בא לתת ביס בבשר, לא מבושל.

אוקיי?

ככה טרי.

אני כשאני רואה דבר כזה, מישהו עושה לי לייק.

כי ישר אני מבין רק מלראות את תמונת פרופיל בואנה, הבנאדם הזה הוא שף, הוא מתעסק בבשר.

אני, אם אני אוהב בשר, אני אכנס לעמוד שלו עם העמוד שלא מעניין אותי התוכן. 

אתה יודע מה עשיתי ככה כמו שאנחנו רואים טריילר לסרט אנחנו רואים ואנחנו רוצים לראות את הסרט.

הטריילר פה באינסטגרם זה כשאני נחשף לבנאדם פעם ראשונה נכנס לעמוד שלו.

זה הטריילר.

אהבתי את העמוד אני אעשה לו פולואו. 

לא אהבתי את העמוד- אני אצא, אני אמשיך הלאה.

אבל זה מתחיל, תמונת פרופיל זה מה שמושך אותי להיכנס.

הוא מתעסק בבשר, אני אוהב בשר, אני אכנס.

תשימו בדף העסקי שלכם תמונת פרופיל מעניינת

תעשו תמונות פרופיל מעניינות, ok?

תמונות פרופיל ש ייחודיות לנישה שלכם. 

עדיף מעניינת, ייחודית, שמשדר את הנישה.

אולי אפילו גובה הכתפיים ומעלה תמונה חדה מבט למצלמה, אוקיי?

מבט למצלמה משדר אמינות.

זה מבחינת הניהול.

עוד משהו מבחינת הניהול אני אתן לכם ככה איזה טיפ קליל.

חברים, יש לכם את האזור של השם.

משתמש והביוגרפיה.

והשם… יש שם ויש שם משתמש. שם משתמש.

זה מה שלמעלה באינסטגרם.

למה חשוב להשתמש במילות מפתח גם ברשתות החברתיות?

שם זה מה שמופיע מתחת לתמונת פרופיל.

בוא אני אגלה לכם סוד. בשם משתמש אצלי מופיע מיסטר שבק. 

בשם מתחת לתמונת פרופיל באינסטגרם מופיע מרקטינג, שיווק, קידום פרסום.

למה בעצם שמתי את המילות מפתח האלה בשם שלי?

מאוד פשוט.

בשביל שאנשים יגיעו אליי בחיפוש.

כשמישהו רושם בחיפוש של האינסטגרם, שיווק, קידום או פרסום או מרקטינג אני קופץ לו בן הראשונים. 

למה? בגלל ששמתי את המילות מפתח האלה אצלי בשם.

זה טריק מאוד פשוט שכל הזמן מביא לי לקוחות משלמים.

כל הזמן מביא לי חשיפה.

איך שימוש במילות מפתח ברשתות החברתיות יגדיל את החשיפה שלכם?

תחשבו שאתם מתעסקים בכושר אז אתם יכולים לשים במלות מפתח כושר, תזונה, לייף סטייל.

אנשים נכנסים, מחפשים באינסטגרם כושר, תזונה, לייף סטייל. 

אתם תקפצו להם בתוצאות חיפוש רק בגלל ששמתם את זה בשם ok?

זה עוד איזה טריק מגניב ככה שאני מלמד אתכם תוך כדי.

מבחינת ניהול נגעתי ככה בממש אתכם בדברים מאוד מאוד בסיסיים, פשוטים.

מבחינת התוכן אני אתן לכם את הטיפ הכי חשוב- לתכנן, לתכנן, לתכנן, לתכנן. ניצחון דורש הכנה. 

או במילים אחרות, מי  שנכשל לתכנן- תכנן להיכשל.

רוב בעלי העסקים, רוב העמודים באינסטגרם לא עושים את התכנון שלהם.

לא שבוע קדימה, לא חודש קדימה, לא יום קדימה.

הם בדרך כלל פועלים על הבאב אללה.

תהיו מדויקים במסרים החזותיים שאתם מעבירים!

יש לי פוסט צילמתי, אני אעלה. 

זה לא עובד ככה, ככה לא מתקדמים.

אתם רוצים לעלות, אתם צריכים לתכנן חברים.

אתם עכשיו יוצאים למלחמה באינסטגרם.

תחשבו שאתם יוצאים למלחמה בעולם האמיתי- מה אתם הולכים בלי להתכונן?

בלי לשים נשק בכיס?

בלי לא יודע מה, אתם הולכים להילחם בזומבים נגיד. 

אתם תבואו אם תצטיידו לא תצאו ככה על אבא בלילה בו נלחם בזומבים, אתם תמותו.

נכון, אין זומבים.

למה בכלל כדאי לכם לשווק את העסק שלכם ברשתות החברתיות?

כרגע נראה גם שלא יהיה, למרות הקורונה זה נראה כי אנחנו הופכים לזומבים.

אבל אתם מבינים את הפואנטה שלי? טסים למלחמה, תתכוננו, תבואו, מוכנים.

מבחינת האינסטגרם, מה אתם יכולים לעשות?

סליחה פה על הקולות.

מה אתם יכולים לעשות?

זה בעצם לתכנן מראש חודש קדימה,

בוא נגיד.

בוא ניקח דוגמה, בוא נגיד ואני בוא נגיד ואני מקעקע, כבעל עסק. אוקיי?

תהיו חכמים! אל תשלפו מהמותן, תכננו

אני רוצה לתכנן לחודש הקרוב.

את הפוסטים שלי אנחנו עכשיו בנובמבר, אני רוצה לתכנן לדצמבר את הפוסטים שלי. 

אז אני אכנס קודם כל לימים מיוחדים ויראה מה יש לי בדצמבר- יום האיידס, יש לי יום הנינג'ה הבינלאומי.

יום החוקה בספרד, יום העצמאות לתאילנד.

יום הקופים טה טה טה טה טה טה יום המחזור, יום האחים רייט קיצר… יש פה מלא ימים. 

אוקיי, אני יכול לקחת את הימים האלה ובהתאם לכך לעשות פוסטים.

בוא נגיד ואני הראשון בדצמבר זה יום האיידס.

אוקי, ונגיד ואני מקעקע, ויש לי גם נישה של תרומה לזולת.

תהיו מעודכנים במה שקורה בעולם…

אז אולי, ביום האיידס הבינלאומי- אני אעשה איזה שהיא תרומה לנפגעי איידס ואני אעלה פוסט על זה.

ביום הנינג'ה הבינלאומי- אולי בתור מקעקע, אני יכול להעלות איזשהו קעקוע שעשיתי של נינג'ה, אוקיי?

וכולי וכולי וכולי וכולי.

יום המהגרים.

אולי אם אני הגעתי ממדינה אחרת אני יכול לספר את הסיפור האישי שלי.

אני פה נגיד ואני נולדתי ברוסיה והגעתי לארץ.

ואני מקעקע פה וסבלתי מכל מיני ביריונות ודברים כאלה. 

ברגע שנתחיל לספר סיפור אישי שלי של איך הגעתי לעולם הזה.

ואיך הגעתי לקעקע ואני גם הייתי מהגר, פתאום בום, זה פותח אנשים אליי.

וזה רק לקחתי יום מיוחד שקיים בשנה ושיחקתי עליו.

יום המורה, יום הקופסאות יום משחקי הקלפים, יום הטיק טק. 

יש חגים מיוחדים. מה שאני בא לתת לכם פה זה מלא רעיונות, יש מלא ימים מיוחדים.

קחו את הימים מיוחדים האלה, אוקיי?

מה החשיבות של פרסום בתאריכים מיוחדים?

קחו את החגים האלה, קחו את הרעיון שאתם רוצים לדבר עליהם ותכננו תעשו לכם סידור בלוח שנה.

ואחרי שעשיתם לכם את הסידור הזה בתוך הלוח שנה תתחילו לצלם את מה שצריך.

תתחילו לערוך את מה שצריך.

ואז תעלו את זה.

ואז יישאר לכם בסך הכל לחשוף את הדברים האלה.

איך גורמים לחשיפה?

יש המון טקטיקות. קניית עוקבים- בטח שלא תעשו.

טקטיקה מעולה שאתם יכולים להשתמש בה זה בעצם מעורבות על ידי קהל יעד רלוונטי. 

נגיד ואני משווק אני אחפש משווק אחר אני נכנס לעמוד שלו אני אעשה לכל הקהל שלו לייקים ותגובות.

כל מי שעושה לו לייקים ותגובות.

אני אעשה להם פולואו לייקים תגובות. הם אחרי זה יראו בהתרעות שלהם שמסתיר שבק עשה להם לייק. 

אם  פרופיל שלי, מעניינת אותם הם ייכנסו לעמוד.

תעשו חיבורים ותצרו קשרים….

ואז כבר מתחברים למשווק כי הם עוקבים אחרי משווק אחר, והם אהבו את העמוד שלי.

הם גם יהפכו לעקוב אחרי ויהפכו ללקוחות.

וככה יצרתי גם לקוחות וגם חשיפה בדרך מאוד פשוטה. 

אחת השיטות המטורפות שיש.

אני אישית, הבאתי ככה ללקוחות 50,000 עוקבים בחצי שנה.

מדהים, מדהים, מדהים.

זה נקרא מעורבות דרך קהל יעד רלוונטי.

אפשר את זה בצורה ידנית את זה בצורה של בוט.

כמובן, בוט צריך לדעת מי מפעיל לכם. 

בוט זה כמו פרארי.

אם מישהו מפעיל לכם את הבוט הזה, את הפרארי הזאת, והוא לא יודע לנסוע עליה, הוא יעשה לכם תאונה-נזק בחשבון.

לא צריך לפחד משימוש בבוטים!

אני עובד לדוגמה אם מישהי שקוראים לה עדים מ"החשדניסטים", אנטולי.

מי שמכיר ממליץ רק עליהם. 

אגב, אתם מגיעים אליהם דרכי אוטומטית.

אתם מקבלים הנחה של $100 בתשלום החודשי.

ככה קחו את תשומת לבכם.

והם בעצם יכולים לייצר חשיפה ברמה אורגנית.

והיא כמו נהגת פרארי מקצועית יודעת לקחת אתכם בצורה על מנקודה א' לנקודה ב' בבטחה ובמהירות. 

וזה ככה שיטת חשיפה מאוד מאוד פשוטה.

קלילה שאתם יכולים ליישם.

תיישמו שיטות של מומחים ואל תפחדו ללמוד עוד ועוד דרכי שיווק

כמובן שיש לכם עוד המון שיטות פרסום, ממומן, קמפיינים, משפיענים, הגרלות.

ועוד ועוד ועוד ועוד.

אנחנו כבר איזה 22 דקות ככה אני מדבר איתכם.

הלוואי והייתי יכול לספר לכם את הכל ככה על רגל אחת בחצי שעה של שיחה אבל לצערי אני לא יכול.

במיוחד בשביל זה יצרתי סדנה כמו שצריך של 12 שעות.

וב12 שעות האלה בעצם אני מלמד אותכם הכל מא-עד-ת בדיוק את השיטה שלי לצמוח באינסטגרם.

מבלי תלות באף אחד, מבלי לשלם אלפי שקלים בשנה על חברות פרסום, גרפיקאים וכו.

ובעצם לדעת איך אתם עושים לבד הכל ברמה הגבוהה ביותר בשביל להביא כמה שיותר מכירות וחשיפה.

אז מי שרוצה ככה טיפה יותר לשמוע על הסדנה מוזמן ככה… יהיה לכם פה איזשהו לינק.

עוד איזה משהו נוסף רועי ככה כבר ייתן לכם את התדריך לאיך אתם משאירים פרטים.

תקחו את האינסטגרם 10 צעירים קדימה בשיווק שלכם

ופונים אלי בשביל שאני אוכל לקחת אתכם 10 צעדים קדימה מבחינת האינסטגרם. 

וממש ניסיתי לתת לכם פה כמה שיותר ערך ומידע על להתחיל מהבסיס שהרבה אנשים שוגים בו.

ובעצם תתקנו את הבסיס לפי כל מה שאמרתי אתם תראו שיהיה לכם הרבה יותר קל לפעול להמשך.

אז אני אעשה סיכום ככה על מה שדיברתי: 

ניהול תוכן בחשיפה לשלב כל הזמן ביחד.

תמונת פרופיל תחליפו תעשו את הסדר בשם שלכם.

תתחילו לייצר יותר חשיפה.

תבינו את הבסיס של העמוד שלכם מה הננישות שלכם.

למי אתם פונים, מה הקהל שאתם רוצים לפנות אליו, באיזה שפה אתם מדברים, מה הצבעים של המותג. 

ברגע שתעשו את כל הבסיס הזה, יהיה לכם הרבה יותר קל לפעול בהמשך.

סיכום הפרק – כמה תובנות אחרונות לסוף

אני כמובן פה לכל שאלה כזו ואחרת שיש לכם חברים. תודה רבה לריבק האלוף פה על האירוח.

וחברים יקרים, תודה רבה לכם על ההאזנה. מיסטר שבק באינסטגרם מוזמנים לעקוב, מוזמנים לפנות אליי. 

כל מי ששומע את הפודקאסט הזה ומגיע אליי ואומר לי הגעתי דרך הפודקאסט של ריבק אוטומטית זכאי להטבה.

להנחה מסוימת על כל השירותים שלי.

שיהיה לכם המשך יום מקסים חברים.

ותזכו למצוות נהרות של אושר שיזרמו לרגליכם ומלא מלא מלא שפע.

יום מדהים.

עוד קצת תובנות על שיווק

רועי ריבק

אז תודה רבה רבה לאיליה שהתארח בפרק ובאמת חלק מהתובנות שלו והניסיון שלו בפלטפורמה.

ואני יכול להגיד לכם שהאינסטגרם וממה שאני מכיר את הבנאדם.

באמת לכל מי שחושב ויודע שהאינסטגרם זה הפלטפורמה בשבילו מדובר במקצוען של ממש.

שבאמת מזניק חשבונות אינסטגרם קדימה. 

אז אם זה באמת הפלטפורמות שלכם יהיה לינק בדסקריפשן תוכלו להיכנס ובאמת להתרשם ממה שאיליה עושה.

עוד בנוגע לאינסגרם, אני רוצה לחזק את כל מה שקורה שאיליה אמר.

ובאמת כל הנושא של האותנטיות והחיבור לבן אדם זה משהו שיש לו אפקט מאוד גדול. 

ולמען האמת אני אומר את זה כאילו ואני הרבה אומר את זה לאנשים, אבל אני חוטא בזה המון.

ובאמת, אחרי שגם איליה אמרת פרק.

אני גם משתדל בעצמי.

תהיו אותנטיים

להיות יותר אותנטי ויותר לשתף, כי אני יודע שהדברים האלה מעניינים.

ובנוסף לזה אני חושב שכל הדבר הזה התחיל להיות מהתוכנית שהייתה "מחוברים" בעצם.

שבן אדם לוקח איתו מצלמה ומתעד את מה שהוא עושה, ומתעד את החיים שלו.

יש משהו במציצנות הזאת ויש משהו שהוא מסקרן ומשהו שהוא כל כך אמיתי שאנשים מאוד מתחברים לזה.

אז גם אם אנחנו נמצאים בעולם עסקי.

שזה עולם שיש אינטרס שאתה רוצה למכור ולעשות כסף.

בסופו של דבר עסקים עושים עם בני אדם.

וברגע שאתה מרגיש שאתה מכיר את הבנאדם שיושב מולך, אתה יותר מאמין בו.

וברגע שאתה מאמין בו.

תשימו לב אם איזה בעלי מקצוע אתם בוחרים לעבוד בשיווק

ברגע שאתה תצטרך לבחור את האיש מקצוע שיעשה עבורך.

אתה תעשה עסקים עם מישהו שאתה מכיר הרבה יותר מהר מהעסקים עם מישהו שאתה לא מכיר בכלל.

אז כל המה שנקרא "החשיפה" הזאת היא, וכמו שאליה אמר שהוא מצלם את עצמו באימון מסוים או מצלם חלקים מהיום שלו וצחוקים.

ולא משנה מה.

זה משהו שבאמת מקרב את הלקוחות הפוטנציאליים לבן אדם שאתם.

למי שאתם באמת לשגרת היום שלכם והם כבר איכשהו בראש.

מדמיינים ורואים איך אתם משתלבים ביחד לעבודה משותפת ואיך אותו איש מקצוע.

או איך המוצר או איך החברה ישתלבו לכם בחיים ויענו לכם על הצרכים, או על הרצונות. 

אז שוב תודה לאיליה.

אני רוצה להזמין גם אתכם לאינסטגרם שלי ולאינסטגרם שלי.

אני רוצה להזמין אתכם לאתר שלי, שכמובן יהיה לינק בדסקריפשן.

תשמעו את כל הפרקים מארח אנשים נפלאים ויהיו עוד הרבה אורחים מעניינים בהמשך.

תודה רבה לכולם שהאזנתם. ביי.

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש