פרק 18 - בניית אסטרטגיה להצלחה

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

הפרק בנושא אסטרטגיה להצלחה בחיים

בפרק 18 בפודקסט לבן על שחור התארח עידן שמואל.

עידן הוא מייסד ומנכ״ל Stra יעוץ פורץ דרך, ויועץ עסקי מוסמך.

עידן הגיע לקחת את הנסיון הרב שצבר במהלך השנים ומעניק לכם מהידע שלו.

נושאים מתוך הפרק:

אז איך בונים אסטרטגיה להצלחה? האזינו ותדעו.

איך החזון מתחבר לאסטרטגיה?

תוכנית אסטרטגית, כמה זמן צריך לתכנן?

איך מפרקים את האסטרטגיה לפרקי זמן?

איך קובעים יעדים מדידים?

תוכנית פעולה, איך מתחילים?

מזה מודל רמזור?

מה ההבדל בין חשיבת תוצאתית לחשיבה תהליכית?

לאתר של עידן הקליקו כאן 

תמלול הפרק:

ברוכים הבאים פרק 18 לבן על שחור.

הפרק הזה אני ואורח מיוחד רוצים לדבר איתכם על איך אסטרטגיה מובילה להצלחה.

הרבה אנשים מפחדים כשאומרים את המילה אסטרטגיה.

הם אוטומטית נרתעים וחושבים שמדובר באיזה משהו שהוא לא מובן, שהוא קשה.

שבעצם זה לתכנן ולקבוע יעדים והדבר הזה בעצם מה שהופך עסק להרבה יותר מתוכנן

יותר מסודר כזה שכולם יודעים את ה..לאן הרוח נושבת ואיפה העסק צריך להיות.

אז אנחנו עוברים למוזיקה.

אני אציג לכם את האורח ונתחיל עם הפרק.

יוצאים לדרך בפרק שלנו לאסטרטגיה להצלחה בעסקים

אז הפרק הזה מתארח עידן שמואל. אני חייב להגיד שאני רואה מה שעידן שמואל משתף ברשתות החברתיות ואיך הוא מעביר את התוכן שלו ויש לו אחלה בלוג, ובאמת אני חושב שלבני אדם יש המון ערך לתת.

אז עידן יציג את עצמו ויתן בראש. אז נתחיל.

עידן שמואל

שלום לכולם כאן עידן שמואל מנכ"ל ומייסד "סטרא" יעוץ פורץ דרך.

אני רוצה שהיום אנחנו נדבר על אסטרטגיה.

מה זה אסטרטגיה?

איך משתמשים באסטרטגיה נכון?

איך בונים אותה נכון ולמה היא כל כך חשובה. לפני כן, אני אספר טיפונת על עצמי.

יש לי תואר שני במינהל עסקים, התמחות בשיווק דיגיטלי.

 אני יועץ אסטרטגי מוסמך מטעם יחידת החוץ של הטכניון.

בעברי הייתי סמנכ"ל ומנכ"ל בחברות בינלאומיות.

אני עבדתי בחברות עם מחזורים של מעל 100 מיליון דולר בשנה.

אני רוצה לחלוק איתכם קצת מהידע שלי ולראות איך אנחנו ביחד יכולים להשתפר בעולם העסקים.

 קדימה, בואו נתחיל.

בואו נדבר קצת על איך בונים תוכנית אסטרטגית. התוכנית האסטרטגית תמיד מתחילה מהסוף ומגיע להתחלה.

אנחנו עושים מה שנקרא ריברס- אנג'ינירינג אם אנחנו התחלנו מהחזון שלנו, מהסוף

אנחנו נגזור את כל התוצאות הרצויות עד שנגיע למה אנחנו עושים היום.

בואו ננסה קצת להבין את זה יותר לעומק.

אנחנו תמיד נתחיל, מהחזון שלנו.

נבין לאן אנחנו רוצים להגיע, איפה אנחנו נמצאים בנקודת השיא שלנו. אחד החזון שלו זה להיות עם חברת הייעוץ הכי גדולה בעולם.

אחד אחר, החזון שלו זה שיהיה לו חברת ייעוץ קטנה ויהיה לו המון זמן להשקיע במשפחה ובילדים.

לא משנה מה החזון שלכם, אתם תחליטו ותאפיינו אותו. 

החזון מוגדר כנקודת השיא הכי רחוקה שבן אדם יכול לדמיין.

אדם אחד יכול לדמיין שנה קדימה.

אדם אחר יכול לראות 10 שנים, 15 שנים קדימה.

צריך לעבוד עם כל בנאדם אינדיבידואלית ולראות לאיפה יכול לדמיין את עצמו.

כמה שיותר רחוק יותר טוב, כי אז אפשר לגזור את התוצאות בטווח יותר רחוק. 

נניח שאנחנו בחרנו חזון לחמש שנים-חברת הייעוץ הגדולה בעולם. סבבה.

החזון הוא לא חייב להיות משהו שהוא נראה לכם היום כמשהו ישים. החזון יכול להיות מופרך.

אנחנו בסופו של דבר, אף פעם לא נגיע לחזון שלנו.

החזון תמיד מתרחק מאיתנו ברגע שאנחנו נתקרב אליו, החזון שלנו כבר יהיה אחר, וגבוה יותר.

 אז זה מה שצריך לשים לב אליו, תמיד אפשר ללכת על הדברים הכי גבוהים שיש.

אפילו ברמה שגם אתם רואים שאתם לא יכולים להשיג את זה

זה ימשוך אתכם למעלה.

החזון הוא משהו דמיוני, ואז אנחנו ממנו מורידים מטרה אמיתית על הקרקע.

 משהו בטווח של שנתיים, 3 שנים שאנחנו רוצים להשיג.

שהוא שלוחה של החזון במציאות. החזון הוא תמיד מעל המציאות

ומשהו גבוה מאוד שקשה מאוד מאוד להשיג.

המטרה היא משהו מוחשי שאתם יכולים לראות שאתם עושים אותו משהו על הקרקע. 

אם אמרנו שהחזון שלנו זה להיות חברת הייעוץ המובילה בעולם

המטרה שלנו זה היה בטווח של 5 שנים המטרה שלנו בטווח של שנתיים יכול להיות לעבוד במעל 30 שווקים בעולם, נניח ב-30 מדינות שונות בעולם.

בתור חברת ייעוץ או לתת יעוץ ל 30 חברות בעולם. 

זה יכול להיות גם בדרך להגשים את החזון וזה מטרה על הקרקע שבסופו של דבר היא נראית לנו הרבה הרבה יותר ישימה מאשר החזון שלנו, שהוא קצת גבוה.

אז אמרנו חזון, חברת הייעוץ המובילה בעולם זה בטווח של 5 שנים בטווח של שנתיים

מוקדי יעוץ בשלושים מדינות בעולם. זה בטווח של שנתיים.

מהמטרה הזאתי אנחנו גוזרים משהו שנקרא יעדים אסטרטגיים.

מה זה יעדים אסטרטגיים?

לכל עסק יש לפחות 6 תחומים.

כל עסק, לא משנה איזה עסק שתרצו:

תפעול, שיווק, כוח אדם, מחקר ופיתוח, פיננסים וניהול. יש עסקים שיש להם גם הרבה יותר תחומים מאלו.

לצורך העניין, אם יש לו שיווק מסורתי ושיווק דיגיטלי, יכול להיות.

 כבר יצא לי לעבוד עם חברות שיש להם 18 ו- 20 תתי תחומים.

אז זה נהיה קצת יותר מורכב, אבל לכל עסק ועסקים קטנים וגם עסקים גדולים

לרוב זה מתחלק לפחות לשישה. 6 גדולים שציינתי אותם כרגע.

אנחנו נצטרך להגדיר תוצאה בטווח של שנה שתוביל אותנו הכי קרוב למטרה שלנו בכל אחד מהתחומים האלה. 

אם זה לצורך העניין בתפעול אז להגיד בטווח של שנה אני רוצה כבר שיהיה לי, נניח

שני לקוחות בכל אחד מהמדינות שאני רוצה להיות בהם תוך שנתיים עם פעילות מלאה.

זה יכול להיות בתחום התפעול. בתחום השיווק אני יכול להגיד שאני רוצה להיות בוא נגיד להופיע בכל הפלטפורמות הדיגיטליות. אם זה לינקדין, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר כל פלטפורמה עסקית שיכולה להתאים לעסק שלי.

 אני רוצה להופיע שם ולהיות עם מעל 5000 עוקבים בכל אחת מהפלטפורמות.

זה יכול להיות תוצאה של שנה בתחום השיווק.

בתחום לצורך העניין העניין ניהול, אני רוצה שיהיה לי מערכת crm שתדע לאחד לי את כל הפעילויות של כולם ביחד.

 אני רוצה בכוח אדם שיהיה לי תוצאה שהיא לפחות 13 עובדים ו-work-flow  שהוא עובד בצורה מושלמת, כולם יודעים מה הם עושים.

ככה וככה, בכל תחום שהוא אני מגדיר תוצאה בטווח של שנה שאם אני משיג אותה

היא הכי מקרבת אותי.

אל התוצאות העתידיות של המטרה שלי והחזון שלי.

 אז אני חוזר אחורה עוד הפעם.

התחלתי מהחזון, חברת הייעוץ המובילה בעולם.

ירדתי לה מטרה בטווח של שנתיים שזה להופיע ב-30 מוקדים בעולם

שיהיה לי חברה ב-30 מוקדים בעולם.

ואז אני יורד ליעדים האסטרטגיים שלנו שמחולקים לפחות לשישה תחומים

לכל אחד מהם אני מגדיר תוצאה. 

ומשמה אני יורד לתוצאה אחת בטווח של חצי שנה, שהיא התוצאה שפורצת לי את הדרך.

היא התוצאה הקריטית שאם השגתי אותה היא פורצת לי את כל המסלול לגבי גם היעדים האסטרטגיים

גם המטרה גם החזון, היא מקרבת אותי לכל הדבר הזה.

 ואני אומר תוצאה אחת כי רק בה אנחנו נצטרך להתמקד בטווח של חצי שנה.

משהו אחד שאם אני משיג אותו, הוא הכי מקרב אותי ליעדים האסטרטגיים שמכירים אותי למטרה שמקרבת אותי חזון.

מה התוצאה הזאת? יושב עם עצמי וחושב. 

יש כל מיני דרכים להשיג אותה וזה בתהליכים כבר יותר מורכבים. בוא, נגיד, נזרום עם זה.

לצורך העניין. 180 לקוחות מרוצים בייעוץ אסטרטגי בטווח של חצי שנה מהיום.

זה יכול להיות תוצאה. 180 לקוחות מרוצים זהו. אם השגתי 180 לקוחות מרוצים- וואלה.

זה פתח לי את התוצאה של התפעול

זה קירב אותי לשם. 

זה פתח לי את התוצאה של השיווק, קירב אותי לשם.

פתח לי את התוצאה של הניהול, קירב אותי לשם.

אם השגתי התוצאה הזאת זה פתח לי את כל המפה שלי.

משמה התוצאה הזאת בטווח של חצי שנה של היעד פורץ הדרך שהגדרנו אנחנו צריכים להכין לה תוכנית פעולה מלאה.

מהיום עד חצי שנה מה הפעולות שאנחנו צריכים לעשות כדי להשיג את התוצאה הזאת.

אז זה יכול להיות 1-להתחיל לגייס עובדים. 2- לגייס לקוחות 3 -להתחיל לפעול עם הלקוחות 4- לעשות ככה.

ממש את כל הדרך, עד שאני מחליט בדיוק מה תכנית הפעולה.

 תוכנית הפעולה אני מסדר אותה בסדר פעולות כרונולוגי.

זאת אומרת, הדבר הראשון שאני עושה מחר בבוקר- קמתי בבוקר

וואי מה אני צריך לעשות?

קודם כל להשקיע נניח בשיווק.

מה הדבר השני שאני צריך לעשות

להשיג 3 לקוחות ראשונים, דבר רביעי שאני צריך לעשות ככה וכל דבר כזה מקבל גם תאריך.

אם אני מגדיר אותם לפי תאריכים, הרבה הרבה, הרבה יותר קל לי להתמקד אל עבר התוצאה שלי. 

ואז אני גם יודע איפה אני עומד.

אם שמתי לצורך העניין ב-28.10 שאני אמור להיות עם 3 לקוחות חדשים אז אני יודע שבשבוע לפני צריך לעשות בקרה, לראות באמת שיש לי את הלקוחות האלה.

אם שמתי לי למטרה ב-11.11 שיהיה לי כבר.. 4 נניח עובדים, אז אני יודע ששבוע לפני שבועיים לפניי

אני שם לי מקומות לבקרה כדי לבדוק שתוכנית הפעולה שלי מצליחה.

לפחות פעם בשבוע נניח במוצאי שבת אני אוהב לשבת, להסתכל תוכנית הפעולה שלי.

האם היא מתבצעת?

לפי תוכנית לפי הזמנים ולפי ההגדרות ששמתי.

בתוכנית הפעולה אני גם יכול להכניס משהו שנקרא מודל רמזור.

מה זה מודל רמזור?

כל פעם שיש לי משימה שאני מזהה מראש עלולה להיות בעייתית.

אני כבר צובע אותה באדום. 

שמתי עליה את הצבע האדום אני יודע הופה, פה אני צריך להיזהר.

צריך להבין מה קורה, אולי קצת לעשות בקרה יותר מוקדמת, אולי לחשוב על פתרון יותר ריאלי.

ואז אני רושם בכתום מה הבעיה האפשרית.

צובע מה הבעיה האפשרית שיכולה להתעורר וצובע אותה בכתום.

ונותן פטנט ייחודי, או איך אני חושב שאני אמור להתגבר על הבעיה הזאת, על האתגר הזה

בוא נקרא לזה ככה, וצובע אותו בירוק.

אז בוא נעשה דוגמה. לדוגמה לי קשה לגייס 4 עובדים חדשים, נניח.

אז אני צובע אותה באדום. רושם למה קשה לי לגייס אותם-בכתום.

למה מבחינת אסטרטגיה קשה לי לגייס אותם?

לצורך העניין יכול להיות, יש לי בעיה, אני ביישן, סתם אני אומר.

או שאני אין לי תקציב או יכול להיות 1001 דברים.

אני הולך חושב עם עצמי ואז רושם בירוק איך אני מתגבר על זה?

אוקיי, אני באשה אין בעיה.

בוא נחשוב, נביא מיקור חוץ לדבר הזה, נביא מישהו שיעשה את העבודה הזאת במקומי.

יש לי בעיה תקציבית?

אוקיי מגניב, בוא נחשוב איך אנחנו מגייסים את הכסף הזה. 

רושם את הפתרון בירוק.

ואני שם לבקרה קצת יותר מוקדמת כדי לוודא שאני באמת מצליח לעשות את זה כמו שצריך.

אז אם יש לי תוכנית פעולה חזקה, איכותית שמובילה אותי אל עבר יעד פורץ דרך שהוא מקדם אותי

ופותח לי את כל המפה של היעדים האסטרטגיים בכל תחומי העסק אם זה תפעול, שיווק, כוח אדם כל התחומים.

שאם אני משיג בהן תוצאות זה מקרב אותי למטרה שלי בטווח של שנתיים מהיום

שהיא מאוד מקרבת אותי אל עבר החזון.

אם אני מצליח להרכיב את כל הדבר הזה

יהיה לי הרבה הרבה, הרבה יותר קל להשיג בסוף את מה שאני רוצה להגשים, לממש את החזון שלי.

 כל הדבר הזה חייב תמיד להיעשות בשבירה לאחור.

תמיד אני אתחיל מהסוף. לאן אני רוצה להגיע ואגזור את כל היעדים, המטרות ואת כל הדרך שלי אחורנית.

כשאני מציב תמיד אבני יסוד.

זה החזון-אוקיי, אבן יסוד אחת. מטרה- אבן יסוד נוספת, יעד פורץ דרך אבן יסוד, תוכנית פעולה…

שם תמיד, את כל אבני היסוד שלי בדרך ורואה בכל שלב איפה אני עומד בתוכנית.

ככה בונים תוכנית אסטרטגית.

 מהשלב הגבוה ביותר של השאלה חזון עד לתכנית הפעולה בפועל מה צריך לעשות? בפרקטיקה.

עכשיו מה שנוסף שאני יכול להגיד לכם תוכנית הפעולה והיעד והחזון והמטרה תמיד תמיד משתנים.

אם אתם תדעו לעשות את המתודולוגיה הזאת בעצמכם.

תדעו לבוא- טוב תקשיבו לאן אני רוצה להגיע?

מה החזון החדש שלי?

המטרה החדשה שלי

מה היעדים החדשים שלי עד לתכנית הפעולה?

אתם תמיד תוכלו לשנות אותה ולהתאים אותה לנסיבות של עכשיו, כי תמיד זה משתנה.

 ברגע שאתם מתקדמים בחיים, ברגע שאתם מצליחים להשיג תוצאות מסוימות שרציתם תמיד תפיסת העולם שלכם תשתנה.

אתם עולים מדרגה אחת גבוה יותר ואתם רואים למקום רחוק יותר.

כמה שאתם רואים למקומות רחוקים יותר, אתם מבינים שמה שראיתם עד עכשיו זה לא כל התמונה

אתם לא ראיתם את התמונה הגדולה.

ככל שאתם מתקדמים, אתם רואים תמונה יותר גדולה. איך אני אדמה לכם את זה?

לבן אדם, לילד.

תחשבו ילד קטן, בן 19, 15, 14, לא משנה בן כמה, מה חשבתם באותו יום, כשהייתם בגיל הזה?

מה הילד חושב?

הוא חושב שהוא יודע היום הכל.

שמה שהוא ראה מה שהוא מכיר זה העולם.

זה מה שיש. 

תבוא תלמד אותו משהו  יגיד לך-  אני יודע את זה.

תזכרו אפילו בעצמכם בגיל הזה חשבתם שאתם יודעים הרבה דברים? לא.

ואז הגעתם לצבא, הייתם בצבא?

שירתם בצבא, אמרתם עכשיו אני יודע הכל על החיים.

אחרי זה הייתם אחרי הצבא אמרתם וואי איזה ילד הייתי כשהייתי בצבא. 

איזה ילד הייתי בן 15 היום אני יודע הכל.

אז הלכתם לטייל וחזרתם ועשיתם ועבדתם.

ואמרתם לעצמכם בואנה אני ילד, הייתי ילד.

מה חשבתי לעצמי שהייתי בצבא שאני מבין עניין ואני בוגר.

אז, פתאום אתם מתחתנים, מביאים ילדים, גדלים, עובדים בעוד עבודות לומדים.

אתם מסתכלים אחורה אומרים בואנה, אחרי שהטיול שעשיתי ואחרי שעבדתי בעבודה היא חשבתי שאני יודע הכל. לא ידעתי כלום.

מה זה מראה לנו?

שבחיים בסוף תמיד כשאנחנו גדלים ותמיד שאנחנו מסתכלים רחוק יותר ותמיד שאנחנו מתפתחים, ההשקפה שלנו משתנה. 

תמיד באותו רגע שאנחנו נמצאים אנחנו חושבים שאנחנו יודעים מה הכי טוב ואנחנו יודעים את הדברים ואת הכל כמעט ואז כשאנחנו מתבגרים אנחנו מבינים שלא ידענו יותר מדי.

היום אנחנו רואים שאנחנו יודעים.

הגדולה היא להבין שלא משנה באיזה סיטואציה אתה נמצא, תמיד בעתיד תדע יותר.

אם אתם תדעו את זה, תמיד תוכלו להבין שהאסטרטגיה שלכם היא צריכה להשתנות. 

שמה שאתם יודעים היום-זה טוב לעכשיו, אבל בעתיד אתם תדעו יותר, ההשקפה שלכם תהיה שונה.

אתם תבינו קצת יותר דברים לעומק.

אז אתם יכולים לשנות את האסטרטגיה בהתאם לזה.

אסטרטגיה יוצרת לנו בייתר קלות אופציה להתקדם בחיים

ואם אתה עושה את זה היום לצורך העניין, ואז, פתאום יש וירוס קורונה שטרף את כל הקלפים שינה הכל.

וואלה, אתה לא צריכים להיות מודאגים.

אתם יודעים את המתודולוגיה, אתם יודעים איך בונים חזון, איך בונים מטרות, יעדים אסטרטגיים, אתם יודעים איך בונים תכנית פעולה, יעד פורץ דרך. 

אם אתם יודעים לעשות את כל אלה בכוחות עצמכם אתם לא צריכים לדאוג משום שינוי שיהיה.

כי כל שינוי שלא יהיה אתם תדעו להכין אסטרטגיה חדשה ולהיערך אליו בהתאם.

לכן אני אומר מי שיודע אסטרטגיה, מי שהחשיבה שלו

הראש שלו חושב תוצאתי חושב על העתיד מבין איך איך לפעול וגם לא פחות חשוב מזה מבין שמה שהוא יודע היום זה לא הכל, זה רק חלק קטן מהעולם. 

אז הוא יכול מאוד מאוד מאוד להצליח.

בעולמות האסטרטגיה, בעולמות העסקים, בעולמות שאתם רוצים להגיע אליהם, להגשים את החזון שלו, להגשים את עצמו.

מי שצריך את העזרה הזאת ואת המתודולוגיה של האסטרטגיה הזאת, ואת ההבנה הזאת אני כאן. 

עידן שמואל לרשותכם ואני אשמח מאוד, מאוד מאוד לסייע לכם בזה וללמד אתכם, וזה תהליך מדהים.

לדעתי אחד הדברים הכי חזקים והכי טובים שעשיתי בחיים שלי זה לעשות את התהליך הזה ואני ממליץ לכל אחד מכם לעשות את זה.

ומי שצריך עזרה אז אני לרשותכם ובאהבה גדולה ורבה. 

חשיבה תוצאתית מול חשיבה תהליכית.

חשיבה תהליכית- אני קם בבוקר- הולך לעבודה.

אני קם בבוקר- הולך ללימודים. למה אני עושה את זה?

לא יודע, עושה כי צריך לעשות. עושה את זה פשוט. מה זה חשיבה תוצאתית?

אני לא עושה את הפעולות, אני מחפש את התוצאות. 

אני רוצה לצורך העניין להתקדם בעבודה.

מה אני אעשה? וואלה, אני הולך ללמוד.

אני לצורך העניין, רוצה לגור בבית עם בריכה.

מה אני אעשה?

אני אלך לעבוד.

החשיבה התוצאתית הזאתי, אם אתם יודעים ליישם אותה בצורה איכותית אל מול חשיבה תהליכית

אני מדבר, אתם יכולים להגיע לרמה הרבה הרבה יותר גבוהה של פוקוס ומיקוד במטרה.

 אם אתם יודעים מה התוצאה שאליה אתם מכוונים, אתם יכולים להבין גם מה הפעולות שאותם צריכים לבצע.

אחד הדברים הכי חשובים בעולם הזה, של חשיבה תוצאתית זה להבין שלכל תוצאה בעולם לא משנה מה נרצה

יש פעולה אחת קריטית שאם אנחנו נבצע אותה היא תקרב אותנו הכי קרוב להשיג את התוצאה.

 בואו אני אתן לכם דוגמה.

אני רוצה להתקדם במקום העבודה שלי. יש לזה כמה אפשרויות.

או שאני עושה את זה באמצעות חנופה למנהלים, או שאני עושה את זה באמצעות עבודה קשה

או שאני עושה את זה באמצעות אמביציה או שאני עושה את זה באמצעות תואר שעשיתי. 

יש כל מיני דרכים להשיג אותה.

אני צריך לדעת מה הפעולה שהכי טובה לי כדי להשיג את התוצאה.

מה הדרך שלי הכי טובה להשיג את התוצאה. אם אני יודע שאני רוצה להשיג תוצאה מסוימת אני צריך לחשוב על הדרכים להשיג אותה ומה הדרך הכי יעילה ואז לבחור בדרך הזאת.

לא מספיק שאני אדע מה התוצאה ואפעל. 

אם אני רוצה שזה יהיה הכי ממוקד, הכי איכותי, הכי טוב אני צריך לאפיין את הדרכים להגיע לשם.

ולבחור את הדרך שהכי מתאימה לי.

לי לצורך העניין, נגיד,מתאים עבודה קשה.

למישהו אחר, יכולה להתאים חנופה למנהלים.

לא יודע, כל אחד ומה שמתאים לו.

אולי תארים אתם צריכים להחליט מה מתאים לכם, ואז עם זה להשיג את התוצאה. 

אם אתם מבינים מה מתאים לכם הרבה יותר קל לכם לעשות את הפעולות שמתאימות לשם.

לצורך העניין החלטתם שאתם מתקדמים באמצעות התארים- אז וואלה, אל תוותרו, על…

יש לכם לחץ בעבודה, ובמקביל יש לכם שיעור או מבחן בקרוב אז אל תוותרו על המבחן.

תוריד לא נורא. העבודה תחכה. 

כי העבודה היא לא תואמת לאסטרטגיה שלכם. האסטרטגיה שלכם מתאימה, היא רוצה להתקדם…

אני רוצה להתקדם בעבודה.

אני מאמין שצריך לעשות את זה באמצעות תארים שאני אשיג. לימודים, הכוונה.

ועכשיו הגעתי למצב שאני צריך לבחור היום ספציפית ללכת לעבודה

כי יש לחץ יותר או להתרכז במבחן הקרוב.

 ואם אני יודע מה הדרך שלי להשיג את התוצאה, אני אבין שאני צריך להשקיע במבחן הקרוב.

כי זה מה שהוביל אותי התוצאה ולא עוד עבודה קשה

כי לא האפיינתי את זה בתור גורם שייקח אותי קדימה.

רועי ריבק 

תודה רבה לעידן שמואל.

כמובן, כל מי שרוצה להתייעץ איתו אז האתר שלו מופיע בדיסקריפשן של הפודקאסט ובאתר תוכלו להגיע אליו ואני בטוח שהוא ישמח לעזור לכולם.

אז אני רוצה לתת לכם גם חלק מהניסיון שלי בכל מה שקשור

אסטרטגיה ואיך תכנון בעצם עוזר לנו לפוקס.

אני רוצה לתת את הטיפ הראשון שאני רוצה לתת בקשר של אסטרטגיה

זה משהו שבסופו של דבר שאנחנו מדברים על עסק או על ארגון

אם יש לנו עובדים זה לא בן אדם אחד שמניע את כל הדבר הזה. מדובר בצוות.

ברגע שאין איזה תוכנית סדורה ואין איזה מטרות שאנחנו מציבים לעצמנו מול הפנים תמיד ומול הצוות שלנו בפנים. אז לכולם קשה לפעול כי הם לא יודעים.

זה  כמו ספינה שלא יודע לאן לשוט. בעצם אין להם את הרב חובל הזה שמכוון

שדואג לקחת אותנו לאותה נקודה.

ברגע שיש אסטרטגיה ברורה ואנחנו מעבירים אותה לכל אדם בארגון, מה החזון שלנו?

לאן אנחנו רוצים להגיע?

כל אדם בארגון שלנו יודע לאן אנחנו ממשיכים אז בכל פעולה קטנה של כל עובד זה יתבטא.

ברגע שזה יתבטא בכל פעולה קטנה, זה בסופו של דבר יקדם.

 ויעזור לקדם את כל הארגון קדימה בהתאם לתוכנית האסטרטגית שלנו.

טיפ ראשון

תוכנית אסטרטגית להעביר אותה לכל בן אדם בארגון שכולם יידעו לאן אנחנו שטים ונוכל להגיע ביחד לחוף המבטחים הזה. 

משהו חשוב נוסף שאני רוצה לתת לכם בנוגע לאסטרטגיה זה בעצם סיפור שקרה לי השבוע.

פנה אליי אדם שהוא נשמע באמת

אדם מאוד חביב והכל והוא רצה שאני אעבוד איתו.

אבל הוא פנה אליי ביותר בקטע של "אני יודע מה אני צריך". 

הוא אמר לי אני צריך פשוט יותר נוכחות דיגיטלית.

אני רוצה שיהיה לי 10,000 עוקבים באינסטגרם.

כשניסיתי להבין כאילו מהו באמת צריך הבנתי שבעצם אין לו שום תוכנית.

אז הוא התחיל לזרוק לי, אני צריך מיתוג חדש, אני צריך לוגו, אני צריך דברים.

קודם כל עצרתי אותו ואמרתי לו, תקשיב, אתה נשמע לי כאילו אתה צריך הרבה דברים.

אבל אין לך בעצם איזה תוכנית שתשרת את המטרה הזאת, בכל זאת זה עסק שהוא מאוד קטן.

זה עסק שבנוי רק עליו והוא מייצר את העבודה, והוא עושה את השיווק והוא עושה את הכל.

גם אם זה עסק של בן אדם אחד ולא ארגונים, וגם אם זה עסק קטן.

רגע שאתה אומר אוקיי יש לי עסק שכבר קיים תקופה ואני עובד מפה לאוזן והכל סבבה.

אני רוצה לקחת את זה למה שנקרא לנקסט לבל אתה צריך לשבת כמו שגם עידן אמר, לשבת ולתכנן.

אתה אומר אוקי, אני רוצה לקחת את זה. השלב הבא, מה אני רוצה לעשות?

אני רוצה. קודם כל למתג את עצמי מחדש.

אז אני לוקח חודשיים ואני יוצא לתהליך של ריברנדינג וזה יעלה לי X כסף.

בזמן הזה כדי לכסות אז אני צריך להכניס עבודה מסויימת

אז אני אריץ קמפיין ממומן כדי להכניס את הכסף של הריברנדינג בהון תכשיטים.

מפה לשם אני רוצה גם להרים את המותג, אז אני רוצה לחזק נוכחות בדיגיטל.

אני רוצה להגיע לעוד 1000 עוקבים חדשים על ידי תוכן.

בחודש הזה אם אני אצא לקמפיין משפיענים, אז יחזק לי את האמון במותג.

צריך לקבוע איזה דברים אנחנו רוצים להשיג בכל פעולה שאנחנו עושים ואיך היא משרתת אותנו ברמה העסקית. 

מה זה יגרום לנו לעשות?

כי בסופו של דבר, זה לא פילנתרופיה.

כולנו רוצים לעשות יותר כסף וזה לא בושה להגיד את זה. אבל ללכת..

ברגע שמישהו עובד מפוזר הוא אומר

"אין אני צריך עכשיו לטפל בעמוד פייסבוק ויהיה לי חשיפות".

במקרה הזה של- "לא, אני אקדם כמה פוסטים באינסטגרם ויהיה לי עוקבים חדשים.

אני אגיע ככה לעוקבים.

"אוקיי, בפייסבוק כשאתה משלם כסף, אתה בעצם מקבל… אתה קונה חשיפות.

אם הבן אדם יבחר לעקוב אחרייך, או לא לעקוב אחריך זה כבר קשור לתוכן.

זה משהו שצריך לטפל בו שלב אחרי שלב. אם אין תוכנית סדורה ואין משהו שאתה גורם לו לקרות ומכוון כולך לדבר אחרי דבר בסוף אתה לא משיג שום דבר ורק יוצר עוד בלאגן.

אז לתכנן זה אחד הדברים החשובים. 

אם אתם לא יודעים איפה אתם נמצאים ואיפה אתם רוצים להיות תשבו עם דף ועט, תחשבו תתכננו.

אם קשה לכם, עדיין תיקחו איש מקצוע.

זה לא בושה. תתייעצו.

בסופו של דבר תיקחו את העסק שלכם קדימה כי אם מתכננים ואם מכוונים בסוף גם פוגעים.

הגענו לסוף הפרק. אני רוצה להודות לכולם שהאזנתם עד לכאן

אני מקווה שמצאת ערך בפרק הזה, ובאמת הבנתם את החשיבות של התכנון

החשיבות של אסטרטגיה.

באמת גם עידן וגם אני קצת נתנו לכם נגיעה מהעולם הזה, ולמה הוא חשוב. 

אז אני רוצה קודם כל שוב, להודות לעידן שהסכים להתארח ובאמת נתן מהניסיון שלו.

אני רוצה להודות לכל אחד ואחד מכם. ואם אתם מאזינים

אני רוצה בנוסף להזמין אתכם לבלוג שלי.

מי שלא קרא את המאמרים.

אז הוא מוזמן.

יש ערוץ יוטיוב, אינסטגרם, תעקבו.

תודה רבה לכם. נתראה בפרק הבא, ביי.

מעוניינים להכנס לעולמות השיווק והפרסום ולפתוח סוכנות פרסום משלכם?

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש