פרק 17 - בואו נדבר על לינקדין

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

פרק 17 בפודקסט לבן על שחור הוא פרק שנולד דרך קשר בלינקדין.

רשת חזקה של קשרים יכולה לייצר הזדמנויות, שיתופי פעולה והמון ערך לשני הצדדים.

אז בפרק הזה אריאל לוין נותן בראש.

נושאים מתוך הפרק:

איך רשת של קשרים עוזרת לנו מבחינה עסקית?

אילו הזדמנויות עסקיות יש בלינקדין?

האם לינקדין מתאים לכל עסק?

מה אפשר ללמוד מהנסיון העשיר של אריאל בפרסום בלינקדין?

מה השיטה שאריאל פיתח לקמפיינים בלינקדין?

ועוד המון נושאים ותובנות.

קישור ללינקדין של אריאל > כאן  האתר של Soul Marketing תודה לאריאל על השיתוף.

תמלול הפרק:

פרק 17 של הפודקאסט לבן על שחור- שיווק, מיתוג, אסטרטגיה ודיגיטל.

הפרק הזה אני רוצה לדבר איתכם על לינקדאין

לאיזה עסקים זה מתאים בעצם?

למה כדאי להיות שם?

איך הפלטפורמה הזאת יכולה לתרום לכם לשת"פים

להכרויות של אנשים שיכולים לעזור לכם בעתיד, או שאתם יכולים לעזור להם?

בעצם ליצור מערכת של קשרים שיכולה למנף את העסק שלכם קדימה.

אז את האורח של הפרק הזה אנחנו הכרנו בלינקדאין

הוא מומחה לכל מה שקשור לפלטפורמה הזאת. יש לו ידע מאוד רחב והוא יחלוק איתכם תובנות.

אנחנו נעבור למוזיקה ונתחיל ישר עם הפרק.

נתחיל עם הפרק

לפני שנעבור לאורח שלנו, אני רוצה קצת להציג אותו

אריאל לוין בעצם התחיל את הדרך שלו בשיווק דיגיטלי בשנת 2006.

הוא התחיל בתור סוכן נדל"ן בניו זילנד וכשהוא חזר לארץ

הוא התחיל לעבוד כיועץ למדיה חברתית. 

ההתמחות שלו בשיווק  b2b.

הוא ידוע בעיקר תודות לשימוש המוצלח במשפך השיווק ההיברידי שמשלב

קידום ממומן שיווק בלינקדאין  ואימייל מרקטינג ליצירת לידים ומכירות ללקוחותיו.

הוא עבד עם המון חברות ויש לו ניסיון מאוד רחב בתחום ה-B2B ולכן זה בהחלט הפלטפורמה שאריאל צומח בה ובאמת אין מקצוען ממנו כדי לתת את הערך בפרק הזה.

אז אני מעביר את המיקרופון לאריאל ושתהיה האזנה נעימה. 

אריאל לוין 

שלום אני, אריאל לוין, אני בן 44, גר בכרכור, אבא שלי רוניה, נשוי לאירית.

ואני משווק, אני משווק דיגיטלי.

מתמחה בשיווק ביזנס טו ביזנס בעיקר בשפה האנגלית, בעיקר בכל התחום של לינקדאין ועם outrage ועם ה- ppc. אני אספר…

אתחיל בזה שאני אספר על איך התחלתי בעצם להיות עצמאי.

זאת אומרת בשנת 2005 גרתי בניו זילנד.

בת הזוג שלי באותה תקופה דחפה אותי ללכת ללמוד ב- Auckland University of Technology ללכת ללמוד פרסום.

הלכתי ועשיתי את זה במשך שנה.

במהלך אותה שנה גם נפרדנו ומצאתי את עצמי באכסנייה גר שם.

 ושיניתי את הכתובת שלי לסוויטה מספר 3 במקום הזה ובעל הבית זה מאוד מאוד שיעשע אותו

כאילו החדרים מאוד צנועים ולא סוויטות.

אז יום אחד הוא שאל אותי מה, מה אתה הולך לעשות ב..אחרי ש אחרי שתסיים ללמוד?

אמרתי לו שאני הולך, אני רוצה לעלות מדרגה ולעשות משהו מעניין.

 הוא אמר לי בוא תעשה נדל"ן.

ככה מצאתי את עצמי בחמש השנים הקרובות בעצם עובד בנדל"ן.

כבר בשנה הראשונה שלשלתי את ההכנסות שלי מהשנה הקודמת מ-$18,000 ניו זילנדי ל- 60,000$

זה היה קפיצה מאוד מאוד יפה, וככה התחלתי במסע של התפתחות אישית ועצמאות.

שבעצם בשנת 2011 חזרתי לארץ וב 2012 פתחתי את העסק הראשון שלי בתור יועץ לשיווק דיגיטלי.

הייתי עושה יעוץ,  לא היו אז הרבה אנשים שמתעסקים במדיה חברתית, אז זה מה שעשיתי.

עשיתי B2B, B2C בעצם כל מה שהיה. 

ב-2013 איזשהו בחור הזמין אותי לעשות איתו איזשהו פרויקט B2B בלינקדאין

ככה נכנסנו לשותפות.

ועבדנו הרבה שנים ובאמת מאוד לקוחות ביחד שהדבר הזה בעצם בשנת 2019 סיים את תפקידו וכל אחד מאיתנו התפצל, ומאז בעצם, אני עם הסוכנות שלי שנקראת "סול מרקטינג".

בעצם מה שאנחנו עושים זה משפיע היברידי שמשלב לינקדאין ppc.

זאת אומרת פרסום ליצירת מודעות בלינקדאין ואז פנייה ישירה לאותם לידים.

על ידי חיבור בעצם בקשות חברות ואז משלוח הודעות וכל מי שלא ריספונסיבי להודעה הזאתי אנחנו שולחים לו מייל

מוצאים את המייל העסקי שלו ושולחים לו מייל.

שיטה מאוד מאוד יעילה.

בעצם היום אני אדבר על על שני סיפורים, למה זה עובד ולמה זה לא עובד.

אז בעצם הסיפור הראשון הוא על חברת ייעוץ חברת ייעוץ שמביאה כסף סיני להשקעות בארץ כדי שחברות יתחילו לייצר בסין

כל מיני חברות טכנולוגיות ואחרות, חברות תעשייה.

 ובעצם יש להם הצעה שהיא מאוד מאוד קורצת, מאוד לוקרטיבית?

באמת כשהתחלנו את הקמפיין הזה אז התחלנו להפעיל אותו.

בהתחלה רק בלינקדאין.

כאשר אנחנו פונים מתחברים לבעלי חברות ולמנכ"לים ומציעים להם את הדבר הזה מהחשבון של הלקוחה.

 ובאמת אני ככה..

הקמפיין מתחיל ואני מקבל דיווחים בקבוצה בוואטסאפ וגם מהפינה השמאלית שעובדת איתי שיש הרבה הרבה לידים, אז אני אומר הרבה לידים, הלקוחה שמחה והכל טוב.

אז ככה מוציאים מוציאים ללקוחה דו"ח ראשון

לא שומעים ממנה שום דבר, הכל בסדר.

מתחילים קמפיין מיילים. מהקמפיינים מיוצרים עוד ועוד לידים וכל הסיפור הזה ככה אתה צובר תאוצה.

עד שיום אחד אנחנו מקבלים הודעה מהלקוחה

"אנחנו צריכים לעצור, אנחנו רוצים לעצור. רצינו לעשות רק חודש וזה קרה וזה נמשך". 

הרמתי לה טלפון, אמרתי

"ענת, מה קרה, אתם מקבלים… קיבלתם מעל 200 לידים בתקופה של בערך חודש, שזה מאוד טוב, ממש טוב ללינקדאין".

היא אמרה לי- "תשמע, יש, אני פשוט לא עומדת בקצב, אני לא עומדת בקצב. התהליכים האלה לוקחים זמן וגם

חלק מהילדים לא לא היו מותאמים, חלק מהילדים לא היו מתאימים לנו".

 אז מה בעצם אני למדתי מהדבר הזה?

קודם כל לדבר עם הלקוחות. בכל שלב של הקמפיין, בטח בשלב ההתחלתי

לבדוק שההגדרות חיפוש שאני בונה יחד איתם בתחילת בתחילת הקמפיין הן באמת מדויקות הן באמת מה שהן צריכות, מה שהם צריכים.

זה דבר אחד.

 ודבר שני לראות באמת האם יש להם סיסטם מסודר למכירות?

כי אם אין לה כוח סיסטם מסודר למכירות, ולא משנה כמה הוא גדול, אז הרבה מהילדים האלה יפלו בדרך.

גם אם צריך לעזור למכירות ועכשיו בדיוק רכשתי תוכנית חדשה שתעזור לי לעזור ללקוחות שלי עם מכירות כדי למקסם את התוצאות שלהם בלינקדאין.

בניגוד לאנשים שמחליטים על מודעה אחרי שהם עשו חיפוש בגוגל שיש להם כוונה, intent רכישה מאוד מאוד ברור

אנשים שעונים לך בהודעה בלינקדאין לא בטוח שיש להם כוונת רכישה

ולכן צריך סקילסט שונה לחלוטין של כישורי מכירה. אז זה ככה סיפור שפחות עבד לנו.

וסיפור שיותר לנו זה לקוח בתחום ההעברות הכספים, ללקוח בתחום הפיננסים.

הם פנו אליי, פנו אלי דרך לינקדאין

ראו את  הפוסטים שאני מפרסם. 

אגב, כל מי שמקשיב לזה, אם אתם אם אני יכול לתת לכם 3 טיפים, מאוד מאוד טובים:

1. תכתבו את הפרופיל שלכם בצורה איכותית.

2. תצרו רשת קשרים גדולה ורלוונטית

3. תפרסמו הרבה תוכן, אתם תראו שאתם תקבלו מזה הרבה הרבה ביזנס.

אני רק בחצי השנה האחרונה קיבלתי עם זה 3 עסקאות מאוד יפות, יציבות, טובות

בלי להשקיע בעצם שקל בפרסום.

 אז בוא נמשיך.

בעצם, הלקוח הבא זה לקוח בתחום העברות כספים, פיננסיים. הם פנו אליי, רצו שנעשה להם את הקידום הממומן.

בנינו להם יופי של קמפיין. הם באו מאוד מאוד מוכנים עם ספר מותג ומסרים.

בנינו להם קמפיין ששיחקנו איתו הרבה ועשינו מזה דברים מעניינים. 

ובאמת הגענו בתקציב של 100- 50 יורו ליום למשהו כמו בין אחד לארבעה לידים.

הבעיה עם הלידים האלה הם הגיעו דרך טופסי לידים בלינקדאין.

וטופס לידים בלינקדאין כמו טופס לידים בפייסבוק, מאוד מאוד קל להשאיר בו ליד ואנשים לא תמיד

גם פה אין להם תמיד כוונת הרכישה או בכלל רצון שתדבר איתם.

לכן היה להם קושי מאוד מאוד גדול להגיע ללדים האלה.

בעצם, לסגור איתם עסקאות. שלא לומר להכניס אותם  לפייפ-ליין

למשפך מכירות ממשפך השיווק.

זה היה מאוד… זה היה אתגר של חודשיים.

כל הזמן דיברתי עם הלקוח.

אמרתי לו תשמע, בוא, תן לי לעשות outrage בשבילכם

תן לי לעשות הייתי כל כך משוכנע שאני אביא להם תוצאות שאמרתי לו:

"בוא תן לי שני פרופילים, אפילו אני אעשה את זה בלי כסף לחודש, תרגיש תטעם ואז תחליט". 

ואז הוא אמר:

"אוקיי בוא ננסה את זה".

אמרתי נעשה את זה בשתי גישות:

נעשה את זה בגישה של C&P- connect and pitch

זאת אומרת שזה גישה של לפנות לבן אדם וישר לתת לו איזושהי הצעה.

הגישה השנייה שנעשה זה גישה של ה- Networking.

זאת אומרת שאנחנו ניקח פרופיל, עוד פרופיל של מישהו בחברה

בנוסף לפרופיל של הלקוח הישיר. 

ניקח את הפרופיל של הדירקטור, של הביז-דב, של הפיתוח העסקי וממש הוא יהיה מישהו שמפרסם פוסטים ועושה תגובות

גם יוצר קשרים ושולח לאנשים הודעות.

זאת אומרת משהו הרבה יותר טבעי, כאילו מישהו בעצמו מנהל אצלנו פרופיל.

כמובן שאנחנו מנהלים את כל הדבר הזה מא'-ת', הוא לא כותב תגובה אחת, לא כותב הודעה אחת

הכל אנחנו מנהלים.

באמת, מהר מאוד הם התחילו לקבל לידים ברמה שבסוף אוגוסט, כשהלקוח היה צריך לצאת לחו"ל הוא אמר "עצור, השבוע היו לי ימים שעשיתי 10 שיחות".

והוא ביקש לעצור.

אז מה עבד פה נכון?

קודם כל היה קידום ממומן.

זאת אומרת שאנשים כבר היה להם איזה מודעות מי זאת החברה הזאת לפני שפנו אליהם. 

דבר שני, ההצעה היא הצעת פרטנרשיפ

ההצעה הייתה

לקוח שיש לו כבר 20 30, 40 מהלקוחות

בוא תפנה אלינו לקוחות שיעשו איתנו העברת כספים ואנחנו נשלם לך 15% מהרווח.

מי יגיד לא על הדבר הזה?

אבל כתוצאה מהשיחות שנוצרו עם כל הלקוחות הפוטנציאליים האלה

עם כל הלקוחות שיש להם לקוחות פוטנציאליים על החברה שהיו איתם נכנסו לפייפליין של המוצר הרגיל של החברה, של העברות כספים.

אז לכאורה הם באו עם הצעה מסוימת, אבל אנשים אומרים היי

בעצם אני צריך את השירות שלך, אני אולי אני אפנה לך לקוחות

אבל בינתיים אני צריך העברות כספים לחו"ל ל- 35 מטבעות שאתם מעבירים בהם.

אז זה ככה הקמפיין שעבד בצורה מצוינת.

אנחנו כל הזמן מתפתחים איתו בעצם עד עכשיו אנחנו גם מתנהלים, ומי שאומר ללקוח לא אז הוא מקבל הודעה מסויימת.

מי שאומר לא מתאים לי ועכשיו אז הוא נכנס למשפך אחר שיוצר איתו קשר עוד 3 חודשים.

ברגע שלקוח אומר כן, אז אנחנו עובדים עם ה-VP ביזנס והוא אין לו זמן להתעסק עם כל הדברים האלה.

 אז אנחנו בעצם מעבירים את השיחה עכשיו ללקוח. אנחנו מעבירים את השיחה של הלקוח לחבר'ה של הביז-דב.

זאת אומרת אנחנו מטפלים בכל הדבר הזה.

הלקוח בכלל לא צריך להיכנס לחשבון הלינקדאין.

הלידים מוזנים להאב-ספוט שלו, ל-CRM שלו

מועברים לטיפול של צוות המכירות הישיר בלי שהלקוח בכלל נכנס.

בינתיים כל יום נוצרים לו יותר ויותר קשרים, יותר ויותר לידים, והוא צובר הרבה השפעה בלי שהוא עושה שום דבר. 

אז זה ככה קצת על המשפך ההיברידי, ה- Hybrid outrage.

אם אתם רוצים לדבר איתי' לפנות אליי, לשאול אותי שאלות. 

קודם כל מוזמנים להתחבר אליי בלינקדין- אריאל לוין בלינקדין באנגלית. חוץ מזה' אני יש לי אתר

solmarketing.co.il, יש לי כמה דפי פייסבוק ערוץ יוטיוב בעברית ובאנגלית בשם אריאל לוין או- סול מרקטינג.

יש לנו הרבה תכנים ואתם מוזמנים לפנות ולדבר איתי וכמובן שיתופי פעולה או כל דבר אחר.

אשמח לשמוע. להתראות.

רועי ריבק

אז תודה רבה לאריאל לוין שהסכים להשתתף בפודקאסט ולתת מהידע שלו ו-מהערך שלו.

אז אני מאוד מודה לו ואני רוצה קצת לעבור ולדבר בעצמי ולתת קצת מ-

התובנות שלי לגבי לינקדאין

לגבי הפלטפורמה הזאת, אז קודם כל אני אתחיל ואגיד שלדעתי הפלטפורמה הזאת היא לא מתאימה לכל סוג של עסק.

כי בסופו של דבר כשאנחנו עושים פעולות שיווק דיגיטלי קיימים המון ערוצים ומאוד מאוד קשה להיות בכולם ולהתנהל בכולם

ולפעמים אנחנו צריכים לדעת איפה אנחנו רוצים להשקיע את תשומת הלב שלנו.

אז עסקים שלצורך העניין מדובר בעסקי אופנה, או במסעדות או בכל מיני תחומים כאלה

יותר מה שנקרא עסקים שהם יותר פונים לצרכן הסופי.

 כנראה שפחות יש להם מה לעשות בתור עמוד עסקי בלינקדאין.

מה שכן, היום אנחנו נמצאים מאוד בעולם של פרסונל ברנדינג, וייתכן מאוד שלמנכ"ל כן יש לו מה לעשות בלינקדין.

זאת אומרת שדרך המון קשרים שיוצר מנכ"ל או פרסונה שהיא מאוד דומיננטית וחזקה בעסק ובעצם נותנת לו כלים כדי לשפר את השיווק של כל העסק.

אז בדרך כלל היה הרעיון בלינקדאין הוא יותר לעבוד מול עסקים אחרים אז פחות לעסק יש מה לעשות שם כמו האנשים שבתוך העסק.

זאת אומרת שיכול להיות שמנהל השיווק של חברת אופנה

אמנם חברת אופנה עצמה לא תהיה בתוך לינקדאין

אבל מנהל השיווק כן יהיה.

 והוא יכול ליצור קשרים עם פרילנסרים שונים או עם אנשים שהוא יכול לעשות איתם שיתופי פעולה, לדבר על רכש מדיה ואולי להשיג כל מיני דברים כדי לשפר.

בסופו של דבר חשוב להשתמש בפלטפורמה הזאת בשביל ליצור קשרים.

 לדעתי זה העיקר של הפלטפורמה.

בשביל לפתח איזה שיח, איזה שיתוף, של ידע איזה משהו שאני יודע אוקי

יש לי את הבן אדם הזה שהוא עובד פה ואני יודע שאם אני אצטרך איזה משהו קשור לזה אני יכולה לחפש את זה בלינקדין. 

ויש לי במשלוח של הודעה להגיע אליו וליצור איזה קשר

יכול להיות שיהיה פה איזה משהו שיפרה את שני הצדדים וייצור איזה משהו נפלא.

 אחד הטיפים המרכזיים שיש בלינקדין

אני יותר מדבר בקטע של מיתוג עסקי.

דיברנו על זה שגם אם הארגון הגדול אין לו יותר מדי מה לעשות בלינקדין לפעמים בכל מיני תחומים לאנשים חשוב מאוד להקפיד על מילוי כל הדברים בפרופיל. 

זאת אומרת שאם בן אדם רוצה ליצור איתך קשר יהיה לו את כל הפרטים הרלוונטיים כדי לדעת

מי אתה, במה אתה עוסק?

מה ההשכלה שלך, מה הסקילס שלך בעצם.

מה הדברים שאתה עושה ביום יום שלך

איך אתה יכול לתרום לי אם אני אצטרך בנאדם עם התכונות האלה

איך אתה יכול להתאים לי?

אני יכול להגיד שהרבה מהאורחים שאתם תשמעו כאן בפודקאסט

זה קשרים שהתחילו בלינקדאין.

המון שיתופי פעולה ודברים ממש ממש מגניבים שעשיתי בחיים הגיעו דרך הלינקדין

הצעות מעניינות, האמת היא גם פרגונים שכיף לשמוע אותם.

אז באמת, כל מה שקשור למגזר העסקי אלו אנשים שנמצאים שם ולפעמים מדובר באנשי מפתח שמאוד מאוד קשה לתפוס אותם ברשתות אחרות.

היא מאוד ממוקדת, היא מאוד עניינית. ואני חושב שיש לדבר הזה.

יתרון מאוד גדול על שאר הפלטפורמות.

כי אם נגיד בשאר הפלטפורמות הפרסום הוא יותר מכירתי ופחות…

שם הכל ברמה של תוכן שם הפניות הן יותר מה שנקרא, מקצועיות. לעניין.

בקטע של עבודה ולא רק איזה שיחת חולין שלא קשורה לכלום.

בקיצור, זה משהו שבאמת מבחינה עסקית ויצירת קשרים, אני חושב שזאת אחת הפלטפורמות

אם לא ה-פלטפורמה לכל מה שקשור לעולם העסקים. 

עוד נקודה מאוד חשובה שאני רוצה לתת בהקשר של היתרונות של לינקדאין

היא פלטפורמה ממש מדהימה למציאת עבודה.

המשמעות מכך עכשיו במיוחד, שאנחנו נמצאים בעידן של קורונה.

של מיליון מובטלים במדינה. 

ליצור חשבון לינקדאין שיש בו את כל הפרטים הנכונים.

ואת הסקיל שלכם, ואם יש אנשים שדירגו אתכם, או מה שנקרא יש פה חשבון שעבר כברת דרך ויש לו איזה היסטוריה מסוימת.

זה פלטפורמה מאוד נהדרת לתקשורת עם אנשי HR,

זה- Human Resources למי שלא מכיר שזה משאבי אנוש.

בעצם אם אנחנו לוקחים את כל התחום של HR בכללי שלו הוא רובו ככולו נמצא בלינקדאין מבחינת המשרות, מה שנקרא שוות.

מה שאנחנו רואים בפייסבוק זה יותר משרות לחיילים משוחררים לפעמים לאיזה מסעדה או הכל.

אבל אם מחפשים תפקיד רציני, מה שנקרא, שצריך בו איזה סקילסט  לפעמים זה משרות אקדמאיות כל המשרות

מה שנקרא הדברים הטובים באמת, הם באמת נמצאים בלינקדין.

אז ברגע שיש לכם רשת של קשרים עם נשות ואנשי HR. סליחה.

אפשר באמת בכמה שיחות למצוא התאמה של איזה משרה או איזה משהו שבאמת איזה הזדמנות איזה אתגר חדש אז זה באמת אחד הדברים שאני באמת ממליץ לכם לעשות

זה דברים ששווה זה לאתר את אנשי HR בגופי מפתח. 

שמה שנקרא הייתי רוצה לעבוד בהם ובאמת להוסיף אותם למעגל החברים. כי לפעמים אני יכול להגיד לכם שהאנשים האלה מחפשים את הטאלנטים.

תמיד הם מחפשים אנשים מאמינים שיש להם איזה את הכישורים לעבוד בו, את החברה.

לפעמים מספיק שפתאום יש… קרה שפוטרתם מהעבודה או שאתם מחפשים מה שנקרא את האתגר הבא?

לפעמים זה ממש מספיק שאתם תרשמו בלינקדין

"מחפש את האתגר הבא שלי, זה מה שאני עושה זה הניסיון שלי".

אתם תוכלו לראות שאם נגיד זה מתאים הרשת קשרים שפיתחתם עם נשות ואנשי HR פשוט ישלחו לכם כל מיני משרות שיכולות להתאים

זה משהו שאני מאוד ממליץ לעשות.

אז כל התחום של משאבי אנוש, תתחברו לאנשי מפתח בארגונים שהייתם רוצים לעבוד שם זה תמיד טוב.

שיש את הרשת קשרים הזאת. 

דבר נוסף שאני מאוד מאוד אוהב בלינקדאין זה שהתוכן, בשונה מפייסבוק שאנשים נכנסים במוד של מה שנקרא- Fun To Have

בלינקדין הגישה היא יותר עסקית.

זאת אומרת שהתוכן שהוא יותר עמוק מבחינה עסקית.

יותר מקצועי, הוא מה שנקרא, זה יותר המקום שלו מאשר.

 עכשיו אני יכול להגיד לכם שאמנם החשיפה שם היא היא לא אותו פוטנציאל כמו בפייסבוק ובאינסטגרם שזה הרשתות החברתיות הפופולריות בישראל

אבל בלינקדין כל חשיפה שהגעתם לאדם היא משמעותית יותר.

כי בדרך כלל האנשים שם נכנסים במוד שונה.

לפעמים, מי שנכנס במוד של ללמוד- הוא באמת רוצה לקבל תכנים.

אם מישהו נכנס לחפש עבודה אז הוא מכוון למטרה הזאת כדי מה שנקרא לאתר משרות.

אז מבחינת שיתוף תוכן אני חושב שזאת פלטפורמה נהדרת לדבר הזה וזה מה שנקרא הזמן להשוויץ.

 זה הזמן לתת מהידע שלכם.

על זאת אומרת שאם בחלק הקודם של הפודקאסט אמרתי לכם שיהיה לכם איזה מעגל עם אנשי HR אז בחלק הזה אני אומר לכם תיצרו תוכן כדי שמה שנקרא

"תחממו את הלידים" של אנשים של משאבי האנוש.

שבעצם הם מה שנקרא יפתחו עליכם עיניים למתי שאתם תהיו פנויים.

אולי הם באמת יקפצו עליכם באותו רגע כי הרשמתם  אותם ויצרתם איתם איזה מערכת של

הבנאדם הזה מקצועי, כזה בנאדם אני צריך למשרה.

זה משהו לראות איך הדף לינקדאין שלכם הוא מה שנקרא, הוא לא סטטי.

הוא לא קורות חיים ברשת חברתית.

אלא הוא משהו שהוא פועל, הוא משהו שמפגין ידע, הוא משהו

מראה לכם מראה לסובבים ולאנשים ולקשרים שלכם שאתם סופר מקצועיים שאתם יודעים מה אתם מדברים, שאין עליכם. 

אין לי איך להגיד את זה יותר פשוט מזה. זה משהו ששווה לעשות.

זה משהו שנקרא מיתוג אישי. וזה בהחלט אחד הדברים ששווה להשקיע בו.

בלינקדין כי בסופו של דבר אני יכול להגיד לכם שיש עליכם עיניים ובעת הצורך זה משהו שמאוד ישרת אותכם.

בחלק הזה אני רוצה לפנות יותר מה שנקרא למעסיקים עצמם.

אחד הדברים שאני קצת שונא את הביטוי ואת השם הזה אבל זה- מיתוג מעסיק.

זה אחד הדברים ששווה לעבוד עליו בלינקדאין.

מה הכוונה שאני אומר מיתוג מעסיק?

מיתוג מעסיק זה ששווה לעבוד אצלך נהיה שווה ונתפס.

זאת אומרת שטאלנטים או  אנשים שהם מבוקשים, שכולם רוצים שהם יעבדו אצלם

ממש ממש רוצים לעבוד אצלך.

אם נגיד עכשיו אני אגיד לכם לדוגמה, לעבוד בגוגל, אתם אוטומטית יעלה לכם בראש התמונה של הפינות קפה בכל מקום והספות הנוחות, והפופים והפלייסטיישן

כל הדבר הזה- זה חלק ממיתוג המעסיק.

להיות אלה שבסופו של דבר האנשים רוצים לעבוד אצלם. כשאני מדבר על ארגונים אני מדבר על

זה גם זמן בשביל הארגונים, זמן מעולה להשוויץ- איך זה לעבוד איתנו.

איך העובדים מרגישים

תראו את הערב צוות, תראו את הכנסים, תראו איך אנחנו תורמים להם לידע. 

תראו, איזה מתנות שוות הם קיבלו לחג, זה באמת מקום שכל מי שפותח עליכם גם עיניים בסופו של דבר יסתכל ויגיד

"וואלה. שם אני רוצה לעבוד".

נראה לי שיעבוד שם, זה אחד המקומות.

באמת זה משהו שאני חושב שבעלי העסקים צריכים להשקיע בו.

כי אם יש לכם שם של מה שנקרא כאלה שלא משלמים טוב ושלא מתייחסים טוב לעובדים ושהפסיליטיס במשרדים שלכם.

לא וואו והכל, העובדים באינטריגות- אנשים פשוט לא ירצו לעבו. אצלכם.

כולם יודעים המשאב האנושי הוא בעצם המשאב הזה היקר ביותר והוא זה שמניע עסקים קדימה. 

אז ככל שהאנשים המוכשרים יותר, ובעלי הנסיון היותר עמוק עובדים אצלכם ככה העסק שלכם יכול לגדול ולהיות יותר טוב.

אז באמת בעלי עסקים

אם אתם כבר נכנסתם ללינקדאין זה באמת מקום להראות הכי שווה לעבוד אצלנו. 

אז הגענו לסוף הפרק, תודה רבה לכל מי שהאזין עד לכאן.

אני רוצה להודות לאריאל לוין שבאמת הסכים להתארח בפרק ונתן מה שנקרא מהידע שלו והערך שלו.

ואני אשמח אם יש לכם עוד שאלות כמובן, אתם יכולים לפנות אליי והפרטים של אריאל הוא גם אמר אותם וגם אני אוסיף אותם בתיאור של הפרק.

אני בטוח שגם הוא ישמח אם תפנו אליו לשת"פים. אתם תצטרכו מומחה בלינקדין, כמובן, אנחנו כאן כדי ליצור קשרים וליצור הפריה הדדית וזה כל כך כיף.

אז באמת, תודה לאריאל שהסכים להתארח.

ומחכה לנו עוד המון פרקים מעניינים עם אנשים כישרוניים ומומחים בתחומם

אז שווה להמשיך להאזין.

 אני רוצה להזמין אתכם אלי לערוץ יוטיוב. תחפשו פשוט רועי ריבק ביוטיוב. ויש שם המון תכנים.

יצרתי סדרת יוטיוב קצרה שנקראת "סיפורו של מותג"

שבעצם לקחתי כל מיני מותגים מוכרים וסיפרתי את הסיפור שלהם.

זה מותאם לסטורי.

 זה התחיל בתוך הסטורי של האינסטגרם ובאמת אפשר לקבל כל מיני תובנות קטנות וסיפורים ממותגים מוכרים בעולם, וזה משהו שמעורר השראה.

אני נגיד מאוד אהבתי את זה, אז התעניינתי לקרוא דברים כאלה אז החלטתי באמת קצת לאגד כל מיני סיפורים כאלה למשהו קליל בעברית.

אני מקווה שתאהבו את זה.

כמובן שאנחנו נמצאים בכל פלטפורמות הסטרימינג השונות.

אפשר לשמוע כמו ביוטיוב. כמו שאמרתי אני רוצה להזמין אתכם לבלוג שלי, באתר.

יש שם המון מאמרים שאני מאוד משקיע ואני באמת רוצה לתת לכם ערך.

אז אני מזמין אתכם לקרוא.

תודה רבה שוב.

שהאזנתם עד לכאן.

תודה לאריאל. ביי. 

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש