פרק 74 - נדב נודל איזה התפתחות אפשר להשיג במשך 5 חודשים

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

פרק 74 הוא פרק מיוחד שחורג מעט מהפורמט.

בפרק אירחתי את נדב נודל בעל סוכנות שיווק דיגיטלי.

נדב הוא משתתף בתוכנית ההכשרה בלאק סקוואד.

הפרק נולד מהרצון שלי ושל נדב נודל לדבר על יעדים ורצונות ולכבוש יעדים.

נושאים מתוך הפרק:

באיזה נקודה מרגישים בתקרת זכוכית?

מה הכלים שיזם צריך כדי לשפר את הביצועים שלו?

מה באמת אפשר להשיג ב5 חודשים?

תמלול הפרק:

רועי: אז שלום לכולם, פרק 74 בפודקאסט "לבן על שחור". שיווק, מיתוג, עסקים, אסטרטגיה, דיגיטל, כל מה שקשור לתחום שלנו.

יש לנו היום פרק מאוד מיוחד.

פרק שהוא חורג מה שנקרא מהפורמט של הפודקאסט.

היום יש לנו ריאיון עם אורח מיוחד.

אנחנו הולכים לדבר בעצם על נושא שהוא מאוד מיוחד ואני אציג את האורח.

אז בעצם יושב איתי נדב נודל.

נדב נכנס כחלק מתכנית ההכשרה שלי black squad.

מה שאנחנו הולכים לדבר, אנחנו הולכים לעשות מה שנקרא ניסוי בבני אדם.

אנחנו הולכים לספר לכם איך אנחנו.

לפני שאנחנו מתחילים את התכנית, בעוד 5 חודשים יהיה פרק המשך שאנחנו נספר לכם איך אנחנו אחרי התכנית.

אנחנו מה שנקרא יוצאים פה בדיסקליימר מאוד מפוצץ של מה שאנחנו רוצים להגיע.

אנחנו נדבר על כל הדברים האלה.

בעוד 5 חודשים אתם תשמעו לאן הגענו וזה יהיה סופר מעניין.

שיחה עם נדב נודל

אז מה קורה נדב?

נדב: אהלן, האמת שזה כן, זה לגמרי הולך להיות ניסוי מעניין.

כי אני הולך לראות את זה בעוד 5 חודשים.

להסתכל אחורה ולהגיד כאילו היי גורו שיווק קטן שכמוך.

כאילו תראה איזה תמים היית, זה הולך להיות, כן, זה הולך להיות מוזר (צוחק).

רועי: אז ככה, קודם כל בוא שככה מאזינים יכירו אותך יותר, תספר קצת מה עשית עד עכשיו במהלך הקריירה.

כל מיני תהיות אפילו, ספר עליך.

נדב: אוקיי, אז את המסלול שלי בעולם השיווק התחלתי מתוך מקום שתמיד הייתי טוב בכתיבה.

הייתי טוב בכתיבה ובדיבור ובמכירות ואף פעם לא באמת ידעתי מה לעשות עם זה.

התגלגלתי לשיווק, עבדתי ב-, עשיתי קורס בדיגיטל, עשיתי, עבדתי, התחלתי כמו הרבה אנשים בסוכניות,

מהצד התחלתי קצת לעבוד עם לקוחות, לקוחות, קצת יותר קטנים, ולאט לאט תפסתי טיפה יותר ביטחון ואז התחלתי לעבוד יותר ברצינות

ככה זה גם הגעתי אליך.

אני במצב שאני מפתח את הסוכנות שלי.

המצב שלי הוא ברגיל בין 10 ל-12 ל-15 לקוחות, זה עדיין נמצא במצב ככה בוסרי מאוד, וזהו, זה המקום שאני נמצא בו היום.

רועי: אוקיי, נדב נודל, קודם כל אני יכול להגיד לך שהמקום שלך היום הוא מקום טוב.

אני יכול להגיד לך מהיכרות, זה מקום שהרבה מייחלים להיות בו.

זאת אומרת שכן עברת דרך די מדהימה בקריירה שלך גם מבחינת ההכשרות שעברת.

גם מבחינת הכמות לקוחות שיש לך כרגע והסוכניות.

נקודת פתיחה שלך היא מאוד טובה ובגלל זה כדאי לך לקחת על עצמך אתגרים כדי ללכת עוד יותר לקצה.

על הצלחה בעסקים

עכשיו למי שלא מכיר, אני אספר טיפה על התכנית, שככה תקבלו את הקונטקסט של הדבר הזה, שאנחנו בעצם מדברים על התכנית black squad.

התוכנית מתחלקת לשתי מחלקות:

מחלקה אחת של בעלי עסקים, שבעצם שם אנחנו מלמדים אותם איך לקחת את השיווק של העסק שלהם ולהיות חלק פעיל ולא מאלה שאומרים להם אוקיי.

הכל טוב, תחכה, ואין להם מושג מה קורה בשיווק שלהם, 

המחלקה השנייה זה איפה שנדב נמצא.

זה הכשרה לסוכניות פרסום, עכשיו זה לא סוכנויות רק דיגיטל.

זה פרסום בכללי.

איך בעצם אנחנו לוקחים את הסוכנות פרסום שלנו והופכים להיות מפרילאנס או סוכנות קטנה, איך אנחנו גדלים בצורה נכונה, איך אנחנו עושים פעולות נכונות כדי לקחת את העסק שלנו לגבהים חדשים.

עכשיו כל הנושא של התכנית זה בעצם אקסלרטור מאוד מאוד מואץ.

מאוד אינטנסיבי כדי להביא את האנשים בתכנית לקצה.

הן מבחינת היכולות המקצועיות והן מבחינת היכולות המנטליות העסקיות כדי להביא את הדברים האלה.

נדב נודל – למה כדאי להקשיב לו?

אז אני רוצה שקצת תספר כרגע איפה אתה מרגיש את הקושי המקצועי שלך, את הקושי המנטלי שלך.

שבאמת לדעתך מה שמהווה כרגע את התקרת זכוכית שלך בזמן האחרון.

שאתה מרגיש שאוקיי, אני אצטרף לתכנית של רועי כי אני מרגיש שיש לי איזה חסימה מסוימת.

נדב: תראה, אני חושב שהחסימה היא, זה דבר שחשוב לדבר עליו.

החסימה שלי מתבטאת בהמון דברים שלדעתי הם בסיסיים.

לתמחר את עצמי כמו שצריך, את השירותים שלי.

עכשיו מעבר ללתמחר אלא גם לראות מה.

איפה אני נשאר ריווחי בעבודה עם ספקי משנה ויחד עם כל זה, איך אני מספק בסוך ללקוח את המוצר הכי טוב שאני יכול לייצר, ולייצר את הבידול שלי אל מול סוכניות אחרות.

זאת אומרת כאילו אני מרגיש, תמיד הרגשתי שיש לי המון המון ערך לתת ללקוחות שלי.

אבל איך אני מוציא את הערך הזה החוצה בצורה שהיא מבדלת אותי מאחרים?

זאת אומרת איך, וכל מיני, יש כל מיני מסמכים קטנים.

כבר גם התחלנו לגעת בהם בפורטל תכנים, שהתחלנו קצת לעבור עליהם, 

כמו למשל להכין מסמך אסטרטגיה, כל מיני דברים קטנים כאלה.

שהם גם זה חלק מהדברים שחיפשתי.

אני אהיה איתך כנה, מציגים אותי הרבה יותר מקצועי אל מול הלקוח, וזה הרמה שחיפשתי. זה הדברים שחיפשתי כדי לפרוץ את תקרת הזכוכית הזאת.

על כמה שיטות שיווק

עכשיו אני יכול לומר לך שאלת אותי מה תקרת הזכוכית.

אני יכול לומר שניסיתי כמה שיטות שיווק עד היום.

לא עשיתי עד היום איזשהו שיווק ממומן מסיבות שלי, ניסיתי לעשות את זה בדרך רגילה והקצב גדילה לא היה מהיר כמו שרציתי או הלקוחות שהגעתי אליהם לא היו כמו שרציתי.

חלק מהסיבות שהגעתי לתכנית הן כדי, סימנתי לעצמי גם שלחתי לך איזשהו כזה חישוב שעשיתי כזה.

שאמרת לי עזוב, תשאיר את זה בצד, סימנתי לעצמי איזשהו קהל יעד של עסקים שאליו אני רוצה להגיע.

וחלק מהיעדים ששמתי עצמי בתכנית זה לדעת איך לפנות לקהל יעד הזה.

זאת אומרת היום אני מכוון ל-.

ואני יודע שזה לא טוב, אני מכוון לקהל מאוד רחב.

למה חשוב להשקיע בהתפתחות העסק שלנו?

רועי: דווקא אנחנו ניגע בזה, נדב נודל, ובגלל שאנחנו בשלב שהוא מאוד מקדים בתכנית.

זאת אומרת בוא נשתף את המאזינים שאנחנו מה שנקרא במכינה טרום, 

נדב: טרום טירונות (צוחק)

רועי: טרום טירונות, כן, אנחנו ב-4.7 נותנים את הגז, אז אנחנו ממש אפילו צעד לפני שאנחנו מתחילים.

כבר התחלנו מה שנקרא עם משימות התנעה.

וקצת כל מיני דברים של מוטיבציה בקהילה והכל, אבל אנחנו עדיין לא התחלנו מה שנקרא לגעת בהארדקור. 

אז מה שאני אומר זה שגם הנושאים שאתה דיברת עליהם, שאמרתי לך תשים את זה בצד, אני דווקא בגישה שכן אנחנו צריכים ללכת broad.

אנחנו כן צריכים ללכת רחב. אתה יודע מה?

אני אפילו כבר עכשיו, בגלל שאנחנו בפודקאסט ואנחנו רוצים על הדרך גם לתת ערך למאזינים.

אז על הדרך אני כבר אענה לך גם על התשובה הזאתי, ככה שעוד המאזינים ירוויחו מהערך הזה.

אני אתן לך את הגישה שלי לעניין הזה.

הרבה אנשים באים אליי ואומרים לי אני צריך את הבידול שלי.

הבידול שלי זה שאני אדבר רק למסעדות.

אני אומר קודם כל זה לא בידול.

זה שאתה מדבר רק למסעדות זה אומר שאתה עובד עם קהל מאוד מאוד ספציפי.

זה לא בידול, זה לא אומר אני אבחר בו כי הוא טוב במסעדות. 

ודבר שני זה החלטה עסקית גרועה. למה היא החלטה עסקית גרועה? מאוד מאוד פשוט. יש קורונה אומיקרון זד-3-4, כל המסעדות סגורות, מה תעשה?

אתה מבין שזה התנהלות כלכלית שהיא עסקית היא לא נכונה. 

נדב: כן.

איך אנחנו יכולים להשקיע בהתפתחות העסק שלנו?

רועי: אני למדתי, כמו הרבה אנשים בקורונה, הבאת מסעדה? הבאת יועץ משכנתאות? אנשים שגרים בספינות. תמצא גיבוי לגבות גם את העסק שלך. יש עסק שמשלם לך ריטיינר מאוד גבוה? תביא כמה ריטיינרים מאוד קטנים שיגבו אם הוא עוזב.  

יצאנו לראות בהרבה קבוצות אנשים ששואלים אתם מעדיפים לקוח אחד של 10 אלף שקל? או כמה לקוחות של 2,000 שקל? ואני אומר כאילו ברור ש-2,000 שקל. זאת אומרת לשים את כל הביצים בסל אחד של לקוח אחד זה בעייתי. מה שנקרא הוא מחזיק אתכם ב"וובוס", וזה בעייתי.

אז אותו דבר על התחומים שאנחנו בוחרים. נגיד פנינו ליועצי משכנתאות, משבר דיור, מה קורה איתנו? אנשים אוכלים כאפות על זה על ימין ועל שמאל. 

יש לנו בעלי עסקים שצריכים ורוצים לשלם לנו כסף עבור שירות.

אז אני מלמד.

גם עכשיו פה.

אנשים לא חושבים אוקיי, מה יקרה אם יהיה קורונה, מה יקרה אם יהיה משבר דיור?

מה יקרה אם, אם, אם?

זה מאוד נכון, אנשים אוכלים על זה בעיות. אבל הדבר היחידי שאפשר להגיד שהוא בטוח, תמיד יהיו עסקים. ותמיד יהיה שיווק. 

טיפים מעשיים להתפתחות העסק מפי נדב נודל

עכשיו אותו דבר עם אותו מקרה כזה, אנשים אומרים אוקיי, ומה אם לא יהיה פייסבוק? מה יקרה אם לא יהיה אינסטגרם?

אני אומר, עדיין יהיה שיווק, אנשים שיווקו לפני פייסבוק, אנשים שיווקו לפני גוגל, יש עוד שיווק, הלו. 

אז אני אומר אנחנו צריכים להיות קודם כל אנשי שיווק ואנשי פרסום.

ברגע שאתה איש שיווק ואיש פרסום טוב, אין לך בעיה, תמיד תעבוד.

לא משנה, הכלים הם רק כלים, פייסבוק זה כלי, אחד מיני מלא, גוגל זה כלי, יש עוד מיליון, מיליון דברים לעשות, וברגע שאתה יודע לבנות תכניות ואתה מבין קהלי יעד ואתה יודע לכתוב טוב, אתה יודע להניע אנשים, שם מה שנקרא הסוד הגדול.

נדב: שמע, זה גם מה שלי זה היה נשמע, הסב-טקסט של זה, זה עניין של כמו גיוון התיק מניות.

רועי: בדיוק, נדב נודל, זה חלק מהדבר הזה.

אבל תראה, בגיוון תיק מניות אתה ממזער את הסיכונים.

נכון, פה אנחנו ממזערים סיכונים לסיכונים שהם יכולים לקרות אם וכאשר משהו גדול יקרה.

אני לא רק מדבר על הדבר הזה, אני מדבר על פיתוח אישי, איזה כיף זה שיש אתגר.

שיש לקוח מהסוג הזה וצריך לחשוב ולכתוב עליו.

נדב: אני תמיד אומר שהמשחק האמיתי מתחיל כשהקמפיין תקוע ואין תוצאות (צוחק) שם המשחק מתחיל. אז כן.

איך אנחנו יכולים לקדם את העסק שלנו?

רועי: אז בדיוק, הנושא הזה זה למצוא בתוך המקצוע שלנו אתגרים. אני, אנשים יכולים, איך למדתי, באמת, אנשים אומרים לי באיזה פלטפורמה אתה מתמחה? ואני באמת אומר להם בשיא הכנות – בהכל. 

למה בהכל? כי אני העזתי להגיד לכל הלקוחות כן, על הכל.

זאת אומרת אני יכול להגיד לך שסתם דוגמה.

היה לי לקוח גדול בתחום הקריפטו, הוא אומר לי תקשיב, עשית פעם פרסום באתרי פורנו? אמרתי לו לא, אבל אני אשמח לעשות. הוא אומר אוקיי, בוא נלך על זה.

עכשיו, אז אתה עושה קצת גוגל וקצת יוטיוב.

רואה מי המתחרים הגדולים ומוצא את "טראפיק ג'אנקי", שהם מפרסמים ב"פורנהאב".

כל האתרים מה שנקרא מובילים, ורואה שהמערכת נראית פלוס-מינוס כמו של פייסבוק וגוגל.

יש לך איזה בעיה? פונה לתמיכה, טה-טה-טי-טה-טה, הופ, אתה יודע לעשות פרסום באתרי פורנו.

אז אם נגיד לצורך הדוגמה תחום מסוים שיצריך את הדבר הזה.

אתה יודע שקהל היעד שם, אה אומר אוקיי, אני יודע לעשות את זה. אתה מבין? אז המטרה שלנו היא לצבור כמה שיותר כלים. 

אז אני אומר, למה אני מתאבד?

כי אני אוהב לקחת את הדברים האלה.

שהרבה אנשים הם באים עם היסוס, הלקוחות שמים אצלנו כסף, הכל. 

מה אנחנו יכולים ללמוד שיעזור לנו לקדם את העסק שלנו?

אני לא אומר לשקר להם.

אני אומר להגיד לא עשיתי את זה אף פעם.

אבל אני מספיק מוכשר ומספיק מקצועי כדי לקפוץ למים ולהצליח ביחד איתכם.

נדב נודל: זה מצחיק.

היום בדיוק הייתה לי שיחה עם איזה לקוח פוטנציאלי.

הוא חדש בתחום הפרסום, הוא אף פעם לא עשה פרסם, ותגיד לי אתה מה אתה חושב על התשובה שלי. 

שיקפתי לו את המצב.

התקציב שאני חושב שצריך להשקיע, שאלתי אותו כמה הוא מוכר את השירותים.

עשיתי לו קצת מספרים לכמה הוא צריך למכור כדי להיות ריווחי.

בקטע של לא להיות "ברייק איבן" להחזיר אותי וזה, ונתתי לו את הנתונים ואמרתי לו אוקיי, אנחנו יכולים להגיע לזה, והוא חשש מאוד.

אני גם כאילו זה משהו שלא עשיתי אף פעם.

זה למכור שעונים בעזרת, אין לו אתר e-commerce, זה פשוט למכור שעונים,.

אין לו דאטה, אין לו כלום כאילו.

פשוט מוצר קיים לשוק חדש.

אמרתי לו תראה, בוא, זה המספרים.

אנחנו יכולים להגיע לשם, תקבל החלטה.

אני מהצד שלי מן הסתם אעשה הכל כדי שאנחנו נגיע לאותה מטרה.

אני לצידך, ומפה הכדור אצלך.

הצגתי לך את כל מה שאני יכול להציג, מפה זה החלטה שלך מה שנקרא. אז לדעתך זה תצוגה טובה? או שזה…

על תוכנית ההכשרה שלנו

רועי: בהחלט, כל עוד אתה אומר לבנאדם את האמת.

כל עוד אתה לא מפתח אצלו איזה ציפייה או איזה משהו שאתה לא יכול לעמוד מאחורי המילים שלך, זה מבורך. 

עכשיו אני אתן לך דוגמה מעבר.

דיבר איתי לקוח, לא משנה מי,.

שהוא אמר לי תקשיב, יש לי חודש שעזבו אותי מלא לקוחות. שאלתי אותו למה, הוא אומר לי עשיתי טעות בתיאום ציפיות מול הלקוחות. 

עכשיו תבין, חמישה לקוחות בחודש עוזבים אותו.

לכל החמישה יש תוצאות מעולות, מעולות, למה הם עוזבים?

הוא אומר לי עשיתי טעות.

רציתי "לסגור אותם" מה שנקרא, והבטחתי הרים וגבעות.

ברגע האמת הצלחתי להביא רק הרים ולא את הגבעות והפסדתי לקוחות.

מה עשית בזה?

נדב: הוא יצא לא אמין, כן.

אמינות לפני הכול

רועי: נדב נודל, יפה, יצאת לא אמין ולקוחות לא אוהבים.

אני יכול להגיד לך שיש לי לקוחות שהיו איתי גם שנה ושנתיים בלי תוצאות.

תחומים מאוד בעייתיים, שאחד הדברים זה תמיד עשיתי תיאום ציפיות.

תמיד אמרתי את האמת, ויותר חשוב מזה, תמיד הבאתי פתרון של מה הלאה. 

אנחנו אוקיי, זה לא עבד?

תמיד צריך להביא לבנאדם את הפתרון של מה הלאה. זה לא אוקיי, אין תוצאות, בוא נמשיך, הכל סבבה.

להביא איזה פתרון.

יכול להיות שהוא לא יעבוד.

יכול להיות שהוא כן יעבוד.

אבל אנחנו תמיד צריכים להביא את הפתרון. 

נדב: כן, אתה גם מראה שאתה בשליטה.

רועי: בדיוק.

עכשיו מה שאני רואה.

גם בשביל זה חלק מהדברים למה הקמתי את התכנית הכשרה הזאת.

הם מכירים אוקיי, פייסבוק-גוגל-פייסבוק-גוגל, ואז פתאום פייסבוק-גוגל לא עובד.

יש בעיה, באים ללקוח אומרים לו תקשיב, אני לא יודע, איך לקוח מסתכל עליך?

אומץ זה דבר חשוב!

כי אני בעצם אף פעם לא היה לי את האומץ הזה להגיד ללקוח אני לא יודע מה עושים מכאן.

אני הייתי הופך הרים וגבעות כדי למצוא פתרון. עכשיו יכול להיות שהפתרון הזה יעבוד גרוע, כן?

האם זה ערובה לזה שזה יעבוד? ברור שלא, אבל אנחנו מנסים, אנחנו מראים משהו, אנחנו מראים מקצועיות.

אף אחד, לצורך העניין, גם במקרה כזה של כישלון.

אף אחד לא יכול לבוא ולהגיד אין, רועי לא טוב…

הוא בא ואומר תקשיב, עשינו דברים טובים, אוקיי, עשינו דברים, ולפעמים זה עובד ולפעמים לא עובד.

אבל אתה תמיד צריך לבוא עם פתרון.

לי זה כואב שהרבה אנשים באים אליי עם דברים כאילו ש"בייסיקים".

אומרים לי אין לי פתרון.

אני אומר בואנה, רק עכשיו בראש שלי עולים לי איזה מיליון.

נדב נודל: אני מסכים איתך, אני אישית תמיד משתדל שאם לי אין את הפתרון.

כאילו יש לי מלא קבוצות וואטסאפ, התמקדתי באיזה אחת-שתיים שאני תמיד אוהב לשגר שם שאלות.

מן הסתם כשהם שואלים אז אני עונה כמיטב יכולתי והרשת הזאתי מאוד כאילו עוזרת לי.

למה עסק שלא מתקדם – לא באמת קיים?!

ומעבר לזה גם העולם של השיווק.

לא מדבר איתך ספציפית על PPC.

אלא על שיווק בכללי, אני מאוד רואה אותו דומה ליזמות.

כי העניין הזה של סבבה, לא עבד, תנסה עוד משהו, עוד משהו, עוד משהו…כאילו זה יעבוד.

רועי: יופי, בסוף זה יעבוד, בסוף משהו יתפוס.

בסוף המסר יהיה חד מספיק.

פתאום יש איזה סכר כזה שנפרץ והמים מתחילים לזרום.

זה הכיף, פה המקצוע הופך להיות מעניין.

אוקיי, יש לך איזה נוסחה מסוימת שעובדת ביועצי משכנתאות.

אתה יודע מה להגיד ואיך להגיד את זה.

יופי, אז תשכפל את זה ותשכפל את זה ותשכפל, איפה האתגר?

אני אומר אתגרים האלה והשיתוף זה גם היה חלק מההחלטה.

עד עכשיו הייתי עושה את זה בשיעורים פרטיים.

זה הלך נהדר והתוצאות היו מדהימות.

שמשתפים דברים, שרואים, שכמו שאמרת, אתה שואל שאלה וההוא שואל שאלה.

אני באמת רוצה ליצור מקום כזה שאנשים גם ירגישו בטוח לשאול.

וגם יקבלו דעות מאנשים מקצועיים שנמצאים באותה סביבה כמוהם וזה דבר נהדר,

זה אחד, ושתיים, זה כל הנושא של להעביר מסע מסוים שיותר קל שיש את הדרבון מכולם.

כי אתה מרגיש שיש לך כאילו, אין מה לעשות.

זה כזה יחידה כזאת, זה גאוות יחידה.

זה לרוץ ביחד.

יש בזה איזה משהו ש-, בגלל זה גם דימיתי לדבר הזה של ה-, כל הנושא הצבאי הזה.

כי ראיתי את זה במשהו שהוא באמת באמת שכולם ביחד.

יש פה איזה משהו שהוא מאוד מאוד תורם להצלחה.

נדב: כן.

איזה כלים פרקטיים לקידום העסק נדב נודל רואה בקבוצות ברשתות החברתיות?

רועי: רציתי לשאול אותך כמה דברים לגבי איך אתה רואה מבחינת הכלים וקולגות.

מה שאתה רואה בקבוצות היום.

דברים שאפילו בזמן הקצר שרק התחלנו או דברים כאלה.

האם כבר אתה מרגיש שזה משהו ששינה לך איזה דפוס חשיבה?

נדב: אני אגיד לך ככה, מבחינת ביטחון.

זה כמו המחסום של המייל בפחות מ-4 דקות.

כאילו ברגע שאתה רואה שמישהו עושה משהו שחשבת לפני זה שהוא בלתי אפשרי.

זה כאילו מדרבן אותך, אתה אומר איפה אני, כאילו בוא, אתה מבין? זה הדבר הראשון.

דבר שני לגבי העניין של האנשים המקצועיים.

אז כמו שאמרת, אני כאילו מהתחלה.

דרך אגב מן הסתם הכלים הראשונים שלמדתי בעולם הזה זה פייסבוק וגוגל.

עכשיו כמו הרבה, וגם מהר מאוד דחפתי את עצמי ללמוד עוד דברים.

ללמוד תוך כדי עשייה

כאשר שאני מקיף את עצמי באנשים שהם יודעים עוד כלים.

מעבר ללשלוט בכלים הטכניים, כאילו בתכלס ללחוץ על כפתורים וזה זה כאילו לא העניין.

העניין הוא האסטרטגיה.

ברגע שאני רואה שיש אנשים שיודעים לחשוב בגדול ויודעים להניע מהלכים בגדול.

זה המקום שאני רוצה להיות בו, ואני חושב שזה מה שהקבוצה נותנת. 

רועי: זה בדיוק העניין שיש כמה שהם מאוד מתקדמים יחסית.

ויש כמה שהם קצת מאחור.

מתי שהיה את הרגע הזה שהרבה הציגו את עצמם וכל הדבר הזה.

אז קיבלתי הודעות בפרטי שאומרים לי מה זה.

בואנה, כולם פה תותחים, איפה אני בדבר הזה, אני מרגיש כאילו נחות.

אמרתי לו תקשיב.

אם אתה יושב בשולחן ואתה הבנאדם הכי חזק בשולחן.

אתה בשולחן הלא נכון. וזה משהו שצריך להבין, אתה צריך…

נדב נודל: אותי זה הדליק (צוחק)

רועי: בדיוק, אתה אומר בואנה.

אתה מסתכל, אתה אומר זה כאילו צריך לעזור לי לפתוח מבערים.

זה מה שרציתי ליצור ובאמת אני כל כך שמח על המה שנקרא תערובת שיצאה שם.

נדב: אני יכול לומר לך שסתם, אני אישית מתאמן באגרוף תאילנדי.

עכשיו תראה, יש את החלקים האלה שאתה בוחר את הזוגות, את מי שאתה מתאמן איתו.

תמיד יש לך את הבחירה בין בנאדם שיכול כאילו לפוצץ אותך.

אנחנו לא מפוצצים אחד את השני.

זה ספורט, אבל לפוצץ אותך או שאתה תוכל לפוצץ אותו. אני תמיד משתדל לבחור במי שיכול לפוצץ אותי (צוחק).

קידום העסק שלך – איך זה קשור להגדלת הרווחים שלך?

רועי: בדיוק, ככה הופכים להיות יותר טובים, אין מה לעשות. 

נדב נודל: אין מה לעשות, כאילו אני חושב שזה ככה גם בכל דבר.

אתה בוחר לקוח שיהיה לך קשה או שאתה בוחר.

אתה נכנס לחדר, לצורך העניין לקבוצה הזאתי, ווואלה יש שם קילרים.

כאילו יש שם אנשים שאני מבסוט שהם שם.

פתאום אתה אומר הנה, מסר לעצמי לעתיד, אני פתאום יום אחד אסתכל ואגיד וואלה.

אתה מבין? וזה מגניב.

רועי: זה בדיוק מה שאני רוצה ליצור.

בגלל זה שדיברנו גם אני ואתה על הנושא של להקליט את הפודקאסט.

את הפרק המיוחד הזה שבעצם שהוא שני חלקים של מה קורה לפני היחידה ומה קורה אחרי היחידה.

אז זה הדליק אותי כי אנחנו באמת ממש יכולים בצורה אותנטית להראות תהליך מסוים. 

עכשיו אני, במהלך הקריירה שלי והדברים שעברתי בעצם, אני יודע שיש לי המון המון כלים לתת.

ואני יודע שאני יודע להטריף את האנשים כדי להביא אותם לתוצאות שצריך.

זה פשוט, אני מחכה כבר לעוד חמישה חודשים קדימה לראות לאן נגיע, ואני יודע שזה יהיה ממש ממש מפוצץ.

עכשיו, פעם, אם לצורך העניין היית שואל אותי לעשות דבר כזה או משהו כזה.

אז היה לי טיפה חששות.

אבל שאני מסתכל על זה היום, אני פשוט העברתי קרוב ל-250 תלמידים.

חלק מהם בעלי סוכנויות, חלק מהם משווקים של 5 שנים, 10 שנים בתחום.

אני מסתכל על הרמה ואני אומר בואנה, כאילו אם נגיד הוא כרגע מקבל לקוחות וכאילו בא ללמוד אצלי.

ניהול עסקים – איך עושים זאת נכון?

אז זה מה שהוביל אותי בעצם לדבר הזה.

מהצד השני לקחת אנשים ולפרוץ איתם סכרים ותקרות זכוכית ולהוביל אותם להגשמת החלומות שלהם.

בואנה, זה סיפוק מטורף ואני שמח על זה, זה פשוט אדיר.

מה שאני רוצה לשאול אותך.

עוד זה באמת כמה אתה מרגיש שמאז שהפכת להיות שכיר ועשית את הצעד להיות עצמאי.

נדב: תראה, בהתחלה זה כאילו צעד מפחיד, כי אתה הולך כאילו לעבר האי וודאות.

אני אישית גם כשהייתי שכיר אז היה לי גם כל מיני לקוחות, שיתופי פעולה מהצד.

רועי: כן, אבל היה לך בסיס כלכלי, פה אין לך בסיס כלכלי. 

נדב: מה?

מה ההבדל בין עובד שכיר ועצמאי בעל עסק?

רועי: אני אומר שהיית שכיר והיה לך לקוחות מהצד.

אוקיי, טיפלת בהם, אבל אם הם היו עוזבים, אוקיי, יש לי, אני שכיר, יש לי בסיס. עכשיו אין לך בסיס.

נדב: זה נכון.

אבל תראה, מה שהיה לי זה את הידיעה הזאתי שאני יכול לעשות את זה.

מבין?

ואתה מתחיל כאילו לחגוג ניצחונות קטנים.

רועי: תגיד, תרגיש חופשי.

נדב: אז לסוכנות קוראים "מנדוסה" ואני אמרתי כשאני הולך להגיע ל-10 לקוחות זה נקודה ראשונה, 15 לקוחות זה "מנדוסה-לדת", אני הולך להזמין את החברים לבירה על חשבוני, אתה מבין? אז אמרתי יאללה, זה פתאום נותן לך דרייב.

למה דרייב בעבודה זה גבר חשוב?

רועי: נכון, זה מה שאנחנו מחפשים, אנחנו רוצים לחגוג את הדברים האלה, ואני אומר שאחד הדברים בתור עצמאי שאין לך כשכיר, יש לך איזה דרייב שאתה יודע להציב לעצמך יעדים וללכת להשיג אותם גם אם הם מה שנקרא מיקרו יעדים, זה עדיין עושה לך סיפוק של תיראו לאן הגעתי.

נדב: כן, אני התייחסתי לזה כמשחק, כאילו עדיין מתייחס לזה כמשחק, כאילו הכל טוס.

רועי: זה משחק, זה בסוף משחק, כי בסוף, אני סתם אתן לך דוגמה, בוא ניקח את זה לעסקים שהם גדולים. לצורך הדוגמה אם נגיד יש חברה שמרוויחה מיליארדים וכאלה.

זה עודפים שיושבים בתוך החברות והבנאדם מוציא משכורת, עזוב שזה משכורת עתק.

הוא לא באמת משתמש בה, הוא יכול להוציא יותר והכל.

הם אשכרה יושבים במשחק שהם רוצים, לא בשביל הכסף, לא בשביל.

הם רוצים להגשים את היעדים שלהם, הם רוצים לדחוף קדימה, זה המשחק.

בשורה התחתונה: מהם המפתחות להצלחה בעסקים?

זה כמו הספורטאי שעושה את הריצה כמו שאמרת, שהוא מגיע, הם צריכים לשפר במאיות השנייה, אז אנחנו רוצים לקחת את זה באמת הכי רחוק שיש כדי להגיע למצב שאנחנו קמים בבוקר עם אטרף ואש בעיניים כדי לצאת ולטרוף את העולם.

נדב נודל: זה נכון. אחד הדברים שאני עושה, אני לא קם בחמש בוקר, כן? אני לא מהאנשים האלה, כל אחד מה שטוב לו, אבל אחד הדברים שאני כן עושה, פשוט התחלתי את זה כי לא היה לי זמן אחר במהלך היום, אני אוהב מאוד ספורט, להתאמן, אז התחלתי את האימון בבוקר, ואז אתה אומר לקום באטרף, אז כל בוקר אתה קם כאילו וואי, עכשיו אני הולך להתאמן, אין לי כוח, אבל אז כאילו אתה מכניס את האלמנט הזה של, זה בדיוק כמו שאמרת אטרף, כאילו של יאללה, כאילו יאללה, כאילו תביא לי את זה, זה מה שמביא לך את זה במהלך היום, זה כל הדברים הקטנים האלה, זה מה שמדליק אותך במהלך היום.

הניצחונות הקטנים הם הכול

רועי: בדיוק, זה הניצחונות הקטנים שבמהלך היום שאתה מצליח, שפתאום אתה מצליח, מעלה איזה קמפיין, אפילו הכי בסיסי שיש בעולם, ופתאום אתה רואה את הלידים שמתחילים לזרום, אתה כזה יש, יש, יש…וזה לפעמים יכול להיות קמפיין שעשית לאיזה 9,000 לקוחות שהם מאותו סוג, אבל  תמיד יש את הדופמין הזה שמשתחרר בגוף, שאתה אומר כזה, איזה ריגוש כזה, זה פשוט כיף.

וההצלחות האלה, אנחנו כאן בשביל ההצלחות האלה. בלי האטרף הזה אנחנו הופכים להיות כבויים ועייפים וזה משהו שהוא לא כיף.

למה חשוב לדעת על עולם העסקים?

אז אני אומר בכללי, מה שאני גם מבסוט על העולם העסקי הזה, שהוא באמת עולם שיודע לייצר אטרף וכיף וחידושים כל הזמן.

אז אתה אומר לעצמך זה כאילו נגיד עכשיו אתה באיזה מרוץ וזורקים לך דברים בין הרגליים ואתה קופץ מעליהם, כיף, זאת אומרת תחשוב אם נגיד היית עושה משהו הוא עובד, עושה עוד משהו, עובד, עושה עוד משהו…משעמם, איפה האתגרים, איך אפשר ליהנות?

זה כמו שנגיד אתה מכיר את האנשים, היינו משחקים משחקי מחשב פעם, אז יש את האנשים נגיד משחקים פיפ"א, עוזב משחקי מחשב, משחקים פיפ"א, אתה שם את הרמה הכי קלה, מנצח את קבוצה 5-0, ויש את האנשים שאומרים טוב, אני אלך לרמה הכי קשה, אני אתאמץ, אפסיד פעם אחת 1-0, פעם אחת אנצח 2-1, אבל יש אתגר. 

אז אני אומר תחפש את האתגרים האלה, זה משהו שהוא בסוף כן נותן סיפוק, כן משהו שאנחנו בסוף נותן לנו את הדרייב, מכל הבחינות בחיים, זה משהו שהוא מאוד מאוד חשוב. מאוד חשוב.

נדב: לגמרי.

על שאיפות גדולות

רועי: לדעתי כבר עכשיו אנחנו חצי שעה בתוך הפרק.

באמת אני יכול להמשך איתך עוד שעה כי יש לנו עוד המון המון דברים להגיד, אבל אנחנו נספר שאנחנו ממש בתחילת הדרך של מה שנקרא של התהליך שלנו ביחידה, ויש לנו שאיפות מאוד גדולות.

אנחנו עוד חמישה חודשים נעלה שוב לשידור ונספר לכם מה הצלחנו להשיג בזמן הזה.

הולך להיות לנו הכל מהכל, וזה בסופו של דבר כמו שאמרנו, זה אתגרים כאלה שאנחנו שמים לנו בחיים כדי שיהיה לנו עניין, כדי שיהיה לנו את המוטיבציה, וזה מה שמשאיר אותנו בסוף במשחק ופעילים. זה מה שכיף בסוף.

נדב נודל ממליץ – למה חשוב להיות מודעים בניהול עסק?

נדב: זה לגמרי, שמע, אני אהיה איתך בהיבט הזה, אצלי בחבר'ה שלנו, פעם, היום כולם כבר בזוגיות, כן? כשהיינו יוצאים לפאבים והיינו רואים איזה בחורה ככה, אז היינו מדרבנים אחד את השני פשוט להגיד למי ש-, יאללה, לך, תתחיל איתה, כשהוא היה חוזר לשולחן, מצליח לא מצליח, תמיד היינו מרימים כוס לחיים, לחיי הכישלונות.

רועי: נכון.

נדב נודל: אז כאן אני אומר כאילו לגמרי, לחיי הכישלונות, לחיי ההצלחות, אבל פשוט לעשות את זה, לא משנה מה.

רועי: נכון, זה הרבה אנשים לא מבינים שהכישלון הכי חזק זה פשוט לא לעשות. זה פשוט משאיר אותך במקום ולהפך, נותן לך איזה תחושה כזאת של "מה היה קורה אם". אז מה? נכשלת, קום, תעשה שוב.

זה חלק בלתי נפרד מהחיים של כולם, צריך לדעת לחבק את זה ופשוט להתקדם הלאה, 

אבל היופי בזה זה שאנחנו באים כדי לנסות.

אני תמיד אומר הצלחה וכישלון זה חלק בלתי נפרד מהחיים, האם אתה יודע מה אתה צריך לעשות הלאה כדי להפוך כישלון להצלחה? זה כבר הישג.

אם יודעים לקחת את ההצלחה ולהגיד אוקיי, איך אני חוזר עליה, איך אני לומד ממנה כדי להביא עוד הצלחות, זה עוד יותר הצלחה.

יש לך משימה כבר בטרום הכנה, לקחת 5 מתחרים ולראות מה לא לעשות.

זאת אומרת קודם כל להסתכל על אנשים שהם כביכול, לא כביכול, הם ראויים והם מה שנקרא מתחרים בנו,

לראות איך אתה יכול להיות יותר טובים מהם, בכל פרמטר, בכל תצורה.

אני חושב עד לרמת הניואנס הכי קטן של לראות איפה יש פרצה שאנחנו יכולים לנצל אותה להצלחה שלנו, איפה הנקודות תורפה, איפה אנחנו יכולים לגעת כדי לנצח, כדי להשיג את התוצאות,

אני חושב שיש ההבדל בין מישהו שהוא פשוט איש שיווק או מישהו שלומד, למישהו שהוא באמת ביחידה עילית, כזה שכולם רוצים לעבוד איתו.

שיווק עסקים – איך עושים זאת חכם?

נדב נודל: מישהו שהוא משווק.

רועי: מישהו שהוא איש שיווק באמת, נקרא לזה ככה.

נדב נודל: לגמרי. אני לא חושב שיש הרבה אנשים היום בישראל, לצערי, שהם אנשי שיווק.

רועי: תראה, כאילו אני מסכים איתך, אני מסכים איתך מאוד, כי באמת אני נגעתי בכל כך הרבה אנשים שבאמת אתה לפעמים חלק מהם.

גם עם נוכחות מאוד גדולה ברשתות וטייטלים של מנטורים והכל ואתה יושב ואתה אומר לעצמך אוקיי, ציפיתי לקצת יותר,

ואתה מחפש כאילו כן למצוא איזה נקודה של ללמוד משהו או שיביאו לך איזה משהו שאתה לא יודע, וזה, אני מבין למה אתה מתכוון, אבל בסוף כל הדבר הזה זה משרת לטובתנו (צוחק) כי ברגע,

נדב: זה מה שאני אומר, החסמי כניסה נמוכים, אבל זה לטובתנו, אתה יכול לצוף מעל כולם.

על שיווק חכם

רועי: אני יכול להגיד לך שאני לצורך הדוגמה, אני גר בבאר שבע, מקרה שקרה השבוע. אני לא מפרסם את עצמי בבאר שבע בכלל, בכלל, זאת אומרת שאם אתה מסתכל על הקמפיין, יש "אקסקלוד" גדול אדום מסביב לבאר שבע, למה? מסיבה מאוד פשוטה.

עבדתי הרבה זמן בחיי לילה, אני מכיר פה אנשים ויש פה את הקטע הזה בבאר שבע, בכל הארץ בכלל, אתה מכיר את דודה של משה שמכירה את זה, תעשה לי הנחה, תעשה לי מחיר, מה זה המחיר שאתה לוקח…אין לי כוח לדברים האלה, לא רוצה לשווק בבאר שבע.

עכשיו, שתמיד מגיע אליי לקוח מבאר שבע, מגיעים אליי לקוחות מבאר שבע, אני שואל איך הגעתם אליי. אז תמיד הם אומרים תקשיב, המליצו עליך, אמרו שחייבים לבוא אליך ופה ושם.

 אתה אומר לעצמך בואנה תראה, אין להם שום איזה נוכחות או משהו שסגרתי עליהם או משהו כזה, אבל מי שממליץ עליך, הוא בא ואומר אין, זה האיש מקצוע שאתם צריכים לעבוד איתו, ואתה רואה כמה כוח בסוף יש לדברים האלה ולעשייה שלך ולאמת שלך ולמקצועיות שלך, בהשפעה, שגם מביאים את זה להישגים.

השבוע התקשר אליי לקוח מאוד מאוד גדול.

שפשוט אמר את הדבר הזה, אמרתי אין, כל מי שדיברתי איתו אמר לי לבוא אליך.

ואני אומר לך זה כאילו לקוח שגם תקציבים מאוד גבוהים, גם מאוד נחשב וגם, כאילו זה פשוט עושה לך את היום דברים כאלה, אין מה לעשות.

מה החשיבות של לידים להצלחת העסק?

נדב: כן, לגמרי. זה כבר דופמין אבל ברמה מטורפת, זה לא הצלחתי להביא כמה לידים.

רועי: כן, עזוב שזה כאילו הלידים האלה בדרך כלל מגיעים ככה כי זה לא, זה לא לקוח שישאיר לך עכשיו לידים בטופס לידים בקמפיין ממומן, כן? אבל הם מגיעים ככה כי בסוף האנשים שעושים, שמקבל את ההחלטות, הם כן יחסית מהתחום והם מחפשים אנשים שהם גם רוצים להיות בשולחן, שהם לא מבינים הכל, כדי ללמוד. וברגע שאתה הופך להיות האוטוריטה הזאת, הזה עם הידע, עם זה שתמיד מביא את הרעיונות, עם זה שתמיד מביא את הפתרון, מסתכלים עליך ככה ואתה הופך להיות בנאדם בלתי ניתן להחלפה, 

וזה, אני יכול להגיד לך שהולך להיות לנו שיעור מאוד מאוד גדול על הנושא הזה, שהיום להחליף משווק פייסבוק זה הדבר הכי קל בעולם. כמה אתה לוקח? 2,000? אתה לוקח 1,500? טוב, תריץ לי אתה את הקמפיין. 

אבל שאתה משווק עם ערך, שיודע להביא פתרונות ויצירתיות לשולחן, אי אפשר להחליף אותך, לא תמורת, גם אם אתה תיקח 10,000 וההוא ייקח 3,000, הם לא ירצו לשמוע בכלל על מישהו אחר, לא ירצו. 

נדב נודל: זה נכון, ברגע שאתה יודע לייצר לו כסף הוא לא, כסף וערך.

ערך זה הדבר הכי חשוב

רועי: לא, עזוב כסף, ערך. הבנאדם, אתה יודע להביא לו דברים לשולחן, שכמו שאמרנו, צריך להביא את האטרף ולאתגר אותנו, אתה צריך לאתגר את הלקוחות שלך, אתה צריך לבוא אליהם ולהטריף אותם. 

אני יכול להגיד לך שיש לקוחות ש-, עבדתי עם לקוחות גדולים שכסף לא חסר להם, איך אתה מטריף אותם? לפעמים אתה מעלה אותם בטלוויזיה או בדברים כאלה שזה עושה להם פשוט, מתקשרים אליהם מהמשפחה שלהם בואנה, ראיתי אותך בטלוויזיה, זה עושה להם את זה. 

אם הם רואים משחק של נגיד סתם דוגמה, הפועל באר שבע, והם מופיעים במחצית במסך גדול, רואים את העסק שלו, זה עושה לו את זה. אתה צריך, כמו שאתה מאתגר את הלקוחות, לפעמים אתה צריך לאתגר גם את העסקים שעובדים איתך.

רוצה לקדם את העסק? איך זה יקרה?

ושאתה מצליח להביא אותם לקצה ולהביא אותם כל הזמן וגם להכניס אותם לטירוף הזה ביחד איתך, והם מרגישים את זה, אתה הופך להיות חלק מהעסק.

נדב: שמע, זה מדהים, כאילו אני אומר זה בול בול מה שאני מחפש, הלצאת מגבולות הפייסבוק.

רועי: מה זה מחפש? אתה כבר בפנים, זה כאילו כבר, אתה יודע, גם אם תרצה החזר כספי אין (צוחקים)

נדב נודל: לא, אבל אני אומר כאילו כל מילה שאתה אומר כאן אני אומר וואו, יאללה, שיתחיל כאילו, זה מגניב. כן, לגמרי זה מה שאני רוצה, כאילו זו הייתה הכוונה שלי.

רועי: אז מה שנקרא כיף שאתה בפנים והולך להיות שמח ביחד ואני אוהב גם שהתארחת עכשיו בפודקאסט ומה שנקרא יהיה לזה פרק המשך, חמישה חודשים, ויאללה, זה נותנים בראש ואנחנו עוד נהיה, יש לנו הרבה דברים, יש לנו מסע שלם ביחד.

נדב: יש לנו עוד, הנה, אני עושה לך ככה (מצדיע) אני מצדיע לך.

סיכום מה הופך מנהל למנהל טוב יותר?

רועי: אז ככה עכשיו יש את הסיומת של הפרק.

אז בעצם אנחנו באמת בפרק מיוחד, אני רוצה להגיד תודה לנדב נודל שהסכים להתארח בפודקאסט. אני רוצה להזמין אתכם, אם אתם בעלי עסקים או משווקים שיש לכם ניסיון כבר או שכירים כבר כמה שנים ורוצים לעשות את הצעד הבא או פרילאנסרים שרוצים לגדול,

אתם יכולים להצטרף אליי ולנדב ולעוד הרבה אנשים מאוד מקצועיים ביחידה. יש מאמרים לקריאה בבלוג שלי.

יש לפני הפרק הזה עוד הרבה פרקים של הפודקאסט, אני מזמין אתכם להאזין, ערוץ יוטיוב, אינסטגרם, לינקדאין, אני נמצא בכל הרשתות החברתיות, אני אשמח להתחבר לכולכם.

אז תודה רבה ונתראה בפרק הבא, סלאמאת. ביי.

(מוסיקת סגיר)

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש