פרק 63 - איך הזהות העיצובית יכולה לגרום לכם להצלחה או כישלון

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 63 בפודקסט לבן על שחור התארח נווה מרציאנו.

לנווה יש מעל 10 שנים בתחום העיצוב.

במהלך הקיירה עבד כעצמאי ובנוסף בחלק ממשרדי פרסום המובילים בישראל.
בשנתיים האחרונות העמיק נווה בתחום אסטרטגיית המותג.

נושאים מתוך הפרק:

הבסיס להבנת הזהות העיצובית: מה זה מותג.

ההגדרה והתפקיד של הזהות עיצובית.

ההשפעות (חיובי/שלילי) של הזהות העיצובית.

איך דואגים שהזהות העיצובית תשפיע לטובה על העסק שלנו.

התהליך ליצירת זהות עיצובית שעובדת.

מה הסדר הנכון ליצירת זהות עיצובית.

סיכום בקצרה על מה שלמדנו + טיפ חשוב.

לעמוד האינסטגרם של נווה.

שירותי מיתוג ויצירת זהות ויזואלית.

תמלול הפרק:

שלום לכולם פרק 63 של הפודקאסט לבן על שחור שיווק מיתוג אסטרטגיה דיגיטל עסקים.

ועוד המון המון נושאים מעניינים.

אז הפרק הזה הוא בנושא איך הזהות העיצובית יכולה לגרום לכם להצלחה או לכישלון.

יש לנו אורח מיוחד שאנחנו נציג אותו אחרי המוזיקה.

ומה שאני יכול להגיד לכם זה שאני חיפשתי מישהו שמתעסק בעיצוב ואסטרטגיית מותג מהצד העיצובי הזה לא מעט זמן.

ובאינסטגרם ראיתי את  נווה מרציאנו  שבאמת משווק המון המון תוכן איכותי בכל מה שקשור למיתוג.

ואיך בעצם התפיסה של המותג גורמת לנו לרכוש או להצלחה שלו.

ומי שכבר מאזין לפודקאסט הזה יודע שאני מאוד יש לי חולשה לנושא.

אז אנחנו נציג את האורח ונתחיל עם הפרק אז הפרק.

(מוזיקה)

הכול על זהות עיצובית לעסקים

האורח שלנו הוא נווה מרציאנו.

לנווה יש מעל 10 שנות ניסיון בתחום העיצוב במהלך הקריירה.

או עבד גם כעצמאי וגם חלק ממשרדי הפרסום המובילים בישראל.

בשנתיים האחרונות נווה עובד בתחום האסטרטגיה המותג.

אז כמו שאתם מבינים יש לנו המון המון מה ללמוד מנווה הוא ממש בלי להכביר במילים.

אני רוצה שפשוט תאזינו לפרק.

אז אני שלחתי לנווה הודעה באינסטגרם.

יש לו עמוד אינסטגרם מאוד מעניין שגם לאחרונה הוא התחיל תהליך של מיתוג ושיתף את כל העוקבים שלו בתהליך.

המיתוג שהועבר אז מה שנקרא אנחנו ממש במקום הנכון ובזמן הנכון אז נווה תן בראש הבמה כולה שלך.

(מוזיקה)

אהלן חברים, אני נווה מרציאנו.

מה הקשר בין זהות עיצובית ועיצוב גרפי?

אני מעצב גרפי בעברי 10 שנים התעסקתי בעיצוב גרפי מיתוג אתרים כל מה שקשור בעיצוב עשיתי כמעט הכל.

בשנתיים האחרונות באמת החלטתי שאני רוצה להתעסק יותר בייעוץ אסטרטגיית מותג.

וזה מה שאני עושה היום.

אני עוזר ליזמים יצירתיים באמת לפתח את המותג האישי שלהם.

והיום אני הולך לדבר איתכם על נושא מאוד חשוב שזה השפעה של הזהות הויזואלית על המותג שלכם.

יש השפעות רבות גם חיוביות וגם שליליות וזה מה שאני הולך לדבר איתכם היום.

אז איך מגיעים להשפעה של הזהות הוויזואלית?

אנחנו קודם כל צריכים להתחיל בבסיס בסדר?

קודם כל אנחנו צריכים להתחיל ולהבין מה זה מותג זה מאוד חשוב היום הרבה אנשים משתמשים במילה מיתוג. לא נכון משווים את זה אומרים לא יודע מיתוג כוסות.

בחירת צבעים ללוגו ולמותג שלך – למה זה חשוב?

והלוגו, שהמותג זה לוגו או שהוא הצבעים או הפרסומים שלך לא מעלים.

אז אני רוצה לעשות סדר זה לא זה, לא זה ולא זה.

מיתוג הוא הרגשה פנימית של אדם כלפי מוצר שירות או חברה.

אנחנו חייבים לזכור את זה.

זה ההגדרה של מיתוג וחשוב חשוב לזכור את זה. אז מה זה אומר הרגשה איזה תחושה פנימית.

תחושה פנימית של אדם.

וזה יכול להיות לכל אחד אתה יודע אתם לא צריכים להיות חברה ענקית בשביל להיות מותג.

אתם יכולים להיות גם בן אדם יחיד שהוא מותג ואתם יכולים להיות גם חברה שהיא מותג.

אז אין לזה באמת הגבלות.

איך אני אסביר לכם מה זה מותג בצורה הטובה ביותר? יש לי דוגמה מעולם מערכת מערכת היחסים.

אז מי שיצא לדייט יודע מה זה הולכים נפגשים מכירים בחורה.

ואני אתן לכם דוגמא שאולי תעזור לכם גבר בא ונפגשים בחורה והוא אומר לה אני גבר טוב מה זה אומר?

שזה שיווק נכון?

הוא יש לו איזשהו משהו שהוא אומר מה הוא.

יש לו איזה אמרה שיווקית והוא אומר לה לאשה מהו.

זהות עיצובית והקשר שלה לאמירה שיווקית

אם הוא יחזור על זה שוב ושוב יגיד אני וגבר טוב אני גבר טוב אני גבר טוב זה כבר פרסום נכון?

הוא חוזר על האמירה השיווקית כמה פעמים.

אם הוא בא ומצייר על מפית לב ונותן לה אז זה כבר עיצוב גרפי נכון?

הוא מביע את הרגשות שלו באמצעות אלמנט גרפי.

אבל כשבחורה אומרת לגבר ופה תקשיבו טוב.

כשבחורה אומרת לגבר אני מבינה שאתה גבר טוב פה זה כבר סיפור אחר זה כבר מיתוג.

הגבר בעצם עשה כל מיני מעשים וכל מיני פעולות שמי המעשים והפעולות האלה לבד האישה הבינה שהוא גבר טוב.

וזה אותו דבר גם בעל העסק שלכם אם אתם עושים פעולות נכונות ומחזקים את המותג שלכם או.קיי?

ועושים דברים למען הקהל שלכם ונותנים מוצר טוב שירות טוב.

והכל אז אוטומטית הקהל שלכם מבין שאתם טובים.

איך רגשות קשורים לנושא של זהות עיצובית?

הוא מבין מי אתם הוא יודע מה אתם שווים ויש לו הרגשה פנימית אליכם.

ואז פה כבר איזה עניין של מיתוג אז ככה אתם תהיו מותג זה רק כדי שתבינו.

אז אחרי שהבנו מה זה מותג אנחנו ניכנס עכשיו יותר לעניין של הזהות העיצובית.

הזהות העיצובית היא חלק מהמותג אבל לא המותג עצמו כבר אמרנו את זה.

הזהות העיצובית היא נועדה בשביל לבטא את הערכים של המותג בסדר?

רושם שהוא המותג רוצה להשאיר לאנשים. הדרך הוויזואלית שבה הוא מבטא את הנראות וההרגשה שלו או.קי.

איך הוא רוצה להיראות ואיך הוא רוצה להרגיש איך הוא מדבר וכו בסדר?

כל מה שאפשר לראות בעין מבחינה ויזואלית.

אז זהות הוויזואלית מכילה לוגו אלמנטים גרפיים צבעים גופנים ושפה צילומית.

אז עכשיו אחרי שאנחנו מבינים מה זה מותג, מה זה לוגו.

מה זה בעצם זהות עיצובית?

מה זה זהות עיצובית.

עכשיו אנחנו יכולים לשמוע ולהבין איך הזהות העיצובית יכולה להשפיע לנו על העסק או.קיי?

אז יש השפעות חיוביות שאני אגיד אותם עכשיו כי אנחנו נתחיל בחיובי. 

כי אנחנו אנשים חיוביים ואז אני אגיד לכם גם את ההשפעות השליליות ואני אתן לכם דוגמא.

אז מבחינת השפעות חיוביות אנחנו נתחיל בעניין של השכירות או.קיי?

אני אתן כאן דוגמה של קוקה קולה לדוגמה קוקה קולה משדרים לנו תמיד כיף חוויות שמחה נכון?

זה מה שמעבירים לנו מבחינת התחושה וההרגשה.

איך הם עושים את זה? דרך השפה הצילומית ודרך הזהות ה ויזואלית שלהם בעצם.

שכירות זה הדבר הראשון ככה אנחנו יכולים להעביר תחושה.

ושאנשים יזכרו את התחושה הזאת דרך הזהות ה ויזואלית שלנו.

הדבר השני זה זיהוי או.קיי?

איך קל לזהות מותגים?

קל לזהות מותגים לפי הזהות ה ויזואלית שלהם. שוב נחזור לקוקה קולה צבע האדום מייצג אותם.

זה גורם לנו לזכור זה ממש כמו בני אדם, שאנחנו זוכרים אנשים לפי הנראות שלהם.

הדבר השלישי שאני רוצה לדבר עליו זה האמון או.קיי?

אנחנו רוצים לבנות אמון עם הלקוחות נכון הזהות הוויזואלית עוזרת לנו בזה איך היא עוזרת לנו בזה.

אם אנחנו מראים לאנשים או.קיי?

לפי הזהות הוויזואלית שלנו את מי שאנחנו.

וזה מי שאנחנו באמת אז זה מתחבר להם הם אומרים או.קיי.

מה שאני רואה זה גם מה שאני מקבל וזה מסתדר להם בסדר?

בעצם מה שאפל מראים לנו שזה פשטות שזה think different נכון?

למה חשוב להעז לחשוב שונה מהזרם?

תחשבו שונה והם מראים לנו גם שהמוצרים שלהם שונים מהמוצרים שאנחנו מכירים באותה קטגוריה.

אז מה שהם משדרים לנו בעצם זה גם מה שאנחנו מקבלים בחוויה עם החברה הזאת עם העסק הזה או.קי?

ואז זה יוצא מצב שאנחנו מאמינים להם אנחנו אומרים או.קי הם הראו לנו את הפשטות לחשוב אחרת.

הראו לנו את המקצועיות ואת הייחודיות שלהם וזה מה שאנחנו מקבלים גם בחוויה עם אותו מותג.

זה מסתדר לנו ואנחנו מתחילים להיות יותר ויותר בטוחים במותג הזה.

וזה יוצר לנו אמון בצורה מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד חזקה. אז זה גם משהו מאוד חשוב שחייב לזכור.

הדבר הרביעי שאני רוצה לדבר עליו זה העניין עם החיבור הלקוחות.

אנחנו צריכים בתהליך האסטרטגי להגדיר את הקהל המדויק שלנו כדי שגם נוכל לדעת מה הם אוהבים.

איזה סגנון יש להם.

ואז אנחנו נוכל להתאים את הסגנון העיצובי שלנו בתור מותג לסגנון העיצובי שלהם.

וככה זה ידבר אליהם והם באמת התחברו למותג שלנו. זה עוד דבר אחד.

מה זה בידול לעסקים ואיך עושים זאת נכון?

דבר אחרון שרוצה לדבר עליו זה בידול וזה מה שאני טיפה רוצה להתעכב עליו.

כי זה מאוד חשוב.

אנחנו צריכים להבין שזה טעות ויזואלית צריכה גם להיות שונה היום במיוחד עם כל העומס שיש לנו ברשתות החברתיות.

וכל המותגים והעסקים שנפתחים ויוצאים והיום כל אחד יכול לפתוח עסק דרך האינטרנט אז יש לנו בעיה מאוד של עומס.

ואנחנו רואים את אותו דבר כל הזמן.

ההוא עושה כמו זה וזה עושה כמו זה ואנחנו צריכים להבין שאנחנו צריכים לעשות משהו שונה.

אני תמיד אומר ללקוחות עדיף לעשות משהו שונה מאשר משהו שהוא יותר טוב.

אנשים היום בוחרים את ונמשכים למשהו שהוא שונה.

למה אנשים נמשכים למה ששונה?

אז האם כל המתחרים שלנו הם דוגמה בצבע הכחול ואנחנו נהיה בצבע ירוק אז עשינו את שלנו ואנחנו שונים.

כמובן שזה סתם דוגמא אפשר לעשות את זה בעוד הרבה דברים שצריך לעשות זה בעוד הרבה דברים מחוץ.

בצבע אבל אני אתן לך את הדוגמא הפשוטה הזאת.

אז כל הדברים האלה בעצם נותנים לו השפעה חיובית, חיובית גדולה על העסק שלנו ויכולים לעזור לנו הרבה בהצלחה.

אבל יש גם את הצד השני או.קיי את ההשפעות השליליות.

אז האם אנחנו עושים את הזהות הוויזואלית בצורה לא טובה.

אנחנו יכולים לגרום לה ההפך מכל מה שאמרתי או.קיי?

לא הזכירו את החוויה ואת ההרגשה שאנחנו רוצים לתת.

לא יצליחו לזהות אותנו לא יתנו בנו אמון וכתוצאה מכך גם לא יגיעו אלינו.

אנחנו לא נצליח לחבר את הלקוחות שאנחנו רוצים ואנחנו נהיה אותו דבר כמו כולם אז זה פשוט לא יעבוד.

תזכרו זהות ויזואלית יכולה להשפיע באופן חיובי מאוד על העסק שלכם.

אבל מצד שני גם יוכל להשפיע באופן שלילי מאוד על העסק שלכם.

אז אנחנו צריכים באמת להקפיד שאנחנו עושים זהות ויזואלית כמו שצריך.

ואני אדבר על זה אחרי זה על העניין שזה צריך להיות טוב ולא יפה אני אסביר על זה גם בהמשך.

אז כדאי לתת לכם ככה עוד איזה שהוא דוגמא.

טיפים ליצירת זהות עיצובית לעסק שלכם

שאולי באמת תגרום לכם להבין את החשיבות של הזהות הוויזואלית.

אז אני אספר לכם סיפור שאולי באמת יעזור לכם להבין.

מישהו הולך למסעדה בסדר?

הוא יושב עם אשתו במסעדה הם אוכלים והוא צריך את השירותים.

אז הוא הולך לשירותים ואיך לא נכנס לשירותים.

הוא רואה לכלוך בלגן ניירות על הרצפה מים מפוזרים בכל מקום.

כשהוא יוצא מהשירותים על דעתכם הוא חושב?

הוא אומר לעצמו, אם השירותים נראים ככה אז איך המטבח נראה?

איך האוכל שלי הגיע לצלחת זה מעניין.

אתם מבינים?

הוא מקבל תחושה כל כך שלילית מהשירותים שהוא אומר או.קיי.

אז אולי זה בעוד מקומות שאני לא רואה אותם.

אם את זה ראיתי אז מה קורה במקומות שאני לא רואה אתם מבינים?

זה אותו דבר בדיוק כמו שמישהו מגיע לאתר שלכם או שמי שמגיע לעמוד שלכם.

והוא רואה בלגן הוא רואה חוסר סדר והוא רואה דברים שבכלל לא משדרים את מה שאתם משדרים מה לדעתכם הוא חושב עליכם?

למה לדעתכם הוא יבוא בכלל וייצור בעצם אינטראקציה עם העסק שלכם?

אני מספר את זה בכוונה אתם צריכים לזכור את הסיפור הזה.

ובאמת שזה ייכנס לכם עמוק לראש כי זה מאוד חשוב.

איך תכנסו לתוך התודעה של הלקוחות שלכם?

וזה יכול באמת למנוע ממכם הרבה הרבה הרבה הרבה דברים.

אז עכשיו אני בכלל אספר לכם איך אנחנו דואגים שהזהות העיצובית תשפיע לטובה על העסק שלנו.

נכון אנחנו הרי אמרנו שזה חשוב אנחנו רוצים שזה ישפיע על העסק שלנו בצורה טובה.

אז מה אנחנו צריכים לעשות?

הדבר הראשון שאנחנו צריכים לעשות זה באמת לבוא מוכנים ולדעת מה אנחנו צריכים בסדר?

לבוא מוכנים לא לבוא בלי כלום לחלק העיצובי, אנחנו צריכים לבוא מוכנים.

הדבר השני שאנחנו צריכים להיזהר ממנו.

מאוד זה מעצבים או חברות שאנחנו הולכים אליהם הם נותנים לנו שירות.

והם לא שואלים שאלות הם ישר רצים לעיצוב.

למה חשוב לשאול שאלות ולא לרוץ ישר לעיצוב המותג שלכם?

ישר רצים לעשות את העבודה שביקשנו ולא שואלים בעצמם את השאלות כדי להבין איך לעצב.

הדבר השלישי שאני רוצה לדבר עליו זה העניין שבאמת כדי לבוא מוכנים אנחנו צריכים לדעת מה אנחנו צריכים.

אז אנחנו רוצים לדעת איך אנחנו רוצים להיראות?

איזה תחושה אנחנו רוצים להעביר איזה חוויה אנחנו רוצים להעביר?

אנחנו צריכים לדעת מי אנחנו, אנחנו צריכים לדעת מי המתחרים שלנו ומי הלקוחות שלנו.

זה דברים שמאוד חשובים לדעת בלי זה אי אפשר לעשות שפה זהות ויזואלית בעצם.

וזהות עיצובית שיעזרו לנו בעסק.

אז אם אתם מתקשים לבד תבחרו איש מקצוע מישהו שיעשה אתכם אסטרטגיית מותג.

ובסופו של דבר תוכלו לדעת איך לעצב את הזהות הוויזואלית שלכם כמו שצריך.

אז אני אעבור אתכם עכשיו לתהליך שאנחנו צריכים לעשות כדי ליצור זהות ויזואלית טובה.

בשלב הראשוני באמת מגדירים את הבסיס של המותג שזה חשוב.

מה החזון והמשימה שלנו אחרי זה אנחנו רוצים לדעת איך אנחנו רוצים להיראות ולהרגיש או.קיי?

מה אנחנו רוצים להעביר לקהל שלנו מבחינת גם טון דיבור וקול.

תהיו נאמנים לזהות שלכם ולחזון שלכם

ולדעת מה הם הערכים והאמונות שלנו.

כל הדברים האלה אנחנו בדרך כלל מנסים לבטא במילים ויזואליות.

כדי שנוכל אחרי זה לתרגם אותם גם לזהות עיצובית.

אנחנו צריכים להגדיר את קהל היעד ולחקור אותו.

לדעת מה הוא אוהב מה הסגנון שלו.

דבר נוסף מאוד חשוב זה להכיר את המתחרים לדעת מה הם עושים ולעשות הכל הפוך מהם בסדר?

לעשות את הכול שונה מהם.

קיבלתי במשך השנים המון המון פניות מלקוחות אני מאמין משהו כמו 80% מהלקוחות.

פשוט אמרו לי כל הזמן תקשיב, אתה רואה את כל המתחרים האלה?

זה המתחרים שלי, אני אומר להם מעולה ואז הם אומרים לי תעשה משהו דומה לשלהם.

אז לא, ממש לא בסדר? אני תמיד גם אומר לכל הלקוחות האלה, זה הטעות הכי גדולה.

המתחרים שלכם כאן גם בשביל שתוכלו לראות מה הם עשו לו טוב ואיך אתם יכולים להיות שונים מהם או.קיי?

המטרה שלנו זה לבלוט בעצם נכון?

העזו להיות יצירתיים ושונים מהמתחרים שלכם

המטרה שלנו זה להיות שונים ושיבחרו בנו לא שנהיה כמו המתחרים שלנו.

כי אז אנחנו, יהיה לנו הרבה יותר קשה לנצח בוא נגיד ככה.

אז המתחרים שלנו כאן כדי שנוכל לדעת מה הם עושים לא טוב.

גם מבחינת חוויית לקוח דרך אגב וכל מיני דברים אחרים.

אבל אנחנו מדברים כרגע על הזהות העיצובית אז בעצם לראות מה הם עושים?

איך הם נראים, הם מדברים, באיזה אלמנטים הם משתמשים?

ובאמת לעשות דברים כי הוא שונים כדי שלא חס וחלילה יבלבלו בינינו.

וזהו אז זה מאוד חשוב בקטע הזה אתם צריכים לזכור את זה.

להימנע מלנסות דברים שהם כמו המתחרים שלכם.

גם אם זה עובד להם, גם אם זה לא עובד להם זה לא משנה או.קי?

דבר אחרון שאני רוצה לדבר על זה באמת לבחור מעצבים שיודעים את העבודה בסדר?

כאלה שיודעים איך לבטא תחושות מילים ואסטרטגיה לתוך עיצוב שעובד.

הדבר הכול כך קשה בעיצוב זה באמת לקחת רעיון גדול ולפשט אותו.

ולעשות אותו באמת משהו קטן להעביר מסר בעזרת משהו קטן.

איך להתחיל ליצור את הזהות העיצובית של העסק שלכם?

וזה חשוב אז צריך לבחור גם את האנשים הנכונים.

אז איך אנחנו בעצם יוצרים את הזהות העיצובית הזאת אנחנו צריכים להתחיל בלוגו.

הלוגו מהווה את הבסיס לכל הזהות העיצובית משם אנחנו עוברים לצבעים וגופנים.

לאחר מכן אלמנטים גרפיים ושפה צילומית ואז אפשר להמשיך לכל שאר הדברים.

סושיאל מדיה אתר וכו, כמובן זה תלוי מאוד מאוד מאוד בגודל העסק ומה הוא צריך בדיוק.

חשוב מאוד לדעת גם לשמור על עקביות בסדר?

זה שאנחנו עושים את הזהות העיצובית פעם אחת והתלהבו מזה והכל טוב.

זה לא אומר שאנחנו עושים את זה רק בשבוע הראשון.

ובשבוע שלאחר מכן אנחנו כבר נעשה מה שבא לנו בסדר?

אם אתם, אם יש לכם מספיק תקציב תעשו ספר מותג.

שייתן לכם בעצם את כל הקווים המנחים לשפה העיצובית שלכם על המותג בכללי.

ואם לא אז באמת תעשו את זה pdf קטן עם כמה חוקים ברורים.

שכולם ידעו איך להשתמש בשפה העיצובית הזאת וכדי שלא תעשו דברים שהם יפגעו לכם במותג.

טוב אז לסיום, אני רוצה שיזכרו את הדברים שדיברנו עליהם בסדר?

איך יזכרו את העסק שלכם?

אני אעשה סיכום קטן קודם כול כך הזהות העיצובית יזכרו זה לא המותג.

זהות עיצובית היא חלק מהמותג עם מרכיב אחד מהמותג אבל זה לא המותג בסדר?

מה שדיברנו זה שמותר תחושה פנימית של אדם כלפי מוצר שירות או חברה.

זה לא מה שאתם אומרים שזה, זה מה שהם אומרים שזה.

תזכרו את זה חשוב.

אבל מה שכן אתם יכולים להשפיע על התהליך וזה מה שאנחנו מנסים לעשות.

גם אסטרטגיית מותג וגם בה תהליך של הזהות הוויזואלית.

חשוב לי גם להבהיר פה עוד משהו שהוא טיפה חורג מהנושא.

אבל הוא מאוד חשוב וגם אתם תוכלו להשתמש בזה למותג שלכם.

תבינו שמיתוג זה תהליך מתמשך ומיתוג זה משהו שהוא לא.

הוא לא בשבילכם תזכרו את זה.

זה מאוד חשוב וזה משהו שמאוד צורם לי לראות אצל הרבה עסקים.

אנחנו אוהבים להתרכז בעצמנו אנחנו אוהבים את המותג שלנו.

למה חשוב להשקיע כסף ומשאבים ביצירת המותג שלכם?

הרי זה הבייבי שלנו זה המותג שפיתחנו לאורך זמן והשקענו בו כסף ומשאבים.

והכל אז זה מאוד חשוב לנו וזה שלנו ואנחנו מרגישים שייכים לזה ואנחנו רוצים בהצלחה של זה.

אבל אסור לנו לשכוח דבר אחד המותג הזה הוא שלנו אבל לא בשבילנו.

בגלל זה כל החלטה שאנחנו לוקחים במותג שלנו צריכה להיות למען הקהל שלנו.

חשוב שזה יהיה למען הקהל יעד שבחרנו שאנחנו נשרת אותם בצורה הטובה ביותר.

שאנחנו נקבל החלטות שיועילו להם בצורה הטובה ביותר ושיפרו להם את החיים.

ושיעזרו להם כי המותג הוא בשבילם.

אנחנו בנינו את המותג הזה מתוך תשוקה מתוך רצון שלנו לבנות את המותג האישי שלנו.

אבל בסופו של דבר זה בשבילם ואנחנו צריכים להיות שם בשבילם תמיד.

וגם אם זה אומר לעשות דברים שהם טיפה מעבר.

זאת אומרת שאנחנו לא מרוויחים עליהם בטווח הקצר זה מאוד חשוב.

אבל כשאנחנו מסתכלים על השפה העיצובית שלנו אנחנו תמיד צריכים לדמיין את הקהל.

דמיינו את קהל היעד שלכם ופנו אליו ישירות

את הקהל יעד שלנו.

את הפרסונה הזו שאנחנו מתמקדים בה.

אנחנו צריכים לתאר אותה.

לדעת מה היא אוהבת מה היא רוצה מה הסטייל שלה מה הסגנון שלה מה ימשוך אותה מה לא.

ולבסס את כל ההחלטות העיצוביות לנו גם, על בסיס הפרסונה הזאת.

בגלל  זה מאוד חשוב להגדיר את הקהל היעד לפני שהולכים לזהות העיצובית.

כי זה משהו שישפיע לנו על התהליך.

אני תמיד אומר ללקוחות תסתכלו רואים את העיצוב הזה יופי עכשיו תדמיינו את איקס או.קיי?

אני נותן שם לדוגמה.

אם הוא היה מסתכל על העיצוב הזה מה הוא היה אומר?

 וזה הרבה פעמים להכניס את הלקוחות למין מצב שהם חושבים קצת אחרת.

ואם בהתחלה הם אמרו לא הצבע הזה קצת לא מתחבר לי.

תחשבו עם העיצוב מדבר בשפה שמתאימה לכם

או שהעיצוב הזה קצת לא מתאים לי.

פתאום הם מתחילים לחשוב, רגע אני לא בעצם קונה מעצמי נכון?

יש לי לקוחות אז אם באמת כמו שהוא אמר השם הזה מסתכל על העיצוב הזה, מה הוא יחשוב?

וואלה אני רואה שזה מתאים.

אני רואה שזה עובד וזה יכול להתאים למי שאפיינו אותו בהתחלה.

ואז הכל מתחבר ופתאום גם מקבלים החלטות ביותר קלות.

אז תמיד תחשבו על הבנאדם הזה תדמיינו אותו.

וזה יעזור לכם לקבל החלטות ב מותג שלכם וכמובן גם בשפה העיצובית.

אז זה טיפ קטן והערה שהייתי חייב לתת כדי באמת לעזור לכם בקטע הזה.

כי זה הדבר שיאתגר אותי בשנים האחרונות ועכשיו אני מאוד סגור עליו ויודע שזה זה התהליך שצריך לעשות.

אז תדמיינו את האנשים שלכם ו תבינו שזה בשבילם וזהו.

אני עכשיו רק אחזור אתכם לסיכום שלנו, אז מה השפה העיצובית מכילה?

לוגו, צבעים, גופנים, אלמנטים גרפיים, שפה צילומית, שוב כל מותג לגופו, מה שהוא צריך.

 היתרונות של הזהות העיצובית שכירות אנחנו יכולים לעורר תחושות ורגשות אצל אנשים.

זיהוי שיזהו אותנו כמו שצריך.

אמון שהאמינו לנו שיגידו מה שאנחנו רואים זה גם מה שאנחנו מקבלים שזה יהיה באותו קו.

תחברו את הלקוחות למותג שלכם

חיבור הלקוחות למותג באמצעות שפה ויזואלית שבאמת תתחבר גם ללקוחות שהם גם יהיה להם איזשהו קשר לזהות הזאת.

וכמובן בידול אנחנו צריכים לעשות את זהות ויזואלית שתהיה שונה וזה חשוב.

זהות עיצובית טובה מתחילה באסטרטגיה טובה בסדר תבואו מוכנים ותשכרו את האנשים הנכונים שיעזרו לכם.

תזכרו שעיצוב צריך להיות טוב ולא יפה.

זה מאוד חשוב או.קיי?

יופי, זה משהו מאוד אינדיבידואלי אני אוהב את זה, אתה לא אוהב את זה הוא כן אוהב את זה.

יופי זה משהו מאוד אינדיבידואלי אנחנו מתעסקים פה בעיצוב ולא באמנות ועיצוב צריך להיות נכון.

והטיפ האחרון שיכול לתת לכם באמת זה שתשקיעו בכל המותג שלכם בשלמות.

תשקיעו במותג שלכם – זה ההצלחה שלכם!

או תזכרו שהזהות הוויזואלית היא רק חלק קטן מהמותג עצמו ומאוד חשוב לדאוג לכל המותג.

מהעניין של האסטרטגיה עד העניין של השירות ללקוחות והחוויה הלקוח והמוצר עצמו.

וגם בסוף הזהות העיצובית.

אני מאוד מקווה שהצלחתי לעזור לכם שתיקחו את המותג שלכם לפחות צעד אחד קדימה אם לא יותר.

וזהו אני מאחל לכם באמת בהצלחה ותודה רבה.

(מוזיקה)

סיכום של רועי לפרק

רועי ריבק

תודה רבה לנאווה שהסכים לבוא להתארח בפודקאסט אני חייב להגיד שזה באמת אחד הנושאים שהכי קרובים ללבי.

כי אני חושב שגם בפרק הקודם למי ששמע אותו ולמי שלא כמובן מוזמן לגשת פרק אחורה.

כל הנושא של זהות ויזואלית או איך בעצם אנחנו משדרים את המותג שלנו קדימה זה משהו שמחזק את השכירות שלנו.

זה משהו שעובד על התת מודע.

הרי יצא לי לדבר על זה כמה פעמים ואני גם מעביר את זה בשיעורים שלי.

שהמוח שלנו עובד בצורה של לאמת דברים ברגע שהוא רואה משהו שהוא מוכר לו.

הסייר יוצא בתוך המוח התת מודע וחוזר עם המידע שהכי קרוב אליו.

על מה אנחנו מדברים שאנחנו מדברים על זהות עיצובית?

שאנחנו מדברים על זהות ויזואלית גם אם מדובר במשהו שהוא לשבריר שנייה.

באותו רגע המוח פועל בצורה מאוד מהירה אנחנו יודעים באיזה מותג מדובר.

גם אם דפדפנו אותו באינסטגרם או בפייסבוק גם אם חלפנו לידו בשלט חוצות

אלו הדברים בסופו של דבר שגורמים ללקוחות לחזור ולהיזכר בה.

אנו בעצם וכל הנושא הזה הוא סופר קריטי במה שקשור לעולם המיתוג ועולם העסקים בכלל.

אז הדבר הזה אני לא סתם מתעכב עליו כי המיתוג צריך להיות מאוד מאוד הגיוני.

ומאוד מתאים לנושא של המותג וברגע שיש איזה משהו שהוא משלים ותומך אחד בשני.

הדבר הזה הופך להיות לא סתם צבעוניות כי בחרנו, זה הופך להיות משהו שהוא חלק מהמותג.

עכשיו בנושא הזה אנחנו כבר מדברים על כל על כל הנושא הזה אני אשתף אתכם קצת בהחלטות מיתוג שלי.

שככה תקבלו עוד איזה דוגמה להחלטות שאני לקחתי כל הנושא של שחור ולבן יש לו משמעות מאוד גדולה איתי.

בפן האישי, מי שמכיר אותי באופן אישי יודע שאני לובש רק חולצות שחורות.

מה המשמעות של הצבע השחור?

זה משהו שהיה לו לא יודע אני פשוט אם אני שם צבע אחר אני מרגיש שאני לא אני.

מה שנקרא ומכאן הגיע הצבע השחור.

ובעצם גם הפודקאסט לבן על שחור שזה גם מתקשר למיתוג שהוא בצבע לבן ושחור הוא פשוט שרבוב של המילים שחור על גבי לבן.

זאת אומרת שהוא משהו שרציתי להעביר ידע בצורה שהיא חד משמעית.

כל הנושא שאם תשימו לב ואני משתמש בגרפיקת באייקונים אייקונים זה הדרך הפשוטה ביותר להעביר מסר.

מכאן הגיע כל הנושא של האימוג'י שבעצם הדבר הזה מעביר נימה זה נותן לנו נימה בטקסטים.

אם עד עכשיו היינו מדברים עם חבר או חברה ורושמים תודה.

זה יכול להיות תודה כאילו משהו יותר כועס ועצבני או תודה, תודה כאילו משהו בכיף כזה.

ובלי אימוג'י שנעשה תודה חיוך או תודה כועס אנחנו לא נדע מה האנימה שיש בטקסט.

לכן אייקונים הם דרך מאוד מאוד פשוטה להעביר מסר וזה משהו שאני בחרתי בו להציג.

כי בעצם המטרה שלי היא להנגיש את עולם השיווק והפרסום לבעלי עסקים.

ואני מצאתי את זה כמשהו שהוא הוא מאוד נכון כי הוא מאוד פשוט ומעביר את המסרים בצורה נכונה.

אם תשימו לב אני פועל ככה גם בשפה שאני מדבר היא שפה מאוד עממית מאוד פשוטה להבנה מאוד בגובה העיניים.

ולא פלצנות עכשיו של מחקרים ודברים כאלה מדבר מאוד מה שנקרא מדם ליבי.

דברו בגובה העיניים

ומאוד בגובה העיניים וזה בעצם הבחירות שאני עשיתי במותג שלי בגלל האופי שלי.

בגלל המטרות שלי ובגלל מה שאני רוצה להשיג מהבחינה העסקית.

עכשיו אתם רואים מי שהכיר את הדברים האלה זה כמובן התחבר לו בעבר.

אבל מי ששומע אותם עכשיו אני מקווה שזה נשמע לכם הגיוני ומתחבר לכם עכשיו.

שאני אומר את הדברים האלה ולכן כל התהליך שבעצם אנחנו נכנסים אליו.

שאנחנו יוצרים את הזהות הוויזואלית שלנו ואת הייחודיות שלנו מבחינה גרפית.

צבעונית, טקסטואלית עם אלמנטים.

מה ישפיע על קהל היעד שלכם?

אלו דברים שישפיעו בסופו של דבר על השכירות שלנו ואיך שאנחנו רוצים להיתפס בקרב קהל היעד.

וזה משהו שהוא מוכיח את עצמו תמיד גם במותגים הגדולים.

שאם אנחנו נראה את השילוב של הצהוב והאדום אנחנו נדע שמדובר במקדונלד'ס.

או הצבע האדום עם איזה אלמנט לבן של קוקה קולה זה משהו שפשוט קל לנו מאוד לזהות.

ולשייך אותו למותג שאנחנו מכירים.

מכאן אנחנו צריכים להבין שה תשומת לב של האנשים של בעצם קהל היעד היא שלנו.

לשבריר של שנייה במקרה הטוב.

ואם לא הצלחנו לתפוס את תשומת הלב שלהם זה לא אומר שאנחנו לא יכולים לקבל כלום מאותו ‏impression.

מאותו הופעה של שאנחנו הופענו מול קהל היעד.

אנחנו צריכים לנצל את זה של או.קיי.

לא הצלחנו להניע אותם לפעולה אבל כן הצלחנו שנעלה להם בראש אפילו אם זה למאית השנייה. 

אפילו אם זה רק לתת מודע.

קליקים זה לא הכול בעסקים (ובחיים)!

עכשיו יצא לי להיות בהרצאה של לא זוכר את השם שלה אבל מישהי שעובדת בפייסבוק.

שמדברים על זה שגם אם אתם לצורך העניין.

יש לכם מה שנקרא יחסי קליקים, אם מדברים על שיווק פרוגרמתי, יחסי קליקים טובים אתם עומדים על 2% 3% ומה שזה אומר זה, שיש לכם 3% שהגיבו לכם ועשו את הפעולה שאתם רוצים  ועוד 97% שלא.

אז מה שאני מבקש מכם בפודקאסט הזה ואני מאמין שגם מה שנווה העביר זה ש תתייחסו בזהות הוויזואלית.

שלכם לאותם 97% שלא הגיבו לכם, איך הם יתנהגו?

אלה אותם האנשים שלא צריכים אתכם עכשיו, אבל כנראה יצרכו מכם בעתיד.

ואם אנחנו נציג להם משהו מאוד גנרי בלי אופי המותג, הם פשוט לא ידעו שזה אנחנו.

וברגע שאנחנו נהיה מאוד עקביים במה שאנחנו עושים אז סביר להניח שאנחנו כן נצליח להניע את קהל היעד.

הזה לפעולה אם לא עכשיו אז בהמשך ונבנה אתו איזה תקשורת שיכולה להיות לנו לאורך זמן,

אז תודה רבה רבה שהאזנתם תודה רבה לנאווה.

כיף לי כל פעם שאתם מאזינים כל שבוע מחדש זה פשוט כיף לקרוא את התגובות ואת ההודעות שאני מקבל מאנשים.

באמת אני יכול להגיד לכם שכמעט כל הלקוח שמגיע אליי ולוקח שירות כזה או אחר הם באמת אנשים שמאזינים לפודקאסט אז באמת כיף גדול.

עוד על הפעילות של רועי הפלטפורמות אחרות

אני רוצה להזמין אתכם לערוץ היוטיוב באינסטגרם מי שלא עוקב אחרי פוי עליכם פשוט יכנסו ותעקבו.

פייסבוק לינקדאין נמצא בכל הפלטפורמות. מי שזה הפרק הראשון שהוא שומע יש לפניו עוד 62 פרקים קדימה.

יש לכם הרבה מה להשלים. כל פרק בנושא אחר יש אורחים מעניינים יש המון נושאים שכיסינו.

אז תנו בראש מה שנקרא אם זה תוך כדי שטיפת כלים באימונים שלכם כיף גדול.

מי שלא יודע או מי שלא מכיר את הסדנאות שלי אם זה לבעלי עסקים שרוצים לעשות שיווק דיגיטלי.

בעצמם אם מדובר במשווקים מומחים שבעצם רוצים ליווי מסוים ממני.

זה משהו שאני נותן שירות. אם זה אנשים שעולם הדיגיטל קורץ להם והם רוצים לפתוח ולהיפתח בתחום.

אז יש גם סדנא כזאת. אתם מוזמנים להיכנס לאתר להיכנס לסדנאות ולראות מה מתאים לכם.

אז תודה רבה שאתם מאזינים כל שבוע מחדש יש לנו עוד המון המון הפתעות.

על הפרק אנחנו נתראה בפרק הבא תודה רבה רבה רבה ויאללה ביי

(מוזיקה)

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש