פרק 34 - היום שאחרי המשבר

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 34 בפודקאסט לבן על שחור דיברתי על היום שאחרי משבר הקורונה.

נושאים מתוך הפרק:

כל עסק צריך עכשיו כסף, מה חשוב להקפיד בחזרה הראשונית? 

מזה אומר לעבוד ״רזה״ ולמה זה כל כך חשוב? מה יקרה עם הדיגיטל והאונליין אחרי שנחזור לשגרה? 

עסקים שהיו סגורים כל התקופה? מה הם צריכים לעשות? 

תו הסגול?

תו הירוק?

האם רק החוק חשוב?

ומה המחויבות שלנו בתור עסקים? 

האם זה זמן טוב להרפתקאות יזמיות? 

משבר או לא, אין יותר הנחות, עכשיו צריך להחזיר – איך עושים את זה נכון? 

תכנון ואסטרטגיה, תוכנית ב’ ג’ מה כדאי לעשות?

תמלול הפרק:

ברוכים הבאים. פרק 34 של הפודקאסט 'לבן על שחור'.

שיווק, מיתוג, אסטרטגיה ודיגיטל. הפרק הזה הוא בנושא היום שאחרי משבר.

אנחנו בתקווה רבה לקראת הסיום של משבר הבריאות של הקורונה.

ובעצם אנחנו לפני פתיחת המשק בישראל.

שאנחנו בעצם בין המדינות הראשונות בעולם, שהולכות, הולכים לפתוח את המסחר והעסקים למרות שיש עדיין משבר.

ויש כבר כמות מאוד נכבדה של מחוסנים.

איך נכון לעסקים להתמודד עם משבר הקורונה?

ככה שאני מאמין שכולם והרבה בעלי עסקים מקווים שאנחנו נשאיר את הדבר הזה מאחורינו.

אז נעבור למוזיקה ונתחיל עם הפרק. 

אז אחרי המון אורחים מעניינים יש לנו קצת זמן ביחד ואני רוצה לדבר איתכם על נושא חשוב.

הוא בעצם איך יוצאים מאותו משבר בצורה שהיא נכונה והיא טובה.

הרי לא סוד שכולם מתגעגעים לשגרה שאנחנו רגילים אליה שהייתה שונה מאוד מהימים של משבר.

אם זה לצאת למסעדות, ללכת לקניון, לעשות שופינג, לשבת בבתי קפה, קולנוע.

הופעות, חסר לנו כל כך הרבה דברים.

אין ספק שברגע שיפתחו יהיה איזה נהירה למקומות ולעסקים.

עכשיו משהו שחשוב שנבין זה שעם כמה שיש נהירה.

להתניע עסק זה בטח לא סוד לכולם שזה לא דבר כזה פשוט.

טיפים להתמודדות עם משבר עולמי

מסעדות שהיו סגורות כל כך הרבה זמן צריכים לגייס מלצרים ומערכות וטבחים והופעות.

זה משהו שצריך לגייס כוח אדם מההתחלה.

יש כמות ענקית של מובטלים במדינה ובעצם כל התנעה של העסק והפתיחה שלה והלימוד של עובדים חדשים.

זה משהו שעולה הרבה מאוד כסף וזה בעצמו משבר לא קטן.

עכשיו, עם כל ההנאה הזאת שעסקים צריכים לעשות אותה בצורה מהירה.

יש פה את העובדה שיש צוות חדש ושיהיה ביקוש שהוא די מטורף, וכל הנושא הזה.

זה משהו שבתור בעלי עסקים ובתור משווקים אנחנו צריכים להבין שזה לא כזה פשוט.

כי אנחנו עדיין צריכים  להביא את השירות הכי טוב שלנו.

למרות שיש משבר -תעשו את הכי טוב שלכם!

ואני מבין את המצוקה של בעלי העסקים.

שכל שקל שייכנס הוא סופר חשוב להם כי המצב, בוא  נשים את הקלפים על השולחן הוא לא טוב.

אבל עם זאת, הלקוחות, הם זה לא מעניין אותם.

יכול להיות שיעניין אותם בהתחלה והם יהיו קצת סלחנים והכל, אבל בסופו של דבר אנחנו נחזור למציאות. שאנשים דורשים שירות ודורשים שירות טוב.

אם הם התרגלו במשלוחים, לקבל את הכול ארוז טוב שהשליח מגיע מהר.

הם עדיין יצפו שהמסעדה תוציא להם את המנות בזמן סביר ובזמן טוב.

ושהמלצר יהיה אדיב.

ואם מדובר בחנות בגדים אז לא מעניין את  הלקוח אם העובד שנמצא בתוך החנות.

הוא עובד שזה המשמרת הראשונה שלו או השלושים שלו.

הוא מצפה שהוא יידע איפה המידות נמצאות.

זה משהו שחשוב להבין אותו וצריך לראות איך אנחנו נערכים מהבחינה של כוח האדם למצב.

תמיד לחשוב על הלקוח ותמיד הלקוח צודק…

ואיך אנחנו לא פוגעים בשירות ובמותג שלנו.

אז זה נושא שרציתי לשים אותו על השולחן שבעלי העסקים צריכים לדעת שהם הולכים להתמודד עם ביקוש.

אבל הם עדיין צריכים לתת שירות שהולם ומתאים למותג שלהם.

כי המציאות אומרת שאם לקוח הוא מאוכזב הוא פשוט לא יחזור.

עכשיו אחרי תקופה כזאת שספגנו.

לאכזב כל כך הרבה לקוחות.

יכול להיות לעסקים מסוימים עם זה הרבה בעיה.

וזה משהו, אני חושב שצריך להימנע ולהתכונן אליו. 

עכשיו.

יוצאים עכשיו ממשבר – איך הכי נכון לעשות זאת?

אם אני רוצה לגעת בעוד דבר שהוא בעצם הפן הכלכלי של כל הסיפור הזה.

ואם נגיד, אנחנו חוזרים מה…מה זה  אם נגיד, אנחנו חוזרים מהמשבר ועסקים.

הם צריכים להתחיל להתניע ולהתחיל לתקשר עם הספקים שלהם שוב.

להזמין סחורות. להזמין פרודוקטים וכל הדבר הזה, לפי הראייה שלי.

צריך להיות בצורה מאוד מתונה.

למרות שזה נראה כאילו זה הולך להיפתח ולא להיסגר שוב.

אבל האמת היא שאף אחד לא יודע.

וכל האנשים שכבר חוו סגר ראשון סגר שני ושלישי.

הם יודעים שזה, לצורך הדוגמא, למסעדה שעושה הזמנה של סחורה שיכולה להתקלקל.

לסגור את העסק אומר לזרוק סחורות של עשרות אלפים לפח.

וזה משהו.

על הפן הכלכלי של המשבר העסקי

אף אחד לא יכול לצפות אותו, אבל מצד שני צריך לשים את זה בראש.

אז מבחינת הזמנת סחורה, גם אם פותחים.

צריך לעשות הזמנות שהם יותר מתונות.

לדבר עם הספקים, ולראות איך אפשר לתזמן זמני, אספקה בתדירות גבוהה יותר.

ושהזמנות יהיו קטנות יותר.

ולהתכונן למצב שבאמת יכול להיות שמה שיקרה זה שיסגרו אותנו שוב.

אף אחד לא יודע את זה, אז גם מהבחינה הזאת של המלאים ושל עובדים.

צריך לדעת לפתוח בהדרגה ולדעת שכל דבר יכול לקרות ואנחנו צריכים להיות מוכנים לזה.

אני מאמין שאחרי 3 סגרים אנחנו די מבינים מה ההשלכות וכבר חווינו את זה.

אז אני אומר ששווה להתכונן לדבר הזה מראש.

תמיד שווה להתכונן מראש לכל תרחיש

הנושא הבא שאני רוצה לדבר עליו זה בעצם ההיערכות של האונליין.

אם אני צריך לשים מה שנקרא את הז'יטונים על קלף מסוים, אני חושב שהירידה בתחום האונליין.

היא תהיה כי אנשים יחזרו לקנות בחנויות ולשבת במסעדות.

אבל אני לא חושב שהמספרים של משלוחים ושירותי אונליין יחזרו למה שהם היו לפני הקורונה.

זאת אומרת שאנשים יזמינו בתדירות יותר גדולה.

מאשר לפני הקורונה.

זאת אומרת שהרבה דברים יעברו להיות אונליין.

תעברו לעבוד גם אונליין

זה אומר שגם אם אנחנו מתחילים לתת שירות במסעדות בחנויות הבגדים בקניונים.

אנחנו עדיין צריכים לשמור על רמה מאוד גבוהה באונליין שלנו. 

זה משהו שלהערכתי אם זה הגיע למצב שזה 100% מהמחזור.

זה יחזור להיות במקום 20%. ל

ארבעים וחמישים אחוז ויישאר יציב.

שוב, זה הימור שלי ואני לא מתחייב פה לכלום, אבל זו דעתי בעניין הזה.

ואני יכול להגיד לכם שמי שלא יהיה לו.

או שלא ישפר או שלא יתאים את המערך אונליין שלו הולך להיפגע בהרבה כספים.

וכשאנחנו מבינים כמה כל שקל חשוב בתקופה שכזאת.

כל שקל חשוב בתקופה הנוכחית

המטרה היא לא שהאונליין יבוא על חשבון ולא על שהחנויות יבואו על חשבון האונליין.

צריך להבין שעסק  שמתפעל בעצם שני אירועים כאלה.

הוא צריך להתייחס לזה כשתי עסקים נפרדים.

שבעצם צריך להכין להם אופציות שונות.

שיטות שונות עובדים שמיומנים לכל אחת מהשיטות האלה.

וזה משהו שלדעתי הולך להישאר איתנו באחוזים מאוד גבוהים שלא הכרנו לפני משבר זה.

אז זה משהו שמי שטרח לשפר ולשפצר את המערך אונליין שלו. 

צריך להמשיך בעשייה הזאת גם שהמשק יחזור בצורה כמעט מלאה.

לפחות בהתחלה, ואחרי זה בצורה מלאה.

כי מתישהו אנחנו נסיים עם זה.

מתי שהוא גם המשבר הזה יעבור

אבל צריך להמשיך לחדש ולראות איך אנחנו ממקסמים את השירות, את החוויה של הלקוח.

מבחינת האריזות מבחינת המיתוג מבחינת כל דבר.

בעצם ש.. שתורם לחוויית רכישה אצלנו. מעביר את הוויב של המותג.

זה משהו שהוא מבורך בעיניי והוא כל כך חשוב.

זה משהו שפשוט צריך לשמור עליו ותמיד תמיד לשפר אותו.

אז באמת הטיפ שאני רוצה לתת בנושא הזה זה להפריד בראש את האונליין ואת האופליין.

ולהתייחס אליהם כשתי עסקים נפרדים עם צרכים שונים.

עם מטרות שונות, עם תוכניות שונות והתפתחות, שהיא שונה.

כי מדובר באמת בשני עסקים שונים.

אמנם זה אותו מותג, אבל כל האופציות הן שונות.

אז זה משהו שלדעתי הולך להישאר.

תשקיעו במותג שלכם – זה העתיד שלכם

הוא אמנם לרדת בכמה% אבל יישאר באחוזים הרבה יותר גבוהים ממה שהכרנו לפני המשבר. 

הנושא הבא שאני רוצה לדבר עליו.

זה בעצם ההתייחסות לסיטואציה שאנחנו נמצאים בזמן שאנחנו פותחים את המשק.

וזה בעצם אני יותר פונה לעסקים שהיו סגורים תקופה ועסקים שלא השכילו להיכנס לאונליין.

ולפתח לעצמם מערך משלוחים ולהתאים את עצמם לתקופה.

בעצם אותם עסקים שבאמת די ניתקו את התקשורת עם הלקוחות שלהם בשנה האחרונה.

צריכים להתייחס לכל המהלך הזה.

של החזרה לשגרה בעצם כפתיחה של עסק חדש.

כי עבר כל כך הרבה זמן ולחשוב שהלקוחות מחכים על הגדר ורק צמאים שנפתח.

זה משהו שהוא מאוד בעייתי לחשוב ככה.

אל תחשבו שכולם מחכים לכם…

ועסקים פשוט יפתחו את הדלת ויצפו שכולם ינהרו חזרה.

צריכים להתחיל לחשוב, איך בעצם הם יוצרים קמפיין חדירה חדש.

כאילו המותג מתחיל מאפס.

כאילו אנחנו בונים אותו ואנחנו צריכים לייצר את הברנד שוב ולחזק את הנוכחות שלנו.

יכול להיות שצריך את זה גם בדיגיטל וגם באופליין.

תלוי איזה סוג עסק זה.

עכשיו כל הנושא הזה הוא קריטי כי כמו שאתם מבינים הולך להיות ביקוש.

והעסקים שנשארו בתודעה של האנשים הם העסקים שיהיו הראשונים בעצם לקבל את הקהל.

והעסקים שלא היו פשוט יכולים לאבד הרבה כסף גם בגלל שהם הזמינו סחורות והתארגנות.

והם בעצם לא קיבלו את הציפיות שלהם ומה שהם קיוו לקבל.

וזה משהו שהוא יכול להיות גזר דין מוות לעסקים מסוימים.

לא דיברנו עם הקהל שנה ופשוט נפתח וכולם זוכרים אותנו.

ויבואו ואיזה כיף יהיה ונתחיל לעשות כסף.

הדרך להצלחה היא לא זבנג וגמרנו

כי המציאות מראה לנו שלא תמיד הדבר הוא ככה.

אז זה משהו שיש לקחת אותו בחשבון. 

עכשיו כל הנושא של של בכלל קמפיינים של חזרה לשגרה ו'פתחנו ופותחים', זה משהו שצריך לחשוב. 

גם הפתיחה הולכת להיות בצורה שהיא מאוד עדינה.

מדברים על זה שייפתחו רק למתחסנים ולא למתחסנים.

ויש אנשים שמתנגדים לחיסונים ואני רוצה לדבר ולתת את הדעה שלי על הנושא הזה.

הרבה עסקים, אני רואה אותם לוקחים צד בכל הנושא שקשור לחיסונים.

עכשיו אני באופן אישי בתור רועי, מאמין שצריך להתחסן ושכולם צריכים להתחסן והחיסונים הם אחלה ונבדק והכל טוב. 

תמיד תשמרו על אופטימיות

אבל אם מסתכלים על המצב ברשתות החברתיות בעצם מה שקורה.

זה שעל כל בן אדם שרושם שאיזה כיף שיש חיסונים וטכנולוגיה וקידמה ופיתוח.

יש את הבן אדם שאומר 'אני לא רוצה להכניס את זה לגוף' ומתנגד לזה.

שעושים חיסונים בכפייה וכל הדבר הזה.

בתור גוף ציבורי ומותג שצריך לשרת את ההמונים.

פשוט לא הייתי נכנס לכל הנושא הזה של כן להתחסן או לא להתחסן.

למרות שכמובן משרד הבריאות, וגם הממשלה, עיריות לא משנה מה.

כמובן כולם באותו צד של כן להתחסן, אבל בתור גוף שצריך לשרת את ההמונים.

לא הייתי לוקח צד בדבר הזה.

תהיו חכמים אל תיקחו צד

אני הייתי משווה את זה ממש.

לקיחת לצד פוליטי ולבחור אני ימין או שמאל במפה הפוליטית.

כי על כל בן אדם שיתמוך  בך יהיה בן אדם שלא יתמוך בך ועסק שצריך לשרת מגוון רחב של אוכלוסייה.

זה משהו שהוא לא שווה להיכנס אליו, לפי דעתי פשוט צריך למלא את החוק כמו שהמדינה מכתיבה.

לשמור על הכללים ולעשות את המקסימום שצריך בשביל לשמור על העסק קיים ועובד.

לא לקחת צד בעצם בכל הדבר הזה שקורה כי כמו שאתם רואים ברשתות החברתיות.

על כל תשובה מצד אחד יש פשוט תשובה מנגד ולא הייתי נכנס לשם.

בנוגע להנחיות.

צריך להבין שהפתיחה הולכת להיות מאוד עדינה.

פותחים לאט ובקטן

ואם כמה שאנשים צמאים והולך להיות ביקוש לכל מה שקשור לצאת להתאוורר.

כמה התגעגענו לשבת באיזה בר עם בירה.

ואיזה מנה טובה ולשבת במסעדה ולדבר.

זה הופעות ותרבות זה דבר שכל כך חסר לנו. 

אבל עם כל הדבר הזה, בתור בעלי עסקים יש לנו גם את המחויבות לשמור על הכללים ועל הקהל שלנו.

זאת אומרת שאם אומרים שצריך לבדוק ולהושיב במרחקים של 2 מ'.

חשוב להקפיד על זה. 

ואני לא אומר את זה רק מהבחינה של לציית לחוק. 

אני אומר את זה מבחינה של הלקוחות שמסתכלים על זה ובודקים את זה.

זה משהו שמישהו חושש לבריאות של ההורים שלו, ולסבים ולסבתות שלו.

גם אם הוא בסופו של דבר לא אמר כלום והוא פשוט ישב בשקט.

נהנה והשאיר טיפ.

חשוב לשמור על החוק

זה משהו שנמצא אצלו בראש שעשיתם פעולה.

שהיא גם מנוגדת לחוק וגם לא קיימתם את החובה שלכם לאותו לקוח.

אם כמה שזה חייב מבחינת החוק.

אני שם את החוק בצד.

זה לא נראה טוב מבחינת הלקוחות.

וזה בסופו של דבר אותו שליח הוא הפנים של אותו מסעדה.

אותה חברת שילוח, אותו מוצר שהזמינו עד הבית.

וזה טיפ שאני חושב שאתם צריכים לקחת של לפתוח.

זה חובה של עסקים לשמור על החוק ועל בריאות הלקוחות שלהם

אבל אחד החובות של כל בעלי העסקים זה לשמור על הבריאות ועל הלקוחות שלכם כי אנחנו פותחים.

אבל אנחנו לא רוצים לחזור אחורה וזה תלוי הרבה בנו וזה מחובתנו. 

הטיפ הבא שאני רוצה לתת לכם זה בעצם מדבר על כל על כל בעלי העסקים.

שבעצם יש להם את היצר היזמי בין אם יש משבר או לא.

ועם כמה שזה הדבר הכי מבורך בעולם ואין בעד ממני על הדבר הזה אני חושב שזה זמן.

שאם זה לא מיזם שבעצם מסתדר עם התקופה הנוכחית או לא קשור אליה בשום צורה.

אז אין עם זה בעיה, אבל אם זה עסק שהוא מה שנקרא עסק מסורתי.

שמושפע ממה שקורה בעולם.

אני חושב שזה לא זמן טוב לצאת להרפתקאות מכל סוג שהוא בדבר הזה.

צריך מה שנקרא.

זה תקופה שאנחנו צריכים ללכת יותר עדין ויותר בטוח.

ובאמת לחשוב כמה צעדים קדימה בכל מה שקשור לדברים חדשים.

כל מיזם שהוא צריך.

משבר עכשיו – שגרה בעתיד

אם בכלל, בתקופה רגילה של שגרה.

לא בזמן משבר.

אנחנו חושבים על כל צד ועושים תוכנית עסקית לכל משבר בעסק ומחשבים סיכונים בתקופה שכזאת.

בכמה וכמה, כל דבר, צריך לשקול אותו בכובד ראש.

לראות אם זה הדבר, זה הזמן הנכון לעשות אותו וזה הדבר הנכון לעשות.

וזה משהו שאם כמה שיש אנשים שבוער בהם לעשות את הדברים צריך לעצור.

לחשוב ולראות אם זה הזמן והמקום המתאים.

כי בעצם אף אחד מאיתנו גם לא בממשלה וגם לא באנשים שקובעים.

לא יודעים מה יהיה מחר.

אנחנו היום פותחים.

מחר סוגרים.

תמיד תחשבו כמה צעדים קדימה

ואחד הדברים שאני הכי לא רוצה לראות זה עוד עסקים במצב הזה.

ובאמת אני אומר לכם, אם חיכיתם עד עכשיו, יכול להיות ששווה לכם לחכות עוד קצת.

כדי לראות שבאמת אנחנו אחרי הדבר הזה. 

אז שימו את זה בראש שלכם ותראו איך אתם לוקחים את את הרעיונות שלכם את השאיפות שלכם.

הטיפ הבא שאני רוצה לתת לכם הוא קשור גם לפן הכלכלי של העסק.

והוא בעצם כל הנושא שקשור לתזרים המזומנים.

אחת הסיבות הנפוצות לסגירה של עסקים היא אם ניהול.

ניהול בכלל של תזרים המזומנים.

וזה בעצם אחד הגורמים היותר בעייתיים לעסק.

במיוחד בתקופה הזאת, שיש הלוואות קורונה באוויר.

שעכשיו אנחנו כנראה נצטרך להחזיר את הכסף שלקחנו.

מי שקיבל הנחה בשכר הדירה או דמי ניהול.

או כל דבר שבעצם הצלחתם לדחות בזמן משבר.

תהיו עם הרגליים על הקרקע

פתאום עומד מול עינינו ואנחנו צריכים להתחיל לשלם את הדברים האלה.

אז זה אומר שכדי להבריא את העסק וכדי להתחיל להניע את הגלגלים לא מספיק שרק נפתח את הדלתות.

אנחנו צריכים לעשות חישוב של כל שקל שנכנס לעסק.

ולראות איך אנחנו בעצם מצליחים גם לשלם את כל ההתחייבויות של החודש.

וגם את כל ההתחייבויות שצברנו במהלך התקופה הזאת. 

זה לא אומר שאם אנחנו רואים שהיה לנו יום יפה או שבוע מאוד יפה של ההכנסות.

אבל עדיין יש לנו גיבנת של כסף שאנחנו צריכים להחזיר.

זה משהו שיש אותו לדעתי.

יש כאלה שיעברו את אותו משבר בכמה חודשים בודדים.

ויש כאלה שזה ייקח להם כמה שנים טובות.

וזה משהו שצריך לקחת אותו בחשבון.

מה זה בעצם עסק רזה?

זה להישאר עם עסק שהוא רזה ככל הניתן.

שיכול להכניס את הכסף המרבי שאפשר ולעבוד באמת הכי רזה.

כדי להצליח לעמוד בהתחייבויות הכבדות שיש.

זה משהו שלדעתי יכול להציל עסקים רבים מסגירה.

ואם זה כל הנושא הכלכלי היה קשה עד עכשיו.

אז פי כמה מתי שאנחנו נחזור כי ההתחייבויות שלנו הולכים לגדול.

אז אם זה משהו שאתם מנהלים אותו בצורה טובה בעצמכם.

או עם הרואה חשבון שלכם נהדר.

ואני יכול להגיד לכם שיש המון אנשי מקצוע בתחומים הפיננסיים בעצם שיכולים לעזור לכם ולייעץ לכם.

ולייצר איתכם את תוכנית ההבראה.

תוכנית הבראה – יצאה מכל משבר

תכנית קדימה, איך באמת לצלוח את כל הדבר הזה.

כי פשוט זה לא יהיה, אבל.

בטוח שזה אפשרי אם העסק הוא בריא ביסוד שלו ויודע להיות רווחי אז זה כן אפשרי. 

אז פשוט התנהלות נכונה יכולה להציל את העסק ועדיף להשקיע את הכסף.

במקום שיבטיח את הקיום של ההישג מאשר לטעות ולהגיע למצב שיחזרו צ'קים ולא יהיה כיסוי. 

הוא הולך להיות די מסורבל.

ואני מאוד ממליץ למי שלא שולט בעצם לפנות לאנשי מקצוע מתאימים.

אז הנושא האחרון שאני רוצה לגעת בו זה נושא שמאוד קרוב לליבי.

וזה בעצם אסטרטגיה קדימה. אם היה לנו תוכניות ואנשים כולנו עשינו תוכניות לשנת 2020.

ובתוכניות שלנו זאת הייתה השנה שהולכת להיות השנה הכי נפלאה שלנו.

ונוכחנו לגלות שזה לא היה ככה בפועל.

אל תוותרו על האנושיות והרגישות

אז זה לא שעכשיו אנחנו צריכים שלא יהיה לנו אמון באסטרטגיה ובתוכניות כי הכול יכול להשתנות.

אנחנו צריכים להתחיל לתכנן מחדש את העסק שלנו ואיך אנחנו בעצם מתאימים אותו.

גם אם השינויים שיהיו מהבחינה האנושית הצרכנית.

גם מבחינת הזמן ולייצר טקטיקות שהם מוכנות בעצם גם למצבים כאלה, שנחזור אחורה.

בעצם להמשיך לתכנן איך אנחנו מגדילים את העסק ואיך אנחנו גודלים בהתאם למצב ויכולת.

אבל עם זאת לייצר לנו רשתות ביטחון שמה קורה אם אנחנו חוזרים אחורה.

אנחנו לא צריכים לחשוב רק על הקדימה.

אנחנו צריכים לחשוב בתוכנית.

מה קורה אם אנחנו חוזרים מעט אחורה.

וזה משהו שהוא לדעתי ממש חשוב.

תפרקו את התכונית שלכם לגורמים

ולפרק את התוכנית ואת המטרות האלה למה שנקרא תוכניות בית, גימל דלד.

ולראות איך אנחנו בעצם נערכים לכל תרחיש שיכול לבוא.

אז כן לתכנן, אבל לשים את כל הנקודות והמוקשים שיכולים להיות לנו בדרך בה על התוכנית גם.

ומה קורה במצב ומה קורה אם אנחנו נצטרך להיות שוב בסיטואציה הזאת.

אז לא להתעלם מזה, ולא להגיד 'הנה פותחים ויאללה בלאגן'.

אלא להגיד, 'אוקיי, אם קורה את הדבר הזה, אז אנחנו עושים את הדבר הזה'.

זה לא אומר שאנחנו לא יכולים להגיע ליעדים שלנו.

למה שהצבנו.

תציבו לעסק שלכם יעידים

אם אנחנו מתכננים מראש, ואנחנו צופים מה יקרה,  אנחנו גם יכולים למזער נזקים.

ויש עסקים מסוימים בתחומים מסוימים שגם יכולים להתפתח ולגדול מזה.

אבל יש עסקים רבים שבאמת יכולים לעשות את הפיבוט, את השינוי והתאמה  למצבים כאלה.

ובאמת אפילו לייצר גידול במצבים האלה.

אז לשים את הדברים האלה בראש שלכם ולא להתעלם מזה גם בזמן של משבר.

אז הגענו לסוף הפרק והרבה זמן באמת לא היה לי זמן איתכם.

רק אני ואתם וזה היה לי כיף.

סיכום הפרק איך להתמודד עם משבר?

אבל אני באמת בן אדם שהוא מאד אופטימי.

והדבר שהכי ישמח אותי זה באמת לראות את כולם חוזרים לשגרה ושנשאיר את הדבר הזה מאחורינו.

ואני לא משנה אם אתה מחוסן או לא מחוסן ומה אתה בוחר לעשות.

נחזור ונקבל את החיים שלנו בחזרה.

לא רוצה לראות את הדברים האלה ואני בטוח שכולכם רוצים לראות את… לקבל את החיים שלנו חזרה. 

אז תודה לכם שהאזנתם.

אני רוצה להזמין אתכם לבלוג שלי, לערוץ היוטיוב לאינסטגרם, לפייסבוק.

אני באמת משתדל להיות בכל פלטפורמה.

גם משבר הוא הזדמנות

מי שלא מכיר את הקורס שאני מעביר.

אם אתם מתעניינים ואתם בעלי עסקים ורוצים לעשות את הקידום הממומן שלכם בגוגל או בפייסבוק בעצמכם.

אתם יכולים ללמוד ביחד איתי.

איך עושים את זה ואיך עושים את זה נכון. 

אז יהיה את הפרטים בדיסקריפשן.

שוב תודה לכם, נתראה בפרק הבא.

יש עוד המון אורחים, יש עוד המון נושאים ואני מקווה שקיבלתם הרבה ערך.

נתראה בשבוע הבא.

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש