בפרק 67 בפודקסט לבן על שחור התארחו ״שיווק דפוק״ שגית וטל הנושא היה לשווק עם הומור.
שגית וטל, יוצרים תוכן שיווקי אישי לבעלי עסקים שמתבסס בעיקרו על הומור.
הם משתפים על העסק, על שיווק ועל החיים עצמם בעמוד האינסטגרם שלהם.
שם גם תמצאו את תכנית הבוקר 6#במרפסת, בה הם מתעוררים ב5:30 ומשדרים לכם ב6 בדיוק.
זהירות – לא לבעלי לב כבד.
מהם השלבים להשגת תשומת לב של הקהל?
למה ההתחלה של התוכן היא הכי חשובה?
3 השלבים ליצירת תשומת לב כבר בהתחלה?
למה הומור היא דרך טובה לשיווק?
שיווק באמצעות הומור עוזר לנו לחדור את הרעש הגדול שיש ברשתות החברתיות.
בעזרתו אנו מצליחים לתפוס את התשומת לב של הקהל הפוטנציאלי שלנו.
בלי לתפוס את תשומת הלב של הלקוחות לא נצליח להעביר את המסרים שלנו.
לכן חשוב להאזין לפרק וללמוד את השיטות שיעזרו לכם שהפרסום שלכם באמת יבלוט.
you're listening to "White on Black" by Roy Ribak"
רועי ריבק, "לבן על שחור".
רועי:ברוכים הבאים, פרק 67 בפודקאסט "לבן על שחור".
שיווק, מיתוג, אסטרטגיה, דיגיטל, עסקים.
הפרק הזה יש לנו פרק מיוחד, הפרק הזה הוא בנושא לשווק עם הומור כדי לתפוס תשומת לב.
כל מי שלומד אצלי או נפגש איתי או עובד איתי בסוכנות יודע שאחד הדברים שאני תמיד אומר שזה הקושי בעולם השיווק וזה קושי גם בנושא של לשווק עם הומור.
זה בעצם לתפוס את התשומת לב של הלקוחות.
עכשיו יש לזה המון שיטות, אפשר לרגש, אפשר לייצר הזדהות.
וכמובן אפשר לעשות את זה עם הרבה הומור וזה מה שאנחנו הולכים לדבר עליו בפרק.
אז תהיו מרוכזים כי אנחנו ממש עכשיו מתחילים.
(מוסיקת מעבר)
אז הפרק האורחים שלנו הם "שיווק דפוק" שגית וטל. הם דיברו על לשווק עם הומור.
שגית וטל יוצרים תוכן שיווקי אישי לבעלי עסקים שמתבסס בעיקרו על הומור.
הם משתפים על העסק, על השיווק ועל החיים עצמם בעמוד האינסטגרם שלהם.
היופי שאני ראיתי את העבודה של שגית וטל.
זה היה פשוט לקחת את הנושא של הרשתות החברתיות למקום שהרשתות החברתיות צריכות להיות בו.
זה היה כל כך שנון וכל כך כיף לצפות במה שהם עושים כי זה פשוט לשווק עם הומור.
אני אוהב את זה, זה קצת הארדקור.
(מוסיקת מעבר)
טל: שומעים אותנו?
שגית: אחת, אחת, שתיים.
טל: אז איך אפשר לגרום לתוכן שלכם לבלוט בערמה הבלתי נגמרת של התוכן הקיים? איך לשווק עם הומור?
שגית: אחת, שתיים, שלוש, זה הכל.
השיווק שלכם ושלנו בכלל ובווידאו בפרט, בנוי משלושה שלבים בלבד של לשווק עם הומור.
טל: נכון, וזה לא משנה אם אתם מוכרים בובות, תוכנות, אם אתם משווקים את עצמכם או מוצר.
אם המוצר שלכם חדש או ישן, זול או יקר.
כי לפני שאנחנו נכנסים פנימה לתמונה ומנסים להבין מה השפה הספציפית של העסק, שירות, מוצר שלכם.
אנחנו צריכים רגע להסתכל על התמונה מבחוץ.
שגית: והיום, ב-2022, התמונה מבחוץ נראית כך.
יש לנו מעט סבלנות לתוכן כי יש לנו כל כך הרבה ממנו.
יש לנו כל כך הרבה אפשרויות עד כדי כך שקשה לנו לבחור. הקטן שלנו בן 6.
אחת האהבות שלו זה להדפיס דפים של דראגון בול לצביעה, יו, כמות הפעמים שהוא בא אלינו להדפסה.
עכשיו שקנינו לו 3,300 טושים בגוונים שלא ידענו בכלל שהם קיימים, הוא בכלל עף.
טל: מתיישב על הכיסא ומתחיל לחפש, אתם יודעים, דף להדפסה.
עכשיו מה הקטע?
מהרגע שהוא התיישב ועד הרגע שהוא מדפיס עוברות בממוצע, ואנחנו בדקנו את זה, 20 דקות, יודעים למה?
כי מסכן, הוא יושב שם, יש לו כל כך הרבה אפשרויות, כל כך הרבה ציורים, כל כך הרבה דפים.
כל כך הרבה סגנונות של איך לשווק עם הומור.
הוא לוחץ על דף אחד ואז נפתחות לו עוד אפשרויות חדשות, וככה כאילו זה ממשיך, זה לא נגמר.
שגית: הבחירה תיקח יותר זמן מכל הצביעה שהוא צובע.
טל: כן. עכשיו אם אנחנו ניקח את הדוגמה של אלון.
משהו לקנות או לבחור בעל מקצוע שירצה לשווק עם הומור.
כאילו יש לנו הרבה אפשרויות ואז אנחנו מגיעים למצב שאנחנו מחפשים הרבה.
שגית: עכשיו אם שמתם לב, עדיין לא הצגנו את עצמנו.
עדיין לא סיפרנו מי אנחנו, מה אנחנו עושים, אלא פשוט התחלנו לדבר, התחלנו בשאלה ואז המשכנו לדבר.
טל: וגם לא אמרנו תודה לרועי ריבק ב"לבן על שחור".
שגית: נכון, נכון. ככה צריך לשווק עם הומור.
טל:לא, לא צריך ל-, הם יודעים שזה נכון, את מוציאה אותי שקרן?
אוקיי, אז למה אנחנו עושים את זה ככה?
שגית: כי בנקודת ההתחלה, מה שחשוב זה לא מי אנחנו.
מה שחשוב הוא השלב הראשון, איך אנחנו משיגים את תשומת הלב הרלוונטית.
טל: בדיוק, השלב הראשון הקריטי בכל האינטראקציה.
היא היכולת להשיג את תשומת הלב של הצופה, קורא, האדם שמולך, או במילה אחת הקהל.
כדי להעביר מסר כלשהו אנחנו קודם כל צריכים שהקהל יהיה קשוב אלינו.
לכן כשזה נוגע לשלב הראשן, שלב תשומת הלב, תזכרו שה-bottom line של לשווק עם הומור.
השורה התחתונה, זאת השורה הראשונה.
שגית: אבל רגע, לפני שנמשיך בשלבים בוא נדבר רגע על מושג שכדאי שתכירו אותו.
ואנחנו המצאנו אותו אז תירגעו.
טל: ממש תירגעו.
שגית: המושג הזה נקרא "פיד קראשינג", זה כמו "וודינג קראשינג" רק פחות מביך.
טל:לא, הכי מביך זה "וודינג קראשינג".
שגית: אתה יודע שעשיתי את זה פעם.
טל: או,
שגית: לא, לא בארץ אבל.
טל: אה, אם זה בחו"ל זה בסדר.
שגית: בסיאטל.
טל: אוקיי, אז כדי להסביר "פיד קראשינג" כמו שצריך תדמיינו את הדבר הבא.
איתי יושב על כיסא אצלו בבית ומולו מסה של יוצרי תוכן ומפרסמים.
כשאנחנו אומרים מסה אנחנו מתכוונים שיש תור של מאות ואלפי אנשים מהמקום בו הוא יושב החוצה מהדלת שלו ועד לאן שהעין מפסיקה לראות כאשר עוסקים בתחום של לשווק עם הומור.
עכשיו כשהדלת הזאת פתוחה זה אומר שהוא נמצא ברשת חברתית או בפלטפורמה כלשהי, גולש בפייסבוק, באינסטגרם.
שגית: יוטיוב
טל: אתרים וכו', כן.
שגית: והוא בתוך כל השגעת הזאת עושה את מה שמצופה מכל בר מוח שיעשה.
סלקציה, הוא עושה סלקציה, אין לו ברירה, זה או סלקציה או שהמעגלים שלו במוח יישרפו.
טל: עכשיו יש תור משוגע, אתם זוכרים? אז הסלקציה שלו צריכה להיות קצרה, יעילה וקטלנית.
שגית: עכשיו דמיינו את עצמכם בתור הזה.
ממתינים לתורכם להציג את המסר שלכם שאתם יודעים שיש לכם 3 שניות כדי שהאצבע הגוללת לא תשלח אתכם לאבדון.
טל: אבדון?
המטרה של השלב הראשון בשיווק שלכם ושלנו הוא קודם כל לשאול איך אנחנו יוצרים יותר אוצרים.
שגית: או בחריזה יותר, איך יוצרים יותר אוצרים? או איך לשווק עם הומור?
טל: אוקיי, יפה, חריזה, אהבתי, אהבתי, רק לעדכן אותי לפני.
אם בשלב הראשון יש לכם עד 3 שניות.
זה אומר שאתם חייבים ללמוד להבין איך לנצל את שלוש השניות הראשונות.
או אם נסתכל על זה רגע הפוך, איך חלילה, חלילה לא לבזבז אותן.
שגית: נכון.
טל: אז כאילו קחו שתי דוגמאות נגיד שתמיד קופצות לנו כשאנחנו אומרים איזה בזבוז של 3 שניות.
אז לדוגמה לראות כניסה של לוגו עם מוסיקה.
שגית: מונפש כזה, מגיע, מתפזר.
טל: מה זאת אומרת?
למה שזה יעניין אותי עכשיו כניסה של לוגו? כאילו זה לא מותח, זה לא מסקרן.
שגית: חוץ מזה תודו, מי מכם כאילו הריץ קדימה תמיד את הפתיח, את הלוגו הזה, בשביל להגיע לתאכלס.
טל: בדיוק. אז אנחנו.
שגית: אני עושה את זה תמיד לשווק עם הומור.
טל: את מה?
שגית: אני מעבירה הנפשה עד שמתחילים לדבר.
טל: ברור, לגיטימי, אין מי שיאשים אותך, נכון.
שגית: חבל, הם השקיעו בזה, הם השקיעו בהנפשה וגם בתחום של לשווק עם הומור.
טל: בוא נחזור.
כמו שאנחנו לא נרצה לראות את הלוגו הזה נכנס כי בוא, אנחנו פעם ראשונה פוגשים.
גם לא מעניין לשמוע מי אתה ומאיפה באת ומה העיסוק שלך ומה התעודות של ה"קרדנשלס" שלך וכו' וכו'.
לא מעניין אותנו.
אנחנו לא מתחילים אותו ממי אנחנו ומהלוגו ומהנראות ומהזה, אנחנו מתחילים אותו במשהו שיעניין.
בלי הקדמות מיותרות.
אנחנו לוקחים בחשבון שכל אחד שצופה בנו.
שגית: נכון.
טל: נרים לו להנחתה שיגלגל אותנו, שיגלול אותנו, למה מי הוא בכלל.
שגית: למה מה קרה, למה מי הוא, חצוף כזה לשווק עם הומור.
אנחנו רק אומרים שזה לא יעזור כל כך אם זה לא מובן בהתחלה.
אז ב-3 שניות הראשונות מה שהכי צריך לעניין אותנו זה איך לגרום לאיתי לעצור, לתהות, להסתקרן, לשאול, לרצות לגלות ולהבין.
אז הנה שתי שיטות ליצור תשומת לב כבר בהתחלה.
אחת, תוכן, מה אתם יכולים לומר או לשאול ב-3 שניות הראשונות שייצר מספיק עניין לקהל הרלוונטי.
טל: יפה, אני יכול להגיד שתיים?
שגית: בטח מאמי.
טל: שתיים, הגשה.
אז אם שיטה אחת זה באמת התוכן שלנו, אוקיי?
מה אנחנו אומרים, הגשה זה איך, איך אנחנו אומרים, איך אנחנו מציגים משהו.
מה אנחנו יכולים לעשות שה-3 שניות האלה הראשונות יהיו מספיק מעניינות או שישאלו.
ייצרו מספיק סימן שאלה כזה כדי שנרצה להמשיך הלאה. אוקיי?
לדוגמה, אני אתן לכם דוגמה, יש סרטונים שבהם שמים בהתחלה את ה"פיק".
חלק מאוד מאוד קטן מהפיק של הסרטון, מהשלב של הסרטון שהוא מאוד מאוד מעניין.
אז שמים אותו בפיק ממש לרגע, נותנים איזושהי טבילה כזאת של החריף, של ה"ספייסי", ואז חוזרים להתחלה.
ואז בנאדם מצד אחד מבין שהדבר שהוא רוצה לשמוע עליו נמצא שם.
מצד שני הוא רוצה לשמוע איך מגיעים לשם.
שגית: כאילו מרגיש שיש לו מה לצפות.
טל: בדיוק. מה שכן, כדי שהפודקאסט הזה לא יתארך לשעה וחצי.
אנחנו לא צוללים לעומקם.
לממש לעומקם של הדברים.
אם תירצו לעשות את זה תוכלו להוריד את המדריך שלנו "תשומי – למה השיווק שלכם מתחיל בתשומת לב" ללא עלות, no money.
שגית: no money charged.
פשוט כנסו לאינסטגרם שלנו, כיתבו "שיווק דפוק", בקישור יש לכם שם, טוב, בקיצור.
שגית: אוקיי, לפני שנמשיך לשלב הבא רק נדגיש שלכל אחד מהשלבים יש כמה רבדים.
תשומת לב לדוגמה נעה בין תשומת הלב הספציפית שאנחנו מצליחים לייצר בתוכן מסוים.
עד לתשומת לב הכללית שהמותג או המוצר שלנו מקבל.
אז אחרי שעלינו על השלב הראשון, בואו נעלה לשלב השני.
טל: אם את או אתה עדיין מאזינים לנו בשלב הזה.
אנחנו שמחים לבשר לכם שהגעתם איתנו לשלב השני, עניין.
שגית: הופה.
טל: כי זה שהצלחנו לקבל את תשומת הלב הראשונית שלכם זה מעולה.
אבל זאת רק ההתחלה. בשלב השני אנחנו רוצים וחייבים, לא רק רוצים, להמשיך לעניין אתכם.
שגית: נכון, אחרת כאילו למה התכנסנו?
טל: לגמרי, כי כשאנחנו מצליחים ליצור תשומת לב ונכשלים בלייצר עניין, אנחנו נכשלים.
שגית: נכון, הרבה פעמים הנושא עקרונית יכול לעניין אותנו אבל האופן בו הוא מועבר ממש לא מעניין.
אנחנו מוכנים להתערב שאף פעם לא הייתם בהרצאה שממש עניינה אתכם למרות שהמרצה היה ממש ממש משעמם.
יש מורים שמבינים את זה ויש מורים שלא.
יש מורים שבאים להעביר את החומר ויש מורים שבאים להעביר את החוויה.
טל: בדיוק, אז בשלב השני אנחנו מקבלים יותר קרדיט מהצופה.
הוא החליט להתקדם איתנו עוד טיפה הלאה, שזה אחלה.
אבל גם בנקודה הזאת חובת ההוכחה היא עלינו.
אנחנו בשום פנים ואופן לא צריכים או אמורים לזרוק עליו את התוכן שלנו.
אנחנו אמורים לקחת אותו לחוויה, זאת למעשה המטרה של השלב השני, לקחת את הצופה לחוויה.
שגית: כדי לשמר את העניין אנחנו צריכים שהנושא.
יהיה מה שיהיה, ידבר אל הצופה, גם במקרים בהם מישהו מספר על עצמו.
על האתגרים שהוא עבר, על הקשיים, על המחשבות שהיו לו בדרך.
על השינויים ועל הפחדים שלו.
זה שהוא יושב בצד השני ומאזין בשקיקה, עושה את זה כי זה קשור ומשפיע עליו איכשהו.
טל: יפה מאוד אמרת.
שגית: תודה מאמי.
טל: בשלב הראשון שהוא שלב תשומת הלב היה לנו תשומת לב שהיא שטחית יותר או נקודתית יותר.
כמו היכולת ליצור בתחילת סרטון ספציפי או תוכן ספציפי את תשומת הלב.
והיא מגיעה עד למובן הרחב יותר של לקבל תשומת לב של המותג, שלנו.
של השירות שלנו, של השם שלנו וכו' וכו'… .
אותו דבר קורה בעניין, אוקיי?
אז בשלב הראשון אנחנו צריכים לייצר עניין שקורה עכשיו, אתם עכשיו מאזינים לנו, אוקיי?
אתם מקשיבים, אתם אומרים יו, איזה אנשים מקסימים, הם נשמעים לי ממש חכמים, בפרט הגבר (צוחקים).
ובשלב השני אתם יכולים להחליט אוקיי, בואו נצלול קצת יותר לעומק.
בוא נגיע אליהם לעמוד, בוא נראה איזשהו תוכן שאני יכול לקבל מהם, אני יכולה, אוקיי?
אז בשלב הראשון הייתה לנו את תשומת הלב, בשלב השני דיברנו על עניין, מה שאומר.
שגית: הופה, נחשו לאן הגענו.
טל: שאנחנו מגיעים לשלב שהוא חשוב מעין כמוהו. זה השלב השלישי.
שגית: ניתן תופים?
טל: את יכולה לתת תופים.
שגית: (עושה קולות של תופים)
טל: וואלה לא רע עשית תופים, לא רע.
טוב, אז השלב החשוב מעין כמוהו.
השלב השלישי הוא שלב היחסים.
עכשיו בעולם הדיגיטלי שאנחנו חיים בו, יחסים יכולים להיות צפייה בתוכן.
לייק, מעקב, שיתוף, תגובה, המלצה, יצירת קשר או רכישה.
שגית: בעוד השלבים תשומת הלב והעניין מותאמים באופן כללי לכל מי שזה יכול לעניין אותו.
שלב היחסים הוא אישי יותר, גם אם הוא נעשה בדיגיטל, זאת הסיבה שאנחנו קוראים לזה "יחסים דיגיטליים".
שלב היחסים הוא למעשה המטרה המרכזית.
ככל שהיחסים עמוקים יותר, כך התוצאה שלכם טובה יותר.
שלב היחסים הוא השלב שעבורו אתם מתאמצים בשני השלבים הקודמים.
טל: תשומת לב ועניין זה חשוב מאוד, אבל אם הם לא מובילים ליחסים, הם לא מנוצלים היטב.
והרבה אנשים נופלים בשלב היחסים הדיגיטליים כי הם לא מסתכלים על זה נכון.
תחשבו על זה, בנאדם קם, התאמץ, יצר תוכן שמתבסס על שני השלבים הראשונים.
תשומת לב ועניין, עכשיו ה-money time, אנשים מגיבים לתוכן הזה.
שואלים, מתעניינים, ואין קול ואין עונה בצד השני.
עכשיו היחסים מתייחסים כמובן לאנשים שבעבר השני, אבל הם גם משפיעים על האלגוריתם.
כי עם כל זה שהוא לא בנאדם, הוא יודע לזהות מערכות יחסים והוא בעד מערכות יחסים.
שגית: נכון, ההנחה שלנו היא שהעבודה על בסיס שלושת השלבים, תשומת לב, עניין ויחסים.
היא תהליך הכרחי כדי ליצור את התנאים שנדרשים כדי שמישהו יבקש את עזרתנו.
כמו אמון, תחושת הכרות ונוחות, הכרה בסמכותיות שלנו ועוד. למה? כי זה לא קורה ברגע.
תחשבו על זה כמו על יחסים בעולם האמיתי.
לעיתים נדירות זה קורה בקליק, ברגע, זה תהליך, פגישה ועוד פגישה, עד שבשלב מסוים זה מתאים לתת חיבוק.
טל: אז בואו אני אספר לכם קצת על ההקשר של תשומת לב, עניין ויחסים.
שלושת השלבים.
על איך התחלתי עם שגית, זאת שלידי פה. דרך אגב, אני לא יודע אם אמרנו, אני שגית וזאת טל (צוחקים).
שגית: אני שגית.
טל: שגית ואני טל, אנחנו הבעלים הגאים של "שיווק דפוק", אנחנו מיצרים תוכן לעולם החדש.
זאת אומרת תוכן שהוא שיווקי וחברתי.
שמתבסס ברובו, לא רק, אבל ברובו על הומור, ומה שחשוב לנו זה להצליח לתווך מסר.
בין אם זה מסר חברתי לבין אם זה מסר שהוא בעצם בא לשווק ולמכור, בעולם שאנחנו חיים בו היום. אוקיי?
שגית: כן, אבל בצורה מעניינת שתעצור אתכם.
כמו שאמרנו קודם, שלא תגלול מכל המדרגות, שאתם תעצרו על התוכן החשוב הזה.
טל: ולא רק שתעצרו על התוכן החשוב הזה.
אנחנו רוצים שיהיה לכם נוח, שלא תגידו הנה עכשיו עוד תוכן פרסומי לפנים, מוכרים לנו.
אנחנו באמת רוצים לקחת את האנשים לחוויה, כי שיווק היא חוויה.
עכשיו אנחנו שואלים איזו חוויה אנחנו רוצים שהחוויה הזאת תהיה.
ואנחנו רוצים שהיא תהיה חוויה כיפית, מעניינית, אישית. זהו.
שגית: ונחזור לזה שנוני היה מאוהב בי, ועדיין.
טל: ונחזור לזה שאני הייתי מאוהב בה.
אני כמובן לא הגעתי אליה ביום אחד בהיר ואמרתי לה תקשיבי, אני אוהב אותך, בואי נלך על זה, פשוט מאוד כי אלף זה לא עובד ככה.
בית גם אני קטן ממנה ב-5.5 שנים, אני אבוא אליה כשהיא בת עשרים ומשהו.
שתיים ואני בן 17 ואני אגיד לה את זה, היא תגיד what, what? זה לא עובד.
אז מה שאני עשיתי אני יצרתי באמת לאורך שנים תשומת לב ממנה.
קיבלתי ממנה עוד תשומת לב ועוד תשומת לב, הצחקתי אותה קצת.
הגעתי למשמרות שהיא עבדה בהן.
כאילו יצרתי את העניין הזה ואז לאט לאט התחלתי ליצור עניין.
היא פתאום קלטה מה זה הדבר הזה שיש (צוחקים) היא קלטה כאילו.
שגית: את הגומות, את הגובה.
טל: את המוצר, את כל הסיפור הזה.
שגית: עד שבאת ואמרת בפנים את מה שאמרת.
טל: עד שבאתי ואמרתי לה בפנים אני מאוהב בך מגיל 15.
שגית: אני התעלפתי והשאר היסטוריה.
טל: יפה. עכשיו אם הייתי בא ואומר לה את זה אני מאוהב בך בגיל 15 ישר על ההתחלה.
זה לא היה מתאים, לא כי, כי היא פשוט לא הספיקה להכיר ממני יותר, זה היה נראה לה כאילו out of the blue.
עזבו out of the blue, מחוץ לכחול (צוחקים) אז זה הרעיון.
הרעיון הוא שצריך לקחת זמן, יש פה מערכת יחסים בין מורה לתלמיד, בין הורה לילד, מעביד ועובד או לא משנה.
שגית: בין נותן שירות ל-, ו-,
טל: בדיוק.
יש פה מערכת יחסים ומי שמאיתנו חושב שאפשר לגמור את זה בזבנג וגמרנו.
מפספס הרבה.
זהו. סבבה, אז חבר'ה, אז יש לנו שלושת השלבים, שלב ראשון תשומת לב, שלב שני עניין ושלב שלישי יחסים.
אנחנו יודעים להגיד.
מטבע הדברים, שמכל האנשים שהצלחנו לתפוס את תשומת הלב שלהם.
פחות יגיעו לשלב העניין.
מכל האנשים שיגיעו לשלב העניין, פחות יגיעו לשלב היחסים.
מכל האנשים שיגיעו לשלב היחסים, פחות יבשילו ליחסים ממש עמוקים מה שנקרא, וככה זה עובד, זה תקין.
ודאי שאנחנו רוצים להעלות את היחס.
אבל מה שבאמת באמת חשוב לנו, קודם כל, זה להעלות את שלב החשיפה, את שלב תשומת הלב.
שגית: ככל שיהיה יותר מכם שם בחוץ.
כך תגיעו יותר לשלב היחסים.
אז ככל שתוציאו יותר מהתוכן שלכם ותלכו באמת על פי העקרונות הללו.
על פי השלבים, ותנסו קודם כל בשלב הראשוני לייצר את תשומת הלב הזו כדי שבכלל יקשיבו לכם.
כך תגיעו לשלב של היחסים.
טל: טוב חברים, אז אם התחברתם למה שדיברנו כאן ובא לכם איתנו יחסים או עוד יחסים.
אתם יכולים להתחיל בזה שפשוט תבואו לעקוב אחרינו באינסטגרם.
יש לכם שם תכנים שאנחנו מוציאים שיכולים לעניין אתכם.
אתם גם יכולים ליהנות מהם, אתם גם יכולים ללמוד מהם.
שגית: פשוט חפשו "שיווק דפוק" ויכניסו אתכם בלי תור.
טל: לגמרי, לגמרי, תעקפו בלי תור.
(צוחקים) ותזכרו, אנשים אולי לא יזכרו בדיוק מה עשיתם או בדיוק מה אמרתם.
אבל הם תמיד יזכרו איך גרמתם להם להרגיש.
שגית: וואו, איזה משפט מדהים המצאנו.
טל: מה המצאנו? זה לא שלנו, זה של מיה אנג'לו.
שגית: תזרום איתי,
טל: מה תזרום איתי? למה שאני אשקר? מה פתאום, אני לא אשקר…
(מוסיקת מעבר)
רועי: אז תודה רבה לשגית וטל שהסכימו להתארח בפודקאסט.
זה אחד הנושאים שיותר קרובים לליבי, אני חייב לציין את זה.
כי אם אני צריך להגיד לכם מה הפעולה הכי נשגבת בעיני בעולם השיווק והפרסום.
הוא קודם כל לתפוס את התשומת לב.
אין דבר יותר חשוב מהדבר הזה.
כי גם אם אנחנו יכולים לתת משהו בחינם.
אומרים למישהו קח נעליים של נייקי, קח מתנה בחינם, ובנאדם לא תפסנו לו את התשומת לב.
אז בכלל אנחנו לא, הוא לא ידע שאנחנו נותנים לו פה משהו בחינם.
אז זה לחלוטין הפעולה הנשגבת ביותר שאנחנו צריכים להשיג בתור אנשי שיווק.
עכשיו להתייחס למה שהחברים שלי, שגית וטל, אמרו, זה כל הנושא של הפתיח.
עכשיו הם נתנו את הדוגמאות בצורה מעולה.
ואני רוצה להוסיף כאילו על אותו נושא את כל הדוגמאות של נגיד סרט אקשן או סרט.
אני קורא לזה שובר קופות בהוליווד.
מה שקורה בסרט כזה זה שפתאום מתחיל הסרט.
אנחנו רואים איזה סצנה שמתחילה ככה במה שנקרא בשיא.
ופתאום מה שקורה זה שמשום מקום פתאום מישהו שאנחנו חשבנו שהוא הולך להיות הכוכב של הסרט.
וכל הסרט מתעסק בו, פתאום הורגים אותו.
ואז מה שקורה אנחנו נתפסים ואנחנו מתחילים להבין רגע, רגע. כאשר רוצים לשווק עם הומור צריכים להיות חכמים.
למה הרגו אותו, מה קרה פה, מה קורה פה, אני חייב להבין את זה ואנחנו נשאבים פנימה.
אז בעצם אותו פרולוג או אותו הקדמה של הסרט שבעצם נותנים לנו זה בכדי לתפוס את התשומת לב שלנו.
בשביל לתפוס ולהשאיר אותנו מרוכזים, לתת לנו להתכווץ ולהפעיל את הראש ולנסות להבין מה קורה.
ולהשתמש בו גם בסרטונים שלנו וגם בפוסטים, ואנחנו רואים הרבה אנשים עושים את זה.
אם זה בטיק טוק ואם זה ברילס ואם זה באינסטגרם.
שבעצם רואים את מצלמה מתקרבת לאיזה מישהו ואומרת עצור, 5 דברים שאתה חייב לדעת על ככה וככה.
עכשיו העניין הוא שמה שקורה זה שיש מישהו שעשה את זה, כאילו הראשון שעשה את זה, וזה באמת עבד.
ואז פשוט כולם מתחילים לעשות את זה – לשווק עם הומור.
ואז זה הופך להיות משהו שבמקום שהוא שובר שגרה, הוא הופך להיות השגרה.
ושמשהו הופך להיות שגרה, זה הופך את זה להיות עוד פעם משעמם ועוד פעם דברים שאנחנו מדלגים עליהם.
בשביל אנחנו צריכים לחשוב ולראות אם יש את השיטה הזאתי.
לצורך העניין של המצלמה מתקרבת ואומרים לך עצור ואתה באמת עוצר כי זה מה שיניע אותך לפעולה.
וזה האינסטינקט שיש לך, לראות איך אנחנו מייצרים דברים ייחודיים משלנו.
עכשיו אחד הדברים שאותי ספציפית אני פחות אוהב אותם, זה דברים ולהישאב לטרנדים.
אני אוהב שאנחנו נהיה אלה שממציאים את הטרנדים של לשווק עם הומור.
אלה שעושים את הפעולות האלה בפעם הראשונה.
אלה שאומרים אוקיי, אני צריך לעצור פה את הלקוחות ואני צריך שהם ישימו לב למה שאני מבצע ואומר להם.
איך אני הופך להיות ויוצר את הסטופר הזה שאנשים שיכנסו ויצפו אפילו בשנייה, שתי שניות, שלוש מהסרטון שלי ויגידו אוקיי, אני חייב לראות מה שקורה פה בסרטון הזה.
ככה אנחנו בעצם תופסים את תשומת הלב של הלקוח וככה אנחנו בעצם יכולים אחרי זה להעביר לו את המסרים שאנחנו רוצים להעביר לו.
וכמובן לאחר מכן יהיה לנו את הזכות להניע אותו לפעולה.
עכשיו כל הדבר הזה מתקשר להומור כי תחשבו על זה ככה.
אנשים לא נכנסים לרשתות החברתיות שישווקו להם.
הם לא נכנסים לרשתות החברתיות כדי לקנות, הם נכנסים כדי ליהנות, להעביר את הזמן.
להתעדכן בחברים, להתעדכן במה שקורה בעולם, ושאנחנו מבינים את זה, הומור הוא חלק נפרד.
תשימו לב מה אנחנו משתפים לצורך העניין מהאינסטגרם לוואטסאפ או מהאינסטגרם לאינסטגרם דיירקט.
זה איזה סרטון כזה דפוק שיש איזה מישהו שלא יודע, דרך על מגרפה והמגרפה קפצה לו לתוך הפנים.
קרתה פה איזה פעולה שהצחיקה אותנו ויש את החבר, חברה שאוהבים את הסגנון הומור הדבילי הזה.
ואנחנו פשוט שולחים את זה כדי מה שנקרא אני ראיתי, אני נהניתי, אני רוצה שעוד אנשים ייהנו.
תחשבו שהראיתי, נהניתי ואני רוצה שעוד אנשים ייהנו מהנושא והתחום של לשווק עם הומור.
יהיה הסרטון השיווקי שלכם עם המסר השיווקי שלכם.
הדבר הזה נקרא ויראליות, הדבר הזה נקרא פוסט שמקדם את עצמו בזכות האנשים כי הם נהנו.
כי נתתם להם משהו שהוא בעל ערך אומנם לא ערך תוכן כבד, אוניברסיטה, לימודים כמו שאני עושה בדרך כלל.
אלא תוכן שהוא אחר, תוכן שהוא בידורי יותר, שהוא כיפי יותר וכיף לצרוך אותו.
ולמען האמת אני יכול להגיד ולהעיד שאני מהאלה שנהנה ורוב האינסטגרם והריל שלי אני מת על ההומור הזה.
שפשוט מראה דברים דביליים ושזה פשוט בידור זול וכיפי כלומר – לשווק עם הומור.
ואני מאמין שהרבה מכם אוהבים גם לראות את הדברים האלה.
אז כמובן שזה לא תמיד מתאים לכל מותג, זה מאוד תלוי באופי.
אבל הנושא שאני רוצה שתיקחו מהפרק הזה זה גם אם מתאים לכם לדבר בהומור.
או לא מתאים לכם לדבר בהומור לפי האופי והערכים של המותג והכל.
עדיין שווה להבין שאנחנו צריכים לעשות פעולות כדי לתפוס את תשומת הלב.
עכשיו אם אנחנו חושבים שכל הנושא הזה הוא משהו שמאופיין רק לעסקים שצריכים לדבר בצורה כזאת.
אני רוצה להזמין אתכם למשהו שהוא קצת קיצוני בעיני אבל זה משהו ששווה לראות אותו.
ואני מדבר על העמוד של זק"א.
אני לא יודע מי מכם מכיר את העמוד של זק"א.
אבל זה משהו שצריך לראות אותו בפייסבוק כדי להבין מה הם עושים.
בעצם העמוד של אנשים שבאים לפנות גופות מדבר בצורה שהיא הומוריסטית וצינית כזאת.
עכשיו אני לא אומר אם זה מתאים או לא מתאים.
בכל מותג סטנדרטי אפשר לשלב ההומור בצורה כזאת או אחרת.
גם משתדל אם תסתכלו ברילס שלי יש כזה צינורות, משהו מאוד סבוך כזה.
שדיברתי על המערכת של פייסבוק של איזה תקלה שם, אני כבר לא זוכר מה.
אבל אני גם מנסה לתפוס את תשומת הלב ולהצחיק את האנשים שמכירים את התקלות של פייסבוק ולשווק להם על ידי לשווק עם הומור.
או איזה משהו מעצבן מלקוחות או כל מיני דברים כדי ליצור את אותה ההזדהות הזאת כדי ליצור את אותו קשר עומק.
כמו ששגית וטל אמרו, בין הלקוחות, והחיבור הזה הוא בעצם מה שבסוף גורם לאנשים ללחוץ על הלינק שלכם.
בביו ובאינסטגרם או לשלוח לכם הודעה בוואטסאפ ולהגיד וואלה ראיתי.
וההומור הזה זה משהו שהוא קליל והוא מאוד מאוד מאפיין את הרשתות החברתיות.
ואפילו אם תסתכלו על הנושא של הפוליטיקאים הכי גדולים בעולם או גם בישראל.
כשהם נכנסים לטריטוריה של אינסטגרם או טיקטוק הם מתנהגים כמו באינסטגרם ובטיק טוק.
אני לצורך העניין צריך גם לשבור אצלי כמה חומות כדי לעשות את זה, אני לא יודע אם זה יקרה או לא יקרה.
אז אם אתם בשונה ממני אין לכם את המחסומים האלה ואתם מהאלה שבאמת מבינים את הייחודיות שיש בדבר הזה.
אני בהחלט ממליץ לכם לשלב לשווק עם הומור בפוסטים שלכם.
לנסות לתפוס תשומת לב כשזה באמת הדבר הכי נשגב שיש לנו להשיג בתור משווקים.
ושם באמת טמון המון מההצלחה שלנו בשיווק וגם בנושא של לשווק עם הומור.
אז כמובן שאני רוצה להודות לשגית ולטל, "שיווק דפוק" שהתארחו.
אני רוצה להזמין אתכם לעמוד אינסטגרם שלהם שיש לינק בדיסקריפשן.
ואתם יכולים להיכנס גם ללינק בביו ולראות מה שהם מציעים ויש מדריך חינמי שהם אמרו, ובאמת תעשו הומור.
תתפסו את התשומת לב של הלקוחות ותעבירו להם את המסרים.
ככה באמת תצליחו להעביר להם את המסרים.
אז הגענו לסוף הפרק שהנושא שלו היה לשווק עם הומור.
אני רוצה להודות לכם שאתם מאזינים לכל פרק מחדש.
אני רואה באמת שאני מסתכל באנליטיקס של הפודקאסט אני עלייה מתמדת של לקוחות.
ואתם משתפים ומעבירים ומספרים לעוד אנשים על הפודקאסט ותודה רבה רבה לכם על זה.
אני רוצה להזמין אתכם לסדנאות שלי, מי שלא מכיר יש באתר שלי סדנאות.
עמוד היוטיוב שלי שגם לשם עולה הפודקאסט.
ואני משתדל להעלות לשם עוד תכנים מעניינים, לינקדאין, פייסבוק, כל פלטפורמה אפשרית אני שם.
אתם יכולים ליצור קשר.
אתם יכולים לדבר, אני אשמח, תשתפו את הפודקאסט, תיהנו, תשווקו, תצליחו בעסקים ונתראה בפרק הבא.
(מוסיקת סגיר)
אז לאחר שתרשמו תקבלו מספר מיילים שידריכו אותם אתכם איך ליצור את הדף נחיתה המושלם וכמובן תקבלו את המבנה ב- WireFrame להורדה!