קופירייטרים: האנשים שבזכותם הכל עובד!

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

בעולם מלא ברעש פרסומי לקופירייטרים יש את היכולת לחדור את הרעש על ידי יצירת מודעה קריאטיבית אשר תתפוס את תשומת הלב של הלקוחות הפוטנציאלים.

עידן השיווק דיגיטלי הביא איתו משב רוח של רעננות לעולם הקופירייטינג. 

סוגים נוספים של מדיות נכנסו לחיינו בסערה ובכל פעם זה רק מתווסף וגודל. 

היכולות להעביר מסר נהיית פשוטה יותר אך לתפוס את תשומת הלב של הלקוחות הרלוונטים נהיית משימה קשה מאוד.

קופירייטרים טובים הם המפתח להצלחה של פעולה שיווקית ופרסומית. 

בידיים של אותם אנשים יצירתיים ומשוגעים יש את היכולת להשיג את הפעולה הנשגבת ביותר של עולם השיווק והפרסום שהוא בעצם תשומת לב. 

ללא תשומת לב, לא נצליח להעביר את המסרים שלנו ולכן טובים ככל שיהיו הם הופכים להיות חסרי משמעות. 

שיווק דיגיטלי לעסקים

קופירייטרים
קופירייטרים מצויינים הם כאלה שיודעים להעביר את המסר בצורה פשוטה, קריאטיבית, מעניינת וכזאת שתוספת את תשומת הלב של הלקוחות

מהזה בכלל קופירייטרים או ביחיד קופירייטר?

קופירייטר (רעיונאי) הוא האדם אשר מייצר את הרעיונות. 

התפקיד של הקופירייטר הוא לקבל את הבריף שעבר מהלקוח למשרד הפרסום או סוכנות הדיגיטל ולחשוב איך ״לעטוף״ אותו בצורה מעניינת. 

לאותה העטיפה כמו שהבנו קודם, יש משמעות ענקית להצלחת המהלך הפרסומי כי על כתפיהם  של הקופירייטרים מספר מטרות ודברים להשיג מאותו הבריף. וברוב המקרים מדובר באתגר לא פשוט כלל.

מה המטרות של הקופירייטרים?

  1. לפצח את הבריף ולהעביר את המסר בצורה מובנת וחדה לקהל היעד
  2. להצליח לחדור את הרעש הפרסומי על ידי כך שאותו המסר המובן יהיה מעניין
  3. לגרום לזכירות והחדרת המסר והמותג לתודעה
  4. שמירה על שפה וערכים של המותג
  5. לחדש ולרענן את החומרים סביב הסעיפים הקודמים כדי לא לשחוק רעיון

כמו שאתם בטח שמים לב, לא מדובר במשימה פשוטה כלל ועל הקופירייטרים להיות מכונה של רעיונות ממוקדים ואיכות החומרים אשר מוציאים אותם אנשי מקצוע כשרוניים תלויה ההצלחה של הקמפיינים שלנו. 

קמפיינרים או קופירייטרים למה שניהם ממש חשובים להצלחת מהלך הפרסום? 

בעוד והקמפיינרים מטרתם להגיע ולהניח את החומר הפרסומי מול קהל היעד, המשימה של הקופירייטרים היא לדאוג לכך שהמסר יעבור ויניע לפעולה.

כמו שאתם בטח מבינים הצלחת המהלך מאוד תלויה באותם אנשים יצירתיים משום שלא חשוב אם הגענו לקהל היעד, אך אם לא הצלחנו לתפוס את תשומת הלב, לעניין אותם ולשכנע אותם הרי שהמהלך הפרסומי שלנו לא יישא פרי.

לכן, אחרי שאיפיינו את קהל היעד המתאים חשוב שנכנס לנעליים של אותם הלקוחות ונבין מה התשוקות שלהם, הרצונות שלהם, מה חשוב להם ובכך לצאת לחשיבה איך נצליח לעניין אותם ולהניע אותם לפעולה.

5 שיטות בפסיכולוגיה שיווקית שיגרמו ללקוחות שלכם לקנות

הפלטפורמות השונות שבהן נצטרך קופירייטרים

אם לסכם את הכותרת בתשובה מאוד קצרה אז בכל מסר או תוכן שיוצא מהמותג שלנו.

כל תוכן אשר יפגוש את קהל היעד בכל נקודה הוא תוכן חשוב בין אם מדובר בפוסט בפייסבוק, לשלט שנמצא בעסק פיזי, מודעה בעיתון או פרסומת בטלויזיה.

אנו נרצה להשיג איתו את המטרות שלשמם הוא קיים.

הקופירייטרים ידעו להציג את אותו המסר באותה תצורה מעניינת ובכך להגדיל את הסיכוי שנצליח באותה הפעולה.

אך למרות המידע החשוב הזה, רבים חושבים שמדובר ב״כולה כתיבה״, ״כולה רעיון״. אני יכול לעשות זאת בעצמי.

נתקלתי במצבים רבים כאלה שאנשים לא מבינים שהחסכון של אותן כמה אלפי שקלים עשויים להוות הפסד גדול יותר בכשלון של אותו המהלך ובכך נפסיד זמן יקר, תקציבי המדיה ירדו לטמיון ובכך ״החסכון״ יעלה לנו ביוקר.

סודות הקופירייטינג והסטוריטלינג

איך מזהים אנשי קריאטיב מצויינים

רוזין רוזנבלום רשמה ציטוט יפה שמאוד התחברתי אליו:

קופירייטר בינוני משתמש במוצר של הלקוח כדי למכור את הכשרון שלו, קופירייטר מצויין משתמש בכשרון שלו כדי למכור את המוצר של הלקוח.

משמעות הדבר היא שעלינו בתור משווקים ובתור בעלי עסקים למצוא לא רק את הכשרון אלא את אותם אנשים שיודעים שלפעמים הפשטות מנצחת.

שצריך לפעמים להיות יותר ברורים מיצירתיים, שתחרויות קריאטיב זה נחמד אבל יש לנו מטרה חשובה יותר כרגע והמטרה היא לקדם את הלקוח.

תיק עבודות יפה ויצרתי זה נחמד אבל אני אישית הייתי מחפש:

case studies ולראות איך אותם רעיונות יצירתיים הובילו להצלחה של אותו מהלך.

תקשורת טובה עם נותן השירות.

הבנה של המהלך השיווקי/פרסומי וחשיבותו

הכרות עם עולם התוכן וקהלי היעד ומה מעניין אותם.

יכולת יצירתית ברמה גבוה אשר מאפיינים אנשי קריאטיב וקופירייטרים טובים

הדברים האלה חשובים לצלחה שלנו ולא הייתי מוריד מחשיבותם.

לסיכום

אם יש דבר שלא הייתי חוסך ״ומתקמצן״ בו זה קופירייטרים מצויינים.

כמו שהבנתם לאותם רעיונאים יש את היכולת לעזור לנו להשגת המטרות השיווקיות שלנו.

לא רק שמדובר בשירות שהוא חובה בכל מה שקשור לעולם השיווק והפרסום מדובר בהצלחה שלכם.

כעת יש לכם את הכלים והידע הנדרש כדי למצוא את אנשי השירות הטובים והמתאימים ביותר עבורכם והשתמשו בהם בתבונה.

זקוקים ליעוץ?

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש