מתיחת מותג – מה זה ולמי זה מתאים?

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

מתיחת מותג היא אופציה השמורה למותגים מוכרים וחזקים.

לאותם המותגים שמורה האופציה ״למתוח את המותג״ לשווקים וקהלים חזקים ולפעמים לעשות שינויים ״פיבוט״ (Pivot – מושג הלקוח מעולמות הסטארטאפים אשר סטארטאפ משנה כיוון ורעיון בעסק) במותג כולו.

במאמר אתן דוגמא למותגים אשר ביצעו מתיחת מותג ואיך אותה המתחילה משפיעה על המותג ופיתוחו.

מהי מתיחת מותג והיתרונות שלה לעסקים?

בעולם אשר משתנה במהירות מסחררת על מותגים להיות עירניים למצב השוק והמשק.

לפעמים פעולות ואסטרטגיות אשר עבדו לנו נהדר ואף יצרו לנו כסף רב ביום בהיר אחד יכולות להשתנות.

חברות, מנכ״לים ויזמים מנוסים יודעים לפעול ולקחת החלטות מהר ולנצל את כח המותג שלהם.

מתיחת מותג יכולה להתבצע מ-2 סיבות עיקריות:

תחום פעילות שנסגר

תתארו לכם מקרה שעסק נקלע לסיטואציה בעייתית.

תחום הפעילות של אותו עסק נסגר מסיבות כאלה ואחרות.

כך שלאותו מותג אין ברירה אלה לבנות על המוניטין וקהל הלקוחות שמכיר אותו כדי לנצל טכנולוגיה, פיתוח או מוצרים כדי להצליח בתחום אחר.

ברגע שיש מותג חזק ומוניטין חשוב להבין שעסק שכזה מתחיל עם בסיס

לכן כנראה לאותו עסק יהיה יותר קל ״להמריא״ ולהצליח בתחום החדש.

עולם ה-AI יכול לסגור וליצור הזדמנויות שכאלה

דוגמא לסיטואציה שכזאת:

חברת תוכנה שניצלו ״שהתלבשו״ על המערכת של פייסבוק לפיתוח מוצר מסויים ויום בהיר פייסבוק החליטו לסגור את אותו הפיצ'ר

ניצול חוזק המותג כדי להתפתח לכיוונים עסקיים נוספים

עסק שנמצא בצמיחה ומנצל את חוזק המותג שלו כדי להתפתח מהבחינה העסקית.

הדבר מאוד פופלארי בקרב תאגידי ענק אשר בד״כ חולשים בתחומי רבים סביב הפעילות שלהם.

דוגמא לסיטואציה שכזאת:

חברת תוכנה שמייצרת ״אנטי וירוס״ שמחליטה להרחיב פעילות ולייצר תוכנה נוספת תחת אותו השם לשיפור ביצועי המחשב.

השוני בין מתיחת מותג להרחבת קו מוצרים וגיוון

אני רוצה לחדד את ההבדלים בין ה-2.

מאוד קל להתבלבל ולתת דוגמאות של רכישות או השקעות של חברות ענק במותגים/סטארטאפים וטכנולוגיה.

כמובן שכולנו יודעים שמדובר במהלכים שמגדילים ומחזקים את חברת האם.

אך בדרך כלל מדובר בחברות ובמותגים שונים לגמריי ולכן לא מדובר במתיחת מותג.

מתיחת מותג
חברת יונילבר אשר מחזיקה במותגים רבים אינה מבצעת מתיחת מותג בשל העובדה שכל מותג שלה הוא מותג בפני עצמו בענף ותחרות מסויימת

דוגמאות למתיחת מותג:

Yamaha

חברת ימאהה היפנית אשר הוקמה בשנת 1897 התחילה בתור חברה לייצור פסנתרים.

בשנת 1955 הוקמה חברת בת בשם ימאהה מוטור אשר מייצרת מוצרים מכנים ובעיקר אופנועים

כיום מייצרת החברה מכלי נגינה (גיטרות אקוסטיות, חשמליות, בס, פסנתרים) מגברים, אופנועי ים, סינטיסייזרים ועוד.

הוט

חברת הטלויזיה בכבלים. שבמהלך השנים עשו מתיחת מותג לתחום הסלולר, אינטרנט וטלפוניה.

דונאלד טראמפ

בעיני מתיחת המותג המעניינת ביותר.

דונאלד טראמפ התחילת את הקריירה בתור איש עסקים ויזם בניה.

מתיחת המותג הראשונה של טראמפ הייתה לעבור מהעולם העסקי לעולם הטלויזיה וה״ריאלטי״.

לשיווק וודקה על שמו וכמובן נשיא ארצות הברית ה-45.

Apple

חברת המחשבים הותיקה שכיום מייצרת טלפונים סלולרים, שעונים ופופלארית גם כחברת SAAS (Software as a service) עם שירותי הטלויזיה, המוזיקה, ספורט וכ״ו

השמועות אומרים שגם נזכה לראות משקפיים ומכונית בקרוב.

מכונית Apple
מתיחת מותג מתאפשרת ברגע שיש קהל לקוחות שמכיר ומאמין באיכות המותג ויודע למה לצפות מהמוצרים שלו (זכויות היוצרים על התמונה אינן שייכות לי)

איך מתיחת מותג מתאפשרת?

ברגע שלמותג יש נכסי מותג ברורים, מוניטין ו״אופי״ מובהק ככה יהיה אפשרי להבין ולצפות איך יראו מוצרים אחרים מאותו המותג.

ההבטחה לאיכות, לשירות ולדברים שקיבלנו מהמותג המוכר לנו כנראה שנצפה להם מהמוצרים החדשים.

אני רוצה לתת לכם תרגיל שיעזור לכם להפעיל את הדמיון.

בכך תבינו עד כמה שזה אפשרי במותגים מסויימים.

תנסו לדמיין מלון של הארלי דווידסון

האם יש לכם תמונה איך המלון הזה יראה? כנראה שכן.

תנסו לדמיין מטוס של לואי ויטון

אתם מצליחים לראות איך הוא מעוצב מבפנים ומבחוץ? אני בטוח שכן!

לדעתי אתם גם יכולים להבין כמה תעלה לכם טיסה במטוס שכזה 😉

לסיכום:

כאשר למותג מסויים יש נכסי מותג ומוניטין אפשר להבין ואפילו לדמיין לפרטי פרטים איך מוצרים אחרים לחלוטין יראו מאותו המותג.

הדבר מאפשר למותגים ל״סחוט את הלימון״ הפיננסי ולהשתמש במוניטין ובחוזק המותג כדי להנות מגידול בקהל ומפוטנציאל שוק גדול יותר.

כך הם יכולים לצפות לגדילה מבחינה עסקית וכלכלית.

רוצים לדעת עוד על הכוח של מיתוג? כנסו ללינק

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש