על שיווק בענף המסעדנות

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

בעידן הדיגיטל בו אנחנו חיים, להיות בעל מסעדה מצריך מאיתנו לקחת חלק באחת מהנקודות שהיינו אוהבים בעבר "לזרוק" על משרדי פרסום ולקוות לטוב. הנקודות שיכולות להפוך עסק מטוב למצוין.
שיווק, פרסום ובניית מותג.

הקדמה:

כשאדם פותח מסעדה בשנת 2020, הוא צריך להיות מאד זהיר ולהבין שמעבר ליכולות ניהול, מקצועיות בתחומו, שעות רבות במטבח ועם לקוחות, עליו לקחת על עצמו משימה גדולה לא פחות.

משימה יומיומית וכזו שעתידה לשנות את פני העסק. לשמור על המותג (ערכים, שפה וההצהרה ללקוחות) לאורך זמן, לשווק את העסק בצורה נכונה ולפרסם במקומות ולקהלים רלוונטיים. 

הלקוחות של שנת 2020 הם חכמים יותר, מכירים יותר והכי חשוב, דורשים יותר. יש ללקוחות דעה על האוכל, השירות, הניקיון וגם לא מעט ביקורת על יכולות השיווק והפרסום של מסעדה.
מעבר לרצון האישי של כל בעל מסעדה להיות מפורסם בפלטפורמות רבות ולשווק את עצמו, יש חשיבות לאופי הפרסום והדרכים שבהן הוא בוחר לשווק.

דוגמא:

אני רוצה לשתף במקרה שהיה במסעדה של השף הידוע משה שגב לפני מספר שנים (אינני כותב את דעתי, אלא את המקרה בלבד). שגב פרסם ערב לנשים בלבד ובאחד מהערבים אחד מעובדיו פינק בקוקטיילים חינם שולחן של נשים. לצד שולחן הנשים ישבו שלושה גברים שביקשו גם פינוק על חשבון הבית אך המלצר הודיע שמדובר בהטבה לנשים בלבד.

אני לוקח את המקרה הזה כמעין Case Study שבו אפשר לראות מקרה שבו הלקוחות חכמים ודורשים יותר וכמו כן, את הדרך שבחרה המסעדה לשווק ולפרסם את עצמה ומה זה גרם לה.

שיווק = יצירת צורך למוצר ולשירות

בניית מותג:

לפני הכול, חשוב מאד להבין! אין זמן מוגדר לבניית מותג. מותג לא נבנה בשבוע, בחודש, בתקופה או בכמות שנים. מותג נבנה כשמצליחים לעמוד בשלושה שלבים הכרחיים וחשובים.

כל מותג מסעדות טוב התחיל קודם בסיפור שבגללו בכלל נכנס האדם לתחום (אפשר לקרוא בקצרה על רשת Starbucks). לכל מותג יש את הדרך והאמונה שלו וחשוב לדבוק בה לאורך זמן.

שלוש נקודות שכל מסעדה חייבת להכיר ולבצע:

  1. Mission Statement (ההבטחה שלכם ללקוחות) – לכל מותג יש הבטחה ללקוחות שלו, כזו שתבדל אותו ממתחריו ושהוא ידבוק בה לאורך זמן.
    לדוגמא, ההבטחה של בורגר קינג – “offer reasonably priced quality food, served quickly, in attractive, clean surroundings."
  1. עסק זה לא מותג – עסק הוא קודם כל עסק. עסקים נהפכים להיות מותגים רק ברגע שהלקוחות שלהם אומרים את זה עליהם ולא הם אומרים את זה על עצמם.
  1. מיתוג זה לא לוגו – מותג זה זהות!
    יצירת חיבור ושייכות עם קהל היעד שלכם. כמי שעומדים מאחורי המותג, יש לכם אמת, יש לכם מסרים, אבל אין לכם סיכוי להגיע לכל האנשים בעולם, להציג את עצמכם ולהסביר מה הייחודיות שלכם. את זה המותג אמור לעשות בשבילכם.

שיווק:

כשאני פוגש ומדבר עם לקוחות וקולגות בענף שמתייעצים איתי, אני אוהב לאתגר אותם ולשאול למה הם עושים את מה שהם עושים? מדוע הם החליטו לקום בבוקר ולפתוח מסעדה?
אחת התשובות היותר שכיחות היא "כסף".
תראו, כסף זו לא מטרה שלשמה עסק נפתח, עסק נפתח על מנת לפתור צורך ללקוחות.

רגע לפני שאתם פותחים מסעדה, שניה אחרי שכבר פתחתם ודקה לפני שאתם מתחילים סרוויס נוסף ובכל בוקר שאתם קמים, תשאלו למה אתם עושים את מה שאתם עושים. כשתדעו לענות לעצמכם על השאלה הזו תוכלו לכבוש כל פסגה עסקית ויעדים אישיים שהצבתם. הכי חשוב, כשתענו על השאלה הזו תוכלו להגדיל את הפתרון לצורך של הלקוח הפוטנציאלי שלכם.

פרסום:

כשאדם ניגש למילה "פרסום" עולות לו מחשבות על מודעות, שלטי חוצות, פרסום ממומן ברשתות החברתיות ועוד.

אני רוצה שתחשבו על המילה "פרסום" כדרך שלכם לספר ללקוחות את הסיפור שלכם, מי אתם ולמה שווה להם לבוא אליכם ולא לעסק אחר ולא לחשוב על פרסום כדרך להשגת לקוחות

טיפ – כשאתם בונים לעצמכם או לכם תכנית עבודה לפרסום המסעדה, חשוב להיות כנים עם עצמכם ולשאול את עצמכם את השאלה הבאה:
"אם באמצעות הפרסום יגיעו למסעדה שלי בתקופה הקרובה המון לקוחות, אני אוכל לעמוד בזה"?

חשוב לזכור, פרסום טוב יכול למשוך לקוחות לעסק שלכם אבל שירות רע ירחיק אותם.

בקצרה על הכותב:

נוי ברבי. בעלים של FLOOR, ליווי מסעדות. בעל בלוג אישי על ענף המסעדנות ופודקאסט "צלחת שבורה".

 www.NoiBerrebi.co.il

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש