עידן הדיגיטל הביא איתו מחשבה ששיווק דיגיטלי הוא קסם.
מכניסים כסף מצד אחד – יש ניסים ונפלאות ומהצד השני יוצא כסף.
כל מי שיצא לו להתעסק עם שיווק בכלל ושיווק דיגיטלי בפרט מבין שמדובר בלא מעט עבודה.
אך האם אפשר לעשות שיווק דיגיטלי אפקטיבי ומניב.
כמובן שכן!
אומנם זה לא פשוט, ולא כל מה שאתם מכירים ועושים יעבוד אבל הנחושים שמבינים את המהות של שיווק ולא רק של שיווק דיגיטלי יכולים להשתמש בכלי המדהים הזה וגם להביא תוצאות.
במאמר הקרוב תקראו על מתודות עבודה שפתחתי במהלך הקריירה שלי שעזרו לי ולעסקים שאני מלווה להגיע להישגים ויעדים.

בשיווק בכלל וגם בשיווק דיגיטלי – יותר חשיפה – יותר טוב!
כאשר מדברים על שיווק ופרסום בדיגיטל בד״כ מתכוונים לשיווק פרוגרמטי
(שיווק מבוסס תוצאות – התוצאות קובעות את הדרך).
זהו סיסטם שעליו בנויים המון עסקים והמון מתודות עבודה לשיווק דיגיטלי.
אך עם זאת, השיווק בתצורה הזאת בד״כ מאוד יקרה מבחינת רכש המדיה
ומאפשרת לאלגוריתמים השונים לתרגט קהל מאוד מסויים וספציפי.
בדרך כלל אלו אותם הקהלים שכבר מכירים את המותג שלנו,
רכשו מאיתנו בעבר או צרכו מאיתנו תוכן כלשהו.
פלטפורמות השיווק השונות יודעות לזהות זאת ולתרגט את אותם הקהלים ״החמים״
בתצורות השונות בכדי לגרום להם לבצע את הפעולה המיוחלת.
יוצא לי לייעץ להמון עסקים וקמפיינרים שמשתמשים באותה מתודולוגית שיווק
בד״כ אני מזהה גרף שחוזר על עצמו.
יש פיק מאוד גבוהה בהתחלה, קצירת ביקושים של אותם הקהלים החמים אשר יתבשלו בפעולות השיווק התדמיתי או רכשו מאיתנו בעבר.
אך לאחר הפיק מתחיל הקושי האמיתי.
הקהלים החמים מתחילים להשחק ולמצות את עצמם ולאחר מכן מאוד קשה להמשיך ולייצר תוצאות לאורך זמן.
זהו גרף מאוד מוכר להמון משווקים מתחילים ומקצוענים כאחד.
ובד״כ הדבר הנכון יהיה לעשות זה פשוט להגדיל את החשיפה תמיד ללקוחות פוטנציאלים חדשים
ולהכניס אותם למעגל הקרוב ובמקביל להמשיך לקצור את הביקושים בקמפייני ההמרות היקרים.
לא לחפש רק החזר השקעה מיידי
החזר השקעה או ROI זה אחד הדברים שכל משווק בדיגיטל מחפש.
ככל שנשיג מספר גבוה יותר ככה טוב.
זה המובן מאליו.
אבל, האם כל שיווק צריך ויכול להשיג החזר השקעה מידי?
לא בטוח.
קיימים מותגים רבים המשקיעים בשיווק תדמיתי לאורך שנים ונהנים מהקצירת פירות שלהם חודשים קדימה ולעיתים גם שנים קדימה.
דוגמא לכך היא אותו בחור שמגיל קטן היה לו פוסטר של מרצדס על הקיר והיה חולם על הרגע שבו יוכל להרשות לעצמו לרכוש רכב שכזה.
זה נכון גם בפרסום המסורתי וכמובן שזה נכון גם בשיווק דיגיטלי.
השיווק של מרצדס יהיה סביב אותו בחור עד אותו רגע מיוחל של הרכישה
כמו שאתם מבינים עברה תקופה מאוד ארוכה בין אותו החלום והחשיפה למותג עד לרכישה בפועל.
לפעמים קיים פער בין ההחלטה של הלקוח לרכישת מוצר/שירות מסויים
עד לשלב התעניינות במותג מסויים לבין הרכישה בפועל.
אנחנו בתור מותגים ומפרסמים צריכים להבין, לדעת ולהכיר את פרק הזמן הזה
מכאן לבנות את תוכניות הפרסום והשיווק שלנו שלוקחות בחשבון את אותו פרק זמן.
תמהיל שיווק נכון
כתבתי מאמר שלם על תמהיל שיווק ובו תוכלו להבין איך ליצור ולשלב בין הפלטפורמות השונות
כמובן מה הייתרון של אותן השילובים.
יש עולם מחוץ לדיגיטל
יש נהירה לפרסום הדיגיטלי, בשנתיים האחרונות עיקרי תקציב הפרסום הושקע בשיווק דיגיטלי
אך האם שכחנו שיש עוד פלטפורמות שיווק?
הפרסום באופליין – פרסום מסורתי (שילוט חוצות, טלויזיה, אוטובוסים) עדיין עובד
עדיין בעל השפעה רבה ומהווה תמיכה לקמפיינים בדיגיטל.
כאשר אנו יוצרים את תוכנית השיווק שלנו יש לקחת בחשבון את העולם האמיתי וליצור נגיעה עם הלקוחות גם מחוץ למסכים.
מהנסיון שלי ברוב המקרים קמפיין טוב אשר יכלול אופליין
שיווק דיגיטלי יחד יהנה מהצלחה גדולה יותר!

הטמעות וסידור הנכסים הדיגיטלים הם שם המשחק כיום בשיווק דיגיטלי
כאשר אני מלמד שיווק דיגיטלי לבעלי עסקים או עושה ליווי למשווקים ולמקצוענים בדיגיטל אני תמיד מסביר:
אנחנו חיים בעידן מאוד מתקדם.
המערכות שיווק בדיגיטל כבר מאוד חכמות ואוספות המון דאטה.
בעבר, היינו צריכים מאוד לתרגט ולעזור למערכות השונות לעשות את עבודתם נאמנה
אך בתקופת הזמן שאנו חיים תפקידנו לעזור לפלטפורמות השונות.
אנו עושים זאת בכך שאנו מבצעים הטמעות נכונות ומסודרות של קודי מעקב (פיקסל וגוגל תג)
מדווחים למערכות על המרות אופליין (במקרה של עבודה עם לידים או מכירה בחנויות פיזיות)
כך אנו בעצם סוגרים מעגל עם הלקוחות הרוכשים שלנו וזהו דבר קריטי בשיווק דיגיטלי
בכך מיידעים את מערכות השיווק על אירועים (רכישות, סגירת עסקאות) אשר קרו בעולם האמיתי.
כאשר אנו מספקים דאטה איכותית לאותן מערכות פרסום כך המערכות יכולות לעבוד בצורה טובה יותר ובכך אנו נהנה מיותר תוצאות.
יצירתיות יותר חשוב מתרגוט וטכניקה בשיווק דיגיטלי
בואו נשים את הדברים על השולחן! הדבר החשוב ביותר בקמפיינים ובמהלכי שיווק זה תמיד התוכן.
הוא תמיד זה שיקבע אם מהלך השיווק שלנו יצליח ונגיע לImpact הרצוי מקהל היעד.
כאשר אני נפגש עם משווקים רבים אני רואה תשומת לב ייתרה על כל הנושאים הטכנים, הטרגוטים והקהלים ופחות דגש על הקריאטיב, הקופי והויז'ואל.
אלו הדברים החשובים ביותר ובהם צריכה להיות עיקר המחשבה.
לסיכום
שיווק דיגיטלי יכול להיות כלי נהדר ואף הוא עוזר למליוני עסקים בעולם לצמוח ולגדול אך חשוב שנבצע את הפעולות הנכונות.
שיווק דיגיטלי כמו שהבנו הוא לא קסם ודורש מיומנות טכנית, אנליטית, יצירתיות אינסופית וידע רחב בשיווק.
לדעתי זאת הדרך להצלחה.