עולם הביג דאטה – דאטה זה כוח

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

אם יש דבר אחד שהייתי יכול להמליץ לכם לעשות כבר עכשיו, זה להתחיל לאסוף ולנתח מידע. המידע שתאספו על הלקוחות שלכם הוא הדבר הכי חשוב שיש לעסק שלכם, והוא נכס לכל דבר ועיניין. כמו שכולנו יודעים, נכס=כסף.

כולנו שומעים על עולם הביג דאטה, איסוף נתונים, מיילים, מספרי טלפון, התנהגות צרכנית.

למה צריך את כל זה?

נתחיל בכך שהיום בעידן כל כך טכנולוגי ומתקדם, שכבר קיימות מערכות עיבוד מידע בצורת BI (בינה עיסקית). מערכות אלה יודעות לחשב ולנתח נתונים ולתת פלט של מידע רלוונטי – מעין תמונת מצב על הלקוחות, על המוצרים, שעות, מלאי, ועובדים. בעזרת המסקנות, נוכל בתור בעלי התפקידים השונים לקבל החלטות הרבה יותר מושכלות.

אומרים שדאטה זה הזהב החדש, אני אומר שדאטה זה המכרה לפעמים יש שם זהב

ניתן דוגמא – ביג דאטה במסעדה

למשל, נגיד שאנחנו משווקים מסעדה, והתבקשנו לפרסם את עסקיות הצהרים של המסעדה. לאותה המסעדה יש אפליקציה דרכה ניתן לשמור מקום דרך הטלפון הסלולרי, ולקבל הטבות ומבצעים. 

לפני שנצא למהלך הפרסום לעסקיות הצהרים, נוכל לבצע תחילה מחקר על הקהל הרלוונטי בעזרת המידע מהאפליקציה. נבדוק מה המאפיינים של מי שמגיע אלינו בשעות הצהרים, וכך נוכל לדייק את המהלך הפרסומי. למשל, נבדוק באילו גילאים הם נמצאים, האם מדובר ברוב מגדרי כלשהו, האם מדובר באנשי הייטק, עצמאים. נבדוק אילו מנות יוצאות בתדירות גבוהה יותר. כך נוכל להתאים את קהל היעד למי שסביר להניח שיגיע אלינו בצהרים, ובכך למקסם תוצאות המהלך הפרסומי, ולהגביר את הסיכוי ש״הפגיעה״ שלנו תהיה מקסימלית וטובה יותר.

לפעמים הנתונים יכולים לתת לנו המון מידע ובאמצעותו אנו יכולים לקחת החלטות מושכלות

דוגמא נוספת לשימוש בביג דאטה

כשמדובר בקידום ממומן בפייסבוק או באינסטגרם, יש לדאטה שלנו משקל רב. נוכל לבצע שימוש בקהלים שלנו, כדי ליצור ו״ללמד״ את מערכות ניהול המודעות השונות בדיגיטל ״מי הלקוחות הטובים ביותר שלנו. בפייסבוק הדבר יקרא look a like ובגוגל ״קהלים דומים״.

למעשה בכך שנעלה למערכת של פייסבוק רשימה של הלקוחות הנאמנים והטובים ביותר שלנו, נוכל לשלוח את פייסבוק למשימה – לחפש אנשים ברחבי הרשת החברתית שמתנהגים בצורה דומה ללקוחות הטובים ביותר שלנו. פייסבוק ימצא עבורנו קהל בעל מאפיינים דומים, ובכך למעשה נגדיל את הסיכוי לתרגוט נכון יותר בקהל היעד.

דאטה זה כוח

קיימות סיבות רבות לאגור דאטה, ושימושים רבים שניתן לעשות במידע. אז אם פעם היו אומרים ידע זה כוח, היום לגמרי אפשר להגיד שדאטה זה כוח. תתחילו לבנות לכם רשימת לקוחות, לעקוב אחרי תרבות הצריכה של אותם הלקוחות, נתחו נתונים ותהפכו את המידע הזה לזהב, אל תתנו לו לשבת סתם.

הקלטתי פרק שלם בנושא, תוכלו להאזין לו בכל פלטפורמות הפודקסט או כאן באתר

האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
אם אתה כבר כאן

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021
מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב
בואו נעבוד יחד
קורס שיווק דיגיטלי 1 על 1

לא מדובר בקורס דיגיטלי – אתם שותפים מלאים לתהליך הלמידה. החומר נקבע בהתאם לידע שלכם, ולקצב שלכם. בקורס נצלול יחד לעומק מערכות הפרסום המתקדמות של פייסבוק ואינסטגרם.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה שבחרת
להרשם לניוזלטר שלי

מבטיח שכל מייל יהיה מלא בערך

מעוניינים להכיר? ניתן לקבוע שיחת הכרות ביומן שלי