מובילי דעה יכולים להיות משפיענים ומפורסמים אשר מסייעים לחזק את אמון הלקוחות במותג
איך בוחרים מובילי דעה בצורה שתשפיע על המהלכים השיווקיים שלנו?
כאשר אנחנו משווקים או מפרסמים את המוצר שלנו
אמון הלקוחות הוא הגורם שמשפיע על הצלחת המהלך השיווקי או הקמפיין הפרסומי.
אז איך משפיענים ומפורסמים יכולים לעזור לנו לרכוש את אמון הלקוחות?
הרכישה תתבצע רק כאשר הלקוחות מאמינים שלמוצר או לשירות שלנו יש ערך
שהוא הטוב ביותר, ושהוא מתאים להם מבחינת הצורך והזמן.
מאז ומתמיד, בכדי ליצור מהלכים של אמון מהיר וכמעט מיידי
חברות השקיעו את מיטב כספם בכדי להביא אדם מתאים, מובילי דעה, אנשים מוכרים, מפורסמים
כאלה שכולם מאמינים להם
בכך לחזק את האמון במותג.
הרי אם אותם מובילי דעה X משתמש במוצר הזה, לי זה בטוח יתאים.
ניתן לחלק את מובילי הדעה, המשפיענים או המפורסמים לשני סוגים:
- משפיענים טרנדיים, מדוברים ומושכי תשומת לב.
- מובילי דעה שהולכים עם המוצר או השירות יד ביד ואף משלימים אותו.
אופציה ראשונה למשפיענים ומפורסמים
כאשר נבחר בפרזנטור/משפיען טרנדי שיוביל אותנו
השירות שנקבל מאותו אדם הוא זכירות, אמון בסיסי ו״בליעת הגלולה״ של הפרסום בקרב הצרכנים בצורה הרבה יותר עדינה.
יש לקחת בחשבון, שבמקרה כזה אין אסמכתא או חתימה על טיב המוצר/השירות מצד הפרזנטור, או חיבור עמוק יותר מבחינה השיווקית.
ברגע שתקציב הפרסום יגמר והפרסום יירד, ישאר מעט מאוד ואנו נרגיש זאת ברצפת המכירה.
דוגמא מאוד מוכרת בישראל לשימוש במוביל דעה
היא הציוות של עומר אדם לנתב של בזק.
עם כמה שעומר אדם אהוב והפרסומת מושקעת וכיפית – אין לעומר אדם קרבה למוצר.
לעומת זאת, אם עומר אדם היה מפרסם מיקרופון, היה כאן ערך מוסף גדול יותר.
אופציה שנייה לשימוש במובילי דעה
האופציה השניה, שמביאה ערך מוסף גדול יותר, היא כזו שאותם מפורסמים או מובילי דעה משלימים את המוצר או השירות שלנו. כזה שהלקוח יחשוב
אם הוא משתמש בזה, וזה עונה על הצרכים המקצועיים
מי אני שזה לא יתאים לי?
הדוגמא הטובה ביותר שעולה לי בראש היא של Nike
עם ״אייר ג׳ורדן״ סדרת הנעליים שהוציאו עם מייקל ג׳ורדן האגדי.
מכאן אפשר להבין שהנעליים מיוצרות לשחקני כדורסל ואפשר להבין את הביקוש המטורף לנעליים באותה התקופה.
גם בישראל אפשר לקחת את חברת ארקוסטיל שיצאה בסדרת סכיני שף בשיתוף עם השף מאיר אדוני
או תמי 4 בקמפיין לילדים על חשיבות שתיית מים עם מיכל הקטנה.
אם מיכל הקטנה שותה הרבה מים, ניתן להסיק מכך שהילדים הקטנים יחקו את הדמות האהובה.
עכשיו, הכל טוב ויפה אבל דיברתי עד עכשיו רק על מפורסמים. אני מאמין שרבים מהקוראים שלי לא יכולים להביא את מייקל ג׳ורדן וגם לא את מיכל הקטנה.
במקרה הזה, הדבר הוא לטובה. עם הזמן הצרכנים הופכים להיות יותר ויותר מודעים
הם יודעים שאותו המפורסם נמצא שם בשביל הכסף, וכך האמון יורד
במיוחד בסעיף הראשון כאשר אין קשר הדוק.
לכן, כל הנושא של משפיענים ברשת ומפורסמים הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות.
המחירים שהם גובים הוא נמוך משמעותית מאותם המפורסמים
לפעמים אף ניתן לסגור את העסקה בשליחת המוצר/השירות בחינם
בתמורה ל״סיקור״ וחשיפה באותה הפלטפורמה בה מוביל הדעה מככב.
האמון באותם המשפיענים עדיין גבוה, אך חשוב שנשמור על אותנטיות על חיבור הגיוני
ועל השפה של המשפיען ללא התערבות.
כך המהלך לא יראה כפרסומי ויאבד מערכו.
לפני שיוצאים למהלך מסוג זה, יש לבחור אנשים שיתנו לכם ערך
וישלימו את המוצר או השירות שלכם. כאלה שירימו למוצר/שירות וילכו איתו יד ביד
כדי שאותו פרסום יהיה אמין בקרב הקהל של אותם מובילי דעה, ומכאן התוצאות לא יאחרו להגיע.