מה ההבדל בין שיווק לפרסום?

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

מה ההבדל בין שיווק לפרסום? רבים נוטים להתבלבל בין שני הביטויים.

שני הביטויים הם ביטויים שונים וחשוב שכל משווק ומפרסם יבין את ההבדלים בינהם

שיווק ופרסום הם כלי מפתח להצלחה של עסק/אנשי ציבור וידוענים.

כדי לרדת לשורש העניין, חשוב ראשית להבין את כל אחד מהביטויים לעומק.

מה זה שיווק?

שיווק הינו כלל הפעולות שאנו עושים בשביל למכור שירות/מוצר.

בפעולות השיווק שנבצע, נרצה להגדיל ביקוש לאותו המוצר/שירות שאותו נרצה למכור.

שיווק
מה זה שיווק? יצירת ביקוש למוצר או לשירות

מה זה פרסום?

פרסום היא פעולה הכוללת הפצת מסרים בקרב לקוחות פוטנציאליים או לקוחות קיימים.

את המסרים נפיץ דרך כלי הפרסום השונים.

בראש ובראשונה, מטרת הפרסום היא להגביר את המודעות

אנו נשתמש בפרסום לעדכן בשינויים, לשכנע, לחרוט את המותג בזכרון של קהל היעד

להשפיע על דעות וכמו כן ולהניע את הקהל לפעולה רצויה.

פרסום
לדוגמא: פרסום בשילוט חוצות

לאחר שהבנו את ההבדל, ניתן להבין ש

פרסום הוא כלי בארגז הכלים השיווקיים של עסק.

פרסום משתמש בתקשורת המונים

פעולות שיווק מתבצעות בצורה יותר אישית ולפעמים אף בתקשורת ישירה עם הצרכן הסופי.

חשוב שנבין שפעולות שיווקיות נתפסות בקרב הקהלים כפעולות יותר אמינות מאשר פעילויות הפרסום.

הסיבה לכך היא הנגיעה האישית והישירה בלקוח הפוטנציאלי.

כשמסתכלים על מדידת ההצלחה של הפעולות

נגלה שיכולת השליטה והבקרה על פעילויות הפרסום הן גבוהות יותר בהשוואה ליכולות המדידה של מהלכים שיווקיים.

בנוסף פעולות הפרסום יקרות הרבה יותר.

לדוגמא – שיווק ופרסום בחנויות נוחות

בכדי להבין את ההבדלים יותר לעומק אתן דוגמא, בית עסק שכולם מכירים

חנויות נוחות (yellow, so good, על הדרך)

פעולות שיווק

של אותה חנות נוחות, יכולה להיות למשל שהמוכרן בחנות יציע בקופה מוצרים משלימים, למשל מצת ב-3 שקלים למי שקונה חפיסת סיגריות או 3 שוקולדים ב10 לכל מי שרוכש כל מוצר אחר.

פעולת פרסום

של אותה חנות נוחות יכולה להיות למשל מודעה ממומנת בפייסבוק

עם תמונה של 3 שוקולדים תחת הכיתוב ״בואו לפתוח יום מתוק איתנו״.

ההבדל בין שיווק לפרסום
מעוניין במצת ב3 שקלים?

בואו נדבר על אחוזי חשיפה

אחוז החשיפה יהיה גדול יותר כשמדובר בפעולות שיווקיות. 

תאגידים גדולים ועסקים בינוניים כבר מזמן הבינו שבכדי לכבוש הצלחות בעולם העיסקי יש לתת את הבמה השיווקית לאנשי מקצוע.

לכן, אנו מוצאים בתפקידי מפתח ובתפקידים בכירים את סמנכ״ל או מנהל השיווק ובעסקים הקטנים יותר.

תפקידם הוא לרכז בידיו את כל הפעולות השיווקיות של בית העסק

ולצאת למהלכי פרסום אשר יניבו גידול רגעי או תדמיתי.

העבודה של אותם בעלי התפקידים היא ליצור מבצעים נכונים

להבין את קהל היעד, לשמור על בקרת איכות, שירות, טיב המוצר

והעברת המסרים של המותג לקהל הלקוחות והציבור הרחב.

סמנכ״ל השיווק או מנהל השיווק מרכזים תפקידם לייצר ביקוש למוצרים ולשירותים ובנוסף לתקשר מסרים מהארגון לקהל הרחב

פעולות שיווק ופרסום מוצלחות הן פעולות אשר מתבססות על צרכי קהל הלקוחות

ומשתמשות בכל המשאבים הקיימים בצורה חכמה ומושכלת.

מה הייתרונות של פרסום עסקים בגוגל?

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף
אם אתה כבר כאן

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ כבר היום
מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב
בואו נעבוד יחד

תוכנית ההכשרה

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש