מה ההבדל בין שיווק לפרסום? רבים נוטים להתבלבל בין שני הביטויים.
שני הביטויים הם ביטויים שונים וחשוב שכל משווק ומפרסם יבין את ההבדלים בינהם
שיווק ופרסום הם כלי מפתח להצלחה של עסק/אנשי ציבור וידוענים.
כדי לרדת לשורש העניין, חשוב ראשית להבין את כל אחד מהביטויים לעומק.
מה זה שיווק?
שיווק הינו כלל הפעולות שאנו עושים בשביל למכור שירות/מוצר.
בפעולות השיווק שנבצע, נרצה להגדיל ביקוש לאותו המוצר/שירות שאותו נרצה למכור.
מה זה פרסום?
פרסום היא פעולה הכוללת הפצת מסרים בקרב לקוחות פוטנציאליים או לקוחות קיימים.
את המסרים נפיץ דרך כלי הפרסום השונים.
בראש ובראשונה, מטרת הפרסום היא להגביר את המודעות
אנו נשתמש בפרסום לעדכן בשינויים, לשכנע, לחרוט את המותג בזכרון של קהל היעד
להשפיע על דעות וכמו כן ולהניע את הקהל לפעולה רצויה.
לאחר שהבנו את ההבדל, ניתן להבין ש
פרסום הוא כלי בארגז הכלים השיווקיים של עסק.
פרסום משתמש בתקשורת המונים
פעולות שיווק מתבצעות בצורה יותר אישית ולפעמים אף בתקשורת ישירה עם הצרכן הסופי.
חשוב שנבין שפעולות שיווקיות נתפסות בקרב הקהלים כפעולות יותר אמינות מאשר פעילויות הפרסום.
הסיבה לכך היא הנגיעה האישית והישירה בלקוח הפוטנציאלי.
כשמסתכלים על מדידת ההצלחה של הפעולות
נגלה שיכולת השליטה והבקרה על פעילויות הפרסום הן גבוהות יותר בהשוואה ליכולות המדידה של מהלכים שיווקיים.
בנוסף פעולות הפרסום יקרות הרבה יותר.
לדוגמא – שיווק ופרסום בחנויות נוחות
בכדי להבין את ההבדלים יותר לעומק אתן דוגמא, בית עסק שכולם מכירים
חנויות נוחות (yellow, so good, על הדרך)
פעולות שיווק
של אותה חנות נוחות, יכולה להיות למשל שהמוכרן בחנות יציע בקופה מוצרים משלימים, למשל מצת ב-3 שקלים למי שקונה חפיסת סיגריות או 3 שוקולדים ב10 לכל מי שרוכש כל מוצר אחר.
פעולת פרסום
של אותה חנות נוחות יכולה להיות למשל מודעה ממומנת בפייסבוק
עם תמונה של 3 שוקולדים תחת הכיתוב ״בואו לפתוח יום מתוק איתנו״.
בואו נדבר על אחוזי חשיפה
אחוז החשיפה יהיה גדול יותר כשמדובר בפעולות שיווקיות.
תאגידים גדולים ועסקים בינוניים כבר מזמן הבינו שבכדי לכבוש הצלחות בעולם העיסקי יש לתת את הבמה השיווקית לאנשי מקצוע.
לכן, אנו מוצאים בתפקידי מפתח ובתפקידים בכירים את סמנכ״ל או מנהל השיווק ובעסקים הקטנים יותר.
תפקידם הוא לרכז בידיו את כל הפעולות השיווקיות של בית העסק
ולצאת למהלכי פרסום אשר יניבו גידול רגעי או תדמיתי.
העבודה של אותם בעלי התפקידים היא ליצור מבצעים נכונים
להבין את קהל היעד, לשמור על בקרת איכות, שירות, טיב המוצר
והעברת המסרים של המותג לקהל הלקוחות והציבור הרחב.
פעולות שיווק ופרסום מוצלחות הן פעולות אשר מתבססות על צרכי קהל הלקוחות
ומשתמשות בכל המשאבים הקיימים בצורה חכמה ומושכלת.