אותו מחקר מעניין שקראתי קיבל את הכותרת ״קטשופ עם הצ'יפס שלך?
שימוש במוצרים משלימים עוזרים להעביר את תשומת הלב למוצר המרכזי״
המחקר מראה שהדבר משפיע על רכישת הלקוחות ומעלה את סל הקניה.
בנוסף מעלה את חווית הלקוח לאותו המוצר.
ניתן להשתמש בשיטה במידוף וסידור המוצרים, מבצעים, חנויות קמעוניאיות, מסעדות וחנויות אי קומרס.

מה בעצם כדאי לעשות?
ההמלצה היא פשוטה, יש ״לפזר״ מוצרים משלימים סביב המוצר שאותו אנו רוצים למכור בכדי להעלות את תשומת הלב לגביו.
הדבר יכול לבוא לידי ביטוי ברטבים (בעולם המסעדות), תבלינים (בעולם הבשר), אביזרים ותוספים (בעולם המשחקים) וכ״ו.
ככל שיהיה סביב המוצר העיקרי שלנו יותר מוצרים משלימים ומגוונים כך טוב יותר.
למה אותה פעולה גורמת?
כאשר המוצר העיקרי שלנו (לדוגמא נתח בשר טרי) מוקף במוצרים משלימים
(לדוגמא, תבלינים מיוחדים, שום קונפי, מעשנה, רטבים)
אנו נקדיש תשומת לב למבחר והסבירות תעלה שאנו נקנה את המוצר העיקרי.
בכדי לייצר אפקט חזק ומשמעותי יותר אנו נצרך שיהיה גיוון במוצרים, בצבעוניות ובצורות השונות של המוצרים המשלימים.

למה זה עובד?
מגוון גדול של מוצרים מושכים את תשומת הלב שלנו.
ברגע שיש תשומת לב המוצר המרכזי מקבל ״במה יותר גדולה״ ובכך הפעולה מגבירה את מכירותיו
האיכות של המגוון הגדול היא זו שעושה את ההבדל ובכך אנו מוצאים שתצוגות בעלות עיצוב מרשים מבחינת צורות, צבעים ומגוון עושות את האיזור למרתק יותר ונחשק יותר.
ממה כדאי להזהר?
כמה שהכל נשמע מדהים אך עלינו להזהר מעומס ייתר של בחירות. הדבר שעובר את גבול הטעם הטוב יכול לבלבל את הקונים ובכך להפחית את הסיכוי לקנות.
אותו מחקר התמקד בשיווק מוצרים בחנות קמעונאית אך ניתן ליישם אותו במגוון רחב של עסקים אך הדבר לא נבדק בצורה ישירה.
בנוסף המחקר לא בדק האם האפקט עובד בצורה הפוכה:
האם ראיית המוצר העיקרי מעבירה תשומת לב למוצרים המשלימים?
החלטתי לכתוב את הטיפ הזה מפני שאני חושב שאם מחשבה יצירתית ניתן ליישם זאת במגוון עסקים ולבדוק האם לאותה שיטה שיווקית תיהיה השפעה גם בענף שלכם.
חשוב לזכור:
כמו כל ניסוי ומחקר, יכול להיות שיהיו מחקרים אשר יפריכו את הטענה הזו. לכן חשוב לבדוק זאת בזהירות לפני שמבצעים פעולה נרחבת יותר.