המוצרים המשלימים עוזרים לך למכור את המוצר העיקרי שלך

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

אותו מחקר מעניין שקראתי קיבל את הכותרת ״קטשופ עם הצ’יפס שלך? שימוש במוצרים משלימים עוזרים להעביר את תשומת הלב למוצר המרכזי״

המחקר מראה שהדבר משפיע על רכישת הלקוחות ומעלה את סל הקניה. ובנוסף מעלה את חווית הלקוח לאותו המוצר.

ניתן להשתמש בשיטה במידוף וסידור המוצרים, מבצעים, חנויות קמעוניאיות, מסעדות וחנויות אי קומרס.

חווית לקוח
הטיפ השיווקי מבוסס על מחקר שמראה שמוצרים משלימים מחזקים את מוצר הליבה ועוזרים למכור יותר ממנו

מה בעצם כדאי לעשות?

ההמלצה היא פשוטה, יש ״לפזר״ מוצרים משלימים סביב המוצר שאותו אנו רוצים למכור בכדי להעלות את תשומת הלב לגביו. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי ברטבים (בעולם המסעדות), תבלינים (בעולם הבשר)ֿ, אביזרים ותוספים (בעולם המשחקים) וכ״ו.

ככל שיהיה סביב המוצר העיקרי שלנו יותר מוצרים משלימים ומגוונים כך טוב יותר.

למה אותה פעולה גורמת?

כאשר המוצר העיקרי שלנו (לדוגמא נתח בשר טרי) מוקף במוצרים משלימים (לדוגמא, תבלינים מיוחדים, שום קונפי, מעשנה, רטבים) אנו נקדיש תשומת לב למבחר והסבירות תעלה שאנו נקנה את המוצר העיקרי.

בכדי לייצר אפקט חזק ומשמעותי יותר אנו נצרך שיהיה גיוון במוצרים, בצבעוניות ובצורות השונות של המוצרים המשלימים.

מוצרים משלימים
ניתן להתייחס באחוזים לעליה בצריכת המוצר המרכזי ביחס לכמות המוצרים המשלימים מסביבו

למה זה עובד?

מגוון גדול של מוצרים מושכים את תשומת הלב שלנו. וברגע שיש תשומת לב המוצר המרכזי מקבל ״במה יותר גדולה״ ובכך הפעולה מגבירה את מכירותיו

האיכות של המגוון הגדול היא זו שעושה את ההבדל ובכך אנו מוצאים שתצוגות בעלות עיצוב מרשים מבחינת צורות, צבעים ומגוון עושות את האיזור למרתק יותר ונחשק יותר.

ממה כדאי להזהר?

כמה שהכל נשמע מדהים אך עלינו להזהר מעומס ייתר של בחירות. הדבר שעובר את גבול הטעם הטוב יכול לבלבל את הקונים ובכך להפחית את הסיכוי לקנות.

אותו מחקר התמקד בשיווק מוצרים בחנות קמעונאית אך ניתן ליישם אותו במגוון רחב של עסקים אך הדבר לא נבדק בצורה ישירה.

בנוסף המחקר לא בדק האם האפקט עובד בצורה הפוכה:

האם ראיית המוצר העיקרי מעבירה תשומת לב למוצרים המשלימים?

החלטתי לכתוב את הטיפ הזה מפני שאני חושב שאם מחשבה יצירתית ניתן ליישם זאת במגוון עסקים ולבדוק האם לאותה שיטה שיווקית תיהיה השפעה גם בענף שלכם.

חשוב לזכור:

כמו כל ניסוי ומחקר, יכול להיות שיהיו מחקרים אשר יפריכו את הטענה הזו. לכן חשוב לבדוק זאת בזהירות לפני שמבצעים פעולה נרחבת יותר.

מקור: Radon, A., Brannon, D. C., & Reardon, J. (October 2020). Ketchup with your fries? Utilizing complementary product displays to transfer attention to a focal product. Journal of Retailing and Consumer Services, 58, 102339

האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
אם אתה כבר כאן

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021
מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב
בואו נעבוד יחד
קורס שיווק דיגיטלי 1 על 1

לא מדובר בקורס דיגיטלי – אתם שותפים מלאים לתהליך הלמידה. החומר נקבע בהתאם לידע שלכם, ולקצב שלכם. בקורס נצלול יחד לעומק מערכות הפרסום המתקדמות של פייסבוק ואינסטגרם.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה שבחרת
להרשם לניוזלטר שלי

מבטיח שכל מייל יהיה מלא בערך

מעוניינים להכיר? ניתן לקבוע שיחת הכרות ביומן שלי