עושים עסקים – גם בזמן משבר

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

נמאס לי ואני בטוח שלעוד המון עסקים לקרוא ולשמוע ״תעשו מהלימון לימונדה״.

אין פה לימון ובטח לא לימונדה, אנו נמצאים באמצע של המשבר הכלכלי הגדול ביותר שידעה האנושות ב100 שנים האחרונות.

עסקים קורסים ונסגרים גם שיש חיסון וגם שקצב החיסונים טוב.

אין לימון ובטח לא לימונדה - עסקים קורסים ונפגעו קשות. אפשר ורצוי לעשות שינויים בשביל לא לצאת מהמשחק אבל כמו שמדי צרפתי אומר: ״לימונדה זה לא!
אין לימון ובטח לא לימונדה – עסקים קורסים ונפגעו קשות. אפשר ורצוי לעשות שינויים בשביל לא לצאת מהמשחק אבל כמו שמדי צרפתי אומר: ״לימונדה זה לא!

בהמשך הפוסט אתן 3 דוגמאות לדברים שכדאי לעשות ו3 דוגמאות לדברים שלא כדאי לעשות אז ממליץ לכם לקרוא עד סוף.

חשוב שתבינו שהדרך הראשונה להתמודדות עם בעיה היא להבין שיש בעיה להסתכל לה בעיניים ולהתחיל להתארגן מחדש.

אז נעבור לסעיפים שיעזרו לנו לעבור את התקופה הקשה הזאת (משבר הקורונה) שכל המשק חווה וגם אם ידובר במשבר אחר ובגלל גורם אחר

כמו בכל משבר החזק הוא זה שיודע לעשות התאמות מהירות, שינויים בהתאם לרוח התקופה, לחזור בהדרגה לפי הצורך והביקוש תוך שמירה על קשר עם הלקוחות ופיתוח המותג והמוניטין של העסק.

לצערנו לא כל העסקים יצליחו לחזור מהמשבר אבל אני בטוח שאלה שכן הם אלה שעשו את ההתאמות המהירות.

משבר
עסקים מחכים להיום של אחרי- להתאושש ולהצליח להרים את הראש ולאסוף את השברים

דברים שכדאי לעסקים לעשות:

להתנהל תקציבית בצורה מתונה

להשאיר עובדים חיוניים בלבד (עובדים יצרניים שבלעדיהם לא יכול להכנס כסף) את כל שאר העובדים לשחרר לחל״ת.

בנוסף לכך חשוב להבין שגם כשנחזור לשגרה, אנו לא נחזור לאותה השגרה שהכרנו ובטוח זה לא ייקח יום או יומיים.

אז גם את החזרה של כל העובדים, לעשות באותה הצורה מתונה ולהחזיר בחלקים לפי צורך, כנ״ל על רכישת סחורות מהספקים השונים.

לפרסם

חשוב להשאר בתודעה ולא להעלם, לשמור על קשר עם הלקוחות בדיגיטל בצורות שונות ויצירתיות.

להשתמש בכלים של ״מודעות למותג״, ״תפוצה״ ו״מעורבות״ ולנסות לשמר את המערכות יחסים שבניתם, בנוסף זה זמן נהדר לשפר מראה של הנכסים הדיגיטלים ולבדוק שכל הפרטים נכונים ומעודכנים.

איך מקבלים לקוחות מהרשתות החברתיות?

דיגיטלזציה

עסקים שהשכילו לפני פרוץ המגיפה לייצר נכסים דיגיטלים שיאפשרו להם מכירה מכוונת, שירותי משלוחים ושירות מרחוק יכולים להפעיל אותם ולהשקיע את כל המשאבים בהם.

קורסים אונליין ששווקו בעבר, זה הזמן להחזיר אותם לחיים ולהשתמש בכל מה שיכול להתאים לרוח התקופה.

אציין שוב שזהו לא זמן נכון להשקיע כספים רבים בתהליכים עמוקים ויצירת תשתיות רחבות, אלה רק להשתמש במה שקיים או בדברים שדורשים סכומים נמוכים.

למאמר ״לפעמים צריך לשנות אסטרטגיה

עסקים שהיו להם תשתיות של עבודה מרחוק, מכירה בדיגיטל הם עסקים שיצליחו הרבה יותר להתגבר על המשבר
עסקים שהיו להם תשתיות של עבודה מרחוק, מכירה בדיגיטל הם עסקים שיצליחו הרבה יותר להתגבר על המשבר

למאמר ״התנהלות כלכלית בעסק, איך עושים את זה נכון?״

דברים שלא כדאי לעשות:

הרפתקאות עסקיות

זה לא זמן לניסויים, לא זמן להרפתקאות. נסו לראות איך להתמודד עם המצב ולייצר הכנסות עם המוצרים/שירותים שכבר קיימים אצלכם.

להמשיך כאילו לא קרה כלום

אז כמו שאמרתי בהתחלה, אנחנו בעיצמו של משבר כלכלי עצום ואומנם מחירי המדיה בפרסום ירדו אך ההמרות (פגישות וסגירות בפועל) ירדו משמעותית.

חשוב לחתוך בתקציבים שהלכו לקמפייני לידים ולנטב את הכסף למקומות שאציין בהמשך. כל מה שעבד בשגרה לא סביר שיעבוד עכשיו והמצב דורש הערכות מחדש.

להפסיק לשווק ולפרסם

המנוע שמכניס כסף לעסק שלנו הוא השיווק והפרסום ומשום מה עדיין אני רואה בעלי עסקים רבים שבזמן משבר, הדבר הראשון שעוצרים זה את תקציב הפרסום והשיווק.

נכון, צריך לקצץ אבל חשוב לא להעלם! להמשיך לפרסם, לדבר עם הלקוחות ולהעמיק את מערכת היחסים איתם.

למאמר איך משבר הקורונה השפיע על הדיגיטל?

לשירות ניהול מותגים ברשתות החברתיות

האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
אם אתה כבר כאן

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021
מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב
בואו נעבוד יחד
קורס שיווק דיגיטלי 1 על 1

לא מדובר בקורס דיגיטלי – אתם שותפים מלאים לתהליך הלמידה. החומר נקבע בהתאם לידע שלכם, ולקצב שלכם. בקורס נצלול יחד לעומק מערכות הפרסום המתקדמות של פייסבוק ואינסטגרם.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה שבחרת
להרשם לניוזלטר שלי

מבטיח שכל מייל יהיה מלא בערך

מעוניינים להכיר? ניתן לקבוע שיחת הכרות ביומן שלי