מיתוג וזהות ויזואלית מה ההבדל בין ה-2?

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

רבים נוטים להתבלבל בין המונחים מיתוג לזהות ויזואלית אז החלטתי לעשות קצת סדר בבלאגן. בפוסט הקצר אסביר על ההבדל בין ה-2

רקע:

הפוסט הזה נובע מהמון בעלי עסקים המתייחסים למיתוג כזהות הויזואלית שלהם.

הם רוצים להקים עסק חדש או לשפר את הנראות שלהם ומגיעים למשרד הפרסום/סוכנות הדיגיטל שלהם בדרישה למיתוג.

אך בעצם אותה הדרישה בד״כ היא לזהות ויזואלית.

בד״כ הזהות הויזואלית של מותג תכלול:

  • לוגו
  • צבעוניות
  • שורת מיצוב
  • כרטיס ביקור
  • ניירת מכתבים
  • מדבקות
  • לוח שנה
  • עיטוף רכבים
  • או כל אלמנט אחר אשר יבליט את העסק שלנו מבחינה ויזואלית
זהות ויזואלית
זהות ויזואלית עוזרת לקהל היעד להבין מי המותג שפונה אליהם ובעצם כך גורמת להם להרגשה מסויימת שמגיעה מפעולת מיתוג.

תנסו לדמיין משקה שחור בבקבוק זכוכית בצורה כלשהי עם תווית בצבע ירוק – האם אותו בקבוק נותן לכם הרגשה כלשהי?

לעומת זאת אם תדמיינו את אותו משקה שחור בבקבוק זכוכית עם התוית האדומה והלוגו של קוקה קולה – מלבד הזהות הגרפית יהיה לכם גם הרגשה מסויימת כלפי אותו מותג.

נעבור להגדרות:

זהות ויזואלית

החלק המוחשי יותר של המותג, מכיל בתוכו מספר אלמנטים כמו לוגו, אלמנטים גרפים, צבעוניות שעוזרים למוג לקבל אופי וייחודיות ויזואלית מה שעוזר למותג להתבלט וקהל היעד לזהות את המותג מבין כל הרעש הפרסומי

מיתוג

לעומת זאת, מיתוג הוא ההרגשה של הלקוחות כלפינו. היחסים שלנו עם הלקוחות.

האמון, הזכרון, וכל מפגש אשר תרמו למערכת יחסים להתקיים.

המיתוג הוא איך הלקוחות תופסים אותנו ומה הם חושבים עלינו.

למאמר ״מיתוג הוא כמו סיפור אהבה״

זהות ויזואלית ומיתוג – זה לא אותו הדבר!

מותגים, מוצרים משנים אריזה, מעצבים את עצמם מחדש ואפילו לפעמים משנים את המוצר או השירות (pivot)

הציפיות של הלקוחות מהמותג, הרגשת האמון והרגשות כלפיו בד״כ ישארו זהים.

לסיכום:

לזהות הויזואלית יש חשיבות רבה בכך שהיא עוזרת לקהל היעד להבחין בנו וברגע שאנו מצליחים שיבחינו בנו בזכות פעילויות המיתוג אותו קהל היעד מרגיש הרגשה כלפי המותג. אם מדובר באמון, הרגשה של חופש או כל דבר שהמותג שלנו משדבר כלפי אותו אדם.

רוצים לדעת מה ההבדל בין פרסום לשיווק?

איך ממתגים עסקים בדרך הנכונה? קראו את המאמר הבא

האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
אם אתה כבר כאן

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021
מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב
בואו נעבוד יחד
קורס שיווק דיגיטלי 1 על 1

לא מדובר בקורס דיגיטלי – אתם שותפים מלאים לתהליך הלמידה. החומר נקבע בהתאם לידע שלכם, ולקצב שלכם. בקורס נצלול יחד לעומק מערכות הפרסום המתקדמות של פייסבוק ואינסטגרם.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה שבחרת
להרשם לניוזלטר שלי

מבטיח שכל מייל יהיה מלא בערך

מעוניינים להכיר? ניתן לקבוע שיחת הכרות ביומן שלי