ללא הפיקסל של פייסבוק, הפרסום בדיגיטל הופך להרבה פחות יעיל!
תמיד אמרו לכם שפרסום בדיגיטל הוא הטוב ביותר, ״שהכל מדיד״ – אפשר לדעת כמה חשיפות היו, קליקים, מעורבות ובעצם כל מידע שנבחר. כבר בשניה שהמודעה ״רצה״ ניתן להתחיל לקבל נתונים, לנתח ולהבין משמעויות וביצועים על הקמפיינים שלנו.
לאחרונה קראתי מאמר של Shopify ענקית המסחר הדיגיטלי שהראה נתון מדהים, השימוש בפיקסל מגדיל ב40% את יחסי ההמרה.
9Five runs an ongoing campaign, which began in August 2017, and achieves:
3.8x return on ad spend
40% lower cost per acquisition
2.6x lift in return on ad spend
All thanks to the Facebook Pixel.
אחת הטעויות הנפוצות היא שמפרסמים רבים אינם משתמשים בפיקסל של פייסבוק בקוד של אדוורדס, ובכללי בקודי מעקב באתרים ובדפי הנחיתה.
אותה שורת קוד שנצטרך לשים באתר שלנו בעצם מאפשר לכותב הקוד (פייסבוק, גוגל, אווטבריין וכו') ״מראה״ לתוך האתר שלנו והבנה האם התקבלה פעולה רצויה אצלנו באתר.

או בפשטות, אם למשל ביקשנו מגוגל ליד, יש קוד מעקב (התג של גוגל) בדף תודה לאחר מילוי טופס לידים.
גוגל יודע שברגע שגולש מגיע לאותו דף הוא ביצע פעולה טובה ורצויה.
לעומת זאת, אם אין קוד מעקב באתר, אותן פלטפורמות פרסום בדיגיטל מאבדות קשר עם הגולש ברגע היציאה מהשטח והטרטוריה שלהם.
לדוגמא:
אם שלחנו גולש מפייסבוק לדף הנחיתה שלנו, ואין בדף נחיתה את הפיקסל של פייסבוק, פייסבוק מאבדת את הקשר עם מה שקורה בדף הנחיתה, ברגע שהגולש יצא מפייסבוק ונכנס לאתר שלנו. לכן, כשאין בדף הנחיתה את הפיקסל של הפייסבוק, נוכל לבקש מפייסבוק רק ״תנועה״ לאתר.
למה חשוב לשים קודי מעקב תיקניים בכל אתר לפני שמתחילים לפרסם?
פשוט, בפלטפורמות הפרסום בדיגיטל ניתן ״לבקש״ מאותם הפלטפורמות פעולה מסויימת ששווה לנו כסף ממש בתוך האתר שלנו.
לדוגמא:
"פייסבוק, אני רוצה לקבל לידים."

ברגע ששמנו קוד מעקב (פיקסל של פייסבוק, התג של גוגל או מכל פלטפורמה אחרת) בדף התודה (אותה כתובת URL אשר משתנה כאשר לקוח מסיים תהליך רישום ומופיע לו הודעה שמאשרת לו שהפנייה שלו התקבלה ויחזרו אליו בהקדם האפשרי)
פייסבוק יודעים שאותו גולש שהגיע לדף התודה, הוא גולש שעשה פעולה רצויה, וכך אנו מאפשרים לפייסבוק ללמוד מה המכנה המשותף בין כל אותם האנשים שעשו את אותה פעולה רצויה. כך פייסבוק יכול לחפש אנשים דומים להם שהסבירות שישאירו פרטים גדולה יותר.
ללא קוד הפיקסל, פייסבוק אינו יודע מהי הפעולה הרצויה שלנו ולכן מחפש רק אנשים שיעברו לאתר. בכך אנו מורידים משמעותית את ביצועי הקמפיין ברוב המקרים.

ככל שהפלטפורמה תקבל יותר ״חיזוקים״ ויותר הצלחות, יהיה לנו בסיס נתונים טוב יותר. הפלטפורמה תוכל ללמוד ולהשתפר בזכות הדאטה, ובכך תספק עבורכם את התוצאות הטובות ביותר.
חשוב לבדוק שבאתר שלכם, בדפי הנחיתה שיש קודי מעקב לפלטפורמות הפרסום הדיגיטלי שלכם, במקומות הנכונים בכדי שאותו קוד יוכל ללמוד, להשתפר ולהביא לכם תוצאות רצויות במחיר הזול ביותר המתאפשר.
אם סוכנות דיגיטל או משרד פרסום מטפל לכם בקידומים, תמיד תוכלו לשאול אותם האם באתרים שלכם יש קודי מעקב וכמו כן להוריד תוספים לגוגל כרום ולבדוק בעצמכם.