העידן הדיגיטלי שינה לחלוטין את כללי המשחק בזירת הפרסום והשיווק.
המעבר להדפסה דיגיטלית בשונה מהדפסות אנלוגיות מסורתיות
האיץ את הקצב ומאפשר להפיק מוצרי קידום מכירות ומיתוג במהירות רבה ובאיכות גבוהה,
כפי שנדרש בתקופה הדינאמית בה אנו חיים ופועלים.
מה מאפיין את הדפוס הדיגיטלי?
הדפוס הדיגיטלי החל את דרכו בשנות ה-90 של המאה ה-20.
יותר מ-100 שנה לאחר שהחלו להדפיס בדפוס אופסט בשנת 1875 בו נאלצו
להכין לוחות לשימוש לצרכי הדפסה.
למעשה, היה מדובר בתהליך מורכב, שאומנם היווה שיפור להדפסה על אבן.
אך דורש ליצור תמונה של הדף המודפס על לוח אלומיניום
אותו יש להרכיב על גליל במכונת הדפוס.
השיטה ששרתה עסקים במשך שנים עדיין קיימת וישנם בתי דפוס המציעים את שתי השיטות לפי בחירה והתאמה, תלוי בצרכי כל לקוח.
עם זאת, ניתן לראות שהדפוס הדיגיטלי צובר תאוצה
כיום כאשר מעוניינים להוציא לאור חומרים גרפים כגון:
פלייר, כרטיס ביקור, ספר מעוצב ועוד תוצרים ניתן להשתמש בשירותיו של
בית דפוס דיגיטלי מבלי אפילו להגיע פיזית למקום.
כל שצריך זה לשלוח את הקבצים המבוקשים דרך אתר אינטרנט או דואר אלקטרוני
להמתין לשליח שיביא עמו את החומרים.

מהם היתרונות של הדפסה דיגיטלית?
הדפסה דיגיטלית מציעה הפקות לפי דרישה וכן תורמת מאוד ביצירת אפקטים מיוחדים
צבעים מעניינים, חיים, תמונות מלאות וביצוע של מגוון יישומיים בדרך מצוינת וברורה ככל הניתן.
החומרים נשלחים לפיתוח והפקה של פוסטרים ענקיים שמתאימים
למשל, לתלייה כשלטי חוצות או רול אפים בכניסה לבית העסק.
דפוס דיגיטלי מציע יתרונות רבים בתחום הפרסום, השיווק והמיתוג:
ראשית, חיסכון משמעותי של זמן בשיטת הדפסה זו
כך שאם יש דד ליין צפוף או פרויקט שחייבים להוציא לפועל בהקדם, ניתן לעמוד בלוחות הזמנים.
שנית, ניתן להעלות קובץ ברזולוציה גבוהה ולהפיק תוצרים איכותיים ומרשימים.
הזירה הדיגיטלית שפרה משמעותית את התמונות
כולל גימור חד ומדויק של הדפסות בכמויות גבוהות ובאופן מהיר.
אידיאלי לצרכי חלוקה של ברושורים או עלונים ללקוחות פוטנציאלים
על מנת להעלות את המודעות לבית העסק ולפעילותו.
התאמה אישית היא חלק בלתי נפרד מהמהפכה שחולל השימוש בהדפסות דיגיטליות
כאשר בית העסק עצמו יכול להשתמש בממשקים ידידותיים ואינטואיטיביים ולעצב את התוצרים שלו בעצמו ולפי הזהות הויזואלית של המותג.
לאחר מכן אפשר לשלוח לבית הדפוס או להעלות קובץ שעוצב מבעוד מועד
ולשלוח להדפסה לרבות בחירת מידות ותוספות ייחודיות.
בנוסף למהירות ולרמה הגבוהה, עלויות הדפוס הדיגיטלי נחשבות לאטרקטיביות במיוחד
בהשוואה לשיטה המסורתית שכוללת התקנת לוחות וכדומה וזאת מבלי להתפשר על הסטנדרטים הגבוהים ביותר.
הדפוס מאפשר תפוקה איכותית באופן עקבי ושיטתי, במהירות גם בסדרות גדולות ובנפחים גבוהים.
לכל היתרונות שצוינו עד כה יש יתרון נוסף שהוא טביעת פחמן מופחתת
הדפוס הדיגיטלי דורש פחות ציוד ואנרגיה ולכן, נחשב לידידותי יותר לסביבה.
מה ההבדל בין מיתוג לזהות ויזואלית?
כיצד למקסם את הדיגיטציה לטובת מיתוג העסק?
עסקים יכולים ליהנות משירותי הדפסה למגוון צרכי מיתוג וקידום.
כדאי לגבש ולתכנן את התוצרים בהתאם לפי קהל היעד
השפה הוויזואלית המתאימה ביותר, בחירת הטקסטים להעברת המסרים השיווקיים והמידות.
לדוגמא: מידות של כרטיסי ביקור לעומת עלונים.
רצוי להחליט מבעוד מועד על אייקונים, אלמנטים ומוטיבים שמתחברים לעולם התוכן המייצג של התוצרים
משדרגים את הנראות שלהם וכך גם את הזכירות והתפיסה של בית העסק בעיני הלקוחות.
יש להקפיד על שליחת הקבצים בפורמטים הדיגיטליים הנדרשים: PDF, TIFF, PSD או אחרים.
אפשר לבדוק אם בית הדפוס הנבחר מציע פלטפורמה המתממשקת אליו
על מנת לעצב את התוצר בהתאמה אישית ולבחון:
אמינות, עמידה בלוחות זמנים, מקצועיות, שמירה על איכות ועלויות לפי הכמויות הנדרשות.
יש לבחון את בית הדפוס הנבחר אכן מדפיס תוצרים דרושים
דוגמא לתוצרים שנצפה לקבל מדפוס דיגיטלי חוברות, הדפסי קנבס, חומרים לתערוכות, שילוט וכל אשר נדרש לפרויקט הקידום הנוכחי.