תרגוט קהל יעד באמצעות קופי וקריאטיב

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

כדי שהקמפיינים שלכם יעשו את עבודתם ויכניסו לידים, לקוחות והמון כסף – עליהם להיות מותאמים לקהל היעד שלהם ולקלוע לטעמו.

כדי לדעת מה קהל היעד מעדיף, יש לדעת קודם מי קהל היעד המועדף שלכם.

תרגוט בפייסבוק
כולם יודעים לתרגט לא כולם יודעים לגעת, לרגש ולאתגר את קהל היעד

ניתוח קהל יעד היא משימה ראשונית ובסיסית הנדרשת מכל בעל עסק העושה צעדים ראשונים של שיווק.

שאלות כמו ‘מי מתעניין במוצר שלי?’, ‘מה חסר לו?, איזה צורך אני ממלא עבורו?’ הן שאלות שאמורות להופיע יחד עם הרעיון להקמת העסק.

אבל גם מתוך הנחה שכבר עברתם את התהליך הראשוני הזה, כדאי לעשות זאת פעם אחת באופן מתודי ומובנה, כדי שכל תהליך השיווק יהיה לו על מה לשבת.

נסו לנתח את קהל היעד האופייני שלכם מבחינה דמוגרפית והתנהגותית – גיל, מין, מיקום, מצב סוציו אקונומי, העדפות בילוי וקניות, תחומי ענין וכדו’.

אם העסק שלכם לא עוסק במוצר אחד מאד ספציפי, סביר להניח שיהיו כמה טיפוסים אופייניים (או: פרסונות בעגה המקצועית) שיוכלו להיות קהל היעד שלכם.

בנו לעצמכם עד חמישה פרסונות כאלו, שיהוו קבוצה מייצגת לכלל הלקוחות שלכם מצד אחד, ומצד שני לא תיצור לכם מצב של סוגי לקוחות ספציפיים מידי שיאכלו לכם לחינם תקציבי שיווק או יגרמו להם להיות לא יעילים.

לאחר שתעודת הזהות הפרסונלית הזו מונחת לבטח מולכם, תוכלו למקד את מאמצי השיווק ולגרום להם להיות אפקטיביים הרבה יותר.

ויזואל, קופי, קריאייטיב – החוויה הראשונית של הלקוח בעסק שלכם

כל קמפיין שתפתחו – קמפיין מודעות, באנרים, פייסבוק, יוטיוב – יהיה מה שיהיה, הדבר החשוב ביותר הוא השפה הויזואלית שהקמפיין יעביר, הקריאייטיב שמאחוריו וקופי מהוקצע ומתוחכם ועם זאת בגובה העיניים של הלקוחות.

השילוש המקודש הזה הם החוויה הראשונית שהלקוח עובר מולכם בשעה שהוא מגבש את דעתו על העסק ועל הקמפיין, ולכן ההשקעה בהם והדיוק שלהם הם קריטיים ממש.

כשיש לכם את הפרסונות שלכם, זהן בדיוק המקום להשתמש בהם.

בחנו את ניתוח קהלי היעד שלכם, ותכננו את הקמפיין לפיו.

מהי השפה הויזואלית שתדבר ללקוחות שלי?

האם היא תשדר יוקרה?

פשטות? רעננות?

חדשנות?

באילו אייקונים להשתמש וממה כדאי להימנע?

מהי הטיפוגרפיה המומלצת?

כדי להתנסות מול הלקוחות בזמן אמת, קיים כלי מדהים שנקרא a / b testing. הכלי הזה מאפשר להריץ שתי גרסאות שונות למודעה מסוימת בקמפיין, לאותו קהל יעד עם שינוי קל ביניהן

קורס שיווק דיגיטלי אונליין

קריאטיביות
לקופי, לקריאטיב ולויזואל יש את המשקל הגדול ביות להצלחת הקמפיין

לבדוק מי מהן יעילה ואפקטיבית יותר

השינוי בין המודעות יהיה בדרך כלל שינוי אחד ויחיד, כמו צבע או תמונה אחרים בכל אחת משתי המודעות, כדי שלאחר הטסט ניתן יהיה להצביע על הגורם המשפיע לשוני בין התוצאות.

באמצעות כלים מתקדמים כמו a / b testing שתואר לעיל, מפות חום ומעקב גלילה תוכלו לדייק כל הזמן את הצרכים וההעדפות של קהל היעד שלכם בויזואל שהוא צורך ולתכנן את הקמפיינים הבאים בהתאם, או אפילו לשנות את הקמפיין בזמן ריצה.

האופציות הנרחבות שיש כיום מבחינה טכנולוגית לנטר את קהל היעד, הן מדהימות וגורמות לכם להשקיע את הכסף בדיוק במקום ובצורה שצריך.

כשאתם מתכננים את הקמפיין בהתאם לקהל היעד ועוקבים אחר תוצאות בזמן אמת אתם מבטיחים כי הקריאייטיב והויזואל תוכננו בהתאם לטעם של הלקוחות שלכם ולא בהתאם לטעמכם האישי.

במידת הצורך היעזרו באנשי מקצוע מתאימים לכל אחד מהתחומים שמביאים קמפיין להיות מושלם.

אם אתם מתקשים להבין את קהלי היעד שלכם, מזמין אתכם לרכוש את הקורס

להאזנה לפרק 8 בפודקסט לבן על שחור בנושא

קריאטיביות, יצירתיות ומחשבה מחוץ לקופסא

האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
אם אתה כבר כאן

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021
מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב
בואו נעבוד יחד
קורס שיווק דיגיטלי 1 על 1

לא מדובר בקורס דיגיטלי – אתם שותפים מלאים לתהליך הלמידה. החומר נקבע בהתאם לידע שלכם, ולקצב שלכם. בקורס נצלול יחד לעומק מערכות הפרסום המתקדמות של פייסבוק ואינסטגרם.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה שבחרת
להרשם לניוזלטר שלי

מבטיח שכל מייל יהיה מלא בערך

מעוניינים להכיר? ניתן לקבוע שיחת הכרות ביומן שלי