שיווק מפה לאוזן היא שיטת השיווק האפקטיבית ביותר. זאת שמביאה את הלידים החמים ביותר ואת הלקוחות הטובים ביותר שלנו.
עם זאת השליטה שלנו על אותה אמצעי שיווק היא הקטנה ביותר.
בפוסט נעבור על הייתרונות של שיטת השיווק הזו ונבין יחד איך אנו יכולים לגרום ללקוחות להמליץ עלינו ולספר על השירות/מוצר שלנו לסובבים אותם.
שיווק מפה לאוזן בדמות המלצה
הדרך הקלאסית ביותר שכולם מכירים, היא הדרך בו לקוח אשר רכש מאיתנו מוצר/שירות ממליץ עלינו לחברים ולמשפחה.
כאשר אנו רוצים לייצר קהל לקוחות אשר רוצה להמליץ עלינו מכל הלב אנו צריכים לדאוג לחווית קנייה יוצאת דופן.
חווית לקוח בלתי נשכחת שנוצרת כאשר אותו לקוח מרגיש שהוא קיבל אקסטרה, שהוא באמת חשוב לנו ואנו רוצים את הטוב ביותר עבורו.
ההרגשה שהוא לא סתם לקוח.
ברגע שניתן ללקוח יותר ממה שהוא ציפה לקבל הוא יהפוך להיות המשווק הטוב ביותר שלנו.

שיווק עקיף למקבלי ההחלטות המקצוענים
דמיינו צומת דרכים אתם מגיעים בנתיב שלכם לצומת ולפניכם יש 3 גורמים אשר מנתבים את התנועה
- תמרור
- רמזור
- שוטר
אם אתם מעט בבקיעים בחוקי התנועה אתם מבינים שבמצב כזה לשוטר בצומת יש את התעדוף הגבוה ביותר ולכן נאלץ להקשיב לו כאשר נגיע לאותה הצומת
אותו הדבר קורה כאשר אנו נחשפים לסוגי שיווק שונים
אם אנו נרצה לבנות בית, ונראה פרסומת של בלוק מסויים (פרסומת = תמרור) הפרסום השפיע עלינו ונרצה לרכוש את אותו הבלוק.
לאחר מכן שנתייעץ בקבוצת פייסבוק רלוונטית (קבוצת פייסבוק = רמזור) חלק ימליצו על אותו בלוק וחלק לא.
אנו עדיין ניהיה בספק לגבי אותו המוצר.
כאשר נגיע לקבלן אשר סגרנו ונשאל את דעתו על הבלוק (קבלן = שוטר) הדעה של הקבלן עשויה לכאן או לכאן לשנות את כל כיוון המחשבה ותשפיע בצורה ישירה האם לבסוף נקנה או לא נקנה את המוצר.
המלצות ממומחה חבר או משפחה
לכל אחד יש את החבר או משפחה אשר מבינים בתחום מסויים וכאשר נצטרך לרכוש מוצר מסויים אשר אותו החבר מבין בתחום אנו נפנה אליו להתייעצות.
לאותה המלצה יש משקל כבד מאוד בכל הקשור להחלטה שלנו לאותה רכישה.

איך בעצם אנו משפיעים על אותם אנשי מפתח?
אותם קרובי משפחה או חברים מומחים ניזונים היום מתוכן.
בשונה מאיתנו בשל העבודה שהם אוהבים ומחוברים לתחום אותם האנשים יחקרו.
הם יקראו בלוגים ויצפו בסרטונים השונים ביוטיוב בכדי ״להשאר בעיניינים״ ולדעת מה המוצר המוביל בתחום והדיל המשתלם ביותר.
גם במקרה הזה התוכן הוא המלך
התוכן שאנו יוצרים צריך להיות מכוון בין הייתר לאנשים אשר עוזרים בקבלת ההחלטות ולא רק לאנשים המשלמים עליהם.
לדוגמא:
אדם אשר לא מבינים בטלויזיות רוצה לקנות טלוזיה Smart חדשה 75 אינטש. הסבירות שהוא יבקש מחבר או בן משפחה להמליץ לו על דגם היא גבוה.
אומנם אותו אדם הוא הגורם המשלם. אך החבר או בן המשפחה זה שעושה את הקניה בפועל.
הוא הגורם המחליט.
כאשר אותו גורם מתעניין בתחום מסויים הוא עוקב אחרי התוכן אשר מעניין אותו ושם אנו יכולים לייצר השפעה.
לסיכום:
כאשר אנו יוצרים מערכות יחסים עם הקהל. נותנים חווית שירות ומוצר יוצאות דופן קל ללקוחות מרוצים לספר על החוויה הטובה שהם קיבלו.
איך יוצרים קשר ריגשי עם הלקוחות?
בנוסף, כאשר אנו נבצע פעולות שיווק עקיפות למקצוענים בתחום (מקבלי ההחלטה הלא משלמים) נוכל להיות מוצר פופלארי עבורם ובכך לדאוג שניהיה בפה שלהם כאשר הם יצטרכו להמליץ על מוצר/שירות.
מה שניתן להבין, שאומנם קשה מאוד לשלוט על שיטת השיווק מפה לאוזן אך אנו יכולים לבצע פעולות פנים ארגוניות וגם שיווקיות בכדי לדאוג לייצר המלצות.
חשוב להבין שאין להתבסס רק על שיווק מפה לאוזן. בתור עסקים עלינו לדאוג ולפתח את השיווק שלנו בצורה אקטיבית ולא רק לחכות ללקוחות שיגיעו בצורה פסיבית.
למה פרסום מסורתי עדיין רלוונטי?