פילוח שוק הוא תהליך של חלוקת השוק לפלחים כך שחברות יודעות למי למקד את מוצריהן.
ישנן שתי דרכים עיקריות לזהות קהלים שונים:
לפי מיקום גיאוגרפי ולפי אורח חיים.
בגדול, הדרך הראשונה כוללת פלחים גיאוגרפיים ואילו השנייה כוללת פלחים פסיכוגרפיים או דמוגרפיים.
זה יכול להיות שימושי עבור כל עסק
אך הוא חשוב במיוחד עבור חברות שיש להן מספר רב של מתחרים בענף שלהן.
פילוח השוק הוא גם קריטי בשלב הפיתוח שבו אתה צריך להבין אם למוצר זה יש שוק (ייתכנות כלכלית)
לאיזה פלח (סגמנט בקהל) עליו למקד את הפרסום בשל ייתרונותיו וחוזקותיו
כמה תקציב מדיה אותו ארגון צריך להשקיע כדי להגיע לקהל היעד הרלוונטי.

במאמר זה נחקור את סוגי פילוח השוק השונים ואת מקרי השימוש השונים בו.
כמו כן, נבחן מדוע פילוח שוק חשוב לכל עסק וכיצד הוא מתבצע נכון.
פילוח שוק הוא אסטרטגיה שיווקית המחלקת קבוצה רחבה של לקוחות פוטנציאליים לקבוצות קטנות
או לפלחים עם צרכים או רצונות דומים.
פילוח השוק נכון תאפשר לחברות להבין טוב יותר את צרכי שוקי
היעד שלהן ולהתאים את המוצרים שלהן לצרכיהן.
פילוח שוק הוא טכניקה בה משתמשים חברות ליצירת צורך בכדי למכור מוצרים נוספים.
דוגמאות נפוצות
גיאוגרפית
החברה מחלקת את קהל הלקוחות שלה לאזורים בהתבסס על המקום שבו הם חיים או עובדים.
פילוח שוק לפי איזור גיאוגרפי מסייע לעסקים לזהות הזדמנויות חדשות
בתחומים אחרים על בסיס מאפיין הגאוגרפי ואופי האיזור בו נמצא קהל היעד.
המשמעות היא חלוקה את השוק שלך למדינות, אזורים או ערים שונות.
לפי מקום עבודה ועיסוק
שיטה פופולרית נוספת היא לפי ענף או שם תפקיד.
זה יהיה כרוך בחלוקת השוק שלך לאנשים המועסקים באותו תחום כמוך
למשל אם אתה מוכר בגדים אז אולי תרצה לחלק אותו לאנשים שעובדים בקמעונאות או לאנשים שעובדים בעיצוב אופנה.
תחומי עיניין ותחביבים
כשאנו מדברים על תחומי עיניין ותחביבים
חשוב שנחלק את הקהלים שלנו לפי:
״הנושאים החביבים על הקהל״
כאשר נפנה לאותו פלח שוק עם הצעה נתאים את ההצעה והתוכן שלנו לאותם הקהלים
בכך נדאג שלפניה תיהיה ״פגיעה״ מקסימלית בקהל היעד.
פילוח מתייחס לתהליך של חלוקת שוק או מחקר שוק לקטגוריות.
ישנן מספר דרכים לפלח שוק ולכל אחת מהן יש יתרונות וחסרונות משלה.
פילוח השיווק הוא חלק חשוב בכל קמפיין שיווקי
שכן הוא מסייע למשווקים למקד לפלחים ספציפיים על מנת להשיג תוצאות טובות יותר.
פילוח שיווקי הוא תהליך חלוקת השוק, וקביעת אילו קבוצות צרכנים סביר להניח שיקנו מוצר או שירות.
הדבר מושג על ידי זיהוי קבוצות לקוחות פוטנציאליות והבנת אילו גורמים עשויים להשפיע על התנהגותם.
דרכים לפילוח שוק
פילוח שוק הוא תהליך חלוקת שוק לפלחים בהתאם לרצונותיהם, לצרכיהם ולהתנהגויותיהם.
זהו חלק חשוב בכל אסטרטגיה עסקית מכיוון שהיא עוזרת להם להבין למי למקד עם המוצר או השירות שלהם
כיצד לפרסם אותו טוב יותר ובאיזה מחיר עליהם למכור את המוצר.
ישנן דרכים רבות לפלח שוק: לפי גיל, מין, מיקום, רמת הכנסה וכו '.
כשזה מגיע לבחירת הפלחים שברצונך למקד כקהל העיקרי שלך, חשוב מה המוצר שלך מציע ואילו סוגי אנשים יהיו.
סביר יותר שמעוניין לרכוש אותו.
פילוח השוק עוזר לנו להבין את קהל היעד שלנו.
זה גם עוזר לנו להתמקד בצרכים של קהל היעד שלנו ומספק לנו תובנות מה מניע אותם.

ארבעת סוגי פילוח השוק הם דמוגרפיים, גיאוגרפיים, פסיכוגרפיים והתנהגותיים
משווקים יכולים להשתמש בארבעת הסוגים האלה כדי להבין טוב יותר את קהל היעד שלהם ולתכנן קמפיינים בהתאם.
פילוח דמוגרפי
בוחן את קבוצות הגיל השונות באוכלוסייה נתונה וכיצד הן עשויות להגיב למסרים שיווקיים שונים.
פילוח גיאוגרפי
בוחן היכן אנשים חיים ואיזה סוג מדיה הם צורכים בתדירות הגבוהה ביותר.
פילוח פסיכוגרפי
מחלק אנשים לקבוצות החולקות עמדות, אורח חיים או ערכים דומים.
פילוח התנהגותי
מתמקד באילו מוצרים או שירותים אנשים רוכשים לרוב.
חשוב שנבין מי קהל היעד שלנו ומדוע הם קונים את המוצר שלנו
פילוח קהל על בסיס התנהגדות מסייע לנו בהבנת הקהל ובנוסף עוזר לנו לבנות אסטרטגיה טובה יותר
של הצמיחה של העסקים שלנו בנוסף לבחור ולהשקיע את תקציבי המדיה שלנו במקומות המתאימים ביותר.
בכך אנו מוודאים שעשינו החלטות שיווקיות נכונות ומגדילים את הסיכוי להצלחה של המהלך השיווקי