אסטרטגית שיווק דיגיטלי עוזרת לנו להבין את היעדים והמטרות שלנו ונועדה בין היתר בכדי לבנות מותג.
כדי לבנות אסטרטגית שיווק דיגיטלי ישנם מספר פעולות שצריך לבצע כדי להצליח.
אסטרטגית שיווק דיגיטלי טובה מתחילה בחקר המותג והבנת המיצוב הערכים שלו.
ההבנה של מי קהל היעד?
מה הדברים שחשובים לקהל היעד?
מה האלטרנטיבות בשוק התחרותי?
האם המותג צריך לשדר יוקרה/זול?
היכן נמצא קהל היעד ובאיזה פלטפורמות ושטחי פרסום כדי לנו לפרסם בהם.
לאחר שיש לנו מספיק מידע חשוב שנזקק את המסר המרכזי ובכך נייצר בידול שיגרום לקהל היעד להבין את הייתרונות של המותג שלנו:
את התשובה ומציאת הבידול נוכל לשאול את עצמנו את השאלה:
״למה שמישהו יקנה אצלי ולא אצל המתחרים״.

הבידול יכול להיות כל דבר שנותן יתרון על גבי המתחרים, יכול להיות שישנן בידולים רבים אך כאן עדיף לבחור את הבידול שהכי תואם את ערכי המותג והמיצוב
לדוגמא:
- חברת ״פלאפון״ האינטרנט המהיר ביותר
- דאודורנט axe דאודורנט ספריי לכל הגוף.
- המשביר לצרכן ״זה רק נראה יקר״.
החברות הנ״ל בחרו היכן הם רוצים ומעדיפים לנצח את המלחמות שלהם והיכן היתרונות שלהם על גבי המתחרים.
זהו ההעדפה שעליהן תיהיה מושטטת אסטרטגית השיווק של אותם המותגים
לאחר החקר הפנימי נבנה את המסרים השיווקים על המוצר או השירות שלנו ונבנה את המסר והקריאיטיב (הרעיון) המתאים ביותר למהלך שאותו אנו רוצים להנחיל ולהשיג בקרב קהל היעד.
הקריאייטיב אשר יעטוף את המסר המרכזי צריך להיות מעניין, מלהיב אך עם זאת לשמור על המסר שיעבור בצורה חדה ומובנת.
אסטרטגית שיווק דיגיטלי היא גישה לטווח ארוך הצופה את פני העתיד.
על ידי התוכנית שנכתוב נוכל לייצר ייתרון תחרותי על פני המתחרים בענף.
הדבר החשוב ביותר אך מיושם במידה הנמוכה ביותר הוא העיקביות, בשל מהלכי האסטרטגיה השיווקית ארוכים רבים נוטים לא להצמד לתוכנית ובכך לאבד את היתרון.
יש להצמד לתוכנית האסטרטגית לשמור עליה ולבצע מהלכים אשר משרתים את המטרה שאותה רצינו להשיג.
תכנון אסטרטגי ומחקר מקדים עוזר לנו לחסוך כסף משום שהוא שם בקדמת הבמה את הקהל הכי רלוונטי אלינו ואת הפלטפורמות השונות ששם רוב הקהל שלנו נמצא.
בכך הדבר עוזר לנו להיות ממוקדים יותר ולא להתפזר בסכומי מדיה גדולים היכן שקהל היעד שלנו לא נמצא.