פרק 13 - סטוריטלינג וקופירייטינג

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 13 בפודקסט לבן על שחור דיברתי על קופירייטינג וסטוריטלינג.

נושאים מתוך הפרק:

איך הסיפור תורם להעברת המסר?

מה הופך סיפור לסיפור טוב?

דוגמאות ללמה אנשים קונים סיפורים? מהו ״נשק יום הדין״ בכל הקשור לקופירייטינג וסטורטלינג?

למה קופי טוב הופך פרסום לזכיר יותר?

האם בשביל סיפור טוב צריך לשקר?

איך להפוך דברים שנראים לנו טריוויאלים לסיפורים מעניינים?

תמלול הפרק:

פרק שלוש עשרה של הפודקאסט לבן על שחור יוצא לדרך.

שיווק, מיתוג, אסטרטגיה ודיגיטל, וכל מה שקשור לעולמות האלה

אנחנו עוברים משבוע לשבוע על נושאים לומדים דברים חדשים, ואני גם לומד ביחד אתכם.

אז אם כבר אנחנו לומדים דברים ביחד

אז אני רוצה להזמין אתכם דרך האתר בחלק העליון הוספתי שם כפתור שאתם יכולים להעלות תובנות שלכם

אתם יכולים לספר בעצם לכולם על קמפיינים שעשיתם שהצליחו על קמפיינים שפחות הצליחו ומה למדתם מזה.

להגיב על נושאים מתוך הפרקים ובעצם לשתף את הידע שלכם בפודקאסט.

אני רוצה שזה יהיה כלי לכל המאזינים שבאמת כולם יוכלו לקבל לערך אז אני באמת רוצה לשמוע אתכם.

אז הפרק הזה אנחנו נעסוק ב-סטוריטלינג (storytelling) ובקופירייטינג (copywriting)

איך באמת בעזרת שני הכלים הנפלאים האלה בעזרת סיפורים

בעזרת פרסומים מחודדים יותר ומאתגרים יותר אנחנו יכולים

ליצור אימפקט יותר גדול עם קהל הלקוחות הפוטנציאלי שלנו אז אנחנו עוברים למוזיקה ונתחיל עם הפרק.

*מוזיקת פתיחה*

אז אני רוצה להתחיל במה זה בעצם קופירייטינג (copywriting)?

בעברית זה נקרא הרעיוני והוא הבן-אדם שיושב במשרד הפרסום או בסוכנות הדיגיטל

הוא מקבל מצד הלקוח את ה-brief

הוא צריך לקחת את רעיון או מה שהבית העסק צריך להעביר לקהל הרחב ולמצוא דרך להעביר את זה בצורה מעניינת.

אם אנחנו נהיה משעממים, אם אנחנו נהיה בנאליים

פשוט נגיד את מה שאנחנו רוצים בשפה המקצועית שלנו

הדבר הזה לא יעבור בצורה טובה ללקוחות שלנו-ללקוחות הפוטנציאליים שלנו.

לכן חשוב שאנחנו נעביר את זה בצורה מאוד יצירתית כדי באמת לחדור את כל הרעש הפרסומי.

העולם היום מוצף במסרים

דיברתי על זה הרבה כתבתי על זה הרבה ו-קופי טוב יכול לחדור רעש פרסומי

וללכוד את תשומת הלב של הגולשים הפוטנציאליים שלנו וזה דבר שהוא מאוד מאוד חשוב.

אז מה זה בעצם סטוריטלינג (storytelling)?

אם קופירייטינג זה באמת לקחת את Brief ולפצח אותו בסטוריטלינג זה לספר סיפור

בעברית זה נקרא סיפור סיפורים.

פשוטו כמשמעו אנחנו צריכים לקחת כל רעיון שהוא כל בריף

כל בית עסק ולדעת לספר את הסיפור שלו בצורה מעניינת.

סיפורים הופכים דברים להיות הרבה יותר זכירים.

גורמים לקהל להתחבר לסיפורים, לסיפור שמאחורי העסק

לסיפור שמאחורי המהלך וזה דברים שמאוד מאוד מניעים לפעולה.

אחד היתרונות המרכזיים שאני חושב שיש לסטוריטלינג

זה היכולת הזכירות של מה שאנחנו רוצים להעביר הרבה יותר גבוהה

המסרים הופכים להיות הרבה יותר זכירים. 

אם אני אתן לכם את הדוגמה הכי פשוטה לסיפור סיפורים

אחת הדוגמאות המפורסמות בעולם זה ספר התנ”ך. (אחלה סטוריטלינג)

אם יש אנשים חילונים פה ששומעים כנראה המפגש האחרון שלהם

עם אותו סיפור מהתנ”ך היה בבית הספר היסודי שהם למדו את המקצוע או בתיכון

ויכול להיות שעברו כמה עשרות שנים ועדיין זוכרים את הסיפור של דוד וגוליית

את סולם יעקב או מה שזה לא יהיה.

בעצם הסיפור הופך משהו להיות הרבה יותר מוטמע בזיכרון שלנו.

אז תחשבו שאם אנחנו רוצים לייצר איזה מהלך שיווקי או פרסומי

אנחנו עוטפים אותו באיזה סיפור טוב הדבר הופך להיות הרבה יותר זכיר.

זה כלי שמאוד-מאוד מומלץ להשתמש בו ולחשוב

איך אנחנו בעצם מעבירים כל נושא בצורה של סיפור.

עוד דוגמה טובה זה שרוצים להעביר מסר יש הרבה אנשים ויועצים שמשתמשים באיזה משל

זה בדיוק יושב על אותה הנקודה.

פשוט בדרך כלל שרושמים איזה משל אומרים את זה בעל פה או בשיחת טלפון או פגישה פנים מול פנים.

או כותבים את זה.

אבל, כשרוצים להעביר רעיון מסוים ומשתמשים במשל אז פתאום מה שאנחנו רוצים להעביר נקלט לבן-אדם.

זה הופך להיות דוגמה חיה למה שאנחנו רוצים להעביר ויש לזה כוח עצום.

אז אחרי שבאמת הבנו מה ההבדל בין סטוריטלינג לקופירייטינג ובאמת

הבאנו כמה זה תורם לנו לעסקים

אני רוצה לדבר אתכם על מה הופך סיפור לסיפור טוב

מה הופך משל בעצם למשל טוב ואיך אנחנו יכולים באמת להשתמש בזה לטובתנו.

אז מה שהופך את סיפור לסיפור טוב זה קודם כל פשטות

משהו שקל להבין ולא איזה משהו טרחני וחופר.

משהו שהוא די קצר ומאוד מאוד ברור. אני אתן דוגמה.

דוגמה זה שאם אתה לוקח משל שאתה רוצה להעביר על משהו טוב ומשהו לא טוב אז במשל יש את הפעולה הרצויה שעושים

מה קרה מהפעולה הרצויה ואת הפעולה הלא טובה ומה קרה מהפעולה הלא טובה.

וכל זה אנחנו עוטפים את זה בסיפור, או אם יש משהו הוא טוב ולא טוב

או בן-אדם שהוא רשע ורמאי ובן אדם שהוא טוב לב.

איך הסיפור עטף את שניהם ולמה שווה לבחור בכל אחד מהצדדים.

אם אנחנו לוקחים את הפעולות הפשוטות האלה של אם אנחנו רוצים לספר סיפור ובסיפור שלנו יש בעצם את המשהו שקורה ותמיד יש שם איזה טוויסט בעלילה.

ניקח את סיפור סינדרלה שזה מישהי שהייתה מנקה בתים

אחרי זה היה טוויסט קרה משהו באמצע ומכאן זה ישתנה הלאה.

בין אם זה היפה והחיה שהוא היה חיה קרה איזה טוויסט והוא נהיה נסיך.

הנסיכה והצפרדע הוא היה צפרדע הפך להיות נסיך.

אז זה אומר שחייב להיות משהו שקרה באמצע הסיפור, ששינה את הכול.

אז זה צריך להיות מאוד פשוט, תחשבו סיפורי ילדים.

באמת, תחשבו תנ”ך תחשבו משהו שאתם יכולים לעטוף את זה מהחיים שלכם.

אם נגיד מדובר בעסק שמתבסס על בן-אדם אחד בטוח קרה לכם במהלך החיים איזה משהו שגרם לכם לאיזה הארה.

משהו שפתאום הכול השתנה בגלל הדבר הזה.

תראו איך אתם הופכים את האת הסיפור מה קרה עד אותו הדבר ואיך הכול קורה משם.

שהיה לכם נגיד סתם דוגמה, יש לכם איזה עסק מסוים שאתם רוצים לקדם אותו ובעל העסק היה בחור רווק שתמיד החלום שלו היה למצוא את אהבת חייו.

ושהוא פגש את אהבת חייו הוא פגש אותה בתוך המסעדה

הם התחתנו ושניהם עובדים ביחד והם הקימו אימפריה של נגיד זה מסעדה אימפריה של טעמים ביחד

והיא מביאה תפריט אחד והוא מביא תפריט אחר והכל עם אהבה.

פתאום יש איזה משהו שהבן-אדם בודד הזה

שהיה לו עסק וחלום שנפגש עם עוד חלום של מישהי

אפשר לקחת את זה למקומות מעניינים.

עוד דוגמה טובה ללמה סיפורים זה משהו שעובד כמעט בכל פלטפורמה אפשרית

אפשר לקחת את זה לנושא של ראליטי.

לצורך העניין אם תסתכלו על הפרקים שהאנשים

הכי אוהבים בתוכניות ראליטי אם זה האח הגדול לדוגמה

זה מה שנקרא התעודת זהות, הכניסה של הבית

הסיפור חיים של אותו דייר שאנחנו הולכים לראות אותו יום-יום בטלוויזיה זה ממש סטוריטלינג

אנשים אוהבים לראות מה קורה אצל אנשים אחרים.

בשביל זה תשימו לב אנשים נכנסים לאינסטגרם לראות את הסטורי של מה אנשים עושים.

כנראה שהדבר הזה מעניין כמויות אדירות של אנשים ובטוח זה מעניין לקוחות שלכם.

אז בעזרת סיפור טוב, ולא כמובן זה לא חייב להיות עשינו ככה וככה.

זה צריך להיות מסופר כמו שצריך הסיפור צריך שיהיה לו התחלה

איזה טוויסט באמצע ואיזה סוף. או איזה משהו שהיה לא טוב ופתאום הוא נהיה טוב.

משהו שהייתי בן-אדם רע ועכשיו אני בן-אדם טוב.

אפשר להפליג עם זה למיליון ואחת כיוונים וזה פשוט עובד.

תנסו את זה אני מאוד מאוד ממליץ.

אני רוצה שקצת נעבור לדוגמאות כדי שנרד יותר לנושא של קופירייטינג

איך באמת זה משהו שעוזר להעביר מסר בצורה הרבה יותר חזקה.

ניקח דוגמה מעולם ההמבורגרים.

במקרה הזה של ברגר קינג שה-brief של ברגר קינג באותו קמפיין

זה היה קמפיין שעלה יחסית לא מזמן שעשה רעש מאוד גדול.

בקמפיין של ברגר קינג הם הציגו את ההמבורגר שלהם עם ירוקת עליו.

המבורגר שהתקלקל וממש נהיה בו ריקבון.

זה באמת עשה רעש מאוד מאוד גדול איך באמת אתם מציגים את ההמבורגר שלכם בצורה כזאת מזעזעת ומגעילה.

ומה שהם רצו להעביר באותו מסר זה שההמבורגר שלהם עשוי מחומרים ללא חומרים משמרים.

זאת אומרת שאם נגיד הם לוקחים את ההמבורגר

הם רצו להשוות את זה בעצם למקדונלד'ס שאם לוקחים את ההמבורגר שלהם

שמים הוא יישמר ואם לוקחים את ההמבורגר של ברגר קינג ושמים אותו במקום הוא פשוט נרקב כי הוא ללא חומרים משמרים.

אז על הקמפיין הזה ספציפית היה המון המון רעש של איך אפשר להציג דבר כזה וזה לא מוכר וזה לא נראה טעים אבל אי אפשר להתעלם מקמפיין.

ופשוט זה משהו שהוא כל כך שונה בנוף של לראות עוד פעם את ההמבורגר עם החסה שליטשו אותה ועם הגבינה שנוזלת זה משהו שראינו כל כך הרבה פעמים שאנחנו פשוט מדפדפים את זה.

אבל שפתאום אנחנו רואים איזה רעיון שמעביר מסר מאחוריו אז פתאום זה עוצר אותנו ואנחנו אומרים

"אוקיי יש פה משהו שונה. אני אכנס אני אראה מה זה הדבר הזה."

ופתאום אם אנחנו מסתכלים על פייסבוק שאנחנו באמצע שאנחנו גוללים אז אנחנו פתאום עוצרים.

אם זה פתאום על שלט חוצות שפתאום אנחנו אומרים בואהנה מי עשה את הדבר הזה? זה מזעזע.

אין מה לעשות זה תופס את תשומת הלב

יש לסת' גודין אחד מאבות השיווק והפרסום גורו של שיווק ופרסום, ספר שנקרא 'פרה סגולה'.

בספר הזה בעצם הוא מדבר על ייחודיות.

שהוא אומר פרה סגולה זה אומר שאם נגיד יש עכשיו מרעה של פרות וכל הפרות נראות אותו דבר אבל אם פתאום

בין כל הפרות שנראות אותו דבר תהיה שם פרה סגולה אז זה משהו שיהיה קשה להתעלם ממנו.

אז תחשבו איך באמצעות הקופירייטינג או סטוריטלינג

באמצעות איזה ויז'ואל אתם באמת יכולים לייצר פה משהו שיבלוט.

ואני לא מדבר רק על צבעים רועשים או משהו כזה. זה חייב להיות מסר, זה חייב להיות איזה משהו שיעשה errorim

אני קורא לזה לעשות errorim בראש של מי שרואה את הדבר הזה. שיגיד

"בואנה מה זה הדבר הזה מי עשה את זה?" פשוט המסר מחלחל הרבה יותר עמוק.

בחלק הזה אני רוצה לתת לכם טיפ נחמד, שאני מאוד אוהב ליישם אותו וזה טיפ

ללכת ולראות הופעות סטנדאפ ולנסות לפרק את מה שמצחיק את הקהל.

אני אסביר את זה. אם נגיד אתם רואים נגיד הסטנדאפ מחולק לכל מיני דברים שמצחיקים את הקהל.

זה יכול להיות משהו שהוא מאוד מאוד הזוי בהגזמה נגיד שחר חסון אם אנחנו לוקחים אותו

יש לו פתאום הוא מפליג בדמיון שלו לאיזה משהו והוא כאילו שואל את הקהל אפילו אתם אתה איתי אחי?

ובאמת מפליג איתם בדמיון ובראש המשוגע שלו וזה הופך להיות משהו מאוד מצחיק.

אם אנחנו לוקחים עוד דוגמה של איך אנחנו יכולים ליישם את זה בקופי שלנו ובמסרים השיווקיים שלנו זה דברים מחיי היום-יום ובנוסף לא רק בקופי אלא גם סטוריטלינג

זה נגיד יש סטנדאפיסט בשם בן בן ברוך שהוא נגיד נתן את הדוגמה עם תחנת הדלק, שמישהו שאל

"יש מים מזוקקים?" והוא אומר לו "לא אין".

אז הוא אומר לו "מה אין בכלל?"

אז אומר לו "לא אין בכלל"

"מה בכלל בכלל"?

זה משהו שכולם מכירים ופתאום משהו מחיי היום-יום שלך שאתה אומר בואנה.

וזה משהו שקרה לכולם. או נגיד דברים שהוא נתן מהבית. אם זה "שמתם לב שלפני תמי 4 לא היה תמי שלוש?"

זה דברים שפתאום אתה אומר לעצמך

"בואהנה איך הוא איך הוא חשב על הדבר המטומטם הזה?"

אבל זה משהו מהמציאות משהו מחיי היום-יום.

אם נגיד יש לכם איזה משהו שהוא מדבר לקהל גם אם זה קהל לוקאלי תמיד יש איזה סלנגים מקומיים או כל מיני דברים שהם מה שנקרא חמים באזור

שכולם מדברים עליהם. אפשר להשתמש בזה כדי למנף מסר שיווקי.

שזה בדרך כלל מאוד מאוד תופס.

אז באמת הטיפ הוא תראו הופעות סטנדאפ

ראו מה מצחיק את הקהל ותנסו לפרק מה באמת הצחיק את הקהל שם?

איזה דברים נגעו?

זה משהו מחיי היום-יום?

האם זה משהו שהוא מאוד מאוד הזוי?

זה בן-אדם שכולם מכירים שפתאום היה איתו איזה משהו מצחיק?

נגיד ארץ נהדרת כבר אני לא יודע חמש עשרה עונות או לא יודע כמה עונות שיש להם.

הם פשוט לוקחים דברים שפוליטיקאים אומרים באיזה ריאיון

מוציאים את זה מהקשרו ומריצים על זה פרקים שלמים ודאחקות ומה שאתם לא רוצים.

תראו איך אפשר לקחת את זה ולהשתמש בזה כדי לתפוס את התשומת לב של הקוראים שלכם

של הצופים שלכם- יש לזה כוח והשפעה מאוד חזקה.

אז בואו נדבר קצת RTM בכל הנוגע לנושא של סטוריטלינג וקופירייטינג.

אז מי שלא יודע מה זה RTM זה Real Time Marketing.

וזה עוד כלי ועוד משהו שאנחנו יכולים להשתמש בו.

אם אנחנו רואים שיש משהו שהוא מאוד מאוד בוער ברשתות ומתחיל לצוף

אז אנחנו יכולים לתפוס על זה טרמפ ולנסות באמצעות הדבר הזה לתפוס את תשומת הלב של הקוראים שלנו.

לדוגמה בעת ההקלטה של הפודקאסט הזה היה איזה דאחקה שנאס"א הוציאו:

שאם מעמידים מטאטא ומשהו עם כדור הארץ שמסתובב אז המטאטא עובד. 

כמובן שהם הוציאו הודעה שזה הכל בצחוק וזה לא באמת

אבל אנשים באמת בבתים שלהם התחילו להעמיד מטאטים ואם נגיד יש איזה סתם דוגמה חנות סטוק שמוכרת את כל הציוד הזה לבית הם יכלו להעמיד את כל המטאטים שלהם בשורה ולעשות לא יודע דומינו מזה.

אפשר לקחת רעיונות ודברים שרצים ברשת וללכת איתם לקצה.

זה פשוט יכול לעצור ופשוט זה יכול גם לזכות לשיתופים, ללייקים

לתיוגים ובסופו של דבר מה שאנחנו מחפשים מזה זה גם את החשיפה וגם את המכירות בסופו של דבר.

אבל חשוב להבין שאם אין חשיפה אז כמובן שלא יהיו מכירות אז צריכים להכיר אותם

צריכים מתחבר למה שאנחנו עושים.

אז יש לזה המון כוח להשתמש נגיד בRTM בקופי שלכם.

זה משהו שאפשר באמצעותו להעביר מסרים בצורה הרבה יותר אקטואלית בצורה של דברים שבוערים היום.

אז תשתמשו בכלי הזה.

עוד בהקשר של סטוריטלינג וקופירייטינג אני רוצה לדבר עכשיו על כותרות.

הרבה נוטים לזלזל בכותרות אבל יש לזה משקל מאוד מאוד קריטי שזה נוגע לקליקים אם זה בדיגיטל או אם בכלל ישימו אליכם לב

אם זה בכל פלטפורמה אחרת.

אם נסתכל על ההיררכיה של מה שתופס את העיניים של הלקוחות בדרך כלל

זה משתנה כמובן מפלטפורמה לפלטפורמה, אבל בדרך כלל אם אנחנו מדברים סתם דוגמה על פייסבוק

זהו תהיה התמונה שתעצור אותנו בתוך הפיד

לאחר מכן אנחנו נקרא את הקופי שיהיה רשום מעל התמונה או בכותרת ואחרי זה אם שני הדברים האלה שכנעו אותנו אנחנו נעבור לקרוא את שאר הטקסט.

אז תבינו כמה משמעות יש לכותרת: היא צריכה להיות קצרה

אבל מספיק מעניינת כדי שהאנשים יתקדמו הלאה.

עכשיו גם בנושא של הקופי אנחנו צריכים תוך כדי שאנחנו כותבים אם זה פוסט בפייסבוק או אפילו פיד אינסטגרם או אפילו אם זה מודעת אדוארדס לגוגל

אנחנו צריכים להבין איפה התשומת לב ואיפה העיניים של  הלקוחות הפוטנציאלים שלנו נמצאים בפעם הראשונה ואחרי זה לאן הם ממשיכים

ואנחנו צריכים לסגור איתם מעגל של עניין שהם יעברו משלב לשלב.

שאנחנו בכל שלב נוכל לגרום להם להמשיך לקרוא ולהתקדם איתנו לעומק המסר.

להתקדם איתנו בהמשך הסיפור שלנו. אז גם אם זה סיפור אז אנחנו צריכים להתחיל ולהגיד

סתם דוגמה:

כל פעם לזרוק איזה רמיזה של מה הם יקבלו בהמשך הסיפור אם הם ימשיכו לקרוא.

מה הערך שהם יקבלו. 

זאת אומרת שאם נגיד עכשיו התחלתם משכתם בתמונה העברתם לכותרת אז כבר מה שנקרא בהתחלה אתם צריכים להגיד להם

"ובהמשך הסיפור פה אתם תקבלו ככה וככה"

ואז תמשיכו להעביר עוד מסרים אחרי שהם קיבלו ככה וככה

"ושווה לכם לקרוא עד הסוף כי בסוף יש לכם.."

לייצר שרשרת של עניין ולהחזיק את הצופים אתכם.

היום התשומת לב היא מאוד קצרה. הרשתות, הטלוויזיות כולם נלחמים על תשומת לב של הגולשים וזה גם אם הצלחתם לעצור אותם יכול להיות שאיבדתם אותם בכותרת.

וגם אם הצלחתם לעצור אותם בכותרת יכול להיות שבפסקה הראשונה כבר איבדתם את הלקוח.

אז אתם צריכים לשמור על מסלול שאתם מעבירים משלב לשלב ותמיד לשמור על עניין

תמיד לשמור על הדברים מעניינים.

"מה אתם הולכים לקבל, למה שווה לכם להמשיך לקרוא"

תשתמשו בזה, זה אחד הדברים החשובים, כי אם עצרתם מישהו זה עדיין לא אומר כלום.

אם הוא קרא את הכותרת- זה עדיין לא אומר כלום.

אתם צריכים את מלוא תשומת-הלב כדי להעביר את כל המסרים שלכם אחרת זה משהו שמתפספס.

אז תמיד תראו איך אתם באמת יוצרים שרשרת מלאה שאתם יודעים שמי שאתכם הוא באמת אתכם.

דבר חשוב שאני רוצה להגיד בקשר לסטוריטלינג זה

צריך לדעת לספר את הסיפור האמיתי בצורה מעניינת ולא להמציא איזה סיפור מופרך.

בסופו של דבר, חשוב להבין שיכול להיות שהמצאתם איזה סיפור שמנותק מהמציאות.

אבל אנחנו מכירים ממבחן המציאות שבאמת כל שקר בסוף מתגלה.

אז חשוב לדעת לספר סיפור אמיתי בצורה מעניינת וזה משהו שהוא אפשרי.

לא צריך לשקר פה צריך להיות אמיתיים, צריכים צריך להיות אותנטיים.

לפעמים, ואני יכול להבין את זה

אנשים אומרים כזה "אני? מעניין? אני הכי משעמם, אני הכי סטנדרטי."

אבל תבינו החיים שלנו הם דבר באמת פסיכי.

אם עכשיו בזמן הקלטת הפרק אנחנו נמצאים בזמן משבר הקורונה

תראו מה קורה מסביב אנחנו כותבים פה את ספרי ההיסטוריה.

אנשים סוגרים עסקים ויש סיפורים וזה נראה להם כל כך טריוויאלי כי זה החיי היום-יום שלהם אבל הם לא מבינים שמה שהם עוברים בחיי היום-יום

יכול להיות סיפור מדהים רק אם יספרו את זה נכון.

אז לא צריך עכשיו להמציא איזה סיפור על איזה חייזרים שנחתו וחטפו אותך וראית בחזון שלך שאתה צריך לפתוח חנות סטוק.

זה יכול להיות משהו שהוא אמיתי שקרה לכם באמת ופשוט לספר את זה בצורה נכונה ומעניינת

יהיה לזה הרבה יותר פגיעה וזה ייראה הרבה יותר אמיתי והרבה יותר אותנטי מסתם להמציא.

עוד טיפ שאני רוצה לתת לכם וזה גם מתקשר גם לעולם הסטוריטלינג ו גם לעולם הקופירייטינג  וזה אחד הדברים שהכי עובדים תמיד.

סטוריטלינג מניע רגש

רגש הוא אחד הדברים שאם אנחנו מצליחים להעביר אותו בצורה טובה, יש לזה אימפקט אדיר.

אני לא מאמין שמישהו יודע באמת איך האלגוריתם של פייסבוק עובד

אבל אנחנו כן יכולים לזהות שפוסטים ששטופים ברגש זה משהו שמתקדם הרבה יותר טוב מכל דבר אחר. 

זה משהו שכל מי שמשווק או נוגע בפלטפורמה או נמצא מספיק זמן בפלטפורמה

קל לזהות את זה.

אז אחד הדברים שרושמים קופירייטינג אפשר להשתמש בכלי הזה לדברים מה שנקרא 'נשק יום הדין'.

ברגע שאתם מרגישים שיש איזה פעולה שאתם צריכים, שאתם אומרים

"אין אני חייב שמשהו יעבוד לא משנה מה" תשלפו את הנשק יום הדין הזה.

תשתמשו במשהו שהוא מאוד מאוד רגשי שהוא מאוד אמוציונלי זה משהו שיש לו תמיד אימפקט מאוד חזק.

כמובן אם נגיד תשתמשו בזה לא בחוכמה וכל הפוסטים שלכם או כל הדברים שתשווקו יהיו מלאים ברגש זה פשוט לא יראה אמין, ופשוט עם הזמן תאבדו את האמון של הקוראים שלכם ושל האנשים שלכם.

אבל באמת לשמור את זה לימים שבאמת צריך עכשיו לעשות פעולה שחייבים שהיא תעבוד.

אז באמת אם מדובר בקופירייטינג או בסטוריטלינג תשתמשו בכלי של הרגש.

תראו איך אתם מצליחים לסחוף את הקהל עם המון רגש. תעטפו אותו ברגשות שלכם

תבנו איזה סיפור מרגש שבסופו קורה איזה משהו שמה שנקרא לא משאיר אף עין יבשה.

זה משהו שהוא יכול להביא פיצוץ בכל פלטפורמה שתבחרו לפרסם בה.

אז זה משהו שאני רואה אותו תמיד תמיד עובד.

אם נגיד יש איזה חוק וטיפ ברזל שאני יכול להגיד מהניסיון שלי שברוב המקרים יעבוד.

אם משתמשים בו בחוכמה כמובן. זה כל הנושא של רגש. אז כמובן שתשתמשו בזה בחוכמה.

אז בחלק האחרון של הפרק אני רוצה לתת לכם כמה דוגמאות אחרונות שייתנו לכם השראה לכל הנושא של סטוריטלינג וקופירייטינג.

יותר במקרה הזה סטוריטלינג של באמת איזה אגדות אורבניות כאלה שבסופו של דבר נועדו כדי למכור יותר.

דוגמא ראשונה שאני רוצה לתת לכם זה:

כל האוהבי בשר הקרניבורים בטח מכירים את הסוג בשר שנקרא וואגיו ואם נגיד עכשיו יגידו להם מה זה וואגיו?

הם יגידו 'זה גידול של זן מסוים שגדל ביפן ולפרות האלה עושים מסאז'ים כל היום והן שותות בירה ועוד כל מיני סיפורים ודברים שאנשים מכירים.

אז אני מצטער אם אני שובר לכמה אנשים כמה מיתוסים אבל מדובר בסטוריטלינג כמובן.

הדבר הזה גם מאוד מאוד נפוץ בעולם האלכוהול.

כל אם יש ברמנים או כאלה שהיו ברמנים בעברם- יש כל מיני קוקטיילים עם שמות מסוימים שבאמת ממש נתנו סיפור מסביב לקוקטיילים האלה.

יש את הקוקטייל האגדי מרטיני, ויש את הסיפור על צ'רצ'יל שהיה פעם איזה אגדה כזאת שמרטיני למי שמכיר ומי שלא מכיר זה משקה שמעורבב עם ג'ין וורמוט שזה תערובת של יינות.

הייתה איזה מן אגדה כזאת שמי שיותר גבר שותה עם כמה שפחות ג'ין.

יש איזו אגדה שאומרת שצ'רצ'יל היה כזה גבר שהוא הגיע לברמן אז הברמן היה מוזג לו ג'ין.

היה פשוט מסובב את הבקבוק של הוורמוט מסביב לכוס שלו ולא מוזג לו. 

אם זה קוקטייל שנקרא screwdriver מברג.

שהסיפור. היה שהיה איזה פועל בניין שהיה מגיע היה מזמין וודקה עם תפוזים או לא זוכר בדיוק מה יש בקוקטייל הזה.

הוא היה תמיד מערבב את הקוקטייל שלו עם המברג שהיה לו בכיס.

וקיימים באמת מסביב לכל כך הרבה מוצרים שאנחנו משתמשים בהם בחיי היום-יום שלנו, סיפורים. 

עוד סיפור מאוד מוכר שעכשיו עולה לי זה קורונה עם כל הנושא של הלימון בפנים ואיך הלימון מגיע כדי להרחיק זבובים.

כדי לשים את זה עם מלח ולשתות.

יש באמת בכל תחום שתבחרו יש סיפור של איזה אגדה אורבנית כזאת.

לפעמים זה באמת אמיתי אבל לפי איך שזה עובד ולפי איך שזה עובר אפשר לראות שזה סיפור שיווקי שיצרו אותו.

ובאמת אני רוצה לסגור בתגובה האחרונה לפני שאנחנו באמת נכנסים לסיום הפרק.

יש את כל הנושא הזה שמציעים נישואים עם טבעת יהלום וקוראים ברך.

עכשיו גם הדבר הזה שכולנו עושים את זה עד היום, זה מהלך שיווקי ממה שאני זוכר

או שזה סיפור על מהלך שיווקי- שהייתה חברה שרצתה לקדם את המכירה של הטבעות יהלום שלה ובאמת הם עשו איזה מהלך שיווקי שזה היה הנושא במרכזו וראו מפורסמים שעושים את זה וזה משהו שבאמת הוטמע בסופו של דבר ואנחנו עושים את זה עד היום.

אז זה עוד סיפור שרץ הרבה והרבה אנשים מכירים אותו.

לסיפורים בסופו של דבר יש כוח- צריך לדעת להשתמש בזה וצריך לבנות את מה שנקרא את האגדה האורבנית הבאה על המותג שלנו.

מה שאנחנו רוצים להעביר זה נשמר ואנשים זוכרים את זה להרבה יותר זמן. זה כלי מאוד מאוד חזק.

אז באמת זה סטוריטלינג וקופי אלו שאפשר לדבר עליהם עוד שעות

אבל כל פרק הוא באיזור החצי שעה אז אנחנו באמת צריכים לסיים.

אז אני רוצה להגיד לכם תודה רבה רבה שאתם איתי כל שבוע. מאזינים ולומדים ביחד איתי. 

אז הפודקאסט נמצא כמובן בכל אפליקציות הסטרימינג, נמצא גם ביוטיוב, נמצא באתר שלי.

יש באתר בלוג שאמנם אני כתבתי אותו אבל אני גם רוצה להמליץ עליו שאני באמת כותב שם משתדל על בסיס שבועי מאמרים וכל מיני מדריכים.

אז מי שרוצה להעשיר את הידע שלו בנוסף לפודקאסט עם כל מיני מדריכים אז אני ממליץ לכם להיכנס לאתר שלי. פשוט תחפשו רועי ריבק בגוגל.

אז תודה שהייתם איתי עד כאן

נתראה בפרקים הבאים, להתראות. 

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש