פרק 8 - קריאטיביות, יצירתיות ומחשבה מחוץ לקופסא

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק השמיני בפודקסט לבן על שחור דיברתי על קריאטיביות ומחשבה מחוץ לקופסא.

נתתי דוגמאות ורעיונות ליישום.

נושאים מתוך הפרק:

למה מסרים קריאטיבים מצליחים לחדור את הרעש יותר?

מה הפעולה הפשוטה שתגרום לכם לחשוב קצת אחרת ועם הרבה קריאטיביות?

איך ״מפלפים״ את הלקוחות אבל בקטע טוב 😉 איך יוצרים חשיפה, קהל חדש ואחלה תוכן, וגם מהלך שיווק לדוגמא.

עולם התוכן שלנו יכול להיות רחב יותר אם רק נקשר אותו לתחומים חופפים.

האם כולם יכולים להיות יצירתיים וקריאטיבים?

למה כשכולם עושים זיג תעשה זאג?

מה הקושי הגדול בלפצח בריף וקריאטיב לפי מרטי נוימאייר? 

תמלול הפרק:

פרק שמיני של הפודקאסט לבן על שחור, שיווק, מיתוג, אסטרטגיה ודיגיטל.

הפרק הזה אני רוצה לדבר איתכם על קריאטיביות וחשיבה מחוץ לקופסה.

והנושאים שאנחנו נעסוק בהם ונדבר עליהם בפרק הזה זה איך בתור משווקים ואיך בתור בעלי עסקים חשוב שלפעמים נמצא את הדרך להגיע לקהל היעד בדרכים שהן יותר יצירתיות.

בדרכים שהם יחדרו את כל הרעש הפרסומי ויצרו לנו בעצם יתרון- זכירות.

ובסופו של דבר גם יביאו את התוצאות בשטח.

אז אנחנו עוברים למוזיקה ומתחילים עם הפרק. 

אז מתחילים.

הדבר הראשון שאני רוצה לדבר איתכם עליו זה למה מסרים קריאטיביים חותכים את הרעש הרבה יותר.

אנחנו נמצאים, ודיברתי על זה ואני אמשיך לדבר על זה גם הרבה, אנחנו נמצאים בעולם ממש רועש. 

זאת אומרת, שאם אנשים נכנסים היום לסושיאל מדיה או אפילו רק יוצאים לעשות נסיעה עם הכביש יש בילבורדים.

יש מלא פרסומות באינסטגרם ובפייסבוק וקשה מאוד מאוד היום לתפוס את תשומת הלב של הקהל הפוטנציאלי שלנו.

 עכשיו, אם משתמשים במסרים שהם יותר קריאטייבים, מסרים שהם יותר מעניינים, מסרים שהם יכולים לתפוס יותר את תשומת הלב, אז ככה הסיכוי שלנו לחדור את הרעש הפרסומי, הגדול שיש הולך וגדל.

אז, איך אנחנו בעצם עושים את הדבר הזה עם קריאטיביות? 

איך אנחנו בעצם לוקחים מסר שהוא מאוד פשוט ושאנחנו רוצים שהוא יהיה מאוד ברור ואיך אנחנו איתו מנסים לחדור את הרעש.

אז, אפשר תמיד בכל נושא לקחת מסר מסוים ולהציג אותו, כמו שנקרא, פשוטו כמשמעו. 

להציג אותו הכי פלאט (Flat), הכי שטוח ופשוט להגיד את מה שאנחנו רוצים להגיד.

אבל בסופו של דבר המסר הזה הוא משעמם והוא פשוט נבלע בכל הרעש.

אבל ברגע שאנחנו מצליחים למצוא איזה דרך יוצאת דופן להציג את זה, הסיכוי באמת הולך וגדל.

עכשיו, בדרך כלל שמדברים על מסרים קריאטיביים, בדרך כלל, או בכלל על מחשבה מחוץ לקופסה, הרבה פעמים קל לקחת את זה יותר לנושא של פרסום ולא של שיווק.

ולראות איך באמת לחדור באמצעות מודעה מסוימת, אם זה בפייסבוק, באינסטגרם או בבילבורד את הרעש.

 אבל אני רוצה לתת לכם דוגמה שהבאתי ללקוח שעשיתי לו ייעוץ השבוע.

איך באמת אפשר להשתמש במה שאתה עושה בסדר היום שלך

איך לקחת את זה ולהצליח לרגש את הלקוחות וליצור איזה משהו מאוד קטן, אבל שהוא יוצא עם הרבה קריאטיביות ויציאה מהקופסא.

לאותו לקוח יש מספרה, שהמספרה הזאת פופולרית מאוד בקרב, מה שנקרא, בני נוער- יותר עד גיל 18, חיילים- מאוד מאוד פופולרי וקצת אחרי.

יש כמובן את הלקוחות שנשארו עשור עם אותו הספר והטיפ שנתתי לאותו הספר זה בעצם לצאת מהמספרה.

כי בתור אנשי מקצוע, מאוד קל לנו להיות את… הביצועיסטים והעובדים, שבתוך העבודה עצמה, אבל חשוב להבין שאנחנו גם בסופו של דבר, לא רק אלה שמבצעים את העבודה בפועל.

אנחנו גם המשווקים בד"כ של העסק.

אם מדובר בעסק קטן אנחנו גם אלה שצריכים לחשוב על רעיונות ואלה שצריכים לקדם את העסק קדימה ואלה שצריכים לחשוב על העתיד של העסק.

אז באמת לאותו ספר יש גם כמה עובדים, אז הוא באמת יש לו את האפשרות לפעמים לצאת מהמספרה ולא לספר בעצמו.

לבחור לעשות את זה כי יש מי שיתן את הגיבוי, אז יש לו את הפריבילגיה הזאת.

ואותו טיפ שהבאתי לאותו הספר, כמו שאמרתי, זה לצאת החוצה מהמספרה.

מה הכוונה?

הכוונה היא למצוא זמן שאתם יכולים לצאת מהמקום העבודה שלכם ולהסתכל על התמונה הכוללת. 

להסתכל על התמונה בגדול, על המאקרו.

ולא לא להיות שקוע בעבודה ולספר עוד בנאדם ועוד בן אדם או כל דבר שאתם עושים.

אז כשאתם יוצאים החוצה אתם פתאום יכולים להסתכל על הדברים מרחוק, ועל הדברים עם ראש נקי.

 אז באותו רגע הבאתי לו גם כל מיני טיפים שהוא כבר יישם במספרה, ואני רוצה לשתף אתכם בדברים עם המון קריאטיביות ויצירתיות שהבאתי לו

אולי באמת תצליחו לקחת חלק מהדברים וגם ליישם אותם אצלכם.

אז כמו שאמרתי, הקהל שלו הוא בעיקר צעיר, קהל של אנשים שאוהבים לבלות, חשוב להם המראה החיצוני.

אתם יודעים איך הטווח גילאים של, נקרא לזה, בין גילאי 16 על 24, מתנהג ומה אופי הפעילות שלו.

אז סתם דוגמה לפעולה פשוטה שיכולה להוסיף הרבה- הצעתי לאותו הספר שהוא באמת יכול כל יום חמישי להביא איזה בקבוק אלכוהול למספרה ולעשות מה שנקרא צ'ייסר פתיחת סופ"ש עם הלקוחות. 

כמובן שכולם יהיו מגיל 18 ומעלה ולעשות איזה צ'ייסר של "מתחילים את ה סופ"ש אצלנו במספרה".

עכשיו אותן התגובות, הוא באמת עשה את זה כבר בין 4-5 פעמים, ואותו התגובות שהוא קיבל, הפידבק שהוא קיבל מהלקוחות שלו, זה שהם כל כך אהבו את זה.

באמת אוטומטית מה שקרה זה שכל כל הלקוחות, לא כל הלקוחות, אבל הרבה מהלקוחות, הוציאו טלפונים והעלו את הצ'ייסר שהם עשו בתוך המספרה והעלו את זה לסטורי שלהם.

אז אמנם זה מדובר בפעולה מאוד פשוטה, אבל תחשבו שמצד אחד הלקוחות קיבלו משהו אקסטרה, הם קיבלו משהו שכיף לקבל.

הקריאטיביות ברעיונות תרמו לאווירה באותו אחר הצהריים או צהריים ביום חמישי במספרה.

ועוד דבר חיובי כשהוא קיבל מאותו המעשה זה שהם העלו וצילמו והעלו את זה לסטורי.

אז הוא קיבל גם פרסום בחינם.

הפרסום הזה הוא הכי טוב שיש בגלל שהוא מאוד אותנטי ומאוד חי את הרגע. 

זה לא איזה משהו שהם התבקשו לעשות או משהו שקורה בצורה טכנית, אלא מאוד אותנטי ומאוד אמיתי, ואנשים אוטומטית מרגישים את זה, אומרים

 "וואלה.

איזה כיף.

איזה אוירה סבבה זה ביום חמישי.

גם מה שנקרא לצאת חתיך ומגניב וגם לעשות איזה צ'ייסר לקבל את ה סופ"ש ולצאת לאיזה בר בערב לשתות את הבירה שלי". 

אז זה פעולה מאוד מאוד קטנה.

אבל בסופו של דבר היא עושה הרבה לבית העסק.

עכשיו, את כל הדברים הקטנים האלה והכיפיים, אפשר להגיע אליהם באמת, כשמתרחקים מאזור העבודה ויוצאים לחשוב ביותר גדול.

שיוצאים לחשוב על המאקרו ולא נמצאים בעשייה של הדברים הקטנים אז אפשר להתפתח.

אז כמובן שזה לא נגמר רק בצ'ייסר ביום חמישי.

הסברתי לו שמאוד מאוד חשוב לרגש את הלקוחות וקריאטיביות עוזרת לזה

הרי כולם, מי שספר בדרך כלל גם יודע לספר מי שיש לו ניסיון ולא חסר.

בבאר שבע, אני גר בבאר שבע ולא חסר בבאר שבע מספרות וספרים טובים.

סביר להניח שלא משנה איפה הלקוח יסתפר, בוא נקרא לזה 80-90 אחוז מהמקרים יספרו אותו יפה ולטעמו.

אבל האקסטרות זה מה שקיים במקום אחר.

לפני שהגענו למהלך הזה דיברנו על מה קורה עם הבן אדם שנכנס לתוך המספרה.

האם ישר נותנים לו את ההרגשה שהוא שהוא רצוי במקום?

נותנים לו הרגשה טובה?

האם אומרים לו שלום בכניסה?

באמת מה ששימח אותי לשמוע זה שבאמת כל לקוח, אם זה ותיק או חדש, כל אחד מהצוות אומר לו שלום ומקבל את פניו, מציע לו לשתות אספרסו וכן הלאה.

באמת הדברים הקטנים האלה, של להרגיש רצוי ומקבלים אותך, זה משהו מאוד חשוב.

באמת שניתחנו את כל הנושא הזה ודיברנו על זה אז דיברנו על המספרות האלה שיש איזה פקידת קבלה עם פנים זועפות.

שאתה מגיע לספר במספרה שאין בה את האווירה ואת האקסטרה ואת החמימות:

קראנו לזה "עוף קפוא".

אתה מגיע, יושב על הכיסא ויושב מכווץ על הכיסא ומחכה לתור שלך, מסתפר, מקבל אחלה תספורת אמנם אבל יוצא, ואתה אומר לעצמך "וואי איזה באסה שאני צריך ללכת להסתפר"

זה הופך להיות מטלה.

אבל ברגע שכיף לך להגיע למקום ואתה יודע איזה פרצופים אתה רואה וכולם סבבה איתך וכיף, אז אתה מחכה ללכת לשם.

זה אותו המוצר אבל הוא שונה לחלוטין בין אחד לשני.

אני מקווה שהצלחתי להעביר את הנקודה הזאת.

אז עוד כמה פעולות שהצעתי לו לעשות זה בגלל שמדובר על אנשים צעירים.

אמרתי לו ששווה לו באמת קראתי לו בשפה הסלנגית של העניין, אתה צריך "לפלפ" את הלקוחות שלך. 

אתה צריך להגניב אותם, להטריף אותם. אתה צריך שהם יגידו:

"בואנה, אתה משוגע, אבל בקטע טוב".

אמרתי לו ברגע שאתה יוצא שעם המספרה עברת ליד, לא יודע, חנות שמוכרת פירות וירקות, תביא אבטיח, תחתוך, את זה תוציא לכולם. 

אתה יושב במספרה פתאום מקבל אבטיח.

וואלה כיף.

אתה פתאום תביא להם איזה סוכריות גומי ואיזה משהו מתוק.

אז בחמישי, אמרנו צ'ייסרים ולפעמים עברת ליד מאפייה

אז תביא בורקסים.

איזה כיף זה בורקס?

יש מישהו שלא אוהב בורקסים?

בקיצור, השמיים הם הגבול שמה שאפשר לעשות.

ותבינו מדובר בכסף מאוד קטן, אבל תחשבו על התחושה של אותו לקוח שבאמת מקבל את האקסטרה, שבאמת הוא רואה שעושים בשבילו מעל ומעבר ומשתתפים.

כאילו יש לזה פשוט, פשוט הרגשה טובה שזה נותן.

עוד רעיון שאני רוצה לספר לכם עליו, זה מהלך שעשיתי שאני במקום שאני מנהל שיווק בו.

לבר קוראים "רכבת צפון", הוא נמצא בבאר שבע.

אותו בר הוא גם פונה לגילאים של בני 19 עד גילאי 24, 25 זה ה-core (ליבה), זה הלב של הקהלים שמגיעים לאותו בר.

 כל מי שמכיר את תחום הפנאי והבילוי יודע שסופ"ש חזק, באמצע השבוע קצת יותר קשה, ויותר קשה להביא לקוחות. אלה, ימים שהם פחות פוטנציאליים לבילוי.

במיוחד שהקהל שלך, הליבה, הם חיילים לקראת שחרור וחיילים בני 19 עד גיל 21, שם הרבה פעמים גם לא בבית בימים האלה והם יותר בבית בסופ"שים.

באמת, אחרי הרבה ניסיונות והכל עכשיו חשוב להבין שמדובר בבר מאוד מצליח שקריאטיביות מנת חלקו בכל מהלך

זאת אומרת שאם נגיד אתם רוצים לשמור מקום ליום חמישי או ליום שישי או מוצ"ש אתם תצטרכו להזמין מקום שבוע או שבוע וחצי מראש כי באמת המקומות נתפסים מהר.

 אבל אין מה לעשות, באמצע שבוע צריך לעשות כל מיני מהלכים כדי למשוך, כדי להביא יותר אנשים וליצור באמת את הערב שמצליח לייצר אווירה.

אז אותו המקרה, באמת, היה לנו כל מיני מבצעים שבועיים.

ובאמצע שבוע, אתם בטח מכירים יש "שעות שמחות.

יש 1 + 1 עד שעה מסוימת וכל מיני דברים כאלה.

הרעיון שעשינו שבאמת הוא ממש חדש, אבל הוא מתחיל לתפוס מאוד יפה.

קראנו לו "קוקטייל סטורי" בשני.

עשינו תפריט קוקטיילים חדש עם בחור מאוד מוכשר בשם נועם.

את תפריט קוקטיילים אז זה רצינו להשיק בצורה שבאמת כל העיר תדע.

כאילו כל קהל היעד ידע, יותר נכון,  אנשים הצעירים יותר שברכבת צפון יש אחלה קוקטיילים.

טעימים, מוגשים יפה.

כיף להגיע לבלות.

אז יצרנו ערב קונספט נקרא לזה שנקרא "קוקטייל סטורי" בשני.

באותו ערב מה שעשינו זה שאמרנו שכל מי שמגיע או מגיעה לבר ביום שני מזמינה איזה קוקטייל שהיא רוצה מהתפריט קוקטיילים.

מעלה אותו לסטורי באינסטגרם.

מתייגת את הבר "רכבת צפון" באינסטגרם.

מתייגת את ההאשטאג "קוקטייל סטורי בשני"

ומקבלת את הקוקטייל הראשון בחינם. 

אותם המהלכים והקריאטיביות יוצרים כמה דברים:

אמנם אנחנו לא משקיעים בזה תקציבים מטורפים בפרסום, אבל פתאום הסטורי והאינסטגרם והשטח מהלקוחות רואים שמעלים את הקוקטיילים ומתחילים לזרום בקרב קהל היעד.

ובאמת משבוע לשבוע אנחנו רואים עוד פרצופים ועוד לקוחות חדשים שמגיעים גם בשביל לממש את המבצע, ובסופו של דבר הם טועמים את הקוקטייל ומבינים שמדובר בקוקטייל טעים ואחלה אווירה של המקום.

באמת יוצרים בסופו של דבר, הדבר הזה יוצר דיבור על ערב שבאמת קורה בו משהו.

במיוחד במקומות בילוי, הווייב ואיך שערב מתנהל וכמה כיף בו- זה מה שקובע את הטון להצלחה שלו.

אז זה באמת עוד איזה רעיון קטן, שגם אולי תוכלו להשתמש בו.

כדי באמת לראות איך אפשר לצאת מהקופסא, ואיך אפשר בדרך ורעיונות יצירתיים, לקחת משהו ולשפר אותו.

אחד הגורמים שיוצרים לנו את המחסום המחשבתי, הגדול ביותר זה שאנחנו, קשה לנו לצאת מהאזור של העסק שלנו.

זאת אומרת שאם נגיד אנחנו רוצים לחשוב על רעיון יצירתי.

אנחנו בדרך כלל מחפשים את זה בתוך העולם שלנו. 

אפשר גם להסתכל קצת מחוץ לעולם שלנו ולראות איך אפשר לקשר אותו לעולם שלנו.

אני אתן דוגמה:

מי שלדעתי עושה את זה בצורה מאוד מושלמת, אבל שוב אנחנו לוקחים מותגים גדולים, אבל אני אתן גם רעיונות למותגים קטנים. 

אם תיקחו את רד בול לצורך העניין, שמדובר במשקה אנרגיה. אך משקה נוטף קריאטיביות ויצירתיות

אבל הם מאוד מאוד נמצאים באזור האקסטרים, זאת אומרת שהם יכולים לממן אירועי ענק של אקסטרים וליצור אירועים משלהם, ויש להם ערוץ משלהם.

בקיצור, הם הם פשוט לקחו את העולם שיכול להשתלב טוב אם המוצר שלהם ויצרו בין החפיפה של שני העולמות עולם תוכן שלם שהוא חדש.

זה משהו שגם עסקים קטנים יכולים לעשות אותו.

זאת אומרת שאם נגיד אתה מאמן כושר אישי אתה יכול ליצור דברים שקשורים יותר לנושא לתזונה.

כמובן שזה ממש מתקשר, אבל לא רק להעלות סרטונים שאתה מאמן ולדבר עם הלקוחות על איך עושים תרגיל יד קדמית או יד אחורית.

אלא באמת גם לחשוב איך איך לוקחים עולמות שהם מקבילים לעולם התוכן שלנו, ואיך אנחנו מיישמים אותם בתוך העולם תוכן שלנו.

זאת אומרת שאם ניקח את אותו מאמן כושר, אפשר באמת לדבר בוידאו על ההרגשה שאתה הרבה יותר רענן בבוקר.

כשאתה מתאמן, הרי אתה יותר עירני.

אז אפשר נגיד בסרטון פשוט להראות מישהו שפשוט יש לו יום שהוא הספיק את הכל ורואים את כל המטלות שלו מסומנות ובאמת הוא הולך לישון בלילה עם סיפוק אדיר.

לא הראיתם פה שום מכשיר, שום אימון משקולות, לא שום דבר שקשור לעולם שלכם.

אבל העברתם כל כך הרבה אימונים ואורח חיים בריא בלי להראות שום דבר שקשור לעולם.

אז לפעמים כדאי זה באמת טיפ ששווה לקחת אותו ולחשוב איך אפשר לצאת מהעולם התוכן שלכם לעולמות אחרים שמתקשרים ולנסות לחבר ביניהם.

 קצת חומר למחשבה בכל הנושא של קריאטיביות ויצירתיות.

וזה משהו שחשוב שכולם ידעו.

לפעמים בתור בעלי עסקים או אפילו משווקים מתחילים שעדיין לא ממוקצעים בעולם הזה וכן רוצים להשתלב בו.

אומרים "עזוב אותי, אני יודע לאמן, אני יודע לספר.

אני יודע לעבוד במקצוע שלי

אבל אני בן אדם לא יצירתי".

קשה לי עם הדבר הזה.

אני קצת לא מאמין בכל הנושא שקשה.

כמובן יש אנשים שהם יצירתיים יותר ויצירתיים פחות.

אבל כל בן אדם אם הוא מתאמן, ואם הוא מפתח..הרי, כל המחשבה ואיך חושבים בצורה קריאטיבית ושונה זה כמו שריר, אפשר לאמן את זה.

 וככל שמתאמנים אתה יכול להשתפר ביחס לעצמך.

עכשיו כולנו יודעים- בעלי עסקים וכן והעולם היום הוא מהיר. ובאמת יש לך המון תפקידים והמון המון דברים לעשות.

אבל ככל שאתה יותר מתרגל ויותר חושב בצורה קריאטיבית ככה הדברים יבואו אליך יותר בקלות בהמשך.

אז, אל תגידו לעצמכם "אני לא יכול, אני לא בן אדם מספיק יצירתי וקריאטיבי

רעיונות לפעמים צריכים לבוא מכם כי אתם מכירים את העסקים שלכם הכי טוב.

אז באמת תנסו לתרגל ולנסות לחשוב עם המון קריאטיביות

לפעמים יהיה רעיון ממש גרוע שלא יעבוד.

לפעמים יהיה רעיון שיעבוד "אה"  ולפעמים יהיה רעיון שיעבוד פגז.

 אבל ככל שיעבור הזמן ותביא יותר רעיונות ויותר תיישמו ככה יותר תשתפרו וככה זה יבוא לכם יותר בקלות.

יש בן אדם שאני מאוד מעריך אותו בכל הנושא של מיתוג ועיצוב הוא מדבר, הוא מדבר המון על הנושאים האלה ויש לו ספר שנקרא "The Zag".

עכשיו, יש משפט מאוד פשוט שהוא אומר:

When everybody ZIG you ZAG .

זה אומר בעברית שכאילו מתי שכולם עושים זיג אתה צריך לעשות זג.

וזה משהו שחשוב מאוד שבעלי העסקים יידעו כי לא פעם ולא פעמיים קיבלתי בקשות מבעלי עסקים שעבדתי איתם

"ראיתי אצל הבנאדם הזה איקס אני רוצה לעשות כמו איקס". 

והרעיון זה שלא כל בני האדם נולדו שווים וגם לא כל העסקים נולדו שווים.

צריך להיות מיוחדים.

אם רוצים באמת, מה שנקרא, לעבור את המתחרים, לגדול, להמשיך, להתפתח.

להגיע להצלחות עסקיות.

אם אנחנו נעשה פעולות לפי מה שהמתחרים שלנו, עושים או לנסות לחקות אותם, זה פשוט לא יצליח.

חשוב לחשוב בקריאטיביות

עזבו שהקהל היום מבין, רואה את זה ואומר "אה, הם עושים 1 + 1 גם הם יתחילו עם ה-1+1"  אז הקהל כבר מבין.

ובנוסף לזה, אתם לא יודעים באמת מה קורה בתוך בית העסק.

אתם ראיתם שהם עשו את זה, אבל אתם לא יודעים אם זה הצלחה או לא הצלחה.

אולי הוא מפסיד כסף, אולי הוא זה לא שווה לו את המהלך.

מה שהוא עשה אולי היו לקראת סגירה, והוא מנסה, מה שנקרא, לקחת כמה שיותר כסף כדי להיות שקוע בפחות חובות.

לפעמים הלחקות או לנסות לראות מה הוא עשה ולעשות כמוהו

זה מאוד גרוע.

אני חושב שאתם צריכים לעבוד בדיוק להיפך.

לראות מה כולם עושים ולעשות משהו שונה לגמרי, להיות הכי מיוחדים.

אלה שבולטים מעל פני השטח.

אלה שקל לזהות אותם.

להגיד "יש להם קטע עם חושבים עם קריאטיביות״

הם חושבים שונה!

הם הם עושים דברים אחרת". 

 אנשים יודעים להעריך את הדברים האלה.

תמיד לדעתי, אני אוהב לתת מאוד קרדיט ללקוחות.

הלקוח היום הוא מאוד מאוד חכם, הוא מאוד מבין, הוא יודע להעריך שמגישים לו משהו טוב.

אז תחשבו באמת אם אתם רואים שכולם עושים את אותו דבר.

זה פשוט יכול להיות לכם כל כך כיף וללכת לעשות את הדבר הקיצון האחר ולהגיד אני פשוט נראה שונה, גם לא משנה מה אי אפשר לפספס אותי.

אם כולם עושים 1 + 1 תחשבו על משהו שיכול להיות מספיק תחרותי אבל שונה.

אולי, לא יודע, לא לדבר במבצעים בכלל.

אולי לדבר על הצעת ערך או משהו שהוא שהוא יותר התחבר ללקוחות.

ברור שמחיר הוא פקטור, אבל אפשר היום לנצח ולא ולשלוט בשוק גם אם לא מדברים רק מחיר.

היום הלקוח יהיה מוכן לשלם אפילו קצת יותר בשביל לדעת שיש אמא ואבא למוצר שהוא הולך לקבל שירות טוב.

הוא יודע שהמשלוח מגיע בזמן.

יש הרבה יותר אמון ויש לזה קשר בין המוצר למותג.

אז כן, יש תמיד את האלה שגם מחפשים רק מחיר, והם מה שאני תמיד קורא להם, עוטף את כל הלקוחות האלה

אני קורא להם לקוחות גרופון.

כי נגיד, יש איזה מסעדה שלקוח מגיע אליה עם שובר של גרופון.

המסעדה הזאת, אומרת כן, אבל קיבלתי לקוח ואם יהיה לו כיף הוא יחזור.

 אני תמיד קורא להם- אלה לקוחות לא של המסעדה, הם לקוחות של גרופון.

היום הם ממשו את השובר שלך אצלך.

מחר, הם יממשו שובר של מסעדה אחרת. 

הם לקוחות של גרופון, הם לא לקוחות שלך.

אז אני לא מדבר על לקוחות כאלה שבאמת יכנסו לזה יעשו הצג את המחיר הנמוך ביותר.

 גם אם יהיה רשום שם שהם לא מכירים, לא אכפת להם יקנו את המוצר ופה זה נגמר.

הרבה אנשים ואני חושב שמדובר על הרוב, הם מוכנים לשלם מעט יותר.

כמובן, לא צריך להיות אסטרונומים מעל מחיר השוק אם מדובר במותגים מוכרים ויש לה איזה איזה דבר אז אפשר להיות הכי יקרים.

 אבל באמת אנחנו צריכים להצדיק את המחיר שאנחנו לוקחים.

גם אם הוא יותר יקר, זה לא יכול להיות אנחנו יותר יקרים כי בא לנו להיות יותר יקרים.

זה צריך להיות ממש מוצדק ומובן ללקוח.

למה פה הוא משלם קצת יותר.

אז הנושא האחרון שאני רוצה לדבר עליו זה

הנושא שעם כל הרצון שאנחנו רוצים להיות מלאי קריאטיביות, מגניבים ומצחיקים אנחנו צריכים תמיד לדעת מה המטרה שאנחנו רוצים להשיג בקמפיין פרסומי או במהלך השיווקי שאנחנו רוצים לעשות. 

ותמיד אנחנו צריכים לראות ולשאול את עצמנו האם הפעולה שאנחנו הולכים לעשות או לפרסם, היא באמת משרתת את המטרה.

כי לפעמים אנחנו מתאהבים ברעיון שהוא מאד קריאטיבי והוא מצחיק בטירוף והוא… לא יודע, קורע מצחוק, מרגש בטירוף והכל.

 אבל הוא באמת כל כך מנותק ממה שאנחנו רוצים להשיג שבסופו של דבר הקהל מגיב לסרטון.

עולה מודעה פרסומית או לכל דבר שעשינו אבל עם כל זה שהוא מגיב ואוהב וצוחק ונותן לייק ורושם תגובה שחשוב שנשאל את עצמנו

אם זה באמת משרת את המטרה?

 כי אם זה לא משרת אז באמת אנשים יעשו לייק, ירשמו תגובה, יעשו שיתוף ירשמו "וואי, איזה קורע" ואנחנו יכולים לקבל אחלה brand awarness ומודעות למותג.

אבל לפעמים זה לא המטרה. לפעמים אנחנו צריכים מכירות כאן ועכשיו. 

לפעמים אנחנו, סתם דוגמא, הבריף היה-יש שבוע מכירות שצריך להתרכז ולהביא לקוחות לחנות.

באמת הסרטון מצחיק בטירוף וכבש את הרשת, והצופים אהבו.

אבל המסר לא עבר שיש שבוע מכירות בתאריכים המסויימים. פשוט שבוע המכירות הזה ייכשל. 

אז עם כל הרצון שאנחנו רוצים, בסופו של דבר להיות מלאי קריאטיביות חשוב מאוד לשמור על הרעיון שהוא ישרת את הבריף ואת המטרה הפרסומית.

הוא חייב לבוא איתו בקנה אחד ועדיין להיות ברור במסרים שאנחנו רוצים להעביר.

בגלל זה מדובר בתחום שהוא לא פשוט והוא דורש באמת חשיבה מרובה על רעיון שמצד אחד יצליח לחדור את הרעש הפרסומי, יצליח לענין את הקהל ולגרום לאינטרקציות.

אבל מהצד השני יצליח לתמוך ברעיון או בבקשה ובבריף מהלקוח וישרת את המותג ואת המטרה שאותה אנחנו רוצים להשיג.

 אז זה באמת החיבור.

ברגע ששני הדברים האלה הולכים ביחד ומשרתים את הרעיון לדבר אחד באמת זה נוצר משהו מדהים שבאמת עובד בשטח ורואים תוצאות.

בלי לשים לב הגענו לסוף הפרק.

אז אני רוצה שוב להודות לכל מי שהיה איתי עד לכאן מקווה שנהנתם מהפרק על קריאטיביות

שמע והאזין, זה באמת, כל שבוע לא מובן מאליו. אני רוצה לספר לכם שעלה לי אתר חדש לאוויר, ויש שם בלוג ומאמרים ותוכן בלעדי שאתם יכולים להיכנס בכל זמן שהוא ולצרוך תוכן משם. 

הכתובת זה או שאתם יכולים פשוט לרשום רועי ריבק בגוגל ובתוצאות הראשונות תוכלו להיכנס לכתובת של האתר.

אז באמת יש שם המון תוכן בלעדי.

ואני שוב רוצה להגיד לכם תודה ואנחנו נתראה בפרקים הבאים ויש לנו עוד הרבה על מה לדבר.

אז תודה לכם וביי.

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש