פרק 70 - אם אתם לא מגיעים ליעדים שלכם זאת הסיבה

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק 70 בפודקסט לבן על שחור בנושא יעדים עסקיים התארח מייקל קריכלי.

מייקל מנטור עסקי לבעלי עסקים קטנים ואחד היועצים העסוקים במדינה. 

המומחיות של מייקל מתפרשת על תחומים רבים אך לפרק עם שם שכזה אי אפשר לסרב.

ממליצים להקשיב לכל מילה ומילה.

נושאים מתוך הפרק:

3 הסיבות שאתם לא מגיעים ליעדים שלכם

6 השלבים לניסוח נכון של המטרות שלכם

איזה מטרות צריך להגדיר כדי להיות בעשייה יום יומית

האם רועי הפך להיות בן אדם רוחני?

מידע על העשיה של מייקל

עוד על תכנון והדרך להצלחה

תמלול הפרק:

you're listening to "White on Black" by Roy Ribak"

רועי ריבק, "לבן על שחור".

רועי:שלום לכולם, פרק 70 בפודקאסט "לבן על שחור".

שיווק, מיתוג, עסקים, דיגיטל, אסטרטגיה, כל מה שמעניין וכל הסיבות שאתם מאזינים לפודקאסט שלי.

אז יש לנו הפרק הזה אורח מאוד מאוד מעניין שאני מאוד אוהב אותו.

אני חושב שאתם הולכים להיות מרותקים מהפרק הזה.

אז לפני שאני מציג את האורח שלנו, אני מזמין אתכם להאזין למוסיקה ממש שנייה ונתחיל לתת בראש.

(מוסיקת מעבר)

למה חשוב שיהיה לעסק שלך יעדים עסקיים?

רועי:אז הפרק האורח שלנו הוא מייקל קריחל.

מייקל הוא יועץ עסקי לבעלי עסקים קטנים.

הוא מנטור ואחד היועצים העסוקים במדינה.

אני יכול להגיד לכם שאני ומייקל עושים המון דברים ביחד.

אנחנו בקשר ואני יכול להגיד לכם שמדובר במקצוען ברמות הגבוהות ביותר. 

עכשיו אני לא סתם בחרתי שהפרק עם מייקל יהיה פרק 70.

אני חושב שמה שאתם הולכים לקבל בפרק הזה זה פשוט טירוף.

זה פשוט משהו שאתם צריכים להקשיב, צריכים לפתוח את שתי האוזניים ולהפנים, וכמובן כמובן גם ליישם. 

אז אני לא רוצה פשוט להוסיף במילים.

רעיונות מנצחים בנושא יעדים עסקיים?

אני רוצה להעביר את המיקרופון למייקל האלוף שהולך לתת לכם בראש ואני בטוח שאתם תיהנו.

אז מייקל, הבמה כולה שלך.

(מוסיקת מעבר)

מייקל: תודה רבה רועי.

תודה רבה על ההזמנה.

קודם כל אני חייב להגיד לך שאני מה זה מרגיש בר מזל שהזמנת אותי וממש ממש כיף לי להתארח בפודקאסט שלך.

שחייב להגיד זה אחד הפודקאסטים של השיווק המעניינים ביותר.

טיפים לשיפור ההתנהלות העסקית של העסק שלכם והצלחת יעדים עסקיים

עם כל המחמאות וכל מה שנתת לי ואני חייב להגיד באמת תודה על זה אבל תכלס בוא נצלול לעניין.

לשם זה אנשים מאזינים לנו פה אני מאמין.

היום אנחנו הולכים לדבר על למה אתם לא מגיעים ליעדים שלכם.

אז מי שכן מגיע ליעדים שלו באופן קבוע.

אז יכול להיות שזה לא הפרק בשבילו.

אבל מי שלא מגיע ליעדים שלו.

אז יש, אני הולך לתת פה את הסיבות ללמה זה קורה ובאמת את הדרך ואת הסיסטם לאיך לגרום לזה לקרות. 

אז בעצם מה הסיבה שאנחנו לא מגיעים ליעדים שלנו.

הסיבה הראשונה והכי הכי נפוצה, שימו תופים (סאונד אפקט של תופים) זה כי אתם לא מציבים יעדים.

כן, כן, יש אנשים כאלה שלא מציבים יעדים, ואני אגיד לכם שזה יותר מ-50 אחוז מהאנשים.

אין לכם יעדים עסקיים? למה זה רע?

חיים בעולם שלנו ואין להם שום יעד.

כאילו יש להם אולי איזה משהו בראש, כן?

איזה מטרה שהם רוצים להגיע אליה.

אבל לא משהו כתוב, לא משהו ברור, והמוח שלנו עובד בצורה מאוד מאוד יפה.

המוח שלנו רוצה שנהיה ברורים, רוצה שנהיה מדויקים, רוצה שנסביר לו בדיוק מה אנחנו רוצים להשיג.

ברגע שאין לנו את זה, אז הוא לא עוזר לנו להשיג את זה.

הרי הנוסחה היא פה מאוד מאוד פשוטה – כדי להשיג משהו אנחנו צריכים לדעת מה אנחנו רוצים להשיג.

אני בטוח שאני לא היחיד והראשון ששמעתם אותו אומר את זה, כן?

יתרונות של יעדים עסקיים

מדברים על זה כל כך הרבה אבל תכלס, במבחן התוצאה, הרבה אנשים לא עושים את זה פשוט.

אז ברגע שלא עושים את זה, אז כבר הסיכוי להצליח במשהו הוא כמעט אפס.

אולי יחידי סגולה וקרה ומקרים, אני לא מכיר, אבל באמת הסיכויים הם כל כך נמוכים.

שאני מבין למה הרבה אנשים לא מגיעים ולא משיגים את היעדים שלהם. 

אז ברגע שהבנו את הסיבה הראשונה.

תציבו יעדים, לא משנה אם אתם יודעים איך, לא יודעים איך, תציבו מטרה, משהו שיהיה ברור. 

והסיבה השנייה למה אנשים באמת לא מצליחים להשיג את המטרות שלהם.

זה בגלל שאנשים שמים מטרות ארוכות טווח. עכשיו אני בעברי.

אני היום מתעסק בתחום הזה ומבין את התחום הזה הרבה מאוד זמן.

איזושהי מטרה ארוכת טווח שהייתי רוצה להגיע אליה.

יעדים עסקיים בעד ונגד

מאז שאני זוכר את עצמי אני מציב מטרות, אבל הייתי מציב איזושהי מטרה ארוכת טווח, וזהו.

בוא נגיד עוד שנה אני רוצה, לא משנה עכשיו בניסוח, אבל אני רוצה להרוויח 50 אלף שקל. בסדר? 

עכשיו זה טוב ויפה עוד שנה.

אבל בסוף אנחנו מתקדמים ומתקדמים ומתקדמים וזה נראה כזה רחוק.

למישהו נגיד שמרוויח, אם זה באותה תקופה היה 7,000 או 10,000 שקל.

למה חשוב לדעת להתקדם בעסקים ואיך הצבת יעדים עסקיים יסייעו בכך?

זה נראה איפשהו רחוק פי 5, ואין לך תכלס פרקטיקה, אין משהו שיניע אותך לעשות את זה.

אז כן, אתה רוצה להציג, כן, אתה רוצה לעשות דברים אחרת, אבל עדיין אין משהו באמת.

אין משהו פרקטי שאני מתחיל את היום שלי מה אני עושה, איך אני משיג את הדבר הזה, זה נראה כזה מאוד גדול.

עכשיו שאני אומר ארוכות טווח יש אנשים שגם אומרים אני רוצה.

לא יודע, שיהיה לי 100 דירות והכנסה פסיבית של ככה וככה וככה, סבבה, 100 דירות.

אבל רגע, בוא נוריד את זה לפרקטיקה.

זאת באמת הסיבה השנייה, שאנשים כותבים בד"כ מטרות שהן רחוקות טווח.

והסיבה השלישית, יש עוד כמה סיבות אבל אני אכנס כרגע רק לשלוש סיבות.

הסיבה השלישית זה שלא מנסחים את המטרות בצורה הנכונה.

איך אפשר להתקדם בעסקים באופן חכם על ידי יעדים עסקיים?

ברגע שאנחנו לא מנסחים את המטרות בצורה הנכונה יש איזשהו בלבול.

מה זאת אומרת עכשיו לא מנסחים את המטרות בצורה לא נכונה?

הכוונה היא שאומרים אני רוצה, בואו נפרק את זה, בסדר?

אז דבר ראשון זה שאנשים לא ספציפיים, לא ספציפיים.

קרה לי לא מעט פעמים, ואתם יודעים מה? כמעט כל לקוח שמגיע אליי בהתחלה מגיע עם משהו לא ספציפי.

אני שואל אותו מה אתה רוצה להשיג?

אני רוצה שיהיה לי כמות לקוחות שתמלא לי את הקליניקה, לדוגמה.

מה זה אומר?

תוך כמה זמן צריך לקדם יעדים עסקיים?

כמה אנשים ממלאים לך את הקליניקה?

זה פעם בחודש?

זה לקוחות חוזרים?

זה לקוחות קבועים?

כאילו תהיו ספציפיים, מה זה אומר למלא?

ספציפיים זה אומר אני בדקתי ואני יודע שאני יכול לתת שירות לדוגמה ל-20 אנשים בוא זמנית, 20 לקוחות.

אז אני רוצה שיהיה לי 20 לקוחות בכל זמן נתון.

20 לקוחות משלמים בכל זמן נתון.

אבל בוא ניקח דוגמה שהיא לא מדידה.

הרבה אנשים באים ואומרים אני רוצה להצליח, אני רוצה שהעסק שלי יהיה מצליח.

איך אפשר למדוד יעדים עסקיים?

או אני רוצה שהעסק שלי, אני אצליח לשווק בפייסבוק ולמכור בצורה טובה.

אני רוצה שיהיה פה משהו מדיד.

שאני אסתכל, הגענו, נגיד הגדרתי את זה לעוד שנה, הגענו עוד שנה, אני מסתכל אחורה, הצליח או לא הצליח?

משהו שיהיה אפשר למדוד.

משהו שיהיה או מספרי או כמות לקוחות, משהו מדיד.

זה חייב להיות משהו מדיד כי אנחנו רוצים לדעת שהגענו לשם ואנחנו רוצים לדעת גם, תוך כדי.

אנחנו רוצים לדעת שאנחנו מתקדמים לשם.

מאוד מאוד חשוב לעשות את זה. אז יש לנו את הספציפי ויש לנו את המדיד. 

טיפים לניהול עסקי נכון

והדבר השלישי זה המטרה צריכה להיות תחומה בזמן.

זאת אומרת יש לנו משהו ספציפי, יש לנו משהו מדיד, עכשיו אני צריך לתחום אותו בזמן.

מתי זה הולך לקרות, עוד חודש?

מישהו שבא ואומר לי אני רוצה להרוויח 50 אלף שקל בחודש. אוקיי, אז ספציפי, זה מדיד, נכון?

אפשר למדוד את זה, אבל מתי?

אם תרוויח 50 אלף שקל בעוד, אם תרוויח 50 אלף שקל בחודש בעוד 20 שנה, זה טוב לך?

זה מספק אותך?

כנראה שלא, נכון?

אז אנחנו רוצים גם לתת משהו תחום בזמן.

ואז יש לנו פה 3 אלמנטים שכבר יוצרים לנו איזושהי תמונה בראש.

והשלב הבא, אני רוצה שהמטרה תרגש אותי.

האם אפשר ללמוד איך לנהל עסק?

בוא ניקח דוגמה מטרה שתרגש אותי.

אם אני עכשיו רוצה להרצות.

אני מרצה כבר הרבה זמן ובד"כ יש לי הרצאות של עד 50 אנשים.

אני לא אשים מטרה שאני רוצה להרצות ל-55 אנשים, זה כאילו איזושהי גדילה אבל זה לא משהו שירגש אותי.

זה לא משהו שיניע אותי, כי אני רגיל לזה כבר, זה נוח לי, להרצות מול 50 אנשים זה נוח לי.

אז אני רוצה משהו שייקח אותי קצת.

יוציא אותי מאזור הנוחות.

קצת ייקח אותי למקום שבאמת אני אגיד אוקיי, זה טיפה, אני תמיד אוהב לבוא במקום הזה בדיוק באמצע.

זה איפשהו לא נוח לי.

זה מקום שכאילו אני מרגיש שזה יהיה קשה לי, אבל מצד שני זה לא בלתי אפשרי.

אני יכול לעשות את זה.

אני יכול להתאמץ ואני יכול להגיע לזה.

על ניהול חכם וניהול ישן

זה מה שנקרא למתוח את עצמנו.

אנחנו כל הזמן רוצים למתוח את עצמנו עוד קצת ועוד קצת ועוד קצת, וכהה באמת אנחנו גדלים.

והדבר החמישי, יש לנו פה 6 דברים סה"כ.

אז הדבר החמישי זה מה הלמה.

למה אני רוצה להשיג את זה.

לא מספיק להגיד אני רוצה להשיג משהו ספציפי, אני רוצה לדעת גם למה אני רוצה להשיג את זה.

זאת אומרת מה הסיבה שלי שבגללה אני אקום בבוקר ואתן את כל כולי כדי להשיג את המטרה הזאת. 

זאת אומרת אם יש, אם אני מרצה, אני אקח את התחום שלי, כן? ואני אקח את תחום העסקים.

אם אני רוצה להרצות ולשנות איזה משהו ולגרום לאנשים להצליח יותר בעסק שלהם.

אז הלמה שלי באמת זה לגרום לאיקס אנשים להצליח יותר בעסק שלהם.

על ניהול עסקים לעבר הגשמת יעדים עסקיים

בגלל זה אני רוצה לעשות את זה ובגלל זה זה כל כך חשוב לי.

אני מדבר פה לא על מטרות שהבוס מציב לכם.

אם אתם שכירים.

אני לא יודע בדיוק מי הקהל ששומע.

אבל אם אתם שכירים אז אני לא מדבר על זה שהוא מציב לכם מטרות.

אני מדבר על מטרות שאתם מציבים לעצמכם. אז אני רוצה לדעת מה הלמה שלי.

המטרה צריכה להיכתב בזמן הווה ובשפה חיובית.

ולמה זה צריך להיות ככה?

כי אם אני ארשום אני רוצה להשיג, או אני רוצה שיהיה לי, או אני ארשום משהו.

אני לא רוצה שיהיה לי משהו רע לדוגמה, כן?

זה במצב שלילי, ואם אנחנו ניכנס רגע.

ניהול אל עבר הצלחה על קצה המזלג

אני לא רוצה להיכנס פה לעומק של כל התחום של התפתחות אישית.

אבל המוח שלנו עובד בצורה מסוימת שהוא יודע מה עכשיו, אנחנו רוצים לתת לו קביעה, קביעה בהווה.

זאת אומרת אני מקיים הרצאה בתאריך, זאת אומרת זו איזושהי עובדה.

זה לא משהו שאולי יקרה, שזה אני עושה את זה.

אני רוצה שאם זה משהו שאתם יכולים לקבוע ביומן.

תקבעו את זה ביומן.

אם זה הרצאה לדוגמה, נגיד פעם ראשונה אתם מרצים, רוצים להרצות.

אז תשימו ביומן כבר את התאריך שקבעתם לעצמכם.

לוח זמנים – מפתח להצלחה בעסקים ובכלל

תסגרו כבר ביומן את התאריך, לפני שבכלל התחלתם, לפני שבכלל יצאתם לדרך.

תאריך יש לי שמה, יש לי שם הרצאה כבר, בסדר? 

אני מרצה, הכול כבר קבוע כביכול.

מבחינת הראש, המול שלנו לא מבדיל בין שקר לאמת.

אם אנחנו מספרים לו איזשהו סיפור של אני הולך.

לא אני הולך לעשות את זה, סליחה, אלא אני עושה את זה.

נקודה, זה כאילו אני גם קובע עובדה, הסיכויים שלכם יותר גדולים.

למה חשוב לדעת להציב מטרות לעסק שלנו?

אז אני ארצה באמת להציב את המטרה בזמן הווה ובצורה חיובית, בשפה חיובית. 

ועכשיו אני אעשה רגע איזה עצירה.

הבנו למה אנשים לא מגיעים ליעדים שלהם וקיבלנו פה איזשהו.

איך לנסח נכון את המטרה, כדי שיהיה לנו סיכוי גבוה יותר.

אבל רגע, זה לא מספיק, זה לא נגמר שם, מה שעכשיו אנחנו רוצים להבין זה באמת איך להציב את המטרות.

הבנו כאילו מה אנחנו צריכים – לעשות את המטרות ספציפיות, מדידות.

אבל יש לנו גם איזה מטרות אנחנו צריכים להציב.

איזה מטרות להציב לעסק שלנו?

אז אני תמיד אוהב להתחיל, מה זה אוהב, זה מה שצריך להתחיל, כן?

אני אוהב להתחיל במטרת העל שלי.

מטרת העל שלי זה משהו שהוא רחוק, עוד 5, 10, 20 שנה.

כל אחד ייקח את זה לאן שהוא רוצה, אבל זה משהו שהוא רחוק.

שהרבה פעמים כרגע נראה בלתי ישים, בלתי ניתן להשגה.

זה משהו שנראה מאוד מאוד רחוק ממני.

אם אני אקח את זה על עצמי לדוגמה, עוד 5 שנים אני מרצה מול 5,000 אנשים. 

עכשיו מול 5,000 אנשים זה נראה לי כרגע פסיכי.

גם מסע של 1000 צעדים מתחיל בצעד אחד קטן

זה נראה לי קצת לא הגיוני, זה נראה לי מאוד מאוד רחוק, אבל בסדר, זה איזשהו חזון.

איזשהו חלום, איזושהי מטרת על, למה?

כי אני רוצה להשפיע, אז אם ניקח את המטרה הזאת, אוקיי?

אמרתי את זה עכשיו, אז בתאריך, נגיד אנחנו מקליטים עכשיו ב-27 היום, אז התאריך ה-27.4.2027.

שזה עוד 5 שנים, אני מרצה מול 5,000 אנשים בהיכל נוקיה על איך להצליח בעסק. בסדר?

אני לא עכשיו נכנס לכותרות וזה.

אבל הייתי יותר ספציפי.

אני יכול להיות אפילו יותר ספציפי אם אני רוצה.

אנשים משלמים כדי לבוא ולראות אותי, ובסוף אני עושה גם מכירה למוצר נוסף, בסדר? הייתי ממש ספציפי.

אז הנה יש לי איזושהי מטרה שהיא רחוקה ונכנסתי טיפה לעומק, הגדרתי אותה בזמן הווה.

הגדרתי אותה במצב חיובי. וזה בעצם מטרת העל שלי.

ממה חשוב להימנע כאשר מנהלים עסק?

עכשיו כל המטרות האחרות הן נגזרת של מטרת העל שלי.

תמיד, אני קודם אתחיל ממטרת העל ואח"כ אני אתחיל לגזור.

אז המטרה הבאה שאני רוצה להציב זה המטרה השנתית שלי.

כל אחד יעשה את זה, מי שמאמין להציב מטרות בראש השנה לשנה הבאה, סבבה.

מי שרוצה לפי שנה קלנדרית, סבבה, מי שרוצה היום להציב את זה, שמעתם את זה היום.

ואתם רוצים להציב היום? תציבו לעוד שנה, זה בסדר שזה לא שנה קלנדרית.

זה לא משהו שהוא חובה, אבל תציבו לעוד שנה, משהו שהוא עוד שנה.

המטרה של עוד שנה היא גם, היא אמורה להיות משהו.

קודם כל כל סוגי המטרות שאנחנו נציב, מלבד המטרה האחרונה.

אני אדבר על זה, הם צריכות להיות לפי המודל שנתתי לכם מקודם, בסדר?

מה יכול לרגש אותנו בניהול עסק והגשת יעדים עסקיים?

מודל ששת השלבים שזה ספציפי, מדיד, תחום בזמן, צריך לרגש אותי או לעניין אותי.

להבין מה הלמה ולהיכתב בזמן הווה ובשפה חיובית.

עכשיו, אז המטרה השנתית צריכה להיות משהו שהוא כן ישים.

זה די רחוק, שנה זה רחוק, להסתכל שנה קדימה זה איפשהו רחוק.

במיוחד בעולם של היום שהכל מהיר, הכל משתנה, הכל גמיש, שנה זה איפשהו שהוא רחוק.

אבל מצד שני זה משהו שאני רואה.

זאת אומרת אני רוצה להציב מטרה שבתודעה שלי.

שאני כן פתוח אליה.

שאני אומר וואלה זה יכול לקרות.

למה חשוב שתהיה לנו מטרה שנתית לעסק?

זה המצב שאני רוצה שיהיה המטרה השנתית שלי.

ברגע שיש לנו את המטרה השנתית הזאת.

אני רוצה ללכת למטרה הבאה שהיא אולי המטרה.

אני לא יכול להגיד הכי חשובה.

זה המטרה של ה-90 יום.

זה מטרה שהיא קצרת טווח, 90 יום זה משהו שאנחנו רואים.

עכשיו 50 אחוז זה הרבה, זה מי שהולך, אני לוקח קיצוני, כן?

אבל אם נלך על היותר רגוע ונלך על 20 אחוז.

אז אם היום יש לי, אם ניקח לקוחות או אם ניקח הרצאה, אם עד היום הרציתי ל-100 אנשים.

אני רוצה להתקדם.

למה חשוב שלכל עסק יהיה חזון?

החזון שלי זה 5,000 אנשים.

אז המטרה של ה-90 יום יכולה להיות אני רוצה להרצות מול 120 אנשים.

בסדר?

וככה אני רוצה להתקדם. 

כי בסוף זה מטרה שהיא קצרת טווח.

אז אני רוצה לשים משהו שאני רואה, שאני מבין בדיוק איך אני הולך לעשות אותו.

זה לא משהו שעכשיו אני אין לי מושג איך אני עושה את זה.

זה משהו שאני יודע איך אני הולך לעשות אותו.

זה ידרוש ממני לצאת מאזור הנוחות.

זה ידרוש ממני לעשות פעולות שאולי לא עשיתי.

איך להשיג את מה שאנחנו רוצים?

אבל אני יודע איך אני הולך להשיג את זה.

ואת זה אני רוצה לשים לי מול העיניים.

והפוקוס שלי, ביום יום, הוא יהיה על זה ועל המטרות היומיות שאני הולך לדבר איתכם על זה עכשיו. 

אז הבנו את זה.

יש לנו כרגע, אני אעשה איזשהו סיכום ביניים, יש לנו את מטרת העל שלנו.

ממטרת העל אני גוזר מטרה שנתית.

זאת אומרת לא יכול להיות שמטרת העל תהיה על הרצאות והמטרה השנתית שלי תהיה לקנות דירה נגיד.

כי זה לא קשור, אין קשר, אם אני אקנה דירה זה לא יקדם אותי לעשות הרצאה ל-5,000 אנשים.

מטרה גוררת מטרה

אז תמיד המטרה האחת מתחת, היא תמיד נגזרת של המטרה שהיא באה לפני.

אז ברגע שסיימנו עם המטרה של ה-90 יום.

עכשיו אני רוצה להגדיר מטרות יומיות. מטרות יומיות יש כמה דרכים לעשות את זה.

הדרך הראשונה זה באמת לייצר "פול" של מטרות.

זאת אומרת אם יש לי מטרה ל-90 ימים.

אז אני רוצה ליצור מצב שאני גוזר אחורה.

אני שם את עצמי במקום כאילו עברו ה-90 ימים והגעתי למטרה. 

מה עשיתי בדרך, מה כל הפעולות שעשיתי בדרך כדי להגיע למטרה שלי?

אני רוצה כבר לשים אותן, ממש לשים את כל הפעולות, וברגע שאני שם את כל הפעולות האלה.

ברגע ששמתי אותן, אז עכשיו אני יכול לקחת אותן וכל יום אני מתחיל את היום.

אני שם לי עוד מטרה ועוד מטרה על היום.

עכשיו מה זה המטרות היומיות האלה?

סליחה, זאת הדרך הראשונה.

על הדרכים המובילות להצלחה…

הדרך השנייה באמת זה, אני יודע מה אני צריך לעשות, אני קם בבוקר וכל יום מציב לעצמי עוד מטרות.

כדי להצליח באמת להגיע למטרה של ה-90 יום, כל דבר שיקדם אותי. 

עכשיו מטרות יומיות זה צריך להיות משהו שאתם יודעים שתצליחו.

אני לא רוצה שתהיה לכם מטרה יומית שאתם לא תצליחו, אל תעמיסו יותר מידי.

מטרה יומית שתגידו אני הולך להצליח.

לדוגמה, אם עכשיו אתם רוצים לעשות הרצאה ובחיים לא עשיתם הרצאה.

אז מטרה יומית טובה יכולה להיות אני הולך לקנות ספר.

היום, מה זה הצלחה בשבילי היום?

אני הולך לקנות ספר על איך לעשות הרצאה, אני הולך לסמינר על איך לעשות הרצאה.

סבבה.

להתחיל בקטן ולכבוש את העולם

יום אחרי זה, אני עושה שתי שקופיות במצגת שלי בשביל ההרצאה.

דברים שהם ממש פעולות שאתם יכולים לעשות.

שזה תלוי בכם, הדברים האלה לא תלויים במישהו אחר, זה משהו שתלוי בכם.

ככה היופי הוא ברגע שיש לנו את זה, אנחנו יום יום מתקדמים אל עבר המטרה של ה-90 יום.

פתאום כל המטרה הענקית הזאת מתגמדת לפעולות קטנות ויום יומיות.

כשזה קורה, פה מתחיל הקסם, הקסם מתחיל לקרות במטרות היומיות. 

זאת אומרת ברגע שאנחנו רואים שיום יום יש לנו הצלחה.

יש לנו איזה וי כזה, הצלחנו.

גם רומא לא נבנתה ביום

כי הגדרנו את זה ולא להגדיר את זה כמשימות.

משימות יש לכם מלא משימות.

יש משימות ויש מטרה, המטרה מבחינתי היא קדושה המטרה היומית, אתם צריכים להשיג אותה לא משנה מה.

בסדר?

אז ברגע שיש לנו את זה, יש לנו מטרות יומיות, יש לנו מטרה של 90 יום.

יש לנו מטרה של שנה ויש לנו מטרת על, הכי גדולה.

אז אנחנו יוצרים לעצמנו ולמוח שלנו מצב של בואנה, זה בר השגה.

אני יכול לעשות את המטרות היומיות האלה.

ואז אני עושה מטרה יומית ואני מתקדם עוד צעד ועוד צעד ועוד צעד ועוד צעד.

ככה בסוף אני מקבל מצב שאני אפילו בלי לשים לב, אני בסוף אשיג את כל המטרות שלי.

למה תכנון מראש זה חשוב?

אז יכול להיות שלא בדיוק איך שתכננתי ולא בדיוק, אבל בסוף אני תמיד אהיה מונע לפעולה ולא יהיה לי פחד.

כי ברגע שיש לנו איזושהי מטרה שהיא ענקית מאיתנו.

נוצר לנו פחד, נוצר לנו אי וודאות, אי בהירות, וכל זה גורם לנו להיתקע במקום ולא לזוז.

אז זה באמת היה ככה ממש ממש בגדול על המטרות ומי שרוצה לקחת את זה עוד טיפה.

עוד שלב אחד אפילו יותר טוב, ואני אתן את זה בדקה.

כי רועי אמר לי שאפשר בין 20 ל-22 דקות אז אני ככה אתקתק את זה ממש.

בכל מטרה בדרך יש לנו אתגרים.

לא קורה שאתם עכשיו תשימו מטרה של 90 ימים ובדיוק מה שתכננתם הכול קרה בדיוק כמו שרציתם.

אז אם אתם רוצים לקחת את זה שלב עוד יותר מתקדם ולהצליח עוד יותר.

מה יכול לעקב את ההצלחה העסקית שלנו?

תנסו לחשוב מה האתגרים שיהיו לכם בדרך, מה יעכב אתם בדרך.

אם אני רוצה לעשות הרצאה אז מה יכול להיות?

שפתאום אני לא אצליח לסגור צלם, אם אני רוצה צלם להרצאה, או פתאום אני אתקע בתוכן.

אני עושה מחקר על ההרצאה שלי ואני לא מוצא מספיק תוכן.

או, סתם אני נותן לכם דוגמאות עכשיו, כן?

אבל יהיה לי כל מיני דברים שיכול להיות יעכבו אותי או יכול להיות שיגרמו לי  לא להצליח.

או פתאום מה אני עושה אם פתאום אני באמצע הרצאה נתקע. 

אני עכשיו מרצה לכם, פתאום נתקעתי, מה אני עושה?

אז ברגע שרשמתי את כל האתגרים האלה מראש, ממש תכננתם אותם, עכשיו אתם נותנים פתרון מבעוד מועד.

היופי הוא שאתם באים מוכנים כבר.

מה עלול להשתבש?

אתם כבר יודעים, שוב, זה לא יהיה במאה אחוז אבל אתם יודעים מה עלול להשתבש.

אתם כבר פתרתם את זה מראש. 

זאת אומרת מה קורה אם אני נתקע באמצע הרצאה.

תכננתי כל כך הרבה ואני מרים הרצאה והכל, מה אני עושה אם אני נתקע?

בלאק-אאוט.

אז פתרון אחד שאני יכול לרשום, אני רושם לי את הזה במחברת, את כל הזה.

בונה את כל התוכן, כתוב לי במחברת, בקלסר, במצגת, לא משנה מה, ואני חוזר על זה ואומר איזה בדיחה.

אני כבר אחשוב מראש על איזה בדיחה על זה שנתקעתי.

כדי שהקהל לא ירגיש איזשהו משהו לא תקין ממני, בסדר?

נגיד וזה מתאים לי.

איך פותרים בעיות?

אז הנה פתרתי בעיה שהתכוננתי אליה כבר מראש. אז זה מה שאני רוצה שתעשו. 

וזה היה השתי סנט שלי על מטרות ואני אומר לכם שככל שהתקדמתי עם ההצבת מטרות שלי.

בדרך שאני מציב מטרות, הכל פשוט נהיה לי יותר טוב.

הצלחתי להרוויח יותר, הגעתי ליותר מטרות, הצלחתי להציב מטרות גבוהות יותר.

הכול פשוט יותר התקדם ונהיה יותר מדויק בשבילי.

אז תתחילו להציב מטרות אם אתם לא מציבים, ואם אתם מציבים אז תציבו אותן נכון.

צאו לדרך ותפעלו ורועי אני חייב להגיד לך תודה רבה.

אני מקווה שלא נתתי פה תוכן עמוק מידי, ומי שרוצה באמת לקבל ממני עוד תוכן.

עוד ערך, ולדבר איתי, אנחנו נשאיר לינק פה בתיאור של הפודקאסט ואתם מוזמנים, יש שם, זה הלינק-טרי שלי.

על החשיבות של המדיה החברתית

יש שם כל מיני קישורים, אם זה לסושיאל מדיה שלי.

אם זה לשירותים שלי, אם מישהו רוצה לדבר איתי, שאלות או משהו, בשמחה.

אני פתוח, אני אוהב לדבר עם אנשים, אני אוהב להכיר אנשים.

אז רועי אני חייב להגיד תודה רבה שוב שאירחת אותי.

מקווה שנתתי לכם ערך ומקווה שלקחתם לפחות דבר אחד.

אז בסוף הפרק תרשמו לפחות דבר אחד שלקחתם מפה ותלכו איתו כבר שתתחילו ליישם אותו מחר בבוקר.

אז תודה רבה לכם, אני הייתי מייקל קריחלי, ורועי, חזרה אליך.

סיכום הפודקאסט

(מוסיקת מעבר)

רועי: תודה רבה למייקל קריחלי.

באמת אני, כל פעם שאני מאזין לאורחים בפרקים כל כך כיף לי שיש לי את הזכות לארח אנשים כל כך מעניינים.

אנשים כל כך אינטליגנטיים שבאים לתרום מהידע שלהם לכולם ומהניסיון שהם צברו.

זו באמת זכות מאוד גדולה ואני כל כך שמח על כך.

אז קודם כל מייקל תודה רבה שהסכמת לבוא ולהשתתף, הכבוד כולו שלי. 

אז אני כמובן, כמו שאתם יודעים, אחרי האורח יש את החלק שלי וכמה תובנות שלי.

כמו שמייקל אמר להציב מטרות ויעדים זה משהו שהוא סופר חשוב.

מייקל נתן את הכלים נקרא לזה היותר פרקטיים של הנושא הזה ואני רוצה קצת לגעת ברוחניות של הדבר הזה.

כי אומנם אני הבנאדם הכי לא רוחני בעולם.

אבל אני חושב שיש איזה משהו שאנחנו מלמדים את המוח שלנו.

למה חשוב ללמד את העסק שלנו להגשים יעדים עסקיים?

מלמדים את הראש שלנו שהוא יקרה.

עכשיו זה כמו שאנחנו עושים פעולה מסוימת כל כך הרבה והיא הופכת להיות טבעית לנו.

ככה אנחנו צריכים להתייחס ליעדים שלנו, כמשהו טבעי, כמשהו שאנחנו צריכים להגיע אליו.

בגלל זה אם אנחנו מציבים את הגרפים ורואים את העלייה שלנו.

לשם אנחנו שואפים ויודעים שזו פעולה טבעית שאנחנו צריכים לעשות, בעצם זה מה שהולך לקרות לנו. 

עכשיו אשתי אומרת לי משפט שזה אני למדתי ממנה.

היא אומרת לי אם תגיד לבנאדם מספיק פעמים שהוא עץ, בסוף הוא יצמיח שורשים.

אותו דבר, אם אתם תגידו לעצמכם וואו, איזה יעדים הצבתי החודש.

תתחילו להביא תירוצים אתם לא תגיעו אליהם.

מאיפה מתחילים לנהל עסק?

אם אתם תתחילו עסק מסוים ותגידו אוקיי, אז אני צריך לעשות החודש 200 אלף שקל.

חודש הבא אני אעשה 220, אחרי זה אני אעשה 250, 260 וככה אני אתחיל לעלות, זה בעצם מה שיקרה.

כי גם יהיה לכם, כמו שמייקל אמר מהצד הטכני את הפעולות ומה אתם צריכים להשיג כדי להגיע לאותם היעדים.

גם אתם כבר במיינד-סט שם, אתם כבר דוחפים לשם, אתם כבר חיים את המספרים האלה.

אתם חיים את המטרות האלה.

ברגע שאתם חיים את המטרות האלה.

אתם מתנהגים ועושים פעולות שמביאות למטרות האלה.

זה חשוב שתבינו את זה, זה לא דברים שפשוט קורים יש מאין.

אנחנו צריכים ליצור אותם, גם בראש שלנו וגם במעשים שלנו, בפעולות שלנו ובכל דבר שאנחנו עושים.

שאני התחלתי להיות עצמאי אני בעצם עסקים שלקחתי.

איך אנחנו מגיעים להצלחה עסקית?

גם שהייתי יותר צעיר וגם עכשיו, אני פשוט לוקח יעד שהוא פשוט אני מציב אותו ורוצה להגיע אליו ופשוט פועל לגביו.

כאילו אין לי תהיה של אני אגיע, לא אגיע.

אני פשוט מתנהג כאילו היעד שלי ואני פשוט צריך לעשות את המשימות כדי להגיע אליו.

וככה אני ממליץ לכם לבצע וככה אני ממליץ לכם לחשוב.

לא בקטע של אני צריך להגיע לשם או גרוע מכך, זה חלום להגיע לשם.

זה לא חלום, זה מציאות ואנחנו צריכים ליצור את המציאות הזאת כל יום מחדש. 

כדי להגיע ליעד מסוים, סתם דוגמה של 100 אלף שקלים, יש 31 ימים בחודש.

סבלנות היא שם המשחק

אנחנו צריכים למכור 3,300 שקלים ביום, כפול 7 מזה, זה מה שאנחנו צריכים לעשות בשבוע.

יש ימים שמכרנו פחות אז אנחנו צריכים בימים האחרים לחפות על מה שלא מכרנו, וכך הלאה. 

ברגע שאנחנו נתנהג בצורה הזאת וזה יישמע לנו מאוד מאוד טבעי ומאוד ישים וכבר אנחנו נהיה שם.

ככה בעצם הכל יתנהל, ככה הכל יקרה, ככה אנחנו נדחוף את עצמנו בכל יום מחדש לעבר אותם יעדים.

זה מה שחשוב שתבינו.

אז אני, בוא נגיד ככה, בנאדם הכי לא רוחני בעולם והכי לא מדבר על כל העניין של המיינד-סטים ודברים כאלה.

למרות שזה משהו שהוא מאוד מאוד חשוב.

אבל אני רוצה להגיד לכם פה תיצרו את המציאות שלכם כל יום מחדש.

תכתבו את היעדים, תבנו תוכניות כמו שמייקל לימד אתכם, שהן אמיתיות.

שהן דרך מסוימת להשגת אותם היעדים, ופשוט תקפצו על זה כאילו זה בוקר ואתם הולכים לצחצח שיניים.

ככה עושים את זה כל חודש מחדש.

זה לא חלום זו המציאות שלנו

ככה עושים את זה ברמות הגבוהות ביותר, לא מפחדים מזה, זה לא חלום, זה המציאות שלנו.

אז אני מקווה מאוד שנהניתם מהפרק הזה כמו שאני נהניתי ממנו.

אני רוצה להזמין אתכם גם ללינק בדיסקריפשן.

יש לכם את כל הפרטים של מייקל.

אשמח אם תדברו איתי , איש מקצוע ברמות הגבוהות ביותר, ואתם תודו לי על כך. 

אני רוצה להזמין אתכם, מי שזה הפרק הראשון שהוא שומע, זה פרק 70, יש עוד 69 פרקים לפני הפרק הזה.

אני רוצה שתעברו פרק-פרק ותאזינו לו.

תשמרו על קשר

הבלוג שלי, יש שם מעל, לדעתי, 120, 130 מאמרים כבר.

ערוץ יוטיוב, אינסטגרם, כאילו תבינו, יש לי איזה 1,800 עוקבים וזה עצוב.

תעקבו אחריי קיבינימט. פייסבוק, לינקדאין, בכל הרשתות החברתיות.

מי שלא יודע יש לי את הסדנאות שיווק ושיווק דיגיטלי וקורסים דיגיטליים באתר.

אני עושה המון פעולות.

כל מי שרוצה ומרגיש שהוא רוצה לדבר איתי, בשמחה ובאהבה גדולה.

אז אני רוצה להודות לכם שאתם מאזינים כל שבוע מחדש.

שומעים פרקים ושוב ושוב ושולחים ביקורות, כיף לי, כיף לי, כיף לי, ממש כיף לי.

אז תודה רבה רבה לכם, יאללה ביי.

(מוסיקת סגיר)

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש