פרק 4 - קמפיינים בפייסבוק וניהול עמוד עסקי

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

בפרק הרביעי בפודקסט לבן על שחור דיברתי על ניהול קמפיינים בפייסבוק והצד האלגוריתמי של הרשת החברתית המובילה בעולם.

נושאים מתוך הפרק:

למה אנשים נכנסים לפייסבוק?

למה חשוב שנכיר את מדיניות הפרסום של הקמפיינים בפייסבוק?

למה מנהל המודעות הוא אחד הנכסים הדיגיטלים החשובים שלכם, ואיך לבדוק אם הוא שלכם?

מה זה הפיקסל של פייסבוק?

מזה דארק פוסט ומתי לעלות פוסט לעמוד ומתי לקדם פוסט בדארק?

איך בנוי מנהל המודעות של פייסבוק?

איזה סוגי קמפיינים אנו יכולים לעלות בפייסבוק?

מזה טסט A/B ואיך משתמשים בו בקמפיינים שלנו?

ועל קצה המזלג – איך מנתחים דו"חות בדיגיטל?

תמלול הפרק:

אז שלום לכולם ברוכים הבאים לפודקאסט לבן שחור, שיווק מיתוג אסטרטגיה ודיגיטל.

הפרק הזה אני רוצה לדבר אתכם על קמפיינים בפייסבוק וניהול עמודים עסקיים.

הפרק הזה אנחנו נכסה נושאים שהם פחות מובנים אצל בעלי העסקים, אך דברים שחשוב לכולם לדעת.

אנחנו יותר ניגע בצד, האלגוריתמי ובצד של הקמפיינים הממומנים של המערכת ניהול הקמפיינים של פייסבוק, שכמובן שזה שייך גם לאינסטגרם. 

איך באמת דרך פייסבוק ודרך מנהל המודעות שלהם ומנהל הקמפיינים שלהם אנחנו יכולים להצליח ולחזק את הנוכחות ברשת ובסופו של דבר להביא לידים, להביא מכירות ולפתח את העסק שלנו.

אז אנחנו, נתחיל בפרק נעבור למוזיקה, ונצא לדרך.

חזרנו, והנושא שאני רוצה להתחיל איתו זו הסיבה למה הלקוחות שלנו או לקוחות בכלל, או בכלל אנשים נכסים לפייסבוק?

אנשים נכנסים לפייסבוק כדי לראות מה החברים שלהם עושים.

כדי לצרוך מידע ותוכן.

כדי לתקשר כדי ולהיות מעודכנים. 

הם לא באמת נכנסים לפייסבוק כדי לראות פרסומות.

בגלל שיש המון אנשים בפייסבוק ובגלל שהאלגוריתם גורם להם להתעניין במה שיש בפלטפורמה והאלגוריתם מתאים את עצמו כל כך לכל בן-אדם-אז ככה האנשים נכנסים יותר לפלטפורמה.

ככה יש יותר שטחי פרסום בשביל שאנחנו בתור משווקים, בתור מפרסמים יכולים לנצל את תשומת הלב של לקוחות הפוטנציאליים שלנו בתוך הפלטפורמה, לצורך מכירה של יותר שירותים/מוצרים.

משהו שחשוב לדעת שאנשים לא נכנסים כדי לראות את הפרסומות שלכם- הם נכנסים כדי לעשות כיף.

האנשים שהכי מצליחים יותר נכון המשווקים שיותר מצליחים בפייסבוק או בכל רשת חברתית

הם אנשים שלא מתנהגים ולא מתייחסים לפייסבוק כעל שלט חוצות.

ולא כמקור רק כדי להציג את הפרסומות שלנו דרך הקמפיינים בפייסבוק.

הם מתייחסים לפייסבוק כעל מקום שיכול לחזק את הנוכחות שלנו ברשת ויכול לייצר שיח טוב.

לשרת את המותג שלנו בצורה שונה.

בצורה עניינית.

בצורה של תוכן.

בצורה של דברים מעניינים.

בצורה של חיבור.

לאנשים בצורה של יצירת קהילה.

אלה המותגים שבאמת הכי מצליחים בפייסבוק.

נקודה חשובה שאני רוצה לגעת בה שזה דבר מאוד מאוד חשוב, זה נושא מדיניות הפרסום של פייסבוק.

ופה הרבה הרבה מפרסמים וגם המקצועיים ביותר, בגלל שהם לא מכירים את הנהלים של פייסבוק לשימוש בפלטפורמה הרבה מודעות נפסלות להם. 

לפעמים עמודים נחסמים וזה דברים שיכולים לגרום לנזק רב לעסק.

זאת אומרת אם יש עסקים שרוב תקציב הפרסום שלהם נמצא בדיגיטל ונמצא בפייסבוק עם חוסמים את העמוד פייסבוק של אותו לקוח זה משהו שיכול לגרום לו ל..

הוא בעצם באותו רגע לא קיים. 

באותו רגע סוגרים לו את הערוץ פרסום העיקרי שלו.

אז למה בעצם נחסמים עמודים?

אני אתן כמה דוגמאות, וחשוב מאוד לעבור על המדיניות של פייסבוק.

אפשר לראות את זה גם בעברית בתוך האתר שלהם. (הייפר לינק שורה מעל לנוחיותכם)

חשוב לי לקחת את הנקודות לפי תחום העיסוק שאתם בתחום העסק שאתם נמצאים בו.

אני אתן דוגמה מאוד מוכרת לדוגמה מאמן כושר.

יש איסור בקמפיינים בפייסבוק להראות תמונות שלפני ואחרי.

עכשיו, אני יודע שבעצם כל מאמן כושר באשר הוא גורם לשינויים אצל הלקוחות שלו:

הלקוח הגיע במשקל מסוימים אחוז שומן מסוים והוא רוצה להראות את כברת הדרך שאותו לקוח עבר אצלו. 

אך פייסבוק רוצה לשמור על הקהילה שלו- בעידן של פוטושופ אנשים יכולים לזייף דברים כאלה.

והדבר עוסק בדימוי גוף- דבר שיכול לגרום למישהו שהוא מעודף משקל להרגיש כאילו משהו אצלו לא בסדר.

וזה משהו שפייסבוק אוסרים עליו, לכן הרבה מודעות שמנסות לפרסם תמונות שלפני אחרי ושינויים של של לקוח מסוים שעה שעבר שינוי זה מודעות שעתידות להיחסם. 

בהתחלה, מה שפייסבוק עושים זה שהם פשוט חוסמים את הפוסט הספציפי הזה מפרסום.

אם אותו משווק ימשיך וינסה לקדם פוסטים מאותו סוג בסופו של דבר זה יכול לגרום לחסימה של המנהל מודעות וגם לחסימה של העמוד עצמו.

עוד דוגמה

טבליות בריאות או כל מיני תרופות למיניהם שגם אם התרופה עושה הקסמים ומרזה אותך, או שעושה אותך יותר ערני.

אלו דברים שקמפיינים בפייסבוק לא מאפשרים ולא מאשרים אותם, בדרך כלל זה דברים שגורמים לחסימה כמעט מיידית של מנהל המודעות.

בכל תחום חשוב לקחת מה מותר ומה אסור, לשנן את זה ולפעול לפי החוקים של פייסבוק.

עוד דוגמאות

יש מדינות מסוימות שאסור להציג על כל האנשים בישראל זה מעל גיל שמונה-עשרה יש מדינות שזה מעל גיל עשרים ואחד,

זה משהו שחשוב לדעת. 

וקיימים המון דוגמאות, ויש להם חוקי פרסום שהם מאוד ברורים וזה משהו שכל משווק או כל בעל עסק שנמצא בתחום מסוים, יכיר מה המדיניות של פייסבוק, אומר אומרת לגביו ולגבי תחום העיסוק שלו.

דבר מאוד חשוב שאני רוצה לגעת בו זה שהרבה לקוחות שמגיעים אלי ומגיעים בכלל במשרדי פרסום במשרדי דיגיטל, הנכס הדיגיטלי הכי יקר שלהם

הוא לא באמת שלהם. 

אני גם אסביר את זה.

מה שזה אומר זה שמגיעים לאיזה משרד פרסום ויש להם איזה עמוד פייסבוק והם באמת, אדמינים, מנהלים באותו עמוד פייסבוק שלהם.

אבל הם לא באמת יודעים מה קורה בתוך מנהל המודעות שלהם.

ומה קורה בדרך כלל?

הם מגיעים לאיזה סוכנות דיגיטל או למשרד פרסום. 

אותו משרד פרסום פותח להם מנהל מודעות חדש, מזין את האשראי של הלקוח או את האשראי של משרד הפרסום והלקוח משלם אליו את הרכש מדיה (שמשלמים לפייסבוק).

בעצם מה שקורה זה שכל הפעילות, גם אם העסק קיים עשרות שנים, כל הפעילות של אותו מנהל מודעות מתחילה מאפס. 

האלגוריתם של פייסבוק מתחבר לתוך המנהל ממנהל המודעות ובעצם המנהל מודעות מתחיל ללמוד את הקהל:

מתחיל ללמוד מה הקהל אוהב, מה הקהל עושה, לפי היעדים שאנחנו מציבים לפייסבוק.

אז מה שקורה, שכל פעם בעל עסק עובר ממשרד פרסום או הסוכנות דיגיטל ממקום אחד למקום אחר.

הנכס הדיגיטלי החשוב הזה שנקרא מנהל מודעות, לא מחובר אליו.

הוא מעביר את המנהל מודעות מסוכנות דיגיטל אחת לאחרת.

בעצם הוא מתחיל את הלימוד של פייסבוק כל פעם מהתחלה.

ככה זה מאוד מאוד קשה להביא תוצאות בזמנים מאוד קצרים.

בעצם אותו בעל עסק מלכתחילה מכשיל את אותו סוכנות דיגיטל או משרד פרסום בכך שהוא לא מביא להם את אותה נקודה.

הם לא ממשיכים אותה נקודה שהעסק עצר.

הרי לא מדובר בעסק חדש, מדובר בעסק שכבר פרסם, מדובר בעסק שכבר הוציא כספים בפייסבוק, שהיה איזה גרף למידה שפייסבוק למד.

אז להתחיל הכל מהתחלה זה משהו שהוא שהוא בלתי נתפס בכל הנושא הזה של פייסבוק.

כי חשוב מאוד שהאלגוריתם של פייסבוק ככל שעובר הזמן הוא לומד את הקהל שלנו ומה טוב לנו ומה הוא, מה אנחנו רוצים להשיג ויודע, להציג לנו את זה. 

אז משהו מאוד חשוב זה שבעל עסק, וכל מי ששומע אותי עכשיו שיש לו עסק או מפרסם בפייסבוק, המנהל מודעות שלכם.

הפיקסל שאנחנו ניגע בזה בהמשך הפרק מה זה למי שלא יודע גם העמוד שלכם יימצא באותו ביזנס מנג'ר.

שזה ביזנס מנג'ר-ביזנס מנג'ר מאגד בעצם את העמוד פייסבוק שלכם את הפיקסל את כל הנכסים הדיגיטליים שלכם תחת יוזר אחד, תחת קטגוריה אחת.

אז חשוב ש הפייסבוק של בעל העסק יהיה מקושר, לאותו ביזנס מנג'ר ותחתיו יהיה את המנהל מודעות ואת העמוד ואת הפיקסל.

ככה שאותו בעל עסק יכול לתת הרשאה, לסוכנות דיגיטל מסוימת או למשרד פרסום.

ברגע שיש הפסקת התקשרות הוא יכול היה להעביר את הנכס לטיפול, אצל מישהו אחר.

להמשיך עם אותו גרף למידה שהפייסבוק כבר כבר עשה ולהתקדם. 

זה דבר מאוד מאוד חשוב אז באמת כל מי ששומע ולא יודע אם הדבר הזה באמת שייך אליו אז תפנו לאנשים שעושים לכם.

זה משהו שחשוב לדרוש- שהנכס הזה יהיה בצורה מסודרת אצלכם שתוכלו בעתיד לתת גישה ותמיד הדברים האלה היו שייכים לכם.

אז זרקתי כמה מילים מפוצצות, אז למי שלא יודע אני אסביר קצת מה זה הפיקסל של פייסבוק.

פיקסל של פייסבוק הוא פיסת קוד שאנחנו שמים באתר שלנו או בדפי הנחיתה, או בעצם בכל נכס דיגיטלי שהוא נמצא מחוץ לפייסבוק. 

ומה שקורה באותו רגע אנחנו מאפשרים לפייסבוק סוג של מראה שהם יכולים לעקוב אחרי הנתונים:

מה קורה עם הלקוחות שלי יצאו מפייסבוק לאתר שלנו או לדפי הנחיתה ולדעת מה קרה איתם שם.

לדוגמה אם אנחנו רוצים, יש לנו דף נחיתה שצריך לגייס לנו לידים ושלחנו מפייסבוק טראפיק לאותו דף נחיתה או האתר. 

אם אין פיקסל באתר, באותו רגע שהלקוח יצא מפייסבוק לאתר שלנו-הפסיקה התקשרות בפייסבוק לא יודע מה קורה איתו.

אז הוא אומר שמפייסבוק במצב הזה אנחנו יכולים לדרוש דבר אחד:

"תביא לנו טראפיק לאתר". 

אבל, החיים מלמדים אותנו והדיגיטל מלמד אותנו שברגע שאנחנו מבקשים מפייסבוק

"תביא לנו טראפיק"

הוא מתחיל להעביר אנשים לאתר והוא לא יודע מה קרה איתם בתוך הדף נחיתה שלנו.

זאת אומרת שהוא יכול היה להעביר לנו, לצורך הדוגמה, מאה אנשים, אבל אף אחד ממאה אנשים האלה לא ישאיר ליד.

כי פייסבוק מבחינתו, ברגע שמישהו עבר מתוך פייסבוק לאתר שלנו, הוא לא יודע מה קרה איתם הלאה.

אז מבחינתו הוא הצליח להביא את הדבר הכי טוב, שדרשנו ממנו.

לעומת זאת אם יש לנו פיקסל תקין באתר והכל עובד, פייסבוק יודע מי באמת השאיר פרטיים בתוך האתר שלנו. 

מה שקורה, זה שברגע שאנחנו עושים קמפיין המרות אנחנו מבקשים מפייסבוק:

"אל תביא לנו רק טראפיק לאתר, תביא לנו אנשים שמתנהגים כמו האנשים שהשאירו לנו לידים".

זאת אומרת שפייסבוק יש לו יותר נתונים, לא רק מי עבר אלינו לאתר אלא מי באמת תשאיר לנו ליד בפועל.  

ואז הוא מחפש מכנה משותף.

מה משותף לאותם אנשים שהשאירו לנו ליד, ומחפש אנשים דומים להם.

המידע הזה מאוד מאוד חשוב וזה דבר שיכול לקום ולהפיל קמפיין.

וזה אחד הדברים שחשוב לוודא שיש לכם באתר ובדפי הנחיתה.

בלעדיו קשה מאוד שקמפיין בפייסבוק יהיה מוצלח.  

אז הבנו שפיקסל הוא דבר שהוא מאוד הכרחי לנו בתוך האתר.

ואני רוצה לגעת בדבר שבאמת, נדיר העסקים בישראל.

אני רואה את זה הרבה בחו”ל שמתנהלים נכון מבחינת האמון שלהם.

אני אקח דוגמה מישראל איך דברים עובדים כן בדרך כלל ברוב העמודים, ואיך הם באמת צריכים לעבוד. 

לאזור שלנו בפייסבוק יש נקרא לזה שני עולמות:

יש את העולם שרואים אותו, ואת העולם שלא רואים אותו.

לעולם שלא שרואים אותו זה פוסטים שעלו לעמוד שלנו ונמצאים בעמוד שלנו.

בעולם שלא רואים אותו זה משהו שבשפה המקצועית ויש אנשים שמכירים את זה זה נקרא Dark post  (דארק פוסט). 

מה זה אומר?

זה אומר שיש פוסטים מסוימים שאנחנו לא רוצים שהם יהיו בעמוד שלנו, ויש לזה הרבה סיבות.

אז איך זה באמת צריך להתנהל? פוסטים שהם תוכן, פוסטים שהם בעלי ערך מסוים אנחנו רוצים לצבוע איתם את העמוד שלנו.

 אני אתן דוגמה:

אם נגיד אנחנו חנות שמוכרת מוצרי חשמל.

פוסטים שצריכים לעלות לעלות לעמוד שלנו, הם פוסטים שרק נותנים דוגמאות ופוסטים שהם תוכן שמתקשרים ללעולם שאנחנו נמצאים בו.

לדוגמה

השוואה בין שני סוגים של טלוויזיות, השוואה בין מיקרוגלים, למה לקנות את הדגם הזה ולא דגם אחר.

כל מיני דברים שייתנו ערך מוסף ללקוחות, ושבאמת יכול, תוכן שיכול לענות להם על צורך מסוים ברגע שהם באמת צריכים אותו.

זה מה שצריך להיות בתוך העמוד. 

מה קורה בדארק פוסט, בדברים שאנחנו לא מפרסמים בעמוד?

בקמפיינים הממומנים ואלה שרוצים בדארק פוסט, אנחנו נציג מבצעים, אנחנו נעשה הנעה לפעולה כדי להניע לסניפים, אנחנו נעשה, סיילים, ימי מכירות טפסי ילידים או כל דבר שהוא, יותר מכירתי ויותר הארד סיילי (Hard Sale). 

למה באמת לא לעשות, ולא לשים את ה, את הפוסטים של המבצעים בתוך העמוד?

ויש לזה כמה סיבות:

תחשבו שתחנות חשמל שדיברנו עליה והדוגמה עשתה מבצע לשבוע בלבד של טלוויזיה במקום אלף חמש מאות שקלים- בשבע מאות ותשעים שקלים. 

והפוסט הזה נמצא בעמוד.

ברגע שלקוח פוטנציאלי שמעוניין בטלוויזיה נכנס לעמוד ורואה שיש טלוויזיה שעולה שבע מאות תשעים שקלים, בדרך כלל אותם לקוחות.

לא באמת יבדקו תאריכים.

הם, ראו שבע מאות תשעים שקלים הם או יגיעו או ייכנסו לאתר היא E-commerce. 

הם יחפשו את הטלוויזיה בשבעמאות תשעים שקלים אבל המבצע נגמר.

ומה שקורה באותו רגע זה שהלקוח אומרים לו את המחיר המלא והוא אומר

"אבל ראיתי באתר שזה בשבע מאות תשעים שקלים למה אתה אומר לי אלף חמש מאות"? 

ואז אתה תגיד לו, המבצע נגמר.

אז מה שהלקוח באותו רגע יעשה זה שהוא יגיד:

"או-קיי היה מבצע פעם אחת כנראה שהיו עוד בעתיד, אז אני אחכה לקנות מתי שיהיה עוד פעם מבצע".

בעצם אנחנו יכולים בצורה הזאת לשחוק לנו רווחיות כי אותו לקוח יכל, להבין שהטלוויזיה במחיר מלא באלף חמש מאות ולא היה רואה איזה מבצע שהיה מערער אותו. 

אז, כל המבצעים כל הדברים האלה עדיף שאנחנו, נעלה איתם לזמן מוגבל ונרד איתם מתי שהם לא תקפים.

ככה גם, מי שייכנס לעמוד יוכל רק למצוא איזה תוכן וזה לא נראה כזה עמוד שהוא, רק מניע לפעולה רק הארד סיילי, אלא מותג שנותן תוכן נותן ערך.

כיף לעשות עליו עוקב, כיף לעשות עליו לייקים.

נגיד אני, לקוח שצורך מוצרי חשמל ורוצה לקנות אני אומר

"שווה לי לעשות לייק לעמוד הזה, כי פעם הבאה שאני אצטרך מוצרי חשמל אני אגש לשם כי שם כנראה תהיה את התשובה שאני באמת מחפש".

אז בוא נחזור לנקודה ונעשה סיכום קצר:

מה שעולה לעמוד זה דברים שהם בעלי תוכן ובעלי ערך.

כאלה שבאמת, זה עמוד שתרצה לעקוב אחריו.

מה שעולה בדארק פוסט, בפוסטים הממומנים שחוזרים לאותם לקוחות שלקחו מעורבות בפרסום אנחנו נהיה יותר הארד סיילי, יותר מבצעים, יותר דברים לזמן מוגבל ובאמת ננסה להניע יותר ישירות לפעולה. 

אני רוצה לדבר אתכם קצת על המבנה של מנהל המודעות של פייסבוק, כדי באמת שיהיה לאנשים מושג איך באמת מעלים קמפיין לאוויר ואיך המבנה של פייסבוק עובד.

אז, כשנכנסים לתוך המנהל מודעות של פייסבוק אנחנו נראה טבלה עם שלושה עמודות עיקריות. 

אנחנו נוכל לבחור תאריכים ששם יהיה לנו בטבלה מוצג את נתוני הקמפיינים לפי טווח תאריכים שבחרנו.

והקמפיינים יתחלקו לשלוש קטגוריות בטבלה:

הקטגוריה הראשונה תהיה רמת הקמפיין, רמת סדרת המודעות ורמת המודעה.

ברמת הקמפיין מה שאנחנו עושים זה:

אנחנו נבחר מה אנחנו דורשים מפייסבוק ומה אנחנו רוצים שהוא יביא לנו.

פייסבוק יודע להביא לנו מה שאנחנו מבקשים ממנו.

משמעות הדבר זה שאם אנחנו נבקש מפייסבוק ונעשה קמפיין תפוצה פייסבוק יעשה את המאמצים כדי להביא לנו את המחיר הכי טוב לאלף חשיפות. 

אם אנחנו נעשה קמפיין מעורבות פייסבוק יתאמץ למצוא אנשים שהיו מעורבים בפרסום שלנו.

יעשו לייק, תגובה, שיתוף, יקראו את הפוסט, או כל קליק אחר.

ואם אנחנו נעשה קמפיין המרות אז פייסבוק יחפש את הפעולה שנעשית מחוץ לאתר האינטרנט ושהלקוח יחזור עם מה שבאמת ביקשנו מפייסבוק אותו.

אז מה בעצם הדברים שאנחנו יכולים לבקש מפייסבוק ברמת הקמפיין?

נעשה סקירה קצרה:

אנחנו יכולים לבקש מפייסבוק קמפיין תפוצה.

בקמפיין תפוצה, פייסבוק לחפש את המחיר הכי טוב שיכול, להביא לנו לאלף חשיפות.

קמפיין מודעות למותג זה קמפיין של פייסבוק מבטיחים, עם גרשיים אני אשים שם, שאותו בן-אדם שהם סופרים אותו ידע בוודאות שביומיים הקרובים והמסר הועבר אליו.

זה קמפיין מודעות למותג.

קמפיין הודעות זה קמפיין שאנחנו נוכל לקבל הודעות בוואטסאפ ביזנס- במסנג'ר של פייסבוק. 

קמפיין לידים- יש טופס לידים של פייסבוק זה קמפיין שאנחנו נרים אותו למטרה של גיוס לידים.

קמפיין המרות זה קמפיין שיהיה פיקסל בדף, תודה, בתוך האתר שלנו בדפי נחיתה ובאתרי איקומרס ואנחנו נבקש מפייסבוק פעולה ספציפית בתוך האתר. 

לדוגמה, אנחנו יכולים לבקש מפייסבוק להביא לנו, הוספות לעגלה, אנחנו יכולים לבקש מפייסבוק צפייה בקטגוריה באתרי איקומרס, יכולים לבקש מפייסבוק מכירה בפועל, יכולים לבקש מפייסבוק לידים.

כל פעולה שאנחנו נרצה בתוך האתר שהפיקסל מוגדר לו- אנחנו יכולים לדרוש את זה מפייסבוק שיביא לנו.

עוד סוגי קמפיין זה מעורבות, שזה יביא לנו לייקים תגובות שיירים (Share)

אז בעצם אנחנו מבינים שאנחנו דורשים מפייסבוק משהו מסוים שאנחנו רוצים שהוא יביא לנו ופייסבוק מתאמץ בשבילנו כדי להביא לנו את אותה פעולה, במחיר הטוב ביותר שהוא יכול.

זה ברמת הקמפיין.

מה אנחנו מבקשים מפייסבוק ברמת סדרת המודעות?

ברמת סדרת המודעות אנחנו בוחרים, את סוג הקהל שאנחנו רוצים אנחנו יכולים, לבחור דמוגרפיה אזור מגורים שפה, תחומי עניין, אנחנו יכולים להחריג תחומי עניין, סוג מכשיר. 

אנחנו יכולים, באמת, פייסבוק נותנים המון המון כלים כדי לפלח את הקהל שלנו.

וכדי לנסות להגיע לקהל שלנו ולהיות כמה שיותר מדויקים. עוד משהו שאנחנו בוחרים ברמת סדרת המודעות זה איפה אנחנו רוצים שהעבודה שלנו תוצג.

קיימים המון סוגים של פרסומות שניתן להציג בקמפיינים בפייסבוק

זה יכול להיות בגרסת הדסקטופ

שהמודעה מוצגת בצד

זה יכול להיות בהמשך לסרטון או הסרטון הבא שהופיע

זה יכול להיות סרטון קופץ בתוך סרטון שמישהו צופה

זה יכול להיות מודעה שהיא native שנמצאת בתוך הניוז פיד של הלקוח

בניוז פיד של האינסטגרם

בסטורי של האינסטגרם

בסטורי של פייסבוק. ועוד ועוד

קיימים המון המון מקומים שאנחנו יכולים לבחור איפה אנחנו רוצים שהעבודה שלנו תוצג.

וזה משהו שחשוב מאוד לבחור אותו נכון בהתאם לקמפיין בפייסבוק.

אם נגיד זה קמפיין של מודעות למותג אנחנו, כל פלטפורמה שאנחנו נוצג שם, יכולה לשרת אותנו.

כי אנחנו בסופו של דבר רוצים להטמיע המסר ולהתחרט בזכרון של אותו לקוח. 

אבל אם אנחנו רוצים לבקש, מפייסבוק מכירה באתר או ליד, נראה שהמכירת הגיעה יותר מי הניוזפיד או מקומות שלוקחים חלק יותר פעיל בפרסום.

אז זה חלק מאוד מאוד חשוב שאנחנו צריכים להתאים את מה שאנחנו מבקשים לאיפה של המודעה תוצג. 

וכמובן יש לזה השלכות של גדלים וסגירה, אם מדובר בווידאו, בתמונה.

הדבר הבא שאנחנו נבחר ברמת סדרת המודעות זה מתי הפוסט יעלה, מאיזה תאריך עד איזה תאריך, ואת התקציב.

ואלה בעצם שלושת הדברים שאנחנו נבחר ברמת סדרת המודעות.  

נעבור לרמת המודעה:

וברמת המודעה אנחנו ניצור בעצם את המודעה שתוצג ללקוחות הפוטנציאליים שלנו.

שם אנחנו נקבע איזה סוג מודעה זאת תהיה- אם זה קרוסלה, אם זה יהיה פוסט או וידאו.

אנחנו נרשום את הטענה לפעולה, את שורת ה-CTA זה נקרא, Call to Action. 

עכשיו אנחנו נשים את התמונה, את הוויזואל שאנחנו נרצה להציג, את הטקסט ואת המלל המלווה

ואם מדובר בקמפיין הודעות או טופס לידים אנחנו נוכל להתאים את הטקסט למה שאנחנו נרצה שהופיע שם.

אלה בעצם שלושה חלקים שיש לפייסבוק, כשאנחנו יוצרים קמפיין, זה מה שאנחנו רואים. 

חשוב להבין שבקמפיין אחד שאנחנו בוחרים אנחנו יכולים לשים כמה סדרות מודעות וכמה מודעות.

זאת אומרת שאנחנו יכולים ליצור קמפיין אחד, שהוא קמפיין לידים.

לצורך הדוגמה, ואז אנחנו יכולים לבחון ע”י בחירה של כמה סדרות מודעות עם אותה מודעה כמה מיקומים שונים, ולקבל תמונת מצב איזה מקום עובד יותר טוב בשבילנו. 

עוד משהו שאנחנו יכולים לבחון ברמת סדרת המודעות זה לשים כמה סוגי קהלים ולראות איזה קהל מגיב יותר טוב למודעות שלנו.

וגם תחת אותה סדרת מודעות אנחנו יכולים לשים כמה מודעות שונות. אנחנו יכולים לבחור, לדוגמה, תחת אותה סדרת מודעות עם קהל מסוים, לבחור כמה מודעות, שונות עם תמונה שונה ועם טקסט שונה ובכך לבחון למה הקהל הזה מגיב יותר טוב. 

אנחנו נדע איזה מודעה, איזה תמונה, איזה טקסט הביא לנו את הכמות הכי גדולה של לידים, ונדע לשים את הכסף בהמשך כדי לקבל ולמקסם את התוצאות שלנו.

הדבר הזה נקרא A-B Testing.

יש הרבה אנשים שמכירים את זה, מי שיותר מקצועי, אבל זה חשוב שגם בעלי עסקים ואנשים שהם לא כאלה מקצוענים בתפעול קמפיינים בפייסבוק יכירו.

משמעות הדבר זה שאנחנו יוצרים מודעה פרסומית, חשוב שניצור כמה גרסאות כי אנחנו לא באמת יכולים לדעת בעצמנו למה הקהל שלנו יגיב יותר טוב.

הדבר הכי טוב לעשות זה לזרוק ארבע חמש דוגמאות של מודעות לאותו קהל, ולדעת למה הקהל שלנו מגיב יותר טוב. 

וככה אנחנו בעצם אומרים לפייסבוק:

"או.קיי זאת העמודה שמצאה שהיא עובדת הכי טוב, תשים עליה את עיקר התקציב".

וככה אנחנו לא סוגרים את עצמנו מבחינת הקמפיין לפוסט אחד. זה הביצועים שיש-עם זה נסתדר.

אלא אנחנו נותנים כמה דוגמאות ובכך משפרים את הביצועים שלנו, וגורמים שיהיה לנו יותר המרות, יותר לילדים יותר רכישות. וכן הלאה. 

משהו שחשוב לבעלי עסקים, כאשר אנחנו מפרסמים בדיגיטל זה לדעת לקרוא דו"חות ולדעת לנתח בצורה מסוימת את הביצועים של הקמפיינים שלנו בדיגיטל.

במיוחד במיוחד אם מדובר באתר איקומרס שרוב הפעילות והמכירות נעשות, אם לא רק, דרך הפייסבוק אז באמת חשוב לדעת מה זה אומר כל נתון.

אני אגע בכמה מונחים מאוד חשובים כשמדובר בקמפיינים בפייסבוק

כמובן שיש עוד הרבה פרמטרים, אבל גם עם בעל העסק כולו מקצוען אבל יש לו איזה רמת ידע של הדברים הבסיסים זה משהו שיכול באמת לתת לו איזה מושג שהוא מקבל דוחות מהמשרד פרסום שלו מסוכנות הדיגיטל

מה עושים עם זה?

איך קוראים את זה?

מה זה אומר?

האם זה טוב האם זה לא טוב?

אז המושג הראשון שאני רוצה שנגע בו זה נושא ctr.

ctr זה אומר Click to Rate.

זה בעצם נותנת אחוז ההקלקה מהחשיפה. זאת אומרת שאם, נגיד, היה לנו מאה חשיפות והיה לנו הקלקה אחת אז יש לנו ctr של אחוז אחד.

הנתונים היבשים אומרים שמעל אחוז אחד, הנתונים נחשבים טובים. 

אז ברגע שאתם מקבלים דוחות ממשרד הפרסום או מסוכנויות הדיגיטל ואתם רואים שה-ctr הנמצא על אפס נקודה שתיים, אפס נקודה ארבע אחוז אתם יכולים להדליק נורה ללסוכנות או למשרד פרסום.

להגיד להם:

"למה הנתונים פחות טובים בקמפיינים שלנו בפייסבוק?

איך אנחנו משפרים את זה"?

עוד נתון מאוד חשוב זה עלות למעורבות.

ובנתון הזה בעצם אנחנו יכולים לדעת כמה אנחנו משלמים על כל מעורבות בפרסום.

על כל מישהו שעשה לייק, או שיתף או רשם תגובה, או בעצם הקליק על המודעה בכל צורה שהיא ולקח איזה אינטראקציה מסוימת עם הפרסום שלנו. 

המחיר והיחס בין החשיפה, לבין המעורבות יכול לתת לנו אינדיקציה של האם הפרסום הזה באמת רלוונטי, והאם הקהל מעניין אותו מה שאנחנו מפרסמים.

אז זה עוד נתון שמאוד חשוב לדעת ולהסתכל עליו. הנתונים הבאים יותר עוסקים במי ששולח טראפיק מפייסבוק לתוך דף נחיתה או אתרי איקומרס והעלויות של כמה עולה לנו שפה לעגלה או כמה עולה לנו מכירה בפועל.

אנחנו יכולים לקחת את הנתונים האלה ובאמת לנתח אותם ולדעת האם אנחנו מוכנים לשלם את המחיר הזה עבור ליד או רכישה בפועל.

משמעות הדבר זה שאם נגיד אנחנו מוכרים מוצר במאה שקלים והמוצר הזה יש לו עלות שאנחנו משלמים עליו של שלושים שקלים. 

בקמפיינים בפייסבוק אנחנו מצליחים, להביא מכירה בפועל בעשרים שקלים, זאת אומרת ששווה לנו לשלם עשרים שקלים ועוד שלושים שקלים מוצר זאת אומרת שיש לנו חמישים שקלים רווח.

אבל אם נגיד יש לנו שמונים שקלים שעולה לנו רכישה בפועל אנחנו בעצם לא עשינו בזה כלום ואנחנו מחליפים כסף בכסף.

אז, לא רק שיש לנו רכישה באתר וכולם מרוצים.

חשוב לעקוב אחרי כמה אנחנו משלמים על כל המרה. אם מדובר בקמפיין לידים זה לבדוק כמה כל כמה הלידים אנחנו סוגרים עסקה

לדעת לחשב את העלות שלנו לליד כפול אחד לכמה לקוחות ופגישות אנחנו סוגרים עסקה.

לדעת אם המחיר שלקוח משלם זה מחיר שהעסק שלנו יודע לשלם אותו לשיווק.

אם כן, אז אנחנו יודעים שאנחנו על הדרך הבטוחה יכולים להרים תקציבים ולדעת שאנחנו מעלים את הרווחיות וגדלים עם העסק שלנו. 

אז כמובן שקיימים עוד, המון המון נתונים שאפשר לנתח.

אני חושב שאלה הדברים הבסיסים שבאמת יכולים לתת איזה מושג ואיזה התחלה של באמת לדעת מה קורה אתנו בדיגיטל ובפייסבוק וברשתות החברתיות. 

לדעת לבקש תשובות מהסוכנות דיגיטלי ממשרד הפרסום כאשר הנתונים שלנו לא טובים כי בסופו של דבר אנחנו רוצים להתקדם.

פעולת שיווק בפייסבוק שאנחנו עושים זו שאנחנו מחזקת את המותג ומגיעים לאנשים ויוצרים בעצם דריסת רגל או שאנחנו באמת רוצים להגדיל מכירות. 

שכל שקל שאנחנו שמים יחזור אלינו ביותר משקל אחד.

אז הגענו לסיום הפרק ואני באמת רוצה להגיד המון המון תודה לכל מי שהאזין עד לכאן.

הנושא הזה זה בפרק הזה זה היה טעימה על קצה המזלג דברים שאפשר לעשות בפייסבוק ודברים שחשוב שתדעו. 

אפשר לדבר שעות עוד על הנושא כי באמת יש המון המון תוכן והמון ידע.

אני יכול לספר לכם שאני עובד על אתר חדש בבלוג חדש שהדבר הראשון שאני אעלה זה יהיה מדריך מאוד מאוד מקיף לפייסבוק. (עלה)

איך מעלים קמפיין טוב לאוויר, איך לבדוק את הנתונים. 

יש שם המון המון מידע, ושלב אחרי שלו שאפילו תוכלו לעשות קמפיינים בפייסבוק בהצלחה בעצמכם וקמפיינים שעובדים.

אז באמת שווה להמשיך לעקוב גם ברשתות החברתיות ואני כמובן אפרסם את זה.

תודה שהגעתם עד לפה,  נתראה בפרק הבא. ביי.  

בחרו את הפלטפורמה האהובה עליכם

תוכנית ההכשרה

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

בואו נעבוד יחד

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש