עסק מצליח משחק את המשחק האינסופי

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

רוצים עסק מצליח? תשחקו את המשחק האינסופי!

מה יקרה אם תעלו על פרקט מגרש הכדורסל עם נעלי פקקים?

כנראה שהביצועים שלכם לא יהיו טובים. 

רוב העסקים עושים בדיוק את אותה הטעות – הם משחקים את המשחק הלא נכון.

הם צריכים לשחק את המשחק האינסופי.

לא פעם שמעתי בעלי עסקים משתמשים בביטויים

״אני רוצה לנצח״, ״אני רוצה להיות הכי טוב״ – כל אלה הם ביטויים של משחק סופי.

משחק סופי ואינסופי הם מונחים שטבע סימון סינק

בספרו ״המשחק הסופי והאינסופי״ , לפיו קיימים שני סוגי משחקים:

המשחק הסופי הוא משחק כמו כדורגל או כדורסל בו החוקים הם ברורים ומוסכמים

שתי קבוצות עם 11 שחקנים משחקים 90 דקות.

בתום 90 הדקות מי שכבש יותר שערים, ניצח.

משחק סופי – משחק בו החוקים ברורים וידוע מי המנצח ומי המפסיד

בעסקים לעומת זאת, המשחק הוא אינסופי

עסק שאומר שהוא רוצה ״לנצח״ את המתחרה לא משחק את המשחק הנכון, מפני שאין חוקים מוגדרים.

ברוב המקרים אותו המתחרה לא בהכרח יודע שהוא מתחרה מולכם.

מה מגדיר נצחון? מספר עובדים? הכנסה? באיזו תקופת זמן?

בנוסף, לפעמים אתם אפילו לא מודעים למתחרה הכי גדול שלכם.

My Space לא היו מודעים לקיום של פייסבוק

ג׳ילט לא צפו שהמתחרה הגדול ביותר שלה הוא טרנד הזקנים. 

בעסקים יש כל כך הרבה פרמטרים

עסק שהכניס יותר כסף מהמתחרה שלו, לא בטוח יכניס יותר כסף מהמתחרה בשנה שלאחר מכן.

עסק מצליח מבין שהוא היום חזק ומחר הוא למטה

המטרה שלו תמיד להיות רלוונטי ולהיות במשחק.

הצלחה בעסקים
בעסקים לפעמים אתה מוביל לפעמים אתה מאחור, הכי חשוב זה להשאר במשחק ככה מתנהג כל עסק מצליח

החוקים של המשחק האינסופי הם ההבנה שהתחרות האמיתית של העסק היא אך ורק מול עצמו ככה צריך להתנהל עסק מצליח.

התוכניות צריכות להיות לשנים קדימה, אם רוצים להישאר יציבים במבחן הזמן.

חלומו של כל יזם הוא עסק יציב, כזה שיחיה גם אחריו.

עסק שידע להמציא את עצמו בכל פרק זמן, לדעת לחדש, להקדים.

אנשים שמשחקים את המשחק האינסופי, מבינים שבכדי להשאר במירוץ שלא נגמר

הם צריכים להשתמש בטקטיקות שונות שמתאימות למשחק האינסופי.

טקטיקות שלא בהכרח יעלו בקנה אחד עם טקטיקות של המשחק הסופי.

בכדי להבין את הנקודה אתן דוגמא של שני שחקנים, האחד משחק את המשחק הסופי והשני את המשחק האינסופי – Microsoft ו-Apple.

אותו סימון מחבר הספר, מספר באחת מהרצאותיו שהרצה לצוותים שונים גם בחברת Apple וגם בחברת Microsoft.

כאשר הרצה לחברת מיקרוסופט עיקר ההתעסקות של הצוותים הייתה ״איך לנצח את Apple” ואילו בחברת Apple ההתעסקות הייתה איך לייצר מוצרים טובים יותר בשביל מורים, שיהיה להם כלים להעביר את השיעור בצורה טובה יותר.

המשחק שלהם שונה בתכלית. עסק מצליח מבין את המשחק שלו.

סימון ממשיך ומספר, שבתום ההרצאה בApple הוא עלה למונית עם אחד ״הסיניורים״ בApple, עובד מספר 12 בחברה.

סימון החליט "להטריל״ את אותו עובד בכיר וסיפר לו שהוא היה בהרצאה בMicrosoft, ובסיום ההרצאה הם העניקו לו את מכשיר הZoon החדש שלהם (לאותם ימים, מכשיר שמע שהתחרה בiPod Touch).

עוד המשיך ואמר לו סימון שהמכשיר עוצב בצורה כל כל מדוייקת, היה נראה כל כך טוב

הממשק נפלא וחווית השמיעה נהדרת, הרבה יותר טובה מiPod touch.

אותו עובד הסתובב לסימון ואמר לו, ״אין לי ספק״.

ככה נגמרה השיחה.

אומנם גם מייקרוספט וגם אפל הם עסקים מצליחים אבל מי לדעתכם תמיד תיהיה זאת שתשיג יותר תוצאות לאורך זמן?

עסק מצליח
Apple משחקים את המשחק האינסופי. האם זה מה שגורם להם להיות עסק מצליח?

מה זה מעיד על Apple כחברה?

את המשחק אותו שהם משחקים.

ככה בדיוק מתנהג עסק מצליח.

עסק שמבין שהפעם המוצר שלך לא זה שהוביל את השוק אבל יגרום לך להיות טוב יותר בפעם הבאה כדי להשאר רלוונטי ובמשחק

כשאתם משחקים את המשחק האינסופי אתם מבינים שלפעמים אתם מקדימה, לפעמים אתם מאחור. אבל כל עוד אתם במשחק ומשתפרים ביחס לעצמכם, תוכלו לכבוש יעדים חדשים, ולהבטיח יציבות לאורך זמן.

ניתן ללמוד הרבה מאותו הסיפור ומסוגי המשחקים, אבל בכדי להתפתח ולהשאר במשחק, צריך לשנות את המשחק אותו אתם משחקים ולשחק משחק אינסופי. עליכם להבין את מה שאותו עובד ב Apple הבין, וכל החברה מתנהגת בצורה הזאת.

מי שמשחק את המשחק האינסופי, משחק מול עצמו. ככה מתנהג עסק מצליח.

אבל מי שמשחק משחק סופי מול המתחרים, בשלב מסויים יתייאש ופשוט ינשור.

רבות החברות ששיחקו משחק סופי, הגיעו לטופ בעולם העסקים – וקרסו.

שחקו את המשחק הנכון ובנו אירגון שיחיה הרבה אחריכם.

העבירו לכלל העובדים את מהות המשחק אותו אתם משחקים, ותוכלו לראות בכל יום איך אתם משתפרים והופכים טובים יותר. רוב מי שישחק נגדכם, יתעייף ופשוט ינשור מהמירוץ.

זהו דבר שחשוב שיעבור במנטליות של החברה, במנהיגות של הבכירים, במיתוג ובשפה של כל העובדים בארגון מהבכיר לזוטר.

שחקו את המשחק הנכון.

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש