עיצוב אתרים – 4 טעויות מרכזיות שעושים כשמעצבים אתר אינטרנט מחדש

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

כשבעלי עסקים מחליטים לבנות אתר לעסק, המטרה העיקרית שלהם היא שהאתר יגיע למקסימום ביצועים

אתר שמביא תנועה איכותית, מביא לידים מתאימים לעסק ומבסס או מחזק את האמינות של המותג שלהם.

המפתח לכל אחת מהמטרות הללו הוא עיצוב נכון של האתר וסידור נכון של המבנה שלו.

כשבוחרים לחדש את האתר של העסק ולעצב אותו מחדש צריכים לוודא שהכל נבנה בצורה מדויקת.

כולל – העתקה נכונה של התוכן, תמונות, סרטונים, טפסים, אינטראקציות, כפתורים וכתובות URL.

כדי שחידוש האתר יעבור בהצלחה, צריך לחשוב על כל המבנה של האתר החדש

ולהתאים את האתר הישן אליו במדויק.

הכנו עבורכם רשימה של 4 טעויות נפוצות שקורות בעיצוב אתרים מחדש:

עיצוב אתרים מחדש ללא התחשבות בפונקציונאליות

זו עשויה להיות הטעות הגדולה ביותר שאנשים עושים בעיצוב מחדש של אתר האינטרנט שלהם.

עיצוב האתר מחדש תוך כדי שמירה על הפונקציונאליות הקיימת (כפתורים, קישורים חיצוניים ופנימיים תקינים ועוד) מראה שהאתר שלכם לא רק יפה, אלא גם יעיל.

עיצוב מחדש תוך שמירה על הבסיס הקיים עוזר לכם במספר דברים:

  • האתר שלכם נשאר מדורג בגוגל בביטויים שהיה מדורג בהם קודם לכן לפני שינוי העיצוב
  • הפונקציונליות נשמרת בצורה חלקה ועיבוד הנתונים בין הפלטפורמות השונות נשאר זהה
  • אתם יכולים לערוך ולהוסיף דפים ולנהל את האתר בקלות לאחר שינוי העיצוב.
  • האתר שלכם מותאם לנייד

אם עשיתם טעות כשעיצבתם מחדש את האתר ולא שמרתם על הפונקציונליות הקיימת, כל מה שרשמנו למעלה לא מתבצע ויש לכם עבודת שיפוץ רבה לבצע באתר.

האתר שלכם חייב להיות מתוכנן גם כדי להביא תנועה וגם כדי להמיר לקוחות פוטנציאליים.

חווית המשתשמ באתר שלכם חייבת להישמר כדי שלא יאבד מערכו ולכן חשוב לב שתשימו לב לדברים הבאים:

  • ניווט תקין באתר
  • קריאות לפעולה במקום הנכון
  • היררכיית תוכן מדויקת
  • שילוב של פלטפורמות נוספות לניטור נתונים (קונסול, אנליטיקס, הוטג'אר וכו')

בהתאם למערכת ניהול תוכן (CMS) שבה האתר שלכם בנוי

רכיבי התוכן בדפי האינטרנט נקראים ווידג'טים, בלוקים של דפים, קונטיינרים, פרגמנטים, רכיבים, סקשנים או משהו דומה.

אתם צריכים להתמקד ב-2 דברים במהלך עיצוב האתר שלכם מחדש:

1. יש לעצב ולפתח בלוקים מתוך מחשבה על גמישות. חשבו על פריסת המידע וכיצד אתם רוצים שהמבקרים באתר יתקשרו עם האלמנטים או יעברו מדף אחד לדף אחר.

2. אתם צריכים להדגיש ולהבליט כפתורים, כותרות ודברים חשובים באתר עבור הגולשים שלכם על מנת שיהיו מסוגלים להבין באיזה דף הם נמצאים, לאיזה דף הם רוצים להגיע ואיך לעשות את המעבר הזה.

לא לבדוק ולשמר דירוג של העמודים הקיימים

גם אם באתר שלכם אתם לא משקיעים מאמצים לקידום אורגני (SEO)

סביר להניח שהאתר שלכם מדורג במונחים וביטויים מסוימים. תבדקו באילו מילים האתר שלכם מדורג כרגע ואילו דפים מניבים ביצועים טובים.

המידע הזה יעזור לכם לשמור על הדירוגים האלה, במיוחד אם כתובות הדפים המקודמים ישתנו.

כדי לבדוק באילו מילים האתר שלכם מדורג תוכלו לבדוק בכלים בחינם כמו Google Search Console וגוגל אנליטיקס או להשתמש בכלים בתשלום כמו Ahrefs, SEMrush ו-MOZ.

לאחר שמצאתם את הדפים הספציפיים באתר שלכם שמדורגים גבוה בביטויי מפתח שרלוונטיים לעסק שלכם

אלו הדפים שתרצו לשמר במהלך השינוי של עיצוב האתר שלכם.

לא לזרוק תוכן באתר עם ביצועים נמוכים

עכשיו שאתם יודעים איזה מונחים באתר שלכם מניבים טראפיק ולידים ואתם יודעים איזה דפים מדורגים באתר ומה אתה צריכים לשמר

מה עושים על כל שאר הדפים באתר?

עיצוב מחדש של האתר שלכם זו הזדמנות מצוינת לבחון מה באתר שלכם רלוונטי, אפקטיבי ומגיע לביצועים טובים

ואילו דפים ופוסטים באתר שלכם לא מניבים תנועה וצריך לשפר אותם או לחילופין, ניתן לקצץ אותם.

לחתוך את התוכן הישן והלא רלוונטי באתר שלכם מסייע מכמה סיבות עיקריות:

  • משאיר לכם פחות תוכן שתצטרכו לשכפל ולסדר לאחר עיצוב האתר החדש
  • נותן לכם סביבת תוכן נקייה וקלה יותר לניהול
  • מספק לגולשים באתר שלכם רק את התוכן האיכותי ביותר

לעבוד על העיצוב והקופי בנפרד

התלבטות נפוצה בעיצוב אתרים היא מה קודם למה?

העיצוב או את הקופי?

הקופי חייב להיות באורך מסוים כדי לשרת את המטרות של העיצוב

להמיר גולשים ולקדם את הדפים באתר וסביר להניח שהצרכים של התוכן הם אלו שיכתיבו איך האתר ייראה

איך העמודים ייראו ואילו שינויים צריכים להתבצע בבלוקים/סקשנים.

זו הסיבה שמי שמעצב את האתר והאחראי על הקופי בעסק שלכם חייבים לעבוד ביחד. 

תוכן ארוך נוטה להניב ביצועים טובים יותר מבחינת דירוג מילות מפתח וקידום אורגני.

אבל עיצוב מודרני עבור דפי אינטרנט חזקים מעדיפים קופי קצר וחריף עם הרבה בלוקים של תוכן חזותי.

לפני שאתם מעצבים מחדש את האתר שלכם אתם צריכים לחשוב על בנייה נכונה של הסקשנים ולשלב כמות מספיקה של תוכן כדי לקדם דפים רלוונטיים באתר שלכם

גם להשתמש בפריסות מתאימות כדי שהתוכן הזה יועבר בצורה טובה יותר לגולשים.

לסיכום

אנחנו שואפים להשיג אתר אינטרנט שמעוצב היטב ובעל פונקציונליות נוחה ויעילה.

אבל, בעולם המשתנה של היום שום דבר לא קבוע ועיצוב האתר שלכם עתיד להשתנות.

כיום, אורח חיים של אתר אינטרנט הצטמצם לשנתיים בלבד כאשר טרנדים וטכנולוגיות חדשות ממשיכות להגיע.

מכיוון שהאתר שלכם הוא גם הפנים של העסק שלכם הוא צריך לעבור מדי פעם עדכון והתאמה לרוח התקופה.

אבל, עיצוב מחדש של האתר לא ישרת אתכם אם תעשו את אחת מהטעויות שהזכרנו במאמר הזה.

על הכותב

אור פיאלקוב, בן 38, מייסד ומנכ”ל חברת Fialkov Digital, חברה המתמחה בפרסום בגוגל ומגוון ערוצים נוספים.

מומחה פרסום ממומן באינסטגרם, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.

הבעלים של  איזיקלאוד, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד.

דרך חברות אחסון הענן הגדולות: Amazon Web Service, GCP, Linode, Vultr ועוד.

איפיון ובניית אתרים

איך לגרום לאתר להיות מהיר כמו מטוס

Sharing Is Caring
שיתוף

מה תקראו במאמר?

בכדי לא לפספס תוכן חשוב
האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף

המאמרים המובילים בבלוג

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021

מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב

בואו נעבוד יחד

Black Squad

יחידת השיווק המובחרת בישראל.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

יצירת קשר בוואטסאפ

מלאו פרטים ותעברו לשיחה בוואטסאפ

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

קיבלתי את השאלון המלא

עובד על המשימות לשבוע החדש