מה? איך? והכי חשוב למה?

לחצו על החץ

מה תקראו במאמר?

כמעט כל עסק שפגשתי במהלך הקריירה ידע לענות על שתי השאלות – מה הם עושים, ואיך הם עושים את זה. אבל מעטים העסקים שידעו לענות על השאלה – למה? או במילים אחרות – מה החזון העסקי של העסק?

לפי ספרו של סיימון סינק Start With The Why, השאלה למה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים, היא מה שמאפיין מותגי ענק ועסקים שההשפעה שלהם נשארת לאורך זמן. ה”למה” הוא החזון העסקי שמייחד את כל העסקים שהצליחו להשאר מעל 3 שנים, והצליחו לייצר גידול תמידי.

דוגמא: 

ניקח משרד פרסום, מה הוא עושה? מייצר ללקוח חומרי פרסום שונים, בהתאם לתוכנית אסטרטגית ומשתמש באמצעי תקשורת המונים כדי להעביר את המסרים השיווקיים של אותו העסק. איך הוא עושה את זה? באמצעות אנשי מקצוע שמעסיק או שוכר את שירותיהם, וברכש מדיה לפי מיקומי קהל היעד. ועכשיו לשאלה הקשה – למה הוא עושה את זה?

רבים ישיבו – “בשביל לייצר הכנסות”. אך זה לא ה”למה”, אלא התוצאה! 

כאן, שאני רושם את ה”למה”, אני מתכוון למטרה, לחזון העסקי, לאמונה, לשאלה למה לצאת מהמיטה מוקדם בבוקר.

למה? זו הסיבה שבגללה יש לכם תשוקה למה שאתם עושים, כסף הוא התוצאה.

רוב המותגים שאני פגשתי מתנהגים בצורה הבאה:

מספרים מה הם עושים > מספרים איך הם עושים את זה > לאחר מכן מצפים לסגירת עסקה או הנעה לפעולה.

אבל אם נסתכל על רוב המותגים מעוררי ההשראה בעולם הם פועלים בדיוק הפוך:

למה הם עושים את זה > איך הם עושים את זה > מה הם עושים.

לדוגמא חברת Apple –

אם ענקית הטכנולוגיה הייתה מתנהגת כמו רוב המותגים שאנחנו מכירים, זה היה נראה ככה:

אנחנו מייצרים מכשירי סלולר נהדרים > הם מעוצבים, יפים, בעלי תוכנה יציבה וקלה לשימוש > רוצה לקנות?

לצערי זה מה שרובנו עושים בכל יום שאנו קמים לעבודה. 

אבל ככה Apple מתנהגת במציאות:

אנחנו מייצרים כל מוצר מתוך אמונה שישנה את העולם, שינגיש טכנולוגיה ויהפוך את החיים על כדור הארץ לנוחים יותר > אנחנו עושים זאת באמצעות מוצרים שמעוצבים יפה, בעלי תוכנה יציבה וקלה לשימוש על ידי כל משתמש > אנחנו גם מייצרים מכשיר סלולר מעולים > רוצה לקנות?

Apple משתמשת בגישה ההפוכה – חזון עסקי קודם לכל

זה שונה לחלוטין וגם הצרכן מרגיש שונה לחלוטין. ברגע שמתחילים מה״למה״, והוא חופף לערכים של הלקוח, מתחיל סיפור אהבה ארוך, ומתבססת נאמנות חזקה הרבה יותר למותג.

ההמלצה הטובה ביותר שאוכל לתת היא לחשוב מה הכי מספק אותנו בעבודה, מה הסיבה שעוזרת לנו לקום בבוקר מלאי אנרגיה ליום של עשייה?

אז איך משרד הפרסום ישתמש במודל ההפוך?

אנחנו כאן בכדי להקטין את מספר העסקים הקטנים שנסגרים בכל שנה ולסייע להם להגיע לעוד לקוחות > אנחנו עושים זאת בעזרת אנשי הצוות המקצועיים והטובים ביותר בתחום, ועל ידי רכש מדיה מתאימה לקהל היעד > אנחנו מייצרים ללקוח חומרי פרסום שונים בהתאם לתוכנית אסטרטגית, ומשתמשים באמצעי תקשורת המונים כדי להעביר את המסרים השיוקיים של אותו העסק בצורה ברורה ונגישה > רוצה להצטרף אלינו?

זה הזמן שלכם להפוך להיות מותג מעורר השראה

ה”למה”? תמיד יהיה הייחוד הטוב ביותר מהמתחרים, והערך הגדול ביותר שאתם יכולים לתת ללקוחות שלכם.

זו עוד דרך בכדי להפוך למותג מעורר השראה.

האם המאמר עיניין אותך?
Sharing Is Caring
שיתוף
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
אם אתה כבר כאן

פיתוח אישי, לימוד העשרה והשראה
הם הדרך הנכונה להצלחה!

כבר במילוי הטופס תקבל למייל מאמר על התכונה החשובה ביותר שצריך לאמץ בשנת 2021
מלא את הפרטים ותדאג לא לפספס תוכן חשוב
בואו נעבוד יחד
קורס שיווק דיגיטלי 1 על 1

לא מדובר בקורס דיגיטלי – אתם שותפים מלאים לתהליך הלמידה. החומר נקבע בהתאם לידע שלכם, ולקצב שלכם. בקורס נצלול יחד לעומק מערכות הפרסום המתקדמות של פייסבוק ואינסטגרם.

״להשקעה בלימוד ובידע, יש את התשואה הגבוהה ביותר״

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן מעניין יותר, ויודע על אילו נושאים לכתוב.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה!

כך אני מבין איזה תוכן פחות מעניין, ויודע על אילו נושאים לכתוב פחות.

מבטיח שכל הצבעה נלקחת בחשבון

תודה שבחרת
להרשם לניוזלטר שלי

מבטיח שכל מייל יהיה מלא בערך

מעוניינים להכיר? ניתן לקבוע שיחת הכרות ביומן שלי